Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

19-03-2019 om 21:39

Provinciale verkiezingen


Ja Bo

Maar je hebt de mannen daarbij wel nodig. En gelukkig nemen steeds meer vaders hun vaderschap serieus. Ik vind de pappadag (oke, gruwelijke uitdrukking vergeleken met het ontbreken van 'mammadag') van Jesse Klaver en de politici die een tandje terug treden voor hun gezin echt wel bemoedigend in deze tijd.

Ik heb nog meegemaakt dat mannen wel wilden afdrogen als niemand het maar zag.

Baudet mag op zoek zijn naar een 'vrouwtje', prima. Maar dat hoef je niet te generaliseren naar alle vrouwen.

Bo

Bo

27-03-2019 om 15:01

AnneJ

Die discussie die jullie willen voeren is een nuttige, maar heeft niks te maken met wat Baudet heeft gezegd. Jullie trekken alles uit zijn verband. Hij benoemt de situatie zoals die nu is, niets meer, niets minder.

Feiten:
"In Europees perspectief blijven we achter. In de meest recente Europese vergelijking stond Nederland op de vierde plek *van onder* als het gaat om het percentage vrouwelijke hoogleraren. Alleen België, Cyprus en Luxemburg deden het slechter."

Een blik op de leden pagina van het KNAW zegt al voldoende. Je hoeft echt niet te gaan tellen: https://www.knaw.nl/nl/leden/leden#c9=on&b_start=0

Er valt een wereld te winnen. En daar wil je Baudet de schuld van geven??

Het is een cultuurding. In hetzelfde artikel stond dat als we zo doorgaan er in 2058 evenveel vrouwelijke als mannelijke hoogleraren zijn.

Bo, wat is er nou precies waar aan wat Baudet zegt?

"Ik weet wel dat vrouwen het over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen en minder ambitie hebben. Vaak ook meer interesse hebben in gewoon meer familieachtige dingen enzo."

Alleen 'I weet wel dat vrouwen het over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen' is een feit, de rest een mening. Dus je kan niet zeggen dat het 'gewoon waar' is wat Baudet zegt.

skik

Bo

Bo

27-03-2019 om 15:45

skik

Het gebrek aan ambitie en meer interesse in familiaire zaken vertaalt zich toch in de part-time banen die de meeste vrouwen hebben.

Dus zijn uitspraak wordt onderbouwd door feiten. Cijfers liegen niet. Het is zoals het is.

De kanttekening die je hierbij kan plaatsen is dat het over Nederland gaat. De uitspraak gaat voor veel andere landen niet op. Je kunt het ook omdraaien: mooi dat wij de vrijheid hebben om deze keuze te maken. Wie wil, kan voor de top gaan. Daar moet je dan misschien andere zaken voor laten. Wie gewoon een fijn leven wenst, kan die keuze ook maken.

Ben zelf niet veel beter hoor: ik werk 4 dagen en wil mijn tijd verdelen over werk en gezin. Zou er niet aan moeten denken om een fulltime nanny in dienst te nemen. Deze balans is voor mij ideaal.

Het valt mij gewoon op dat jullie Baudet hierop aanvallen terwijl hij part noch deel heeft gehad aan deze situatie. Uiteindelijk is het ieders persoonlijke keuze en niet de schuld van iemand anders. Dames: kruip uit die slachtofferrol!

Angela67

Angela67

27-03-2019 om 16:04

Ik ben van mening dat jij het slachtoffer bent, maar dat je nog niet zo verlicht bent dat je ziet dat baudetmannen wanhopig vasthouden aan onwaarheden....

Maar afgezien daarvan: zou het niet fantastisch zijn als baudetmensen zich volledig onthouden van enige gender-gerelateerde uitspraken? En daarbij ook uitgaan van volledige gelijkwaardigheid van alle mensen?
Of vind je dat te ver gaan?
Vind je dus dat de ene mens beter is dan de ander en dat daar dus beleid op gemaakt moet worden?
Gr Angela

Bo

Bo

27-03-2019 om 16:38

Angela

Ik voel me geen slachtoffer, heb regie over mijn leven door mijn eigen keuzes te maken. Wie anders wil, maakt andere keuzes. Anders moet je ook niet zeuren vind ik.

