Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

19-03-2019 om 21:39

Provinciale verkiezingen


rode krullenbol

rode krullenbol

28-03-2019 om 18:44

Interessante casus, Bush!

Als een landloper overnachten onder de blote hemel tussen de wolven op de Veluwe;
facultatief gehuld in hetzij:
1. lompen – voor een authentiek gevoel van armoede – ;
2. een echte dierenhuid naar keuze – voor een sensationeel huid op huid contact; of
3. plunje voorzien van een tijger- , luipaard, zebra, giraffen- of panterprint – voor de nep!

Zou het in een vraag voorzien? Ik vermoed van wel! Toch maar eens een bedrijf opzetten in de toeristenindustrie ...

En dan enkele noeste sociaalwetenschappelijke onderzoekers uitnodigen om participerende observaties te plegen ten aanzien van de man-/vrouwverhoudingen onder uitzonderlijke omstandigheden.

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 18:48

Meisjes

Ik heb geen enkele moeite met meisjes die jongensdingen doen of willen. Een meisje dat ik ken reed op haar zesde op een tractor rond. Ik geloof niet dat iemand daar bezwaar tegen had. Is nu een hartstikke leuke knappe (ietwat jongensachtige) meid.

Volgens mij hebben jongens wat dat betreft veel minder speelruimte, zeker tot ze van school gaan.

De realiteit is dat kinderen die opvallen daar vaak problemen van krijgen met leeftijdgenoten.

Ik wou dat er wat meer vrouwen in mijn beroep rondliepen, maar echt, je krijgt ze er met geen stok in. Verdient zeker te veel?

is gewoon te saai?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2019 om 19:29

Bush

Nee, ken ik niet 😃

Heeft dit gezin geen tv en internet? Of tijdschriften? Als de moeder geen rolmodel is voor de meisjes op het gebied van vrouwelijke manieren, dan zou het meisje-meisje het van "de media" kunnen hebben.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 19:29

Jippox

Je mag het saai vinden maar klaag dan niet dat mannen meer verdienen dan vrouwen. Dat is dan wellicht omdat ze minder kieskeurig zijn.

Dat moet ook wel want in de meeste gevallen moeten ze de kost c.q. de alimentatie verdienen voor een heel gezin. Zodat die zich met niet-saaie dingen kunnen bezighouden.

Doen we graag hoor...

rode krullenbol

rode krullenbol

28-03-2019 om 19:37

Eén troost ...

Jullie hebben altijd iets om op terug te vallen, Ad Hombre!

Zie:


https://youtu.be/5cK5bA9iLs8

bijdrage discussie. Temet

Zo'n draadje waar talloze opvattingen "zo zijn vrouwen nu eenmaal" voorkomen, noopt mij echt op mijn handen te zitten. Gelukkig heeft Temet jullie al op boeken van Cordelia Fine gewezen (vooral boek: waarom wij allemaal van Mars komen). Maar voor geval dat jullie die tip over het hoofd hebben gezien, bij deze nogmaals.

dus Ad

Volgens jou zoeken vrouwen hun beroep vooral uit opdat ze niet teveel verdienen en dan met name omdat ze niet de kost willen verdienen cq de alimentatie willen betalen?

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 20:39

Jippox

Nee, ik ga slechts door op jouw opmerking dat mijn ( goed verdienende ) beroep blijkbaar te saai is voor vrouwen. Zo saai dat alleen mannen het willen doen...

Gelderse

Gelderse

28-03-2019 om 20:44

Gaap

Ik vind zo’n man-vrouw discussie altijd zo oninteressant. Ik doe het werk dat ik leuk vind, verdien er meer dan genoeg mee, ben eigen baas en heb ook nog twee kinderen op de wereld mogen zetten. Wat wil je nog meer? Denken jullie echt dat mannen het makkelijker hebben dan vrouwen? Ik niet hoor. Ik zie wel degelijk verschillen en ben beslist niet jaloers op de gemiddelde Nederlandse man. Ik denk dat vrouwen in Nederland veel meer vrijheid hebben dan ze beseffen. Misschien zelfs wel meer dan mannen. En ik wil dat jonge meiden geen millimeter van die vrijheid moeten inleveren en daar ben ik wel bang voor als andere culturen gaan overheersen.

rode krullenbol

rode krullenbol

28-03-2019 om 20:46

Hmm ...

Je bent hopelijk geen actuaris.

rode krullenbol

rode krullenbol

28-03-2019 om 20:49

Of beter:

Jullie zijn hopelijk geen actuaris.

