Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

28-02-2010 om 11:54

OOQ2: de verbeterde versie en iedereen kan nog mee doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 22:46

Nog een gok dan

Auvergne?

Puck

Puck

02-03-2010 om 22:46

Oke 3 wilde gokken dan

Oke, wat ben je ons mild gestemd Sini.
Ik heb geen idee maar wie niet waagt wie niet wint dus ik gok: Dordogne, Elzas en Bretagne?

Derde vrije gok dan maar

Ardèche?

Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 22:52

Ik kan er niet van slapen

Dus gooi ik Loiredal in de strijd.

Goedemorgen biene

Toch nog enige nachtrust genoten?

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 07:53

Ach genista

Nauwelijks... Voor dag en dauw zat ik alweer te googlen op romaanse kerken in Frankrijk, ondertussen als een bezetene deze rubriek verversend in de hoop dat het verlossende antwoord er inmiddels zou staan, maar nee, het mocht allemaal niet baten. Inmiddels heb ik maar een oxazepammetje genomen.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 08:04

Biene lol

Ik heb gisteravond al een uur zitten Googlen op romaanse kerken in Frankrijk. Eerst in het Nederlands, toen ik het Engels en vervolgens heb ik nog een poging in het Frans gedaan - kwam steeds op een stadje in Normandie, St. Eglise-de-Mere ofzoiets. Ik vind het al ontzettend knap als iemand deze vraag weet te Googlen.
Ik heb helaas geen pammetjes in huis. Wel bammetjes. Zal er eens eentje gaan smeren, ik moet zo stemmen.
Groetjes
Massi

Gut, weer een echte genista vraag

Wat moet je ermee?

Ik gok op de Heideroosjes? lol

Sini

grutjes, en je hebt mij nog wel verteld waar je vorig jaar naar toe ging op vakantie in Frankrijk, met die ene vriendin was het toch die een huis daar heeft oid, oh wat erg mijn hoofd is een vergiet.

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 15:22

Gokt verder

Vaucluse?

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 15:22

Tarn?

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 15:23

Saône et Loire?

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 15:25

Nog een gok

Isère?

Gokt ook verder

Avignon?

Salie

Salie

03-03-2010 om 16:14

Gokje vraag 13

cote d'azur
Cannes

Wilde gok vraag 13

Normandië.
(vind het echt een Normandisch kerkje)

En nog even over vraag 8

Ik was gistermiddag en -avond niet online, dus een beetje laat nog over het antwoord op mijn vraag van The Hunting of the Snark van Lewis Carroll:
volgens mij heb ik het destijds gelezen als apart boek. Dus niet als onderdeel van Through the looking glass. Maar dat maakt voor mij niks uit; het ging me om de Snark.

Gerdina

Gerdina

03-03-2010 om 16:47

Gok vraag 13

Languedoc?

Niemand enig idee van vraag 14?

Eerste hint dan maar: de band was met een aantal nummers vertegenwoordigd in de Top 2000. (bepaald geen obscuur bandje dus...)

Ja jeetje, genista!

Ik heb me echt suf zitten peinzen; ik heb die hoes eerder gezien, maar van WIE is die nou? AAARGH!
Misschien krijg ik 'm straks gegoogled (als het mag kwa tijd)

Extra hint

Op dit forum zijn pogingen ondernomen om van die band een nummer in de Top 2000 te stemmen. (En nee, het zijn niet Bert en Ernie met de kerstbal )

Vraag 14

Pink floyd the final cut *niet gegoogled, wel een aha erlebnis en een muziekliefhebber als man...

kweenie of Lourdes al genoemd is?? (en wilde gok hoor!)

Provence?

???

Loire gebied?

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 18:15

Biene gokt verder naar vraag 13

Lot
Corèze
Calvados

Antwoord 15

Keigoed Mien!!
Oké, dan zet ik nu mijn restje reputatie op het spel bij een poging tot het oplossen van vraag 15.
In een pittoresk gehucht onder de rook van een forensenstad speelden zich achter een rododendron scrabreuze taferelen af. Een zes-en-half-jarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privé-delen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi- en smijtwerk. Na een ongemeend pittig handgemeen, waarbij het meidje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazenpad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdgenote.

Puck

Puck

03-03-2010 om 21:04

Ook een poging voor vraag 15

In een pittoresk gehucht onder de rook van een forenzenstad speelde zich achter een rhodondendron scrabreuze taferelen af. Een zeseneenhalf jarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekum de privé-delen van een evenoude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi- en smijtwerk. Na een ongemeend pittig handgemeen, waarbij het meidje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haarddos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificieerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige wijfeling het hazenpad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdsgenoten.

Antwoord 15

In een pittoreske gehucht onder de rook van een forenzen stad speelde zich achter een rododendron scabreuze taferelen af. Een zes en half jarige jongetje van lichte zede deed een poging stiekem de privé delen van een even oude jonge dame te betasten, die hier in echter een rede zag tot het betere gooi en smijtwerk. Na een ongemeend pittig hand gemeen, waar bij het meisje slechts een blauwoog op liep en de jeugdige schurk niet alleen een hand vol van zijn haardos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bontenblauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazenpad, beschaamt over zijn betreurenswaardige verlies in deze Titanen strijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdsgenoot.

krin

krin

03-03-2010 om 21:21

Antwoord 15

In een pittoresk gehucht onder de rook van een forensenstad speelden zich achter een rododendron scabreuze taferelen af. Een zesenhalfjarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privédelen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi-en-smijtwerk. Na een ongemeen pittig handgemeen, waarbij het meisje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor, maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazenpad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdsgenote.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.