Je trekt het allemaal uit zijn verband. De vrouw van Klaver is heeft ook een typisch moeder-baantje. Als dat hen gelukkig maakt... val jij hem hierop aan dan? Hij zal vast ook denken dat zijn vrouw het leuk vindt om veel voor de kinderen te zorgen terwijl hij veel aan het werk is.

Ik vind jullie uitspraken dat jullie een groot deel van de Nederlandse bevolking racistisch noemen (ja ook je buurman, slager, politieagent, verpleegkundige, etc) veel schokkender. Dat vind jij wel normaal?

Maar goed, nu ben ik Baudet aan het verdedigen terwijl ik niet eens op hem gestemd heb. Ik vind zijn uitspraak niet wereldschokkend nee. Ik ben alleen bang voor LPF achtige toestanden en vrees de komende EU verkiezing. Mooi dat ze de export van de uitkeringen nu hebben kunnen tegenhouden, anders was dit koren op de molen voor het FvD.

Triva

Triva

27-03-2019 om 17:30

kaaskopje

"Er zijn ook mensen die niet in stáát zijn om te werken en beiden een uitkering hebben. Twee uitkeringen onder één dak. Of één die werkt en een ander die niet kán werken, komt ook voor. Jij doet de aanname dat huurders met een laag inkomen geen zin hebben om iets van hun leven te maken, dus harder te werken om dat te bereiken.'

Jammer dat je een stukje tekst van mij over het hoofd hebt gezien: "Help de mensen die het echt nodig hebben en die niet kunnen werken aan een huis in de sociale sector maar ga geen huizen die dat niet zijn opeens sociaal maken omdat jij blijkbaar vindt dat niet zichtbaar mag zijn dat het een sociale sectorhuurhuis is. "

Wat jij wil gaat uit het totaalbudget en dat heb ik liever besteedt aan de mensen die het echt nodig hebben dus. En die mensen hoeven niet zo nodig in een dure wijk te wonen, die zijn gewoon blij met een huis.

"En dat bereik je als verhuurder en gemeente door het aanbod van sociale huur meer over alle straten te verdelen en niet per se arm bij arm en minder arm bij minder arm.'

Hoe bepalen we in hemelsnaam WIE er in zo'n duur overgesubsidieerd (van ons geld) huis mag gaan wonen en wie niet? Blijkbaar wil jij niet in de arme wijken zitten met buitenlanders? Je gaat toch niet zeggen dat nette blanke nederlanders daar alleen voor in aanmerking komen?

" Mijn ouders hebben hun huis (bouwjaar 1970) in 1997 verkocht voor het vijfvoudige van wat ze er zelf voor betaald hadden. "

Hoeveel is hun inkomen in die tijd gestegen?

Angela67

Angela67

27-03-2019 om 17:49

@Bo, 2 vragen:

1. Heb jij Klaver al eens horen zeggen dat vrouwen geen mening (kunnen) hebben en pas als er een echte klaver-vent langskomt, ze het politieke licht zien?
2. Zou het niet fantastisch zijn als baudetmensen zich volledig onthouden van enige gender-gerelateerde uitspraken? En daarbij ook uitgaan van volledige gelijkwaardigheid van alle mensen? Of vind je dat te ver gaan? Vind je dus dat de ene mens beter is dan de ander en dat daar dus beleid op gemaakt moet worden?

Als je dit soort vragen 'uit z'n verband' vindt gerukt, dan ben je inderdaad niet in staat om de onderliggende teneur te herkennen en daarover je mening te vormen. Dus baseer je je politieke en privé-keuzes op onvolledige informatie én denk je ook nog eens dat het 'waar' is.

gr Angela

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2019 om 18:06

Angela

Welk beleid wordt er gemaakt c.q. gepland op genderongelijkheid door de FvD? (beetje neerbuigende term dat baudet-mensen, of zullen we GL-ers ook maar Klavermensen gaan noemen?)

Ik denk dat de FvD een beetje een hekel heeft aan politiek correct gepraat, op zich een sympathieke eigenschap. Zoals iedereen weet stemmen vrouwen gemiddeld een stuk linkser dan mannen. Logisch dat je als rechtse politicus dan vindt dat ze een slechtere mening hebben.

Linkse stemmers zijn sowieso socialer en meer geneigd op emotionele gronden te stemmen. Een paar foto's van zielige asielzoekers en alle grenzen moeten open. Sorry hoor, maar vrouwen zijn meer geneigd tot dat soort stemgedrag. Dat zul jij een goede eigenschap vinden, maar je kunt de FvD niet verwijten dat ze dat heftig met je oneens zijn.

Als jij hen een onderbuikgevoel kunt verwijten waarom mogen ze jou dan geen 'bloedend hart' verwijten (klinkt beter in het Engels).

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vrouwen-stemmen-beduidend-linkser-dan-mannen~b1c9a4c1/

Helaas valt niet te ontkennen dat zonder vrouwenstemrecht het Nederlandse bestuur een stuk verstandiger (want rechtser) zou zijn.

Hoezo verstandig?

Rechtser levert meer gele hesjes en boze witte mannen. De losers van een beleid gericht op werkgevers en presteerders op kosten van mindere goden. We hebben al jaren een bijna naadloos rechts beleid, wat geweten word aan links, slim.

Angela67

Angela67

27-03-2019 om 18:45

Ach Ad

Wat gun ik het jouw jongens dat ze meer vrouwelijke invloed zullen ondergaan en dat de wereld daardoor inderdaad steeds beter zal worden. Het feit dat baudetmensen steeds vreemdere, polariserende opmerkingen maken betekent dat links een goede route heeft ingezet en de juiste snaren weet te raken. Zie mijn tweede vraag aan Bo.
Jij weet diep in je hart ook wel dat ook die emoties hebben. Echter, mannen proberen het allemaal weg te rationaliseren. Je moet nog aeven ervaren hoe bevrijdend het is om 'linksig' te gaan praten.
Het went vanzelf
Gr Angela

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2019 om 18:56

Angela

"Wat gun ik het jouw jongens dat ze meer vrouwelijke invloed zullen ondergaan en dat de wereld daardoor inderdaad steeds beter zal worden."

Goede voornemens zijn niet genoeg. Met linkse politiek wordt de wereld juist slechter, zie bijv Venezuela voor een extreem voorbeeld. Dacht je dat vrouwelijk managers 'menselijker' waren? Heb je er wel eens een paar meegemaakt?

"Het feit dat baudetmensen steeds vreemdere, polariserende opmerkingen maken betekent dat links een goede route heeft ingezet en de juiste snaren weet te raken. Zie mijn tweede vraag aan Bo."

Welnee, Baudet is gewoon een beetje raar. De extreme maatschappelijke druk zorgt er misschien wel voor dat alleen vrijgevochten types zich durven uiten.

"Jij weet diep in je hart ook wel dat ook die emoties hebben. Echter, mannen proberen het allemaal weg te rationaliseren."

Niet 'weg rationaliseren'. Wij proberen verder te kijken dan zielig en dan zien we niet zelden dat de gevolgen van sociaal beleid helemaal niet zo sociaal zijn.

"Je moet nog aeven ervaren hoe bevrijdend het is om 'linksig' te gaan praten."

Je begrijpt het niet, he? Ik *was* vroeger links, zoals veel rechtse mensen, dus die praat ken ik maar al te goed. Maar met tientallen jaren ervaring is het voor een verstandig mens met z'n ogen open gewoon niet vol te houden dat links goed bezig is. Bovendien blijken zogenaamd sociaal voelende mensen in de praktijk (bijv. op het werk of in het verenigingsleven) minstens net zulke grote schoften als hun rechtse tegenhangers. Ze hebben er dan alleen nog hypocrisie bij als extra zonde.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 20:00

Triva

Schriftelijk ergens over praten, maakt een gesprek lastig merk ik.

Ik heb inderdaad over dat stukje tekst van jou heen gelezen. Ik heb nergens gezegd dat je huizen die niet sociaal zijn dat wel moet maken, ik heb het over dat je geen onderscheid zou moeten maken tussen lage en iets minder lage inkomens om zo tot een evenwichtiger verdeling te komen, ipv soort bij soort te zetten. En ja, dat kost meer geld.

Wat ik over de prijs van het huis van mijn ouders vertelde, was gewoon een weergave van de toenmalige situatie, net als het verhaal van Ad Hombre dat was. Het was hoe dan ook veel geld wat ze ervoor konden krijgen, omdat de huizenprijzen toen gunstig waren voor verkopers. En dat was de reden om het te vertellen aan Ad Hombre. Voor kopers was het eigenlijk niet gunstig, want met een hoge koopprijs moet je maar afwachten of je dat zelf ook weer kunt krijgen. Voor mijn ouders was het prettig. Het heeft ze in staat gesteld om ondanks een lagere AOW dan normaal, aangevuld met een mini-pensioen (hoe mini verraste mij) het gewoon goed te hebben. Jij en ik zullen altijd de volle pot huur moeten blijven betalen van ons AOW'tje, dat is een nadeel van huren.

Gelderse

Gelderse

27-03-2019 om 20:11

Grappig

Mijn man stemde toen ik hem heb leren kennen altijd links en ik rechts. Gelukkig is hij verstandig geworden en komt hij steeds meer mijn kant op

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2019 om 20:26

Gelderse

Leuk hoor, rechtse vrouwen... Heb je ook zo'n parelkettinkje?

Gelderse

Gelderse

27-03-2019 om 20:28

Atypisch

Ik ben een atypische vrees ik. Meer van de joggingbroek en de slobbertrui. Maar erg gehecht aan mijn vrijheid en ondernemerschap. Vandaar dus ook de VVD.

Feiten en meningen, Bo

" Het gebrek aan ambitie en meer interesse in familiaire zaken vertaalt zich toch in de part-time banen die de meeste vrouwen hebben.

Dus zijn uitspraak wordt onderbouwd door feiten. Cijfers liegen niet. Het is zoals het is."

Als je er van uit gaat dat het een feit is dat het gebrek van ambitie de reden aan het achterblijven in excelleren is wel ja. Maar dat is dus geen feit, maar een mening. Als je serieus denkt dat vrouwen echt gelijke kansen krijgen in deze maatschappij zou het gebrek aan ambitie een oorzaak kunnen zijn, maar die gelijke kansen met bijbehorende gelijke, eerlijke behandeling zijn er nog lang niet. Gelukkig gaat het steeds beter en zal dat zich op termijn vertalen in een gelijkere verdeling van mannen en vrouwen op bepaalde posities. Enige ding dat niet zal veranderen: alleen vrouwen kunnen fysiek een kind krijgen, dat zorgt er op zijn minst voor dat je eventjes uit de running bent. Maar de aanname dat de vrouw het leeuwendeel van de verzorging op zich zal nemen zal hopelijk afnemen. Gelukkig delen steeds meer stellen de zorg voor hun kinderen evenredig, mede dankzij de betere toegang tot kinderopvang, het ouderschapsverlof en het recht op deeltijdwerken. Op de universiteiten zie je al dat de inhaalslag gemaakt is. De huidige generatie jonge vrouwen hoeft zich alleen maar een weg omhoog te worstelen door het old boys network en het glazen plafond heen. Baudet is een voorbeeld van zo' n man die niet snel een vrouw op een toppositie zal aannemen. Want ze zal toch wel zwanger worden en familie-achtige dingen gaan doen.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2019 om 21:14

skik

"Als je serieus denkt dat vrouwen echt gelijke kansen krijgen in deze maatschappij zou het gebrek aan ambitie een oorzaak kunnen zijn, maar die gelijke kansen met bijbehorende gelijke, eerlijke behandeling zijn er nog lang niet. "

Die zijn er wel. Voor een ambitieuze vrouw met capaciteiten ligt de wereld wagenwijd open.

Maar het is in het belang van zwakkere vrouwen om te blijven doen of ze nog steeds vreselijk gediscrimineerd worden. Slachtoffertje spelen levert in Nederland nog altijd veel op.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 21:15

Ondernemer

Waarom is het zo vanzelfsprekend dat een ondernemer VVD stemt? (Ik weet dat dat vaak wel de praktijk is.)Ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn opvattingen over hoe het heurt opeens VVD zou gaan stemmen met een eigen onderneming. Slobbertrui en broek zie ik ook niet als typisch linkse kledingstijl. Maar als jij je als slobbertrui vvd'er a-typisch en daar bijzonder door voelt wil ik je feestje niet verstoren.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 21:16

Ondernemer=Gelderse

...

Gelderse

Gelderse

27-03-2019 om 21:28

Ondernemer

Ondernemers ondernemen over het algemeen omdat ze enorm gesteld zijn op vrijheid en eigen keuzes maken. Dat past beter bij de VVD dan bij veel andere partijen, die toch wat meer overheidsbemoeienis zouden willen. Bovendien betaal ik enorm veel belasting en zit ik niet te wachten op nog meer belasting om meer te nivelleren of om hele dure klimaatplannen te bekostigen met een discutabel effect. Ik vind het prima hoor, om te betalen voor de basisvoorzieningen voor iedereen. Ik scheid ook netjes mijn afval. Maar er zitten wel grenzen aan wat ik wil betalen.

