Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ollongren en corona

Ik snap iets niet. Als mensen een coronatest ondergaan, moeten ze toch in quarantaine blijven tot ze de uitslag hebben? Hoe kan het dat Kajsa Ollongren halsoverkop van haar werk weg moest toen ze de uitslag kreeg? Er zijn toch nog geen sneltesten die je op het werk doet? 


Ik vind de voorbeeldfunctie blijken uit het feit dat ze zich laat testen.

gr Angela

Want ik denk dat er veel mensen zijn die dat niet doen.

gr Angela

En een voorbeeldfunctie betekent niet roomser dan de paus zijn. Juist niet. Anders ondermijn je je eigen regels als bestuurder (alsof je het eigenlijk toch niet vertrouwt en je nog meer moet doen met als gevolg dat alle brave burgers  dat ook vinden te moeten doen en het gaan opleggen aan anderen met als gevolg nog meer polarisatie.

oftewel hysterie.

gr Angela

Poezie schreef op 25-03-2021 om 18:29:

[..]

Waar lees je dat ik dat invul, die naam heb ik niet genoemd? Ze heeft een test laten doen, dat doe je niet als je er zeker van bent dat je niet (ergens) besmet kunt zijn geraakt.

Het hele kabinet heeft zich laten testen, niet alleen Ollongren.

Daglichtlamp schreef op 25-03-2021 om 19:39:

[..]

Het hele kabinet heeft zich laten testen, niet alleen Ollongren.

Dit topic gaat toch over Ollongren? Open anders even een nieuwe draad als je het over het hele kabinet wil hebben. 

Flauw poëzie, het gaat ook niet om ollongren bij jou, maar om wat zij vertegenwoordigt, om haar functie. Die is hetzelfde als van de rest.

gr Angela

boekenlegger schreef op 25-03-2021 om 17:08:

[..]

Nee. Ze had geen klachten, is niet dichtbij een coronapositieve persoon geweest - wel in dezelfde ruimte, maar op meer dan 1.5 meter. Dan hoef je niet in quarantaine, maar mag je wel na 5 dagen testen voor de zekerheid. En tja, die test bleek dus positief.

Ze had dus beter wel in quarantaine kunnen gaan. Nu heeft ze mogelijk anderen besmet.

Poezie schreef op 25-03-2021 om 19:54:

[..]

Dit topic gaat toch over Ollongren? Open anders even een nieuwe draad als je het over het hele kabinet wil hebben.

Plotseling naar huis moeten had dus het hele kabinet kunnen overkomen. De rest heeft blijkbaar negatief getest, of was toevallig niet op het werk op het moment dat de testuitslag kwam. Ben wel benieuwd of er nog meer positieve testen waren. Dus mijn reactie is zeer ontopic (de jouwe trouwens niet )

Bericht van het forumbeheer:

graag de reacties bij het onderwerp houden en NIET over de intenties van de andere forumdeelnemers speculeren

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

[email protected]

Niet roomser dan de paus maar als het kabinet ons met klem oproept om meer thuis te werken zou het een goed voorbeeld zijn als ze zelf  ook eens wat ervaring opdoen met zoom vergaderen en hoe uitputtend dat kan zijn.

Als je wil dat er draagvlak blijft voor de maatregelen geef je zelf het goede voorbeeld. 

Haaknaald schreef op 25-03-2021 om 20:34:

Niet roomser dan de paus maar als het kabinet ons met klem oproept om meer thuis te werken zou het een goed voorbeeld zijn als ze zelf ook eens wat ervaring opdoen met zoom vergaderen en hoe uitputtend dat kan zijn.

Als je wil dat er draagvlak blijft voor de maatregelen geef je zelf het goede voorbeeld.

pfff nou, dit inderdaad! 

Ik vind het heel gek dat wordt goedgepraat dat Ollongren (en de andere Kamerleden) er niet voor gekozen hebben om voorlopig maar even digitaal te vergaderen. 

Dochter had een klasgenoot met corona. Klas hoefde niet in quarantaine, niemand was nauw contact. Advies vanuit de GGD was wel om voor alle zekerheid na 5 dagen te testen.  Bij het maken van een afspraak ( nadat ik de situatie had uitgelegd ) werd benadrukt dat dochter in afwachting van de uitslag niet de deur uit mocht.

Wat is nu dan het verschil precies met bovenstaande situatie?

Plokkie1 schreef op 25-03-2021 om 20:59:

Dochter had een klasgenoot met corona. Klas hoefde niet in quarantaine, niemand was nauw contact. Advies vanuit de GGD was wel om voor alle zekerheid na 5 dagen te testen. Bij het maken van een afspraak ( nadat ik de situatie had uitgelegd ) werd benadrukt dat dochter in afwachting van de uitslag niet de deur uit mocht.

Wat is nu dan het verschil precies met bovenstaande situatie?

In feite hebben jullie een fout antwoord gekregen. Al is het nu zo dat volgens mij bij basisschoolklassen wel de hele klas als nauw contact wordt beschouwd. Voor de schoolsluiting was dat niet zo.

Van de GGD site:

Heb je je laten testen op het coronavirus? Op deze pagina vind je meer informatie over hoe het verder gaat na de test.Tot je de uitslag van de test krijgt, is het belangrijk dat je:

  • Thuis blijft.
  • Niet naar buiten gaat.
  • Geen bezoek ontvangt, behalve de huisarts als dat nodig is.
  • 1,5 meter afstand houdt van jouw huisgenoten/gezinsleden.
  • Je handen geregeld wast, in de elleboog niest of hoest en papieren zakdoekjes gebruikt.
  • Goed telefonisch bereikbaar bent voor de testuitslag en/of je e-mail in de gaten houdt.

Als ik de GGD site goed begrijp had Ollongren thuis moeten blijven tot ze de uitslag had. 

'In feite hebben jullie een fout antwoord gekregen. Al is het nu zo dat volgens mij bij basisschoolklassen wel de hele klas als nauw contact wordt beschouwd. Voor de schoolsluiting was dat niet zo.'

Hier zitten de kinderen allemaal apart, tafels op meer dan 1,5 meter afstand. 

Wat ik zo vervelend vind, is dat twee verschillende betrokkenen de GGD kunnen bellen over dezelfde situatie en dat ze allebei een ander advies krijgen. Dat heb ik nu echt al een aantal keer aan de hand gehad, het zorgt voor onbegrip en/ of irritatie over en weer. Ook op dit forum is niet iedereen het er eenduidig over eens wat nu de te bewandelen weg zou moeten zijn. Het lijkt alsof de GGD zelf door de brij aan ( steeds veranderende ) regels steeds meer tegenstrijdige adviezen geeft en dat vind ik zorgelijk. Ik merk dat hierdoor ook niet iedereen de adviezen meer serieus neemt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.