Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ollongren en corona

Ik snap iets niet. Als mensen een coronatest ondergaan, moeten ze toch in quarantaine blijven tot ze de uitslag hebben? Hoe kan het dat Kajsa Ollongren halsoverkop van haar werk weg moest toen ze de uitslag kreeg? Er zijn toch nog geen sneltesten die je op het werk doet? 


Granola schreef op 29-03-2021 om 21:05:

[..]

Klopt niet helemaal. Mijn vriendin werkt bij het Ministerie van Defensie en heeft ook zo'n speciale telefoon, maar doet in Corona tijd wel volop aan Teams meetings. Zoom is inderdaad verboden, maar Teams wordt volop gebruikt.

Zij kon trouwens niet geloven wat Ollongren had gedaan, had voor haarzelf namelijk direct ontslag betekend.

HanneMeike heeft het over de ministerraad, niet over 'gewone vergaderingen'. Want uiteraard zijn niet alle vergaderingen van de overheid Zeer Geheim.

Er is heus goede beveiliging voor online vergaderingen met grote geheimen, zelfs bij Europol werken ze daarmee.

Oké dit is de laatste keer dat ik er wat over zeg, want er zijn toch mensen die moeite hebben met lezen. De ministerraad is Staatsgeheim Zeer Geheim. Dus niet gewoon geheim of vertrouwelijk. Zo zijn er bij europol vast ook zaken die onder EU Top Secret vallen, maar ook zaken die onder een lagere rubricering vallen - net zoals bij de overheid niet alles onder Zeer Geheim valt.

Staatsgeheim Zeer Geheim: In deze categorie valt alles dat, bij het lezen ervan door mensen zonder toestemming, zeer ernstige schade kan toebrengen aan één van de vitale belangen van de Staat of zijn bondgenoten.

Dus niet schade toebrengen, of ernstige schade, maar zeer ernstige schade.

Kom nu nog maar eens met de gemeenteraadvergadering. Ik ben in ieder geval klaar en wens jullie er nog veel plezier mee.

syboor schreef op 26-03-2021 om 14:40:

Tja, de een vindt dat je vanuit je voorbeeldfunctie in quarantaine moet gaan als dat van de richtlijnen niet hoeft. Maar je kunt ook vinden dat een voorbeeldfunctie betekent dat je jezelf niet bang laat maken. Want daar maak je de burgers 'ongerust' mee.

Het is een beetje een overheidsdingetje... het idee dat de taak van de overheid is om de burgers gerust te stellen en de kalmte te bewaren. Als je gewoon 1.5 meter afstand houdt is er niets aan de hand... dat heeft Rutte echt zo vaak gezegd. Het niet afzeggen van de fysieke bijeenkomsten van de Ministerraad vloeit daar logisch uit voort.

Ik heb hetzelfde verschijnsel gezien bij de gemeente Amsterdam mbt mondkapjes. In de tijd dat dat niet verplicht was, kregen we meerdere instructies dat we als ambtenaren tijdens ons werk die dingen niet MOCHTEN dragen.

zie vette deel 1

Ik kijk trouw naar de persconferenties en heb Rutte bmw nooit horen zeggen dat er niets aan de hand is met 1 1/2 meter afstand houden. Het is een middel in de reeks middelen. Door er jouw draai aan te geven krijg je onzin in de wereld. Dat is er al genoeg.

Vet deel 2

Kan zijn, toen dus. Inmiddels zijn we verder in de tijd en is alles uit de kast gehaald om gespetter en contactkansen te reduceren tot zo minimaal mogelijk.

Jesse_1 schreef op 29-03-2021 om 23:37:

Oké dit is de laatste keer dat ik er wat over zeg, want er zijn toch mensen die moeite hebben met lezen. De ministerraad is Staatsgeheim Zeer Geheim. Dus niet gewoon geheim of vertrouwelijk. Zo zijn er bij europol vast ook zaken die onder EU Top Secret vallen, maar ook zaken die onder een lagere rubricering vallen - net zoals bij de overheid niet alles onder Zeer Geheim valt.

Staatsgeheim Zeer Geheim: In deze categorie valt alles dat, bij het lezen ervan door mensen zonder toestemming, zeer ernstige schade kan toebrengen aan één van de vitale belangen van de Staat of zijn bondgenoten.

Dus niet schade toebrengen, of ernstige schade, maar zeer ernstige schade.

Kom nu nog maar eens met de gemeenteraadvergadering. Ik ben in ieder geval klaar en wens jullie er nog veel plezier mee.

Zelfs Rutte is het niet met je eens.

'Gezien het feit dat er bij enkele bewindspersonen besmettingen zijn vastgesteld, heeft demissionair minister-president Mark Rutte besloten tot een grotere terughoudendheid bij het organiseren van fysieke bijeenkomsten.

De vergaderingen van de ministerraad kunnen volgens de coronarichtlijnen worden gehouden, maar uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden.'

https://www.transport-online.nl/site/125063/digitale-bijeenkomst-ministerraad-vanwege-coronabesmettingen/

MeikeT schreef op 30-03-2021 om 07:04:

[..]

Zelfs Rutte is het niet met je eens.

'Gezien het feit dat er bij enkele bewindspersonen besmettingen zijn vastgesteld, heeft demissionair minister-president Mark Rutte besloten tot een grotere terughoudendheid bij het organiseren van fysieke bijeenkomsten.

De vergaderingen van de ministerraad kunnen volgens de coronarichtlijnen worden gehouden, maar uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden.'

https://www.transport-online.nl/site/125063/digitale-bijeenkomst-ministerraad-vanwege-coronabesmettingen/

Dat Rutte het niet met Jesse eens is betekent natuurlijk niet dat Rutte gelijk heeft. Er zijn wel meer dingen waarin Rutte geen gelijk heeft. Hij gaat 'creatief' om met de regels omtrent geheimhouding die er nou eenmaal zijn. Of je het daarmee eens bent hangt erg af van de omstandigheden. Corona is zo'n omstandigheid, weegt die zwaarder dan de geheimhouding en is de technologie toereikend om die geheimhouding te waarborgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.