Andromeda

Andromeda

29-03-2019 om 06:14

Dat

is precies een van de redenen waarom ik de winst van FvD eng vind: ik wil dat mijn dochter net zo vrij, of in het kader van vooruitgang beter nog vrijer, haar keuzes kan maken als ik, maar met de opvattingen van FvD weet ik niet of ze dat mag als FvD de macht zou krijgen.

Gelderse

Welke vrijheid hebben vrouwen in dit land die mannen niet hebben? O, de ik werk liever alleen als ik er zin in heb of ik heb de luxe om de hele dag thuis te zitten? Die vrijheid? Misschien moet je eens meelezen in de rubriek Relaties of Echtscheiding.
En hoe gaan die andere culturen - ik neem aan dat je islam bedoelt want ik ga er vanuit dat je de neoliberale cultuur geen probleem vindt - de vrijheid van mijn dochter inperken. Ga je hier serieus zeggen dat je verwacht dat er de komende decennia een sharia wordt ingevoerd? Dat moslimpartijen een verbod op abortus door het parlement gaan krijgen? Dat vrouwen niet meer in korte rokjes over straat moeten gaan?
Nou mijn dochter is meer bevreesd voor een toekomst waarin vrouwen niet serieus worden genomen omdat zij als linkse vrouw nog geen rechtsige man is tegengekomen die haar wat verstand bij praat. Of ze vreest dat haar nee tegen een jongen niet als nee wordt opgevat omdat je bij meiden nu eenmaal altijd wat verzet moet breken. Dat ze beter thuis kan blijven als ze straks klaar is met studie want vrouwen zijn nu eenmaal minder ambitieus dat weten we toch allemaal.
Maar die hoofddoek ziet ze echt niet als toekomstbeeld. Net als dochter van Andromeda vreest mijn dochter een FvD toekomst wel. En dan prijst ze zich gelukkig dat ze geen migrantenachtergrond heeft want dan wordt het echt naar

@Emma

@Emma

29-03-2019 om 08:11

Alkes

"Dat moslimpartijen een verbod op abortus door het parlement gaan krijgen?"

Niet de moslimpartijen hoor, daar hoeft Gelderse niet bang voor te zijn, maar de vrijheid van abortus wordt door onze eigen eigenheimers bedreigd.
Ik ben het overigens helemaal met je eens

Gelderse

Gelderse

29-03-2019 om 08:30

Maakt niet uit

Maakt niet uit van welke kant, ik vind het inperken van vrijheid altijd bedreigend. Jullie noemen de korte rokjes, maar in een aantal steden kunnen meiden niet meer onbekommerd in korte rokjes lopen. Ze worden dan uitgescholden voor hoer (of moet ik ‘kech’ zeggen?) Dat komt niet door het FvD. Het is niet zo dat inperkingen van vrijheid door de ene groep erger is dan door de andere groep. Maar nu, in de praktijk, blijkt de moslimcultuur een beperkende invloed te hebben op de vrijheid van vrouwen in Nederland. Dat staat los van de domme uitspraken van Baudet, die op dit moment nog helemaal geen invloed heeft op de positie en het gedrag van vrouwen. We moeten maar zien of dat ooit gaat gebeuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-03-2019 om 09:57

Gelderse

Als meisjes voor kech worden uitgemaakt, moeten ze vooral langere rokken gaan dragen. Dan wordt het dus "u roept en wij draaien". Toen ik vroeger het huis uit was, heb ik een paar jaar een wat 'losbandige' periode gehad. Gedrag wat voor jongens/mannen normaal wordt gevonden, maar voor meisjes/vrouwen minder. Ik had meerdere korte relaties. Een van mijn vriendjes, een Nederlander, (langere relatie van een half jaar) riep luid en duidelijk 'hoer' over straat, toen hij mij na het uitmaken de bus in zag stappen en in een andere periode vond een collega van mij het verstandig om mij in te lichten dat er over mij geroddeld werd. Wat zeggen ze dan? Nou (met gedempte samenzweerderige stem)... hoer! (ik vermoed nog steeds dat die roddel niet alleen over de 'relaties' ging, maar meer nog omdat ik met buitenlanders (nu mensen met een migratie-achtergrond) omging, daar heeft 'men' ook al snel een negatieve mening over). Dat ging dus niet over de lengte van mijn rok. Mijn kleding viel in die tijd wel op. Als ze iets aan de kapstok zagen hangen wat niet gemiddeld was, dan was al snel de gedachte 'oh vast van Kaaskopje!'. Dat laatste vond ik leuker dan het eerste. Hoe vaak worden mannen, dus uit onze cultuur of de moslimcultuur nageroepen dat ze 'hoer' zijn als ze meer (bed)partners hebben dan wat men 'normaal' vindt? Ten eerste gaat het een ander niets aan wat je in je eigen tijd doet, ook al lig je met 20 mensen tegelijk in bed (ik moet er niet aan denken, haha), ten tweede zal het even lekker worden dat voor jou bepaald wordt hoe lang je rok mag zijn. Ga ik ergens op visite waarvan ik wéét dat ze het aanstootgevend vinden dat mijn knieën te zien zijn, dan houd ik daar rekening mee, maar verder niet. Het is waar dat moslims van alles en nog wat vinden van hoe een meisje zich hoort te gedragen, maar aangezien we ergens leven waar we vrij zijn in wat we dragen, hoef je je daar niet bij aan te passen, maar moet dit ter discussie gesteld blijven worden.

