Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

18-05-2009 om 22:11

Onwaarschijnlijkheden in tv-series

Zomaar iets waar ik wel eens over na loop te denken, van die onwaarschijnlijkheden in tv-series. Dat je denkt: ja daaaahag, dat lijkt me stúg. Ik weet heus wel dat TV-series verzonnen zijn , maar dan nog. Ze doen vaak tóch hun best om een soort echt verhaal te vertellen.
Twee dingen die vooraan liggen in mijn hoofd:
- de BBC-detective Judge John Deed. Leuk verhaal, zondermeer, ik mag er graag naar kijken. Maar ik vind de sexfactor in die serie altijd zo onvoorstelbaar. Sowieso dat die vrouw (mrs. Mills) het pikt dat-ie het elke keer met een ander doet, maar ook het feit dát-ie het sowieso met een ander doet. Laatst speelde er een aflevering in Den Haag. Goeie help, hij had het keidruk met bed-hoppen; de franse aanklaagster aaide vrijwel metéén al over zijn knie en de daderes/terroriste wist hem tot eindeloze sex te verleiden, minstens drie keer achter elkaar, dat ik dacht: gut, dat je dat kúnt op die leeftijd........
- CSI, in welke plaats dan ook. Er ligt nóóit stof onder de bedden of stoelen en in één zo'n serie (New York geloof ik) speelt een dame met lange donkere krullen. Die wapperen altijd gezellig boven al het evidence, dat vind ik toch zó onwaarschijnlijk.

Zo. Je kunt je maar ergens druk over maken. Nou jullie

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

House natuurlijk!

Alsof patienten waar dan ook ter wereld van die mooie kamers met glazen schuifdeuren hebben. En natuurlijk is er nergens een team artsen te vinden dat samen wel even een MRI maakt en bestudeerd. In het echte leven zijn jonge artsen zoals zij niet meer dan veredelde secretaresses die aanvragen invullen en rapporten achternajagen.

Maar ja, Hugh Laurie is erg sexy, en het raden naar de diagnose blijft (te) leuk. En het is zo'n goede serie om met een half oog te kijken als ik zit te studeren.

Mariel

Polly Shearman

Polly Shearman

18-05-2009 om 22:44

House sexy?

Nee dat vind ik dan weer onwaarschijnlijk. Terwijl ik normaal toch wel val op echte mannen met een doorleefde kop. In alle serie's zitten wel yeah right momenten in. Wat ik hysterisch vind zijn bloopers
Bij tekenfilms zoals bij monsters en co. Groet polly

Nasha 1st

Nasha 1st

18-05-2009 om 22:48

Ja wel

een beetje sexy, House....

Onwaarschijnlijkheden in series....kijk eens naar Bones....ontzettend onwaarschijnlijk, vooral als hij autorijdt Maar wel een leuke serie....

Caro

Caro

18-05-2009 om 23:24

De ziekenhuisseries zoals house enzo

Geweldig hoe daar de onderzoeken worden uitgevoerd. Ik ben zelf rontgenlaborante en zie heel vaak in die series de longfoto's verkeerd om hangen.( is in de echte medische wereld, overal ter wereld hetzelfde!!!)En bv dan zeggen ze op tv "we maken even een ct-scan", en dan hoor je de mri-geluiden. Ik lig dan werkelijk in een deuk. De leukste was nog een keer met house, waarin een patien nierstenen zou hebben, en de ct scan toch echt galstenen liet zien. Maar goed de meeste mensen zullen het niet herkennen.

Groet Caro

neteret mut

neteret mut

19-05-2009 om 00:19

Veel onwaarschijnlijk en

het is ook zo vaak overal zo opgeruimd. Een verademing vond ik de serie Malcolm in the middle . In 1 aflevering is de moeder zo moe dat in slaap van bed rolt en op de vloer blijft liggen met onder het bed idd stof ( door haar in en uit ademen wordt een klein beetje stof een hele bal stof en dat is dan wel weer onwaarschijnlijk) Het hele huis en tuin ademen familie en te weinig tijd om goed op te ruimen.
Overigens zie ik series als House en Bones graag, samen met de kinderen Lie to me en de Mentalist of 1 van de verschillende soorten csi/ncis zien.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-05-2009 om 00:19

Sausage time!

