Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

28-02-2010 om 11:54

OOQ2: de verbeterde versie en iedereen kan nog mee doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tikfout eruit halen!

scabreuze in plaats van scrabreuze... Echt, het is een tikfout geweest! Ik had hem eruit en ik zie hem tot mijn afgrijzen weer staan.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 21:27

Mijn bijdrage

In een pittoresk gehucht onder de rook van een forenzenstad speelden zich achter een rododendron scabreuze taferelen af. Een zes-en-een-halfjarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privé-delen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi- en smijtwerk. Na een ongemeend pittig handgemeen, waarbij het meidje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazenpad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdsgenote.
Nooit geweten dat je er stoom uit je oren kan komen omdat je de redenering rond de spelling van zeseneenhalfjarig (sic) niet rond krijgt. Er lopen zoveel dingen door elkaar. "zesenhalf" vind ik spreektaal, dus heb ik er 'een' tussen geplakt - met wat aarzeling. "zeseneenhalf" kan misverstanden opleveren, maar moet je dan streepjes gebruiken, of zessen schrijven (lijkt me onzin, het is een half die bij 1 zes hoort, niet bij meerdere zessen). Toch maar de streepjes gekozen. Met veel reserve. Prive-delen hetzelfde, streepke voor de leesbaarheid, maar wordt die niet al voldoende gewaarborgd door het accent op de e? (Ik kan helaas geen accenten aanbrengen met dit toetsenbord, of ik heb nog niet uitgevogeld dat dat mogelijk is en hoe). O, ik heb nu alweer spijt van sommige dingen. Ik haat dit soort vragen. Doe maar een foto van een bospad in Polen ofzo, dat is minder confronterend.
Groetjes
Massi
PS: Deze is erger dan de vorige, echt waar.

Gerdina

Gerdina

03-03-2010 om 21:30

Antwoord 15

Bij deze mijn vast niet foutloze bijdrage.
In een pittoresk gehucht onder de rook van een forenzenstad speelde zich achter een rododendron scrabreuze taferelen af. Een zes-en-half jarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privé-delen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi- en smijtwerk. Na een ongemeen pittig handgemeen, waarbij het meidje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met exceem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont-en-blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazenpad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze Titanenstrijd en uitgejauwt door zijn zegevierende leeftijdsgenote.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 21:36

Krin plus correctie

Nu ik jouw bijdrage lees, voel ik gewoon dat al die streepjes bij mij niet kloppen. Volgens mij heb jij 'm op 1 klein dingetje na. Ben benieuwd.
Groetjes
Massi
PS: Bij mij moest er trouwens tussen half en jarig ook nog een streepje. Ik heb dat woord wel tien keer veranderd en op het allerlaatst nog streepjes toegevoegd, vandaar dat ik het laatste streepje vergat.

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 22:18

Mijn poging vraag 15

In een pittoresk gehucht onder de rook van een forensenstad speelden zich achter een rododendron scabreuze taferelen af. Een zesenhalfjarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privédelen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi-en-smijtwerk. Na een ongemeen pittig handgemeen, waarbij het meidje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazenpad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdgenote.

-----------

Hm, sommige woorden gaan er vreemder uitzien naarmate je er langer naar kijkt, maar opzoeken in een woordenboek mag niet hè.

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 22:21

Parbleu, question 13

Zat de juiste streek er nog niet bij? Dan opper ik er nog eens drie. Hoeveel streken heeft Frankrijk eigenlijk?

Vendée
Landes
Doubs

Polly Shearman

Polly Shearman

03-03-2010 om 23:34

Pelle is thuis. wij wachten in spanning af

bijna nog spannender dat de verkiezingen ahahahah

krin

krin

04-03-2010 om 09:13

Tja

Ik heb na Massi's optimistische inschatting van mijn foutenarsenaal het een en ander opgezocht, dus ik dien geen verbeterde versie meer in. Ben wel erg benieuwd.

rosa

rosa

04-03-2010 om 09:17

15proberen

In een pittoresk gehucht onder de rook van een forenzenstad speelden zich achter een rhodondendron scabreuze taferelen af. Een zes-en-een-half-jarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privédelen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi-en-smijtwerk. Na een ongekend pittig handgemeen, waarbij het meidje slechs een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog maar te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazepad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze Titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdsgenote.

rosa

Nog een poging

In een pittoresk gehucht onder de rook van een forensenstad speelden zich achter een rododendron scabreuze taferelen af. Een zesenhalfjarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privédelen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter reden zag tot het betere gooi-en-smijtwerk. Na een ongemeend pittig handgemeen, waarbij het meidje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazepad, beschaamd over zijn betreurenswaardige verlies in deze titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdgenote.

margje van dijk

margje van dijk

04-03-2010 om 09:59

Antwoord 15 (nou wil ik ook)

In een pittoresk gehucht onder de rook van een forenzenstad speelden zich achter een rododendron scabreuze taferelen af. Een zeseneenhalfjarig jongetje van lichte zeden deed een poging stiekem de privédelen van een even oude jongedame te betasten, die hierin echter een reden zag tot het betere gooi- en smijtwerk. Na een ongemeend pittig handgemeen, waarbij het meidje slechts een blauw oog opliep en de jeugdige schurk niet alleen een handvol van zijn haardos verloor, maar ook een huiveringwekkende kras over zijn met eczeem bedekte wang te incasseren kreeg, om over niet nader gespecificeerde kwetsuren nog te zwijgen, verliet de vermaledijde schavuit bont en blauw het strijdtoneel en koos zonder enige weifeling het hazenpad, beschaamd over zijn betreurenswaardig verlies in deze titanenstrijd en uitgejouwd door zijn zegevierende leeftijdsgenote.

