Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


Ik vind dit nog erger en dommer van Hoekstra. (Ik heb het er niet over of het strafbaar is en / of politiek onhoudbaar. Geen idee. Ik heb nog niet eens koffie op.) Waar het bij Grapperhaus nog een soort spontane misstap was, is dit gewoon een openlijke middelvinger van de bevoorrechte elite naar het volk dat geen toegang heeft tot welke sporthal dan ook. En dan die hashtag SamenSterkerdoorSport...

"Let them eat cake."

Pief schreef op 19-02-2021 om 08:08:

https://www.gelderlander.nl/politiek/wopke-hoekstra-rijdt-scheve-schaats-in-gesloten-thialf~a44c18c5/

Dit vind ik dan weer jammer. Grapperhausje van Hoekstra.

Ik vind het heel wat meer dan alleen 'jammer'. Niet alleen het schaatsen zelf, maar het hele bedrijfsbezoek was belachelijk. 

Hashtag schijntaandezorg

MeikeT schreef op 19-02-2021 om 10:35:

Hashtag schijntaandezorg

Inmiddels gaat het wel wat breder dan de zorg. Schijt aan iedereen,  eigenlijk. Waar ik de stommiteit van Grapperhaus nog wel begrijpelijk vond ben ik nu best wel geïrriteerd. Mijn mentale staat is ook niet meer wat het geweest is. Maar hij heeft al sorry gezegd en ach,  het is ook maar een mens. 

Pief schreef op 19-02-2021 om 10:46:

[..]

Inmiddels gaat het wel wat breder dan de zorg. Schijt aan iedereen, eigenlijk. Waar ik de stommiteit van Grapperhaus nog wel begrijpelijk vond ben ik nu best wel geïrriteerd. Mijn mentale staat is ook niet meer wat het geweest is. Maar hij heeft al sorry gezegd en ach, het is ook maar een mens.

Tja, ben ik dan ook maar een mens als ik de kapper bij mij thuis uitnodig?

Niet op het CDA stemmen dus

Fleur Agema. Het is dat ik natuurlijk nooit op de PVV of aanverwante racisten stem, maar ik heb grote bewondering voor Fleur Agema. Ze zit al 14 jaar in de Kamer en ik heb haar en Liliane Ploumen en nog wat mensen die ik ben vergeten meegemaakt in een debat over een vergoedingsding in de zorg in een kleine zaal van het parlementsgebouw en het was erg interessant hoe zij twee standvastig bij hun standpunten bleven, het goed uitlegden en met valide argumenten kwamen. Ook die niet in mijn straatje pasten. Na de vragenronde kwam Hugo de Jonge even binnen om de vragen te beantwoorden, maar die was meer bezig met zijn uiterlijk dan met de inhoud. Hij gaf gewoon antwoorden die nergens op sloegen. Ik moet die stemwijzer maar eens doen, maar ik ben het helaas nooit eens met de uitslag. Gelovige partijen vallen a priori af, racisten vallen af en nog meer VVD wil ik niet.

Voor mij wordt het (weer) VVD. Ik zou best eens anders willen kiezen maar er is gewoon geen goed alternatief rechts van het midden. CDA valt af vanwege de C en Hoekstra vindt ik te machtsbelust. Ik heb in het verleden ook D66 gestemd (vind ik net als Temet een soort VVD light, maar voor mij is dat juist positief). Hoewel ik Kaag goed vind, heb ik moeite met haar kritiek op een kabinet waar zij zelf deel van uitmaakt. Ook vind ik het 'gratis kinderopvang' zoals het er nu ligt niet goed. Prima voor de minima maar onzinnig voor 2 ouders met een fulltime job en een vet salaris.

Jesse Klaver kan leuk ratelen maar ik ben het vrijwel altijd oneens met wat hij zegt. Gek genoeg spreekt PvdD me meer aan nu ze een breder programma hebben en Thieme weg is. Zij was me te fanatiek. SP, PVV, Forum, SGP, CU, 50Plus is nooit een optie voor mij.

Dus ja, toch maar weer Rutte. Hij doet het ook gewoon goed.

'Grapperhausje' - Iedereen snapt het begrip. Toch maakt het wel uit of iemand met een telelens in de bosjes heeft gelegen om een ander te betrappen (zoals bij Grapperhaus' huwelijk), of dat de 'dader' van een grapperhausje het zelf op twitter zet. Waarschijnlijk buiten de persvoorlichter om.  En kijk uit met die kapper thuis uitnodigen, als iemand de kapper verlinkt zit er een enorme boete aan vast. Begrijpelijk, al die andere kappers zitten ook thuis, maar het leven wordt het niet aangenamer op. 

Oh wacht, het gaat hier over 'op wie ga je stemmen'. Ik lees vol belangstelling mee want ik weet het nog niet.  Iets anders dan de VVD, ik zou graag meer geld naar zorg,  welzijn en milieu zien gaan. We ontdekken nu hoe hard we tot stilstand komen als de zorg het werk niet aankan.

Ik heb nu 6 kiesstemkompaswijzers ingevuld, met als uitslag Bbb (weet niet hoe dat nou gebeurd is), PvdA, D66 en Volt. Ik voel ook wel sympathie voor veel standpunten van de CU, maarja, een christelijke partij is tegen mijn principes. 

Volt spreekt me erg aan, ik ben het eens met heel veel programmapunten. Misschien ga ik daar maar eens voor stemmen.

Vanmorgen op de radio hoorde ik Andre Krouwel desgevraagd: Volt zit niet in Kieskompas omdat ze in de peilingen nog geen zetel halen.

Ik stem al heel lang GroenLinks, ik geloof dat ik een keer tactisch  PvdA heb gestemd. Ik stem op basis van een partijprogramma. Ik ben ook actief binnen GroenLinks en nee de partij is zeker niet perfect (van een Jesse fanclub merk ik dan weer weinig). Leuke is als je actief bent dat je intern ook de nodige discussies kunt voeren. 

Granola schreef op 19-02-2021 om 12:47:

" Hij doet het ook gewoon goed."

Vind je echt? Ik doe mee aan de Eenvandaag enquêtes en heb daar een aantal keer in gezegd dat Rutte het best goed deed. Zeker in sitiaties, waarin hij zich echt als Staatsman (bewust met hoofdletter) manifesteerde. Maar diezelfde staatsman komt nu wel met erg veel weg. Iedere minister in zíjn kabinetten moet en moet nog steeds door het stof of het veld ruimen als de regering er een zooitje van heeft gemaakt, maar Rutte voelt zich nooit de laatst verantwoordelijke, de kapitein op het schip, die zegt "Het gebeurde onder mijn leiding, ik liet dat gebeuren." Welnee, krokodillentranen omdat hij een gewaardeerde minister moet missen en weer gaan met die banaan. Ik had het sjieker van hem gevonden als hij zich niet meer herkiesbaar had gesteld.

Als je raakvlakken hebt met de PvdD, dan kan ik niet rijmen dat je je thuisvoelt bij de VVD.  Naar mijn idee kun je je onmogelijk thuis voelen bij de VVD als je de standpunten van de PvdD op zijn minst acceptabel vindt. 

Ik heb net even twee wijzers ingevuld. Bij de Stemwijzer stond de PvdD op 1, dan GL en dan de PvdA.  Hmmm...  Het Kieskompas ingevuld en daar staat de PvdA overduidelijk op 1. Daar kom ik goed mee weg. Ik kan met een gerust gevoel op de PvdA stemmen. Ik twijfel nog even op wie. Met Ploumen komt het wel goed. Kati Piri maakt een goede kans.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.