Dus inderdaad zijn voor mij politieke vluchtelingen altijd welkom, economische vluchtelingen niet. Criminele asielzoekers mogen van mij ook wegwezen. Idioot dat we daar speciale asielzoekerscentra voor hebben. Integreren vind ik dan wel weer belangrijk, maar respect voor elkaars manier van leven ook, dus een hoofddoekje mag, maar een minirok ook.

En dat vrouwen en mannen verhaal: tja, ik doe het gewoon op mijn manier. Ja, ik verdien meer dan mijn man en ik zorg meer dan mijn man. En ik sta daar helemaal achter en word zowel van werken als van zorgen voor mijn kinderen heel gelukkig

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 21:33

Ad Hombre

Goed: sterke vrouw en sterke man, beiden net zo ambitieus en hetzelfde opleidingsniveau. Krijgen samen super intelligente sterke kindertjes. Maar ook die kindertjes zijn niet eerder zelfredzaam als van andere ouders. Hoe doen deze sterke mensen het beter dan de andere mensen? Hoe is hun leven georganiseerd?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 21:49

Gelderse

Het is een teken van welvaart dat je ontzettend veel belasting moet betalen, dus dat vind ik niet vervelend voor je.

Jij wilt niet voor in jouw ogen discutabele klimaatmaatregelen betalen, maar als een ander het wel doet kan dat zomaar heel plezierig voor jou worden. Is het dan "dank je wel, dat ik daarvan kan profiteren", of bedank je er dan ook liever voor?

Bo

Bo

27-03-2019 om 21:55

skik

Ik zie het toch echt meer zoals Ad. Als vrouwen echt willen en ambitieus zijn, dan bereiken zij die hoge functie echt wel. Bovendien zijn er ruimere opvangmogelijkheden als het inkomen hoger is.

Je kunt wel boos naar 'de mannen' wijzen, maar wij mogen zelf ook in de spiegel kijken.

Gelderse

Gelderse

27-03-2019 om 21:57

Wie

Wie zou die milieumaatregelen dan voor mij moeten betalen Kaaskopje? Als je een behoorlijk effect wilt genereren kost dat heel veel geld. Overigens, als het echt effect zou hebben wat wij hier in Nederland doen of laten, dan wil ik daar best een schepje bij doen. Maar helaas is dat niet zo, vandaar dat ik het discutabel vind om daar heel veel geld voor te betalen.

Overigens werk ik hard voor mijn ‘welvaart’. Onvrouwelijk hard, zou Baudet zeggen

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 22:05

Gelderse

O.a. dat maakt Baudet dan ook een rare man.

Bo

Bo

27-03-2019 om 22:16

Angela

Op je 2e vraag: ik vind je vraag een beetje raar omdat ik helemaal niet zie dat het FvD (of welke partij dan ook) genderongelijk beleid in haar programma heeft staan. Dus waar heb je het over? Geef anders voorbeelden.

"Het feit dat baudetmensen steeds vreemdere, polariserende opmerkingen maken betekent dat links een goede route heeft ingezet en de juiste snaren weet te raken."

Wat zeg je nou?? Als dat zo was had links toch gewonnen? Nee, de linkse (maar ook middenpartijen) hebben een partij als FvD teveel ruimte gegeven om in dat gat op rechts te springen. Als zij gewoon een stapje naar rechts doen met z'n allen, nemen ze het FvD de wind uit de zeilen. De linkse partijen geven er telkens weer blijk van geen idee te hebben met welke problemen 'de gewone burger' kampt. Hoofdthema's zijn helemaal niet zorg en onderwijs, maar migratie/integratie, werkgelegenheid, koopkracht en pensioenen.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2019 om 22:28

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 23:17

GroenLinks had ook flink succes. Het FvD moet nog maar bewijzen dat ze het verkiezingssucces om kunnen zetten in blijvend succes. Alle zetels vullen lijkt al een pittige opgave. Hoe krijgen ze nieuwelingen zo snel nog voldoende geprepareerd voor hun taak? Als je dat afzet tegen dat anderen al meer training e.d. gehad zouden hebben en Baudet nogal trots is op dat staaltje voorbereiding en kwaliteit...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.