De film "The Accused" heeft vroeger veel indruk gemaakt. Met Jodie Foster in de hoofdrol, die (groeps-)verkracht werd omdat ze daar door haar kleding en gedrag zogenaamd om vroeg. Hoe vaak vinden óók witte christelijke mannen dat nu nog steeds? Té veel!


https://www.youtube.com/watch?v=zDujtATPuBk Alleen daarom al was ik blij met de #MeToo 'beweging'. Het is in het algeméén erg mis met grensoverschrijdend gedrag en waarom men meent zich dat te kunnen permitteren. En (jij stemt dan kennelijk gelukkig niet FvD) uitgerekend een nieuwe witte ultra-rechtse partij/beweging doet een ruk naar vroeger, naar de tijd waarin geleerd werd dat een man het voor het zeggen had. Ik weet niet wat ik erger vind: een bevolkingsgroep die zich nog aan het ontwikkelen is naar hoe wij hier met elkaar omgaan (wat van mij best wat sneller mag gaan), of een Thierry die fantaseert en zwijmelt over het Victoriaanse tijdperk. Hoe schadelijk is dat voor de vrouw in Nederland?

Om het beeld van een losbandige Kaaskopje weer even bij te stellen: dat heeft een paar jaar geduurd, min of meer als reactie op hoe kort ik thuis gehouden was en amper gelegenheid had gehad om met het fenomeen vriendjes om te gaan. Net toen ik besloten had dat ik alleen nog een serieuze relatie wilde en anders maar niet met degene waar ik toen verliefd op was, bleek diegene mij net zo leuk te vinden als ik hem en erg serieus te zijn, deze maand 35 jaar geleden.

Een vraag: Hoe vaak is het iemand uit jouw gezin overkomen dat de situatie door moslims vervelend en vrijheidbeperkend was? Dus niet van horen zeggen, maar voor jou/jullie?

bieb63

bieb63

29-03-2019 om 10:00

Ben het wel eens met Ad en Gelderse

Allereerst meisje/jongen. Het is voor een meisje veel makkelijker, of beter gezet veel meer 'acceptabel' voor de buitenwereld om 'jongens'dingen te doen en er 'jongens'achtig uit te zien dan voor een jongen om 'meisjes'dingen te doen of er 'meisjes'achtig uit te zien. Iedereen weet dat dat zo is.... M.a.w. in die zin zijn meisjes in het voordeel.
En later als ze 'groot' zijn geldt dat eigenlijk nog steeds..... Het is voor de buitenwereld absoluut meer 'acceptabel' als een vrouw er stoer uit ziet en een 'mannen'beroep doet, dan wanneer een man er vrouwelijk uit ziet en 'vrouwen'dingen doet of een 'typisch' 'vrouwen'beroep (en dan heb ik het nog niet eens over een beroep als medewerker in een kdv, waar je als man sowieso al wantrouwend wordt aangekeken....). Dus wees eens eerlijk..! In principe geldt voor iedereen als je je buiten de zgn 'kadertjes' begeeft er door de 1 of de ander er wel iets van gevonden wordt. Ook dat dat als kind een stuk lastiger is dan als volwassene. Maar ik mag aannemen dat een volwassenen mens toch wel een beetje boven het oordeel van sommige lui gaat staan. Maar hoe dan ook, ook als volwassene is de vrouw meer in het voordeel t.o.v. de man m.b.t. de mening van 'anderen'.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-03-2019 om 10:19

Bieb

Tot je laatste zin was ik het met je eens, maar in die zin gaat het mis. Het is waar dat een man met een baan, kleding, of gedrag met vrouwelijke trekjes minder normaal wordt gevonden dan omgekeerd. Maar dat is óók waar. Het is geen wedstrijd, of dat zou het niet moeten zijn, wat meer waar is. Het gaat voor vrouwen mis op een aantal vlakken en voor mannen ook.

Keukske

Keukske

29-03-2019 om 10:26

Vrijheden

De vrijheden van mensen zijn wel degelijk minder geworden door de komst van de islam. De lhbt gemeenscjap heeft er last van. Meisjes hebben er last van.
Mijn dochters hebben er wel degelijk last van. Te sexy in de ogen van islamitische jongens is reden om te schelden, te sissen. En dat gebeurt gewoon wekelijks, gewoon op straat overdag.
Dus ga dit niet downplayen. Het is een serieus probleem.
En kom ook niet aan met ‘whatabout’.

Kunst die in de ogen van islamieten te frivool is, te bloot, mag niet meer. Wordt weggehaald. Cabaretiers houden hun mond. Religiekritiek is een vrijbrief voor bedreigingen en scheldpartijen.

En om even alle vooroordelen te ontkrachten: ik stem links, heb een eigen onderneming en een prima inkomen.

Wendie

Wendie

29-03-2019 om 10:56

Mijn vrijheden niet

Ik had 30 jaar geleden een homoseksuele relatie en heb een hoop over me heen gekregen, tot aan forse bedreigingen me te verkrachten aan toe. Veel vrienden uit die gemeenschap werden in elkaar getimmerd. Kan me niet voorstellen dat dat slechter is geworden.
Verder werd ik in die tijd veel lastig gevallen door mannen omdat ik een jonge meid was. Nu ben ik geen jonge meid meer, word dus sowieso minder lastig gevallen. Maar ik hoor het mijn dochter of vriendinnen ook niet zeggen, zie het nooit gebeurden.
Het is dus zeker niet zo dat het voor heel Nederland geldt en voor iedereen.

Bo

Bo

29-03-2019 om 12:02

emancipatie

We dwalen af. Maak de winst van het Forum (14% van de stemmen) niet groter dan het is. Accepteer je verlies en ga geen angst zaaien.

De enige die we het gebrek aan ambitie bij vrouwen kunnen verwijten is onze eigen samenleving door de jaren heen. Waarom lukt het andere Europese landen wel een vrouwelijke premier, vrouwen in topfuncties en meer werkzame vrouwen te hebben en wij niet. Nederland kent het hoogste percentage deeltijdbanen van de hele EU! Of dat conservatisme is, gemakzucht of een symbool van welvaart is een andere discussie. De belangrijkste vraag is of we dat erg vinden. Zo ja, dan moeten we part time werk misschien minder aantrekkelijk maken (bijv. via belastingen).

Ik zie dat toch vooral in een kwestie van keuzes maken. Het is vooral een cultureel probleem dat er al lang was voordat Baudet überhaupt geboren was.

Ik denk ook dat als we hier een enquete zouden houden, de meeste vrouwen van dit forum part time werken en dat dit een bewuste keuze is. Dat de meesten hier gelukkig mee zijn. Dus je kan wel heel hard roepen dat het anders moet, maar practice what you preach en geef dan het goede voorbeeld.

bieb63

bieb63

29-03-2019 om 12:52

Kaaskopje

Mee eens, afhankelijk van hoe je het leest en/of interpreteert. Ja, bij zowel man als vrouw gaan en kunnen dingen nadelig zijn of verkeerd op gereageerd worden.

bieb63

bieb63

29-03-2019 om 13:09

En deels eens met Bo

Er is bijna geen enkel land waar meer vrijheid is dan in Nederland. We hebben alle vrijheid om pt of ft te werken en ook alle vrijheid om het beroep te kiezen dat we willen zover we daar de capaciteiten voor hebben. Dat 'anderen' er wel eens wat van vinden verandert daar uiteindelijk niets aan. Als er voldoende mensen op bijv. de SP stemmen en de SP de grootste wordt, zou Lilian heel gewoon minister president zijn/worden. Je kan mij niet vertellen dat ze in Engeland minder conservatief zijn...... maar daar hebben en hadden we wel May en Thatcher. Dus, ja waar ligt dan aan. Blijkbaar hier te weinig vrouwen die die ambitie hebben en/of voldoende in huis? Geen idee, maar je kan moeilijk roepen dat er maar eens 'een' vrouw minister president moet worden, als je zelf niet degene bent die dat wil gaan doen.

Ben het niet eens dat via de belastingen pt werken moet worden ontmoedigd, want dat is ook beperking van vrijheden. Je bent als burger, alleenstaand, of in gezinsverband verantwoordelijk om je eigen broek op te houden binnen je eigen mogelijkheden. En als jij als alleenstaande met een baan waar je goed mee verdient, kiest om dat in 3 dagen te doen, waarmee je voldoende inkomen hebt om je flatje en je natje en droogje te betalen, moet je dat helemaal zelf weten en lijkt het mij totaal oneerlijk als je dan verhoudingsgewijs meer belast zou worden. Al helemaal als je die meer vrije dagen zou besteden aan mantelzorg of vrijwilligerswerk. Maar ook als je kies voor meer vrije tijd en minder geld. Zolang je maar zelfstandig voor je eigen dingen zorgt.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-03-2019 om 13:57

Hoe het is ontstaan

Ik heb ooit begrepen, historici mogen me verbeteren, dat ons deeltijdkarakter o.a. is gelegen in het feit dat we neutraal waren in WO1. Waar vrouwen in fabrieken moesten werken of gewoon het werk moesten overnemen van hun mannen, daar zaten onze vrouwen thuis. Vervolgens, na WO2, was een niet werkende vrouw een teken van welvaart. De man verdiende zó goed, dat hij zijn vrouw kon onderhouden. Of dat nu waar was of niet. Als de eindjes toch niet aan elkaar geknoopt konden worden werd in stilte wat bijverdiend als poetsvrouw, met naaiwerk, of iets dergelijks. Onder schooltijd, niemand die het hoefde te weten. Tel daarbij op dat we in een zuilen-maatschappij woonden en nog steeds eigenlijk met binnen elke (gereformeerde/katholieke/rode rakker/e.d.) zuil bijbehorende regels. Ook daar een mentaliteit dat de man aan het hoofd stond en met enige strengheid alles in het gareel moest houden, de vrouw moest gehoorzamen en behagen en de kinderen grootbrengen. En de zuilen moesten vooral niet verliefd worden op elkaar, want daar lag de duivel maar tussenin.

Aan een werkende vrouw heeft dus een flinke tijd een gevoel van schande en schaamte gekleefd.

bieb63

bieb63

29-03-2019 om 15:54

Kaaskopje

Zou best kunnen en dat zou dan de geschiedenis zijn dat een deel de reden is van hoe wij het hier in NL doen. Maar inmiddels is die zgn schande en schaamte anno 2019 al lang niet meer aan de orde (hooguit in zeer religieuze kringen, maar die hebben sowieso hun eigen 'regels'). Je zou dus kunnen stellen dat iets wat ooit is ontstaan nav bepaalde oorzaken, gedachtes en gevoelens, uiteindelijk iets is wat wij in NL vinden dat dat gewoon moet kunnen als we dat, om wat voor reden dan ook, prettig vinden. Uiteindelijk is het resultaat dat wij in NL dusdanig vrij zijn, dat meerdere constructies, naar eigen voorkeur, mogelijk en normaal zijn. Ik ben daar alleen maar blij mee en beschouw dat juist als vrijheid.

Er wordt een partij de grootste die op zijn zachtste gezegd dubieuze denkbeelden heeft. Als je daar wat van zegt, is de reactie neem je verlies en zaai geen angst. Tja.
(En Bo ik practice what I preach. Ooit ingegeven omdat ik het huishouden doen weinig leuk vind. En omdat het verspilling van mijn talenten zou zijn.)

Ad Hombre

Ad Hombre

29-03-2019 om 20:57

Alkes

"En omdat het verspilling van mijn talenten zou zijn."

Doe geen moeite. Twintig jaar na onze dood is het enige wat er van de overgrote meerderheid van ons over zal zijn ons nageslacht. En wie weet, nog wat vage postjes op een of ander vaag forum waar niemand ooit meer op kijkt...

Ad Hombre

Ad Hombre

29-03-2019 om 21:03

In de grote wereld

Praten ze er ook over...

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/een-klein-baantje-en-veel-tijd-voor-de-kinderen-wat-is-daar-mis-mee-columnisten-asha-ten-broeke-en-heleen-mees-gaan-het-gesprek-aan~bbb821fd/

Niet veel anders dan hier, behalve dan dat de mannelijke voice-of-reason ontbreekt, natuurlijk...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.