Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

19-03-2019 om 21:39

Provinciale verkiezingen


Stropop

Gelderse "Ik word niet heel optimistisch van deze discussie hier. Jullie vinden jezelf superdemocratisch, want ja, je hebt immers gelijk. "
Dat is een stropop.
Dat je nu afhaakt en niet ingaat op argumenten, eigenlijk gewoon bij je eigen gelijk blijft, vind ik een beetje slap.
Gelderse "Het gaat er juist om dat je je eigen overtuigingen even los laat en echt open staat voor een ander."
Problematisch is wel dat Baudet en die ideologische hoek dat zelf niet kan. Baudet heeft zijn eigen interpretatie van wetenschap en waarden en vindt alles wat daarvan afwijkt inferieur.
Die beweging is wel een trend, wereldwijd.
https://www.telegraph.co.uk/women/life/red-pill-mens-rights-anti-feminist-group-who-know-what-women-want/
Daar valt geen woord mee te wisselen.
Zij hebben gelijk en wie het niet met ze eens is, heeft het licht niet gezien.
Ondertussen denk ik dat er een groot verschil is tussen de FvD leden en de FvD stemmers. Die stemmers zijn bijvoorbeeld vaak wat ouder, terwijl de binnenstromende groep van conferentiebezoekers juist jonger is. Studenten. Net afgestudeerd. 30-ers
Dat maakt ook een verschil.

Sammie

Sammie

22-03-2019 om 11:59

Gelderse

Ik snap het wel. Ik lees bijvoorbeeld commentaren op twitter, geenstijl, fok etc., de golf van fvd kwam voor mij niet onverwachts, hoewel hij nog wel wat hoger was, dan ik (en vellen met mij, inclusief fvd) dacht (en). Maar toch ga ik niet mee in de denkbeelden van fvd, veel te radicaal en die denkwereld staat ver van mijn bed.
Maar toch, ik ben oprecht benieuwd, hoe stel jij dan de samenlevng voor? Op dezelfde voet verder gaan (en dan maar zien wat de gevolgen zijn)? Geen open samenleving meer (heeft voordelen maar nog meer nadelen)?

Sammie

Sammie

22-03-2019 om 12:04

m lavell

"Ik zat net in de auto en hoorde op radio 1 een journalist een toevoeging doe die hout snijdt.
Het is niet alleen zo dat partijen als Ajax en Fijenoord tegen over elkaar staan, de scheidsrechter en de spelregels staan ook nog eens ter discussie.
De regels van recht, wetenschap, democratie, etc."
Ik hoorde dit ook. Ik kan me daar in vinden en dat is wat ik dan ook tegen heb op fvd. Sander Schimmelpenninck, zelf van adel. had tussen 11 en half 12 een hele zinnige verhandeling over elite.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2019 om 13:33

Gelderse

Ik hoor erg veel geluiden van mensen die ik inschat op PVV en nu FvD en dat baart me zorgen. Juist om wát ze zeggen. Het getuigt gemiddeld genomen niet van diepgaand inzicht, maar van follow the leader. Het getuigt ook niet van empathie. Het getuigt vooral van egocentrisch denken, wat de boer niet kent en angst die aangepraat is.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-03-2019 om 13:54

Asha maakt reclame

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/word-wakker-de-fascisten-hebben-gewonnen~bae90d7d/

Zou ze nou echt niet snappen dat ze met zo'n stukje de mensen alleen maar *oproept* om Baudet te gaan stemmen?

Ik zou Asha en Annabel wel eens in debat willen zien gaan... Bitchfight!

Het radiofragment van vanmorgen: wat maakt een goede elite

https://www.nporadio1.nl/spraakmakers/onderwerpen/495085-wat-maakt-een-goede-elite

"Een maatschappij heeft baat bij een goede elite. Maar de huidige elite let alleen maar op zichzelf. Dat moet anders, vindt Sander graaf Schimmelpenninck. Hij schreef het boek ‘Elite Gezocht’, waarin hij pleit voor een sterke, maatschappelijk betrokken elite."

Met hoofdredacteur van Quote Sander Schimmelpenninck, voormalig kamervoorzitter Gerdi Verbeet en cabaretier Patrick Nederkoorn

Kun je dat verklaren?

Ad "Zou ze nou echt niet snappen dat ze met zo'n stukje de mensen alleen maar *oproept* om Baudet te gaan stemmen?"
Misschien kun je uitleggen wat je bedoelt.
Hoe wordt een mens door het lezen van zo'n stukje een witte man van zekere leeftijd wonend in een van de rijkere (vissers)dorpen van ons land?

En verder

En op een iets simpeler niveau: wat is een bitchfight precies en waarom is daarvan sprake bij het hypothetische debat tussen vd Broeke en Nanninga?

Groeten,

Temet

oeps

Ten Broeke en Nanninga bedoel ik

Groeten,

Temet

Ad Hombre

Ad Hombre

22-03-2019 om 14:24

Lavell

Asha Ten Broeke is een dermate cartoonesk voorbeeld van 'links' dat eigenlijk alles wat ze zegt bij een aanzienlijk deel van de bevolking precies het tegendeel bereikt.