Jawel, jawel, jawel, House is sexy. En dat zélfs terwijl ik hem als Prince Regent "Sausage time!" heb horen roepen tegen een dame die hij wilde bespringen. Als iemand dát imagogewijs overleeft moet hij wel echt sexy zijn.

En dat hij met een heel team eindeloos de tijd heeft voor één patiënt, dat is natuurlijk maar een kléin beetje onwaarschijnlijk .

reina

reina

19-05-2009 om 07:10

Kleine dingen

Keurig opgemaakt en met haar netjes in bed liggen, ook 's ochtends nog, ik zie zelden deuren die op slot gedaan worden, telefoonnummers zijn vaak erg kort etc.

Bastet

Bastet

19-05-2009 om 07:24

Tirza (ot)

Ehm...Deed is een vijftiger...waarom zou ie dat niet kunnen allemaal? Hij is immers geen 93?
Groetjes,bastet

ishtar

ishtar

19-05-2009 om 09:19

Pelle

leuke link!

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 09:40

Geweldige link

Niet alleen over House, maar daarachter zit een enroem website.

Ik kwam ook zomaar deze tegen:
http://politedissent.com/images/may09/buzzy.html
http://www.politedissent.com/archives/2472
Er is, kortom, niets nieuws onder de zon: in 1954 ontbeten kinderen ook al niet.

Polly Shearman

Polly Shearman

19-05-2009 om 10:08

Het weer

vooral bij gooische vrouwen vond ik het irritant vaak goed en lekker weer, de dames altijd in gezellige jurkje en schoentjes over straat. Nooit in regenjassen of dikke zweterige winterjassen

Kleine dingen

Net als Reina zie ik vooral die kleine dingen: opgemaakt en met perfect gekapt haar wakker worden, dat lukt mij echt niet Auto's worden nooit afgesloten, fietsen nooit op slot gezet. En ergens in een film (helaas geen idee meer welke), staan twee mannen een peinzend, diepgaand gesprek te voeren aan de rand van een meer of ander natuurwater. Maar dat water staat stil, in verstarde golfjes. Foto...

Katrien

Katrien

19-05-2009 om 10:44

Csi miami

Omdat ik natuurlijk ook wel weet dat het tv is en dus niet echt, stoor ik me niet aan de onwaarschijnlijkheden.

Behalve die ene aflevering van CSI Miami waar een vrouw chemo moest krijgt owv, als ik me goed herinner, borstkanker.

Vrouw ligt in een grote ruimte op een elegante ligstoel. Mooie houten vloer. Grote ramen (vloer tot plafond) met luchtige witte gordijnen die zachtjes wapperen in de wind. Het enige medische materiaal dat er te zien is, is een baxter. Niets anders. Er staat ook nog een elegante sofa en een designervaas met bloemen.

Dat vond ik zo verschrikkelijk ongeloofwaardig dat ik er bijna boos om werd. Dat je het allemaal wat mooier en designeriger voorstelt, tot daar aan toe, maar er zijn grenzen...

Katrien

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 10:50

Katrien

Katrien:
"Het enige medische materiaal dat er te zien is, is een baxter."
Is dat een infuuspomp?

Nasha 1st

Nasha 1st

19-05-2009 om 12:21

Of uit coma komen

na ruim 2 jaar en meteen weer alles normaal kunnen doen, praten, lopen, denken....en nog weten wie er aan hun bed staat.....vooral in ATWT kunnen ze daar wat van!

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 13:12

Cultuurdingetjes

Pandia:
"Het nooit wachten op wisselgeld en zomaar wat geld op de toonbank smijten " en het zal wel genoeg zijn " halloooo"
Dat is in amerikaanse horeca betrekkelijk normaal, vooral omdat bediening niet inclusief is en je dus flink tipt.

Pania:
"Dat ZIJN overhemd haar áltijd te groot is waardoor ze zo schattig klein lijkt. Volgens mij zijn mannen ook gewoon heel vaak dunner dan de vrouw, maar dat zie je bijna nooit."
Duh. Vrouwen in films zijn toch altijd eng dun?? Dit is meer iets voor Sunny Bergman.

Vic

Vic

19-05-2009 om 13:35

Bedscenes

Tijdens (en na) romantische momenten en bedscenes zie je nooit mensen met handdoekjes redderen. Ze gaan óf slapen met een gelukzalige glimlach, of ze trekken gewoon hun kleren weer aan en gaan verder tot de orde van de dag.
En ook opvallend, al die ontvoeringen en vermissingen in soapseries. Volgens mij is Taylor (B& al minstens zes keer vermist of gestorven en weer terug gekomen (hoe kon dat trouwens?).

ishtar

ishtar

19-05-2009 om 13:39

Ach, medische dingen

en zeker die, die je zelf meegemaakt hebt, kunnen wel eens in het verkeerde keelgat schieten. Zo ook in de aflevering van een of andere nederlandse ziekenhuisserie (iets met hartslag?) waar een meisje in coma, aan de beademing ed op de ic ligt met meningitis, en dezelfde dag al weer naar huis mag. Yeah, right!

Katrien

Katrien

19-05-2009 om 13:58

Tinus

Enkel het infuus. Zonder de pomp dus.

Katrien

Rembrand

Rembrand

19-05-2009 om 14:12

De ergernis van mijn vader.

Mijn vader is goed op de hoogte van oldtimers en maakt zich altijd erg boos als er een oorlogsfilm is waarin een Jeep van 1960 rond rijd
( en dan zeg ik tegen hem "Erger je niet, verwonder je slechts"
M.

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 14:24

Treinen

Rembrandt:
'Mijn vader is goed op de hoogte van oldtimers en maakt zich altijd erg boos als er een oorlogsfilm is waarin een Jeep van 1960 rond rijd "
Van de treinen klopt vaak nog minder: In de film Radeloos straopt de hoofdpersoon in een heel andere soort trein dan waar je hem even later in ziet rijden (en het is iirc de suggestie dat het de TGV naar Parijs is, terwijl het toch echt eruitziet als een oerhollandse boemel)

Zeepkinderen

Kinderen in soapseries die 3 jaar na hun geboorte opeens 18 jaar zijn en een relatie aangaan met de broer van de buurman van de neef van hun onbekende biologische vader.

Avalon

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-05-2009 om 14:40

Parkeren en nieuws

In films kunnen mensen altijd voor de deur parkeren.

In films zien mensen een dramatisch nieuwsbericht, bellen persoon X op: zet nu de tv aan! X zet de tv aan, waarna het bericht toevallig net opnieuw voorgelezen wordt.

En waar ik altijd vier keer moet kijken om te bedenken of een nieuw gezicht overeen komt met de foto, herkennen portiers, barkeepers en benzinepomphouders de boef onmiddellijk van de opsporingsfoto die een half uur eerder op televisie vertoond werd.

Brianna F

Brianna F

19-05-2009 om 14:48

Bier

ze bestellen een pul bier, drinken een slok en lopen dan weer de kroeg uit.
Constant worden er bijna volle glazen met drinken achtergelaten.

MaximeM

MaximeM

19-05-2009 om 15:31

Gisteren nog bij war of the worlds

Hoi,

Die film van gisteren, "war of the worlds" is ook zo ongeloofwaardig. De hele wereld vergaat, ze vluchten met de auto (alleen hun auto doet het nog, hoe kan dat?) ook alle apparatuur doet het niet meer, maar de videocamera van die ene jongen wel) en dan komen ze (neem ik aan helemaal in paniek) in een huis, daar staat de tv aan met het nieuws wat vertelt wat er allemaal aan de hand is, maar nee, zij zetten de tv uit en gaan een broodje smeren (tuuurlijk, de wereld vergaat om je heen en jij gaat brood smeren en houdt het nieuws niet in de gaten)

En vroeger bij The A team, daar lasten ze alles aan elkaar met gasbranders (wat niet kan want daar heb je een lasapparaat voor nodig)

Wapens die maar blijven schieten terwijl volgens mij de kogels allang op moeten zijn

Of laatst keek ik een film op internet waar iemand wakker wordt op een bed en de hele wereld is verlaten, hij loopt over straat rond en ziet allemaal verlaten gebouwen, auto's net of iedereen haastig is weggerend. Uiteindelijk komt hij langs een kiosk en ziet een krant liggen, waarop met grote koppen staat dat de noodtoestand is uitgeroepen. Die persoon leest de krant verder niet, en gooit hem opzij en loopt verder....tja,dan haak ik eigenlijk al af...zo ongeloofwaardig, je wilt toch wéten wat er is gebeurd?? Ik snap niet dat de filmmakers dat dan niet anders oplossen, bijvoorbeeld dat hij een flard van die krant vind waardoor hij de rest niet kán lezen.

Maxime

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 16:25

War of the worlds

Maxime:
"daar staat de tv aan met het nieuws wat vertelt wat er allemaal aan de hand is, maar nee, zij zetten de tv uit en gaan een broodje smeren (tuuurlijk, de wereld vergaat om je heen en jij gaat brood smeren en houdt het nieuws niet in de gaten)"
Nou, dat stuk kon nog wel (dat heet: 'struisvogelen'). waar ik het meeste moeite mee had, is dat in het begin die robots iedereen doodschoten, en aan het einde de robots instortten (dus ook niet meer schoten, en onbeschermd waren), omdat de inzittenden geveld waren door aardse ziektekiemen. In de tussentijd zat ook nog een scene waarin de robot plots mensen ving -was werden die plots gevangen (en één voor één 'opgegeten') terwijl ze eerder werden doodgeschoten? En waar kwamen die miltairen vandaan? Een beetje invasiemacht begint het het uitschakelen van het leger....

Nouja, ik heb in 2 etappes een half uur van die film gezien, en het was weer nix.

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 16:30

Tops

Tops:
"Sommige dingen zijn wel grappig, bij de expedities (op een nieuwe planeet ofzo) van Star Trek weet je wie er aan gaat (degene die je nog nooit eerder had gezien)."
Jups. Dat zie je vaak kilometers ver aankomen. Verrassend is bv 'Deep Blue Sea' waarin de hoofdrolspeelster het NIET overleeft -dat had ik niet verwacht.

Overigens; in de meeste SF films gedragen de ruimteschepen zich niet zoals een ruimteschip zich natuurkundig kan gedragen, maar meer zoals een vliegtuig zich gedraagt (Star wars is een goed voorbeeld).

ilsepilse

ilsepilse

19-05-2009 om 16:31

Ook csi

daar worden moorden en vermissingen binnen een half uur opgelost, onze forensische arts doet er wel wat langer over ...
ilse

Tirza G.

Tirza G.

19-05-2009 om 16:33

Bastet

Judge John Deed is in de 60. Ik vind dan "een paar keer achter elkaar" presteren tussen de lakens na een gewone werkdag met een onbekende dame een héle prestatie voor een man. Echt waar
Maar sowieso dat gesex altijd van die man. Als er een dame het beeld in komt schuiven weet je al hoe laat het is. Ik vind dat zó onwaarschijnlijk, dat mensen die beroepsmatig bezig zijn zo snel tot sex-handelingen overgaan. Vaak dan ook nog met de tegenpartij. Tssssss.

Tirza

Star trek en war of the worlds

In Star Trek sneuvelt ook wel 'ns een goeie. Zo heeft bijvoorbeeld Tasha Yar Seizoen 1 van the Next Generation niet overleefd. Héél erg vind ik dat ook weer niet, want ik mag wel graag naar Worf kijken
War of the Worlds was een afgrijselijke film die de naam War of the Worlds helemaal niet had mogen krijgen. Het verhaal klopt niet, details kloppen niet, het boek is vijfendertigduizend-honderdenvier keer beter. De enige film waarbij ik voortijdig de bioscoop had willen verlaten, ware het niet dat mijn gezelschap wilde blijven en ik de film dus uitgetergd heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.