Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

28-02-2010 om 11:54

OOQ2: de verbeterde versie en iedereen kan nog mee doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

18: dat is

het paard (uitspraak peerd) van Ome Loeks in Groningen

krin

krin

04-03-2010 om 23:09

Antwoord vraag 19

De serie heet de Tandeloze Tijd, drie titels, ai: De slag om de Blauwbrug, Asbestemming en... f*ck
Even in de breedte leven, wie weet werkt het.
...
Ja! Even tandenpoetsen en ik dacht aan Schervengericht. Of iets met Ouders. Vallende Ouders.
Pfff.
Welterusten.

Vraag 19

Het bureau?

Dat peerd van ome Loeks wist ik ook trouwens

Massi Nissa

Massi Nissa

05-03-2010 om 08:13

Joepieeee

Het is toch goed! Manda, Timoer Lenk was verantwoordelijk voor de onwaarschijnlijk mooie bouwwerken in Samarkand in Oezbekistan. Helaas was hij ook een gruwelijke tiran - het verhaal gaat dat er ontelbare lijken onder die gebouwen liggen van letterlijk doodgewerkte slaven). Mijn buurvrouw komt uit Oezbekistan en is apetrots op Timoer, de rest van die contreien was en is wat minder gecharmeerd van hem (hij roeide namelijk iedereen uit die hij tegenkwam).
Ik heb trouwens gisteravond nog even gecheckt en hij staat niet in "The Rise and Fall of...", ik denk dat ik hem ken uit "Imperium" van Kapuscinski. Kan ik nu niet checken want ik zit op mijn werk.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

05-03-2010 om 08:15

Pelle

Mijn nieuwe vraag komt pas vanmiddag rond vier uur, ik moet nu zeven uur lesgeven.

krin

krin

05-03-2010 om 08:23

Eh... pelle?

Hoe moet ik dat per mail aantonen, dan? Die titels heb ik uit mijn geheugen opgegraven, ik weet alleen niet zeker of ze allemaal bij de cyclus horen. Dat de reeks de Tandeloze Tijd heet, weet ik wel zeker. Dacht ik.
De Slag om de Blauwbrug is de proloog, volgens mij.

krin

krin

05-03-2010 om 08:26

Ah, ik zie het

Net fout, inderdaad. En nu mag ik mijn antwoord niet meer corrigeren. Maar wel weer mijn interne geheugen bijgewerkt. Voor zolang als het duurt.

krin

krin

05-03-2010 om 08:51

Antwoord vraag 16, dan

Want die mag nu gegoogled worden, toch? In min of meer eigen woorden:
Apoptose: het geprogrammeerd afsterven van cellen bijvoorbeeld tijdens de groei van het embryo. Bij de ontwikkeling van het embryo worden ook zaken aangelegd die niet nodig zijn (waarom dan, vraag ik u af), en die worden op een bepaald punt in de ontwikkeling dus ook weer afgebroken, op een seintje van een bepaald eiwit. Geloof ik. Hoe dan ook. Voorbeeld: de zwemvliesjes tussen de tenen van een embryo, daar worden de meeste kinderen niet mee geboren, dus die zijn tussentijds weer opgeruimd. Bij kanker gebeurt het juist niet: daar zouden cellen het seintje moeten krijgen dat ze afgebroken moeten worden, maar groeien ze door.

Rare jongens die oezbeken

enige ervaring die ik ooit heb gehad met Oezbekistan is toen ik met Oezbekistan airlines naar New York vloog, zeer aparte samenstelling zat er in dat vliegtuig ik had meer de indruk naar Tashkent te vliegen dan naar New York. Ze eten ook bijzondere dingen weet ik nog. Veel met eieren (niet aan te bevelen als je in een vliegtuig zit) en gekookte knollen.

Wel leuk zeg een buurvrouw uit Oezbekistan !

Wanneer komt mijn vraag?

ben zo benieuwd hoe snel iemand het weet !!

Huh?

mag vraag 19 nu gegoogled worden ??

Manda

nee, nog niet...

Oei

Ik was een beetje in de war met Voskuil geloof ik

Biene M.

Biene M.

05-03-2010 om 10:57

Vraag 19

De Tandeloze Tijd

1. Vallende ouders
2. De gevarendriehoek
3. Advocaat van de Hanen

Biene M.

Biene M.

05-03-2010 om 10:58

Oeps

Op mijn laptop was het al 10:58...

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

05-03-2010 om 10:58

Vraag 19

De Tandeloze Tijd
titels: Vallende ouders, Advocaat van de Hanen, De slag om de Blauwbrug.

19 (te laat...)

De tandeloze tijd

Vallende ouders, de gevarendriehoek, weerborstels

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 10:59

Te laat

Was ik even in een andere rubriek, zie ik dat het tijd is, zijn jullie me al voor, snik..

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 11:25

Antwoord 20

Op 11 augustus 1999 was er een zonsverduistering. Of dit een bijna volledige was en of dit de laatste was weet ik niet, maar ik houd het hier maar even op.
Ik moest toen trouwens afrijden, vandaar dat ik het nog weet.

Ardennen...

bedoel jij niet Gerdina?

Maar weer een wilde gok

Jean?

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 11:36

Jippie!

Nee, ik heb niet in mijn rijbewijs gekeken (ligt in de auto), maar ik heb een tik voor data. Ik ken ook de geboortedata van mijn hele familie uit mijn hoofd bv.
Ik zal eens even broeden op een nieuwe vraag.

Antwoord 21

wilde gok: Hugo

Biene M.

Biene M.

05-03-2010 om 11:51

Antwoord 21

Gokje: Charley?

Nog een gok op 21

Agnes

Biene M.

Biene M.

05-03-2010 om 12:41

21 gok

Bernard

Biene M.

Biene M.

05-03-2010 om 12:41

Barbara

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 12:45

Gokje 21en ot

Marie.
en ot: Pelle ik vind het geweldig zoals jij de quizleider bent. Er zit volgens mij best veel werk in, petje af!

Derde gok 21

En dan zijn mijn gokjes op
Repelsteeltje
(en ik weet dat ik het weet, maar ik kom er echt niet op... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

21 gok

de naam Francis schiet mij te binnen, kan natuurlijk ook een totaal andere storm zijn geweest...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.