Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

19-03-2019 om 21:39

Provinciale verkiezingen


Angela67

Angela67

28-03-2019 om 00:02

Nog even voor de mannen

"Op dat beeld van diversiteit zijn twee uitzonderingen. Forum voor Democratie is een partij van én voor mannen. 64 procent van de Forum-stemmers was tijdens de Provinciale Statenverkiezingen volgens een kiezersonderzoek van Ipsos man. Bij de politici zelf is dat beeld nog meer uit balans: van de nieuwe Statenleden van Forum is ongeveer 85 procent man. Wat verder opvalt: Forum-politici met een herkenbare migrantenafkomst zijn er nauwelijks. Het beeld van een jonge partij geldt niet voor de regionale politici. De gemiddelde leeftijd (en de mediaan) van de nieuwe Statenleden is 49.

Bont gezelschap
Veel van de nieuwe Forum-politici zullen hun Statenlidmaatschap combineren met een eigen onderneming. Ze zijn eigen baas, werken als zelfstandig advocaat of juridisch consultant en geven adviezen over gezondheidszorg, verzekeringen of beleggingen. Voor een partij waarvan de leider heeft gezegd een onderzoek te willen naar „de invloed van links gedachtegoed in het onderwijs”, werken er daarnaast opvallend veel nieuwe Statenleden in het onderwijs. Meerdere FvD’ers zijn (gepensioneerd) leraar, geven wiskunde, scheikunde of maatschappijleer, of staan aan het hoofd van een school."

De Engelse uitspraak is 'don't give up your day time job' toch?

Gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2019 om 00:16

Net bij Jinek

Boer zoekt vrouw boerin Bertie uit Zeeland is met voorkeursstemmen Statenlid geworden. In Zeeland heeft het FvD 5 zetels gewonnen. Als de aflevering teruggekeken kan worden zou je even door kunnen spoelen naar het interview van Jaïr met Bertie van Boer zoekt vrouw. Ze is met voorkeursstemmen Statenlid in Zeeland geworden. Ze heeft nog geen hoge verwachtingen van het FvD, zo merkte ik.

Triva

Triva

28-03-2019 om 06:44

Pfff

Ik dacht dat ze op de lijst van fvd stond....

Bo

Bo

28-03-2019 om 09:11

Angela

Als je je een beetje hebt ingelezen weet je dat dit allemaal part time functies zijn. Iedereen doet het er naast. Al jaren, dus dat is niks nieuws. Halszaak is wel, hoe voorkomen zij belangenverstrengeling. Daar gaat het weleens mis, maar dat geldt voor alle politieke partijen. En het zal zeker interessant zijn of zij voldoende capabele mensen kunnen vinden. Het is ook nog maar de vraag of Bertie überhaupt capabel is.

Ik vind Baudet een enorme gladjakker, maar dat vind ik ook van Klaver en Jetten. Jetten zit nota bene bij de partij waarop ik jarenlang heb gestemd. Zijn gladde voorkomen, ingestudeerde praatjes en ruk naar links hebben mij naar de VVD geleid. Klaver is ook zo onecht geworden door die overkill aan mediatraining. Het is allemaal zo overduidelijk ingestudeerd. Wat dat betreft vind ik dat Rutte het al jaren erg goed doet.

Het is toch opvallend dat deze 3 heren allemaal zulke gladde jongens zijn en mensen daar kennelijk massaal voor vallen.

Waar blijft die echte vrouw die de handschoen oppakt?

Gelderse

Gelderse

28-03-2019 om 09:18

Vrouw

Tja, het is toch allemaal een beetje braniegedoe en mooie retoriek, dat lijsttrekkersschap. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat vrouwen liever inhoudelijk bezig zijn en zich niet zo thuis voelen op die apenrots. We hebben genoeg vrouwelijke ministers en staatssecretarissen die het uitstekend doen. Maar daar hoor en zie je niet zoveel van. Die doen gewoon hun werk goed.

Bo

Bo

28-03-2019 om 09:41

eerlijk?

Ja dat klopt wel, maar als premier? Vroeger zaten er wel vrouwen tussen die ik als een toekomstige premier kon zien. Nu zit er m.i. niet zoveel tussen. Alleen misschien Sigrid Kaag, maar zij is te veel diplomaat en zal het niet eens willen.

Ik had destijds graag Neelie Kroes als premier gezien, maar zij heeft nooit de kans gehad.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2019 om 10:03

Ik snap wat je bedoeld met overkill, maar ook van Rutte is alles getraind en uitgedacht. Men heeft geconstateerd dat de volkse Henk en Ingrid de oren naar de PVV lieten hangen, dus bedachten ze dat ze hun benadering daarbij aan moesten passen. Dus kakkertaal werd ingeruild voor semi-straattaal. Dus ook Rutte staat niet ongestreken bij de camera en microfoon. En dat valt weer verkeerd bij "intellectueel" (rechtser dan de VVD, want de VVD is te links geworden), die zich nu deels bij FvD heeft aangesloten.

Ik vind Sigrid Kaag, maar ook Kaisja Ollongren mooie voorbeelden van "echte vrouw". Maar als echte vrouwen die functie niet ambiëren, of men kiest hen niet, wordt het een man.

Keukske

Keukske

28-03-2019 om 10:27

Echte vrouwen?

Wat zijn dat nou weer, echte vrouwen?

Vrouwen krijgen minder kansen, dat is keer op keer bewezen, zie de linkjes. En wat ook niet helpt is de bescheidenheid van vrouwen. Helaas wordt die er ingeramd, vanaf dat ze nog meisjes zijn. Bazig zijn, leiderschap worden niet gewaardeerd bij meisjes.

De spelregels aan de top zijn mannelijk. Vrouwen moeten zich aanpassen aan die mannelijke regels, anders komen ze er niet.

http://magazine.intermediair.nl/issue/05-01-2017/de-lagen-van-het-glazen-plafond/

https://www.mt.nl/business/diversiteit-bedrijfsleven-vrouwen-moeten-zich-minder-bescheiden-opstellen/533273

Gelderse

Gelderse

28-03-2019 om 10:50

Apenrots

Dat bedoel ik met de apenrots. Blijkbaar is dat nog steeds de norm als je in de politiek aan het roer wilt staan. Ik zou daar ook voor passen. Ik vind Sigrid Kaag ook een echte powervrouw. Maar die vindt dat apenrots-gedoe onzin, schat ik zo in. Zoals veel capabele vrouwen.

Gelderse

Gelderse

28-03-2019 om 10:52

Stemmen

Ik stem trouwens al jaren altijd op een vrouw, zouden meer vrouwen moeten doen. Dan verdwijnt vanzelf dat geblaat en borstgeroffel.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 11:16

Keukske

De spelregels aan de top zijn mannelijk. Vrouwen moeten zich aanpassen aan die mannelijke regels, anders komen ze er niet."

Begin je eigen multinationals en bepaal je eigen bedrijfscultuur.

@Emma

@Emma

28-03-2019 om 11:19

Meldpunt

Ik vind dat er een meldpunt moet komen voor linkse en ambitieuze vrouwen. Zij indoctrineren onschuldige kinderen. Dat kan echt niet een het is slecht voor ons nationale eergevoel.
We zetten geen filmpjes online hoor, zo erg zijn we nou ook weer niet. Eigenlijk zijn we gewoon heel aardig 🤣

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 11:24

Emma

Gewoon concurreren. Als je het beter doet dan die 'mannen' laat dat dan maar zien en niet door voorrang te eisen en de (werkende) cultuur geforceerd aan te passen.

Gewoon werken


https://www.youtube.com/watch?v=8YslIQvRH4w

Als de druk om te werken te hoog wordt in een competitieve samenleving dan komt de zorg voor een gezin en voor ouderen in de knel.

Denk niet dat dat oplosbaar is zonder dat mannen ook hun verantwoordelijkheid nemen.

In Japan zijn veel alleenstaanden in de vruchtbare leeftijd en paren die gewoon niet meer aan kinderen beginnen vanwege de onoplosbare problemen die dat oplevert.

Maar vrouwen doen wel mee in de ratrace al levert dat nog steeds niet hetzelfde succes op dat mannen er mee behalen.

Zelfs te moe voor sex.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2019 om 11:42

Gelderse

Mijn man stemt standaard op de eerste vrouw op de kieslijst. Zouden meer mannen kunnen doen?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2019 om 12:03

Vrouwen zíjn anders

Je kun ter ingewikkeld over doen, maar zolang de man geen kinderen kan baren en de vrouw niet dezelfde lichaamsbouw heeft, dus ook wat spieren betreft e.d., kun je van een vrouw niet 100 procent hetzelfde verwachten als van een man. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet in staat is om een leidinggevende rol op zich te nemen, zwaarder werk te doen, of ander werkgedrag te vertonen zoals mannen dat ook doen. Maar ingeprent gedrag zit daarbij ook nog steeds dwars. Zowel aan de kant van mannen als vrouwen. Een meisje zal op de basisschool niet vaak verrukt uitroepen dat ze zo graag automonteur wordt, of vliegtuigtechnicus (ik roep maar wat). Dat krijgt ze niet mee in de meeste gevallen. Tenzij ze misschien al een broer of vader heeft die dat doet en ze ziet dat zij dat ook best kan. Dus meisjes en jongens moeten van kleinsafaan opgevoed worden, dus ook op school, met het beeld dat zij ook 'mannelijke' beroepen kunnen kiezen, net als bij jongens het idee normaal moet zijn dat 'vrouwenberoepen' niet iets voor 'mietjes' (sorry) is. Dus laat ze beiden meekrijgen dmv kijkdagen, technisch onderwijs op het niveau van de leeftijd e.d.. Dan maar een dagje níet in de schoolbanken, maar de praktijk in. Dat gebeurt al met 'roefeldagen' of snuffelstages, maar het zou algemener kunnen. Meer (nog meer misschien) vakmensen voor de klas voor presentaties, laat kinderen maar eens doen wat zo'n vakkracht doet (op veilig niveau), laat ze voelen en zien wat bepaald werk inhoudt. Praat met meisjes, waarom de eerste opwelling 'iets met mensen doen' is, ipv muurtjes metselen of een computer ontleden en jongens over het omgekeerde. Ik noem ook hier weer een lukraak voorbeeld. Kinderen moet geleerd worden dat de wereld groter is dan hun meisje- of jongen-zijn. Dat wordt nu nog veel te bijzonder gevonden, wat tot op het hoogste niveau nog merkbaar is.

Genderneutraal onderwijs, zoals in Zweden is gedaan (is dat wat geworden eigenlijk?), vind ik onzin. Je bent een meisje of een jongen of als je het zo voelt iets ertussenin of het tegenovergestelde en laat dat in vredesnaam gewoon zo zijn, in plaats van het op te dringen.

Mirage

Mirage

28-03-2019 om 12:40

Ondernemer maar toch links

Wat ik altijd lastig vind is dat mensen zo vaak vanuit hun eigen situatie stemmen. Dat rijken VVD stemmen. En armen PvdA.
Ik probeer (vrouwelijke eigenschap?) naar de maatschappij als geheel te kijken.
Ook naar mensen die op een of andere manier niet mee kunnen doen. Wellicht omdat mijn vrienden en kennissen kring nogal wat mensen heeft die meestal buiten hun schuld om in de problemen zitten. Zo ken ik iemand in een rolstoel (aangereden door een wegpiraat) die niemand wil hebben. Hij was verpleegkundige, dus kon zijn werk niet mer doen.Heeft zich laten omscholen tot iets waar je je benen niet bij nodig hebt. Maar ja hij blijft een risico he dus daar branden werkgevers hun vingers niet aan.
Dan vind ik het goed dat bedrijven door regelgeving toch dit sort mensen in dienst moeten hebben. Hij heeft nu werk door die regels. Alleen verdient hij ondanks HBO niveau toch het minimumloon en kan hij zijn gezin er niet van onderhouden.

Maar het beleid nu geeft dit soort mensen een eigen schuld dikke bult gevoel.

Ook zie ik in het onderwijs (passend onderwijs werkt niet!) en de zorg veel kwalijke bezuinigingen. En die komen naar mijn idee toch bij de VVD vandaan. Waar ik nu mantelzorg do zou deze mevrouw vroeger gewoon meer thuishulp hebben gekregen, of wellicht een plek in een verzorgingshuis. Daarom stem ik links.
Dat ik daar ook milieu maatregelen bij krijg vind ik helemaal prima. Zorgen voor de aarde. Dus ja ik kom altijd wel links uit.

Ik begreep dat FVD heel veel in onderwijs wil investeren. Prima. Hun plannen voor de
zorg weet ik even niet.

Wat ik echt schokkend vind is dat meldpunt voor linkse leraren:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4656656/woede-om-meldpunt-forum-over-indoctrinatie-onderwijs
Dit vind ik echt zorgelijk. Echt...

Overigs nog met mijn kinderen (beide op voortgezet onderwijs) en ze hebben beide geen idee wat hun maatschappijleraar zou stemmen (of wie dan ook). Hebben ook geen stemadvies gekregen. Hun scholen heeft wel een scholierenverkiezing gedaan in 2018 (? was met de gemeenteraad) daar kwam GL als winnaar uit. Mijn ene dochter heeft niet meegedaan en die andere wilde mij niet vertellen wat ze gekozen had (gaat mij ook niks aan).
Maar dat is natuurlijk omdat die kinderen allemaal GL moesten stemmen van hun leraren (ironie)

Ze mochten ook niet meedoen aan de klimaatmars, dan moest je ze als ouders afmelden en zouden ze de lessen moeten inhalen. Het werd dus wel een soort van gefaciliteerd maar zeker niet aangemoedigd.Er zijn wel veel kinderen heengegaan, ook een van mij.

Wat ik me nog bedacht; ik heb op school geleerd dat extreem links en extreem rechts veel overeenkomsten hebben. Het hoefijzer model.
Ik vind beide erg fout.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 12:54

Kaaskopje

"Maar ingeprent gedrag zit daarbij ook nog steeds dwars. Zowel aan de kant van mannen als vrouwen."

Niet alleen dat. Jongens en meisjes worden geboren met verschillende eigenschappen, niet alleen fysiek, maar ook psychisch.

Er zijn onderzoeken waarbij hele jonge kinderen al een voorkeur tonen voor jongens- of meisjesspeelgoed o.b.v. van hun geslacht. Zelfs als ze 'genderneutraal' zijn opgevoed:

https://www.todaysparent.com/baby/study-babies-prefer-boy-or-girl-toys/

Als je dat maar op ideologische gronden blijft ontkennen, dan is het niet vreemd dat je de conclusie trekt dat vrouwen nog steeds gediscrimineerd en ingeprent worden, omdat ze als baby liever met poppen speelden.

@Emma

@Emma

28-03-2019 om 13:16

Mirage

Dat meldpunt is te dom voor woorden. Geen schoolbestuur zal het serieus nemen.
Dat rechts klaagt over linkse indoctrinatie in het onderwijs is een oud verschijnsel. Toen ik studeerde, 100 jaar geleden, werd dat ook al gezegd. Zolang het onderwijs financieel onaantrekkelijk is voor deze klagers zal dat zo blijven denk ik.
Alleen in bepaalde dictatoriale regimes bepaalt de politiek wat er onderwezen wordt op school.

Mirage

Mirage

28-03-2019 om 13:54

De statistieken zullen je gelijk wel aantonen. Maar het gaat mij om de zo vele uitzonderingen (zoveel dat het nu ook weer geen uitzonderingen zijn).

Wat vragen;

Waarom maakt een juf (en oma) zich druk als mijn kind niet met poppen speelt?
Waarom durven jongens niet op ballet?
Waarom worden jongens die met poppen spelen uitgelachen?
Waarom mogen zij niet verkleed als prinses op school? Dit is op de school van mijn dochters gebeurd; een jongen wilde met het thema middeleeuwen graag als prinses. Dat mocht niet!
Meisjes als ridder mocht dan weer wel. Dat vonden ze al vooruitstrevend genoeg. Een moderne openbare basisschool.
Waarom mogen jongens niet huilen en meisjes wel?
Waarom krijgen mijn dochters steeds te horen dat ze een leuke jurk aan moeten en make-up op moeten?
Waarom kregen mijn dochters geen Lego van oma, terwijl ze daar wel om hadden gevraagd. Toen vroeg oma om een verlanglijst en daar stond alleen Lego op (en niet dei friends) Nou dat ging ze dus niet kopen want dat is niks voor meisjes. Dan kun je nog denken dat het door de generatiekloof komt.

Het zal best zo zijn dat over het algemeen meisjes eerder met poppen spelen en jongens met auto's.
Ik heb als vrijwilliger veel met kinderen gewerkt dus ik weet ook wel dat jongens over het algemeen anders zijn. Maar heb ook gezien dat het niet je hier niet per definitie van uit moet gaan.
Laten we ze in hemelsnaam niet al vanaf jonge leeftijd in dat hokje stoppen en hen daardoor afsluiten van een heel aantal mogelijkheden. Dat gebeurt nu wel.

Dit trekt zich door naar moeders die carrière willen maken. Of vrouwen die geen kind willen.
Of mannen die verpleegkundige willen worden of secretaresse.

Ik heb me ook doodgeërgerd aan kinderboeken waar de zwakke mooie prinses altijd door een stoere mannelijke prins moest worden gered.
Of waar jongens politieagent , brandweer, chirurg of astronaut willen worden en meisjes verpleegster, juf of moeder.
Dat is wat naar mijn idee echt anders moet om meiden vanaf het begin te leren dat hun vrouw zijn geen beroepen uitsluit.

Dat ik geen typisch meiden beroep heb is vooral te danken aan mijn grote eigenwijsheid. Niemand heeft me daarin gestimuleerd en gesteund. Dat ik het toch zo heb gedaan is iets waar ik trots op ben. Ik betreur het wel dat ik daarmee ook mijn familie heb verloren (in zekere zin).

Door het politieke klimaat op dit moment is mijn hoop op verbetering wel weg. En ja dat betreur ik ten zeerste.

Emma. Ad en Mirage

Ja, dat bedacht ik me laatst ook: zorg dat onderwijs, de kunsten en de journalistiek een vet salaris opleveren, dan worden die sectoren vanzelf aantrekkelijker voor de rechtsere mens en dan verschuift e.e.a vast wel .

Overigens in een stukje in het NRC vandaag de constatering dat er best een flink aantal FvD-statenleden een onderwijsachtergrond hebben.

Ad, je zou de boeken van Cordelia Fine eens kunnen lezen, steek je wat van op. Het valt nogal mee/tegen met die ingebakken voorkeuren die dan ook nog eens volledig biologisch (en dus onveranderlijk?) zouden zijn. Een en ander helder en duidelijk uitgelegd met uitgebreide bronvermeldingen.Ook Asha ten Broeke heeft over dit onderwerp geschreven maar ik weet dat je allergisch voor haar bent dus dat raad ik je maar niet aan.

Mirage: als alleen de rijken op de VVD zouden stemmen, waren ze niet zo groot. Veel mensen stemmen op de VVD terwijl ze dat met het oog op hun persoonlijke financiële belang misschien beter zouden kunnen laten. Mogelijk stemmen ze zo uit idealisme, mogelijk omdat ze niet snappen wat de VVD van plan is.
Er zijn trouwens ook zat mensen die goed bij kas zitten en links stemmen. Misschien geen PvdA, maar daar stemmen heel veel mensen niet op...

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2019 om 14:59

Temet

Er stemmen ook heel veel mensen niet op de SP of GL 😊

Ik vraag me weleens af of het een soort Pavlov reactie van ondernemers is dat ze VVD stemmen. ik ben dus ik doe. Ik weet dat een plaatselijke ondernemer CDA stemt dus daar heeft Pavlov niet huisgehouden.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2019 om 15:08

Zou een meisje met oudere broers, die in een bosrijke omgeving woont zonder internet en tv ook poppen voor haar verjaardag vragen? Ze weet niet dat dat gebruikelijk is en haar ouders sturen het ook niet.

Ik ontken overigens niet dat meisjes en jongens typische voorkeuren hebben, maar ik denk toch echt dat veel daarvan niet biologisch ingebakken zit, maar is aangeleerd l. Hoe kijk jij naar een man die een stoere mannenrok draagt? Vind je dat leuk?

Bo

Bo

28-03-2019 om 15:22

Mirage

Ik denk dat alle voorbeelden die je aanhaalt vooral iets zeggen over het milieu waar je in verkeert. Jij komt uit een conservatief, religieus nest met dito denkbeelden.

Mijn zoon ging in groep 3 met een K3 rugzak naar school (schaamt hij zich nu voor). Hij is nu 13 en wil al zijn hele leven meester worden. Vrouwenberoep volgens sommigen, vrouwenopleiding en ook nog eens een minderwaardige opleiding volgens sommigen hier (ja ook hier zijn een hoop links lullen - rechts vullen types). Hij krijgt in onze omgeving nergens te horen dat meester worden geen goed beroep is. En ik zou zelf de laatste zijn die dat zegt. Status doet mij niets.

In onze vriendengroep zitten een hoop ouders met voetbalmeisjes en dat is ook gewoon normaal.

oh ja?

Wie hier vindt dat dan een minderwaardige opleiding, en hoe weet jij wat die personen stemmen dan?

Bo

Bo

28-03-2019 om 16:18

Jippox OT

O ik schrijf al zo lang mee hier en heb een hoop dedain gelezen over het niveau van de PABO en de juffen. (Als je wilt zoek ik het voor je op maar dan noem ik ook naam en rugnummers erbij en dat is not done, weet je nog?)

nou

Als je iets zo stellig beweert vind ik naam en rugnummers wel zo terecht, dus kom maar op.

Bush

Bush

28-03-2019 om 17:47

Kaaskopje

"Zou een meisje met oudere broers, die in een bosrijke omgeving woont zonder internet en tv ook poppen voor haar verjaardag vragen? Ze weet niet dat dat gebruikelijk is en haar ouders sturen het ook niet."

Heb je wel eens Alaska Bush people gekeken? De mensen leven in het bos, groot gezin met 2 meisjes en 5 broers. 1 meisje is een beetje tomboy en de ander draagt make up, doet haar haar, eil andere kleding aan en adviseert haar broers met kleding. Van haar ouders kan ze het niet hebben meegekregen; grijzer dan zij vind je ze zelden.

kaaskopje / Bush

Ik heb 3 jongens en 1 meisje (de jongste) en we wonen in een huis met tuin grenzend aan het bos.
Mijn dochter kreeg ooit van Sinterklaas een poppenbuggy en zo'n flesje dat zichzelf weer vult als je 'm rechtop houdt. Gevolg was dat haar anderhalf jaar oudere broer al zijn knuffel konijnen (hij had nogal een verzameling omdat hij destijds zelf de ambitie had ooit konijn te worden...) keer op keer een flesje gaf en ze vervolgens rondwandelde in de buggy.
Dochter heeft de buggy nooit gebruikt, en de paar poppen die ze van haar oma gekregen heeft nog voor haar 4e weggegeven aan buurmeisjes.

Inmiddels is ze 10. Haar ambitie is om de eerste vrouw bij het korps mariniers te worden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.