Salie

Salie

04-03-2010 om 10:22

Vraag 16

Apoptose is iets wat bijv. bij een embryo ervoor zorgt dat alles goed aangelegd wordt.
Ja, ja, heb heel veel ivf pogingen gehad, maar weet niet of ik het helemaal goed heb hoor. Er is een stukje blijven hangen.

Gerdina

Gerdina

04-03-2010 om 10:24

Antwoord 16

Oh, dit zou ik moeten weten als biochemicus, al ligt mijn studie alweer een tijdje achter me.
Volgens mij heeft het te maken met vetafbraak. En een voorbeeld? Het omzetten van een onverzadigd vetzuur, naar een verzadigd vetzuur (in je cellen dus), waarna het verder afgebroken kan worden?
Ik schaam me diep dat ik het niet meer weet...

Gerdina

Gerdina

04-03-2010 om 10:26

Vraagjes bij vraag 13

1. staat er ergens op internet een foto van deze kerk? Ik heb me al aardig suf zitten googelen en vele soortgelijke kerken gezien, maar deze nog niet.
2. Mag je bij deze vraag onbeperkt gokken of ook maar 3 keer?

Gerdina

Gerdina

04-03-2010 om 10:29

Oh, oh

Ik heb even gegoogeld op vraag 16, zit ik er toch even naast. Hoewel als je de letterlijke betekenis neemt, zit ik nog enigszins in de buurt..

Pyreneeën. Alpen. Dordogne. Bordeaux. Nice. Marseille. Lyon. Dijon. Portefeuille. Garage. Mayonnaise. Provence. Cognac. Champagne.

Salie

Salie

04-03-2010 om 14:40

Mijn antwoord op vraag 16

was zeker ook niet goed dan?)
Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Lastig hoor.
Aanvulling op antwoord 16: is dus iets dat bijv. bij een embr. de slechte dingen afbreekt. Er dus voor zorgt dat je geen aangeboren afwijking krijgt.
Zo ongeveer kan ik het me nog herinneren. Of ik moet een heel verkeerd woord in mijn hoofd hebben.)
Nog een vraagje: er wordt alleen gereageerd als je het antwoord goed hebt? Klopt dat?
Gr. Salie

Joepie!

En welke was het?

Vraag is verstuurd!

jaja, geen spelregels lezen, dan krijg je dat he...hij ligt in je brievenbus, nu maar hopen dat ie niet eerder is langsgekomen, dan hoor ik het wel (toch?)

Snif, daar gaat mijn halve punt...

...waarom staat die snertkerk niet gewoon in de Cognac-streek

Antwoord 13

De kerk van St. Leon-sur-Vézère

ja toch?

Kerkje dordogne

Eglise de Saint Léon sur Vézère

Hahaha caroro

net eerder, ik vond em eindelijk na goolgen op petite eglise dordogne, wilde net het halve puntje schenken aan Genista, maar jij bent me voor

Mien

Ja, ook ik heb dit gegoogled hoor! Zoeken in Google op afbeeldingen; tik in kerk dordogne en dan staat 'ie al op de 2e bladzijde...

rosa

rosa

04-03-2010 om 19:30

Antwoord 16

Apoptose is geprogrammeerde celdood.

Voorbeeld: tijdens de ontwikkeling van een embryo zijn er bepaalde cellen voorbestemd om af te sterven.

rosa

Puck

Puck

04-03-2010 om 19:46

Joepie

Voor het eerst in mijn leven win ik iets met gokken: een halve punt. Sorry Genista. Oeps, nu moet ik nog een vraag gaan bedenken en ik ben zo verschrikkelijk a-creatief op dit moment, ik krijg een drukke avond... Vraag wie de Mol is zal vast wel niet mogen

Massi Nissa

Massi Nissa

04-03-2010 om 21:36

Vraag 17

Hij had een handicap aan zijn been, daar heeft het mee te maken, maar wat weet ik niet meer.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

04-03-2010 om 21:49

Je mag er zeker niet

...even "The Rise and Fall of Practically Everybody" op naslaan?
Groetjes
Massi

Nog noooooit van gehoord

zelfs mijn nogal absurd belezen wederhelft hier naast mij zegt het niets.

Who the f is Timoer de Grote ?

Antwoord 18

de giraf (van Dikkertje Dap)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.