Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


Granola schreef op 22-02-2021 om 00:56:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar je moet oppassen dat je jezelf (als land) niet in je eigen voet schiet. Wat betekent dit voor onze concurrentiepositie? Gaat laag betaald werk dan verplaatst worden naar andere landen? Zo ja, dan schiet je er niks mee op.

Ik gun iedereen de wereld en ouders ook gratis kinderopvang, maar elke keuze heeft consequenties en je moet dat dus zorgvuldig afwegen. De linkse partijen maken het plaatje vaak te rooskleurig.

Linkse partijen laten hun programma gewoon doorrekenen door het CPB. Dus ja er worden keuzes gemaakt, maar die zijn wel gewoon onderbouwd.

Ja tuurlijk Alkes. De vraag is dan wel of je achter die keuze kunt staan.

Leuk bij de vooravond: VOLT, partij van jongeren uit heel Europa, de Nederlandse tak, volgens de peilingen nu al goed voor 1 of 2 zetels. Becommentarieerd door Geert Mak, de geschiedschrijver over de Europese plaatselijke geschiedenis.

Alkes, die doorrekening wordt pas begin maart gepresenteerd. Dus het is niet zo dat die plannen van tevoren worden goedgekeurd. Dat zou beter zijn: hoe haalbaar zijn de plannen überhaupt? Ik zou graag willen dat partijen duidelijker maken hoe zij hun plannen denken te financieren. Wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes, maar ja dat is geen leuke boodschap dus het is makkelijker scoren met 'gratis kinderopvang'. Terwijl iedereen weet dat gratis niet bestaat.

Ik wil ook best gratis kinderopvang, geen eigen risico in de zorg, studiebeurs voor studenten, hoger minimumloon, aow weer terug naar 65 jaar, etc. Maar iedereen snapt toch dat dat niet allemaal kan? 

Efficiency en een goede business case is nog niet onderdeel van het verkeizingsprogrammaproces , dat klopt. Daarom ontsporen ICT projecten bij de overheid altijd . . . .

Maar via de andere kant probeert men het wel: de rekenkamer koppelt toch 1 keer per jaar terug of bepaalde voorspelde voordelen of 'winsten' inderdaad behaald zijn van overheidsbeslissingen? Dat is weliswaard achteraf, maar het is ook een begin.

gr Angela

Hier een tweede kans voor de atheïsten die op een religieuze partij uitkwamen :https://www.ongemakkelijkekieswijzer.nl/ In plaats van de CU kom ik nu bij de VVD uitwimb

wimbol schreef op 22-02-2021 om 22:24:

Hier een tweede kans voor de atheïsten die op een religieuze partij uitkwamen :https://www.ongemakkelijkekieswijzer.nl/ In plaats van de CU kom ik nu bij de VVD uitwimb

ik weet niet wat ik erger vind . . . 

gr Angela

Mooi dat er nog een stemwijzer is en dan nu van de humanisten. Echter ik ga niet in alle gevallen kiezen, soms heb ik er gewoon even geen mening over of wil ik niet tot extremen vervallen en dat kan hier niet: je moet kiezen.

Nu weer Groen Links... gaat alle kanten op bij mij.

wimbol schreef op 22-02-2021 om 22:24:

Hier een tweede kans voor de atheïsten die op een religieuze partij uitkwamen :https://www.ongemakkelijkekieswijzer.nl/ In plaats van de CU kom ik nu bij de VVD uitwimb

Hier staat de SGP bij mij op 2. Wat ik niet vind passen bij de antwoorden die ik gaf.

MeikeT schreef op 23-02-2021 om 06:53:

[..]

Hier staat de SGP bij mij op 2. Wat ik niet vind passen bij de antwoorden die ik gaf.

Ik had die op 3, en dat past ook totaal niet bij mijn antwoorden over abortus/euthanasie/religieuze uitzonderingen.

Sowieso gingen de vragen maar over een heel beperkt aantal populistische onderwerpen.

Precies, ik kreeg weer 50plus bovenaan en VVD op 2 maar dit zijn thema’s die bij mij qua prioriteit niet bovenaan staan.

Voor de lol ook maar eens ingevuld.(de ongemakkelijke) Ik heb niet zo veel met kieswijzers. Grappig genoeg kwam ‘mijn partij’ bovenaan: partij voor de dieren. Daarna D66 en dat klopt ook wel, nog nooit op gestemd maar mijn sympathie hebben ze zeker. Ik vind dat je op meer partijen zou moeten kunnen kiezen! 

Mija

Mija

23-02-2021 om 10:01 Topicstarter

Granola schreef op 23-02-2021 om 08:14:

Precies, ik kreeg weer 50plus bovenaan en VVD op 2 maar dit zijn thema’s die bij mij qua prioriteit niet bovenaan staan.

Ik kreeg ook 50+ op 1 (over mijn lijk) en Groen Links op 2. Wonderlijk dat die kennelijk allemaal zo dicht bij elkaar uit kunnen komen. 

Ik vind het moeilijk dit jaar.

Uit de kieswijzers komen een aantal partijen waar ik toch wel wat bedenkingen bij heb, zoals Bij1 en Nederland Beter en Jong. Nederland Beter past het beste, maar als ik het partijprogramma doorlees krijg ik echt de kriebels.De VVD staat op plek 13, maar is de enige partij die de middeninkomens specifiek noemt. 

Verder hebben we voorlopig nog een goeie crisismanager nodig. Dat zie ik die kleine opkomende spliterpartijtjes nog niet doen.  Eigenlijk komen deze verkiezingen mij net te vroeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.