Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

28-02-2010 om 11:54

OOQ2: de verbeterde versie en iedereen kan nog mee doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ardennen

Maar ik had het ook niet onaardig opgevat, hoor. Ik begreep het gewoon niet

Biene M.

Biene M.

05-03-2010 om 14:13

Gokt door

Claude
Danielle
Elisabeth

En inderdaad Pelle, petje af voor jou als initiator, producent en presentator van de quizzz!

22-1

De grootste: TU Eindhoven, de kleinste Leiden

krin

krin

05-03-2010 om 15:01

22-1

Grootste: TU. Kleinste: Kampen

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 15:31

Ardennen

Sorry, dat ik je voor was Ik vond je berichtje ook niet onaardig, maar snapte het ook niet helemaal.

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 15:33

Antwoord 22

1. grootste: Utrecht
kleinste: Kampen

2. 50.000 en 1000

margje van dijk

margje van dijk

05-03-2010 om 15:38

Hmmm

Ik dacht dat Wageningen de kleinste was. Ik had niet aan Kampen gedacht, maar nu jullie het zeggen. Dat is toch ook een universiteit tegenwoordig. Tja.

Qua grootste denk ik dat het Utrecht is. Of de UvA of zo.

Maar mijn gok wordt:
1) grootste: Universiteit Utrecht, kleinste: die van Kampen.
2) studentenaantallen: ik denk in Utrecht 25.000, in Kampen 800.

(Wageningen heeft denk ik zo'n 5000 studenten).

Margje

22, gok

grootste: UVA 30.000
kleinste: Kampen 1000 (dit wel nadat ik margje's posting heb gelezen)

Nou ja!! pelle toch gelijk! en genista

haha, die zonsverduistering in no time geraden!! Ik had het zelf niet geweten, vandaar de vraag (vond maand en jaar al pittig....)

@ Genista, jammer dat ik werk (zo nu en dan) net dat Peerd gemist (die had ik wel geweten )

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 19:50

Gok vraag 23

Haarlem

Polly Shearman

Polly Shearman

05-03-2010 om 20:06

Gok 23

Delft

Voor de duidelijkheid

Het gaat om het jongetje die daar op de kaft van het boek staat. Midas Dekkers is overigens wel in Haarlem geboren maar dat is de vraag niet.

Waar is dat jongetje geboren en waar hangt dat schilderij nog steeds, dit is dus in 1 en dezelfde stad. Dus welke stad bedoel ik ?

Gok 23

Den Haag

Polly Shearman

Polly Shearman

05-03-2010 om 20:30

Gok 2 vraag 23

Leiden

Gok 2 vraag 23

Ik zoek het in het buitenland... Barcelona

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 20:34

Grappig manda

Ik wist niet dat Midas Dekkers uit Haarlem komt. Ik had de vraag wel goed begrepen, maar ik heb geen flauw idee. En aangezien ik weet waar jij woont, dacht ik, laat ik daar maar eens op gokken.

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 20:35

Gok2 vraag 23

Leeuwarden

Mien (o.t.)

Ja, ik ging er wel vanuit dat jij dat peerd wist. Ik was alleen wel benieuwd wie sneller zou zijn

23: hint 1

De vader van dit jongetje heeft het gebouw waar het portet laten bouwen, een standbeeld van de vader staat voor dit gebouw.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-03-2010 om 20:56

Gok 23

Amsterdam

Nou moe

Kom nou, niet gokken dat heeft geen zin. Een schilderij van een jongetje (moet een rijk kind zijn) en zijn vader staat voor het gebouw (moet een belangrijke vader zijn geweest). In welke stijl is dat schilderij geschilderd, kijk voor de tijdsindicatie eens naar dat schilderij. Hoeveel families (vader, kind) waren er in die tijd zo rijk ?

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 21:45

Laatste gok 23

Den Haag

Haha gerdina

Dat had ik ook al gegokt... Mijn laatste gok voor vandaag (sorry Manda, ik ben een cultuurbarbaar...) weer naar het buitenland: Florence.

Gerdina

Gerdina

05-03-2010 om 21:51

Oeps

Ik dacht dat ik alle antwoorden had nagekeken. Na de omschrijving van Manda dacht ik eerst aan Delft vanwege het koningshuis. Maar dat antwoord was al genoemd. Toen dacht ik dat het dan vast een belangrijke bestuurder is geweest en dus Den Haag, maar dat is het dus ook niet.
Sorry Manda, hier nog een cultuurbarbaar.

Polly Shearman

Polly Shearman

05-03-2010 om 21:55

Tja

Ik dacht ook echt denhaag. En de jongen op het schilderij is dan jantje? Anyway je moet toch wel gokken. Als je het niet weet? Laatste gok dus: den bosch

Genista goed gegokt

Florence natuurlijk !

Dat jongetje is Giovanni de Medici (28 september 1543 - november 1562), aan zijn kleding kan je zien dat het renaissance is, zijn vader Cosimo de Medici liet de Uffizi bouwen en zijnj standbeeld met hem op een paard staat prominent op het grote plein voor de Uffizi. Dit is het gebouw waar s'werelds grootste kunstcollectie hangt met werken van oa. Michelangelo, da Vinci, Botticelli. De Medici waren eeuwenlang de machtigste familie in Europa (internationale bankiers) en 1 van de grootste opdrachtgevers voor kunstenaars.

Het leuke is dat in de Uffizi een paar schilderijen van de grote markt in Haarlem hangen.

Toelichting vraag 22

ja, we hebben hier een gevalletje Sini (woorden van Pelle). Een moeilijke vraag dus. Ik had een leuke vraag bedacht, met goede bron, blijkt er toch meerdere uitleg mogelijk. Hmmm...
Het lijkt me niet handig om met kwart punten te gaan werken, dus je moet wel 2 dingen tegelijk goed raden: de universiteit (grootste of kleinste, en dan bedoel ik bij nader inzien de allerkleinste), met de daarbijbehorende aantallen studenten. Dus een half punt wordt toegekend voor het antwoord van de grootste universiteit, met juiste aantal studenten. En een half punt voor de kleinste, ook met vermelding van het juiste aantal studenten. Nog steeds met een marge van 500!
Hint: de juiste steden / universiteiten heb ik al langs zien komen, de juiste studentenaantallen nog niet.

Kom maar op met de gokjes!

Antwoord 24

Ik weet dat het de broer is van Sylvester Stallone!!!!!! Is het Frankie Stallone?????

Heb de film pas gezien op een van de vage digitale zenders

Biene M.

Biene M.

06-03-2010 om 09:18

Vraag 22

Kleinste: Kampen 3500 studenten
Grootste: UvA 30.000 studenten

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

06-03-2010 om 10:36

Vraag 22

Grootste en kleinst universiteit staan beide in Utrecht.
De RUU met ca. 29000 studenten en de universiteit voor humanistiek met ca. 350 studenten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.