Weet je nog toen ze in de krant trots verkondigde dat haar zesjarige dochter lesbisch was?

Ad Hombre

Ad Hombre

22-03-2019 om 14:28

Temet

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=bitch+fight&amp=true

Ja sorry hoor, dat soort spraak leer ik van mijn brugklasser. Zodra er twee dames ruzie dreigen te krijgen is het: bitchfight!

Hoe worden het er meer?

Ad "Asha Ten Broeke is een dermate cartoonesk voorbeeld van 'links' dat eigenlijk alles wat ze zegt bij een aanzienlijk deel van de bevolking precies het tegendeel bereikt."
En hoe vermeerdert zich dat dan?

Ik ben het trouwens niet met haar eens hoor. Ja, het is fascistische gezwollen taal en ja, FvD is de grootste geworden, maar toch is er niks nieuws onder de zon. Die witte mannen uit dat vissersdorp zijn er al even. Die zijn niet van mening veranderd.
En FvD is misschien de grootste maar een meerderheid is er bij lange na niet.

Dit nog helemaal los van het feit dat we fijn beschermd worden door Europa en dat de dames en heren FvD zich als een luiaard door het politieke landschap bewegen.
Ze zijn niet erg bevlogen of gedreven.
Op zoek naar een baantje.

Je moet brugklassers niet napraten. Straks slaat de klok en blijft je gezicht zo staan Een ruzie is een ruzie, een debat is een debat, e.e.a. onafhankelijk van de vraag of de deelnemers in het bezit zijn van Y- chromosomen.

En natuurlijk bereikt Ten Broeke niet dat mensen juist op Baudet gaan stemmen. Wie op hem wil stemmen, stemt op hem, wie hem niet moet gaat hem niet ineens waarderen omdat hun hekel aan Ten Broeke groter is dan hun hekel aan Baudet. Mensen die overwegen op Baudet te stemmen lezen Ten Broeke waarschijnlijk überhaupt al niet.

Groeten,

Temet

Emmawee

Emmawee

22-03-2019 om 15:29

Tegen het midden

Volgens mij is er vooral tegen het midden gestemd. Ik heb zelf ook extremer gestemd dan anders, maar dan aan de andere kant van het spectrum.

FvD is de grootste en dat is best ehm... ontluisterend als je hoort wat ze allemaal uitkramen.
Maar ik snap die kiezers wel. Als je tegen de Europese Unie bent en je hebt er geen vertrouwen in dat dat van binnenuit kan gaan veranderen... Alleen dan al heb je maar twee partijen die jouw opvatting delen. Forum en PVV. Dat geldt ook als je kritisch bent over de ruimte die de islam in Nederland inneemt, of als je geen vertrouwen hebt in de klimaatwet en bang bent dat je daardoor nog meer zult moeten inleveren. Dat zijn op zichzelf niet per se extremistische standpunten, maar in de middenpartijen wordt daar wel erg genuanceerd over gedacht. En de partijen die regeren, hebben sowieso alles gedaan waar jij last van hebt.

Van de PVV weet je dat ze niet in zijn voor coalities. Bovendien is de PVV geen democratisch georganiseerde partij. Dat is bij het Forum beter geregeld.

Ik snap ook wel dat mensen die normaal meer aan de rechterkant van de VVD zitten, nu naar FvD stappen en eigenlijk verwacht ik dat dat er bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen nog wel meer zouden kunnen zijn. Afhankelijk van wat FvD nu gaat doen en hoe lang het kabinet nog zit.

Ik vind het heel verstandig dat er niet wordt gereageerd zoals Asha ten Broeke wel zou willen. Er is geleerd van Fortuyn.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2019 om 15:42

Emmawee

De twee jaar die het nog duurt voor de landelijke verkiezingen zijn hoop ik lang genoeg om tot andere inzichten te komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2019 om 15:45

Zijsprongetje

Als je mensen hoort vertellen waarom ze willen emigreren, komt daar nogal bij naar boven dat ze Nederland geen leuk land meer vinden. Te vol, te druk, te veel moeten, verkeerde wind die waait enzovoorts. In welk land zou het beter zijn? En waarom?

From the horses mouth

Lees het briefje van Jan
https://tpo.nl/2019/03/22/briefje-van-jan-aan-thierry-baudet/
Hij heeft het over 3 partijen.
FvD, PVV en SGP om, zoals hij schrijft "Omdat dat de enige drie partijen zijn waarbij ik nog een béétje hoop heb om niet keihard in de kont te worden genaaid doordat ze ‘compromissen’ sluiten die lijnrecht tegen hun verkiezingsprogramma ingaan."
Kijk, dat klinkt als een redenering.
Maar dat is het natuurlijk niet.
Er zit vooralsnog voor deze drie partijen niets anders op dan compromissen sluiten, gezien hun zetelaantal. Zelfs samen halen ze geen meerderheid. Moesten ze tot samenwerking overgaan (inhoudelijk lijken de partijen op elkaar) dan kan dat ook weer niet anders dan door compromissen te sluiten.
Waarmee ik maar wil zeggen dat er niet zoveel te begrijpen valt.
Ik geloof ook niet dat het nodig is om enige moeite in die richting te doen. Het dwingelanderig stampvoeten op basis van oeverloos geklets zal er niet minder om worden.
Ach vooruit, een analyse dan: Als het ergens over mag gaan dan zal dat hoop kunnen zijn. Hoop recht tegen het echte leven in dat inderdaad instort tot een ruïne.
Die tekst gaat niet over Nederland of Europa of de menselijke beschaving die al zo lang geëvolueerd is, maar over die mannen in die vissersdorpen.
Met dat lijf dat niet meer soepel is. Met die baan die geen vooruitzicht meer biedt. Met dat salaris waar niet veel meer te winnen valt. Met dat eigen bedrijf dat hun leven lang klein zal blijven.
Als laatste hoop om dan bij "de grootste" te horen die "het van iedereen gewonnen heeft" en die wel een mooi koppie heeft.

Angela67

Angela67

22-03-2019 om 16:01

Even wat cijfermatige input

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/21/fvd-aantrekkelijk-voor-klimaatscepticus-a3954192

Het zegt natuurlijk niets over 'het individu' maar helpt misschien wel bij het oplossen van het probleem.

Gr Angela

Angela67

Angela67

22-03-2019 om 16:07

Een probleem

Is bijvoorbeeld dat baudet en co vooral heel commercieel en machtsbelust zijn. Zij takken in op datgene wat hen aan de macht brengt.
Dus als de partijen die ik liever aan het roer zie datzelfde commerciële talent aan de dag leggen kunnen ze die doelgroep misschien overtuigen van een andere route/methode/partij.
Gr Angela

bieb63

bieb63

22-03-2019 om 17:13

"Aardige bijdrage, behalve dan dat je wel degelijk ook vanuit sociale redenen tegen massaimmigratie kunt zijn."
Dat klopt, maar dat is een andere vorm van sociaal zijn, ofwel andere beweegredenen.

"Dus daar schijnt je persoonlijke vooroordeel toch weer door.. "
Die vat ik niet helemaal. Welk (persoonlijk) vooroordeel?

Ad Hombre

Ad Hombre

22-03-2019 om 17:51

Bieb

Zucht.. moet ik weer helemaal terugscrollen...

"Allochtonen/vluchtelingen kwesties hebben ook niets te maken met hoogopgeleid of niet. Het heeft te maken met hoe sociaal of niet sociaal iemand (politicus of kiezer) is én in hoeverre je er privé 'last' van hebt."

Daar staat dat hoe je over allochtonen/vluchtelingenkwesties denkt afhangt van hoe sociaal je bent. Dat is een politiek geladen statement en geen neutrale beschouwing.

Even Ano

Even Ano

22-03-2019 om 18:02

Transcript van Baudet over vrouwen

Omdat ik vrees dat niet iedereen zin heeft om door te klikken hierbij een transcript. De link zet ik er ook bij voor wie zin heeft (


https://www.youtube.com/watch?v=MYDHM3rcZVQ)

Baudet: “Ik weet wel dat vrouwen ….. euh over het algemeen minder excelleren in heleboel beroepen en minder ambities hebben gewoon meer interesse hebben in familieachtige dingen en zo
Interviewer: “Alleen vinden een heleboel mensen dit vreselijk en seksistisch om te horen”
Baudet: Ja maar het is gewoon zo! Nou het is eigenlijk normaal voor een vrouw om een beetje linksig te zijn. En dan ontmoet ze een man die gewoon rechts is en dan zegt ze dan “ Ja die heeft ook wel gelijk dus… in mijn ervaring.. dus… eerst krijg je linkse praatjes en dan zeg jij hoe het echt zit en dan zegt ze nou ok ‘ tis ook wel waar” …

Dit horend is het mij een raadsel waarom vrouwen stemmen op Baudet. Misschien zijn het dezelfde vrouwen die bij 50 tinten grijs zwijmelen?
Ano

weldenkend

Ik denk dat er zeker weldenkende mensen op Baudet hebben gestemd. Er zijn namelijk mensen die het fascistisch gedachtengoed oprecht aantrekkelijk vinden. In het interbellum toen het fascisme nog niet door Hitler in de praktijk was gebracht zou FvD zeker als fascistische partij gekwalificeerd zijn (kenmerken: land is in puinhoop, er zijn zondebokken - de anderen - democratische instituties, incluis de pers functioneren niet of slecht, er is behoefte aan een sterke man om het volk te leiden, vrouwen horen thuis en kinderen te baren, uiteraard louter blanke kinderen etc). Ik geef toe dat FvD niet oproept tot geweld. Maar de overige kenmerken zijn aanwezig.
Overigens heeft Forum niet alleen bezwaar tegen de kosten van klimaatbeleid, ze ontkennen glashard dat mensen invloed hebben op klimaatveranderingen

briefje van Jan

Goh best sneu voor Jan. Een dag na de verkiezingen. Baudet: https://nos.nl/artikel/2277028-baudet-bereid-om-compromissen-te-sluiten.html

bichtfight?

Serieus? Wat een niveau. Als twee vrouwen - die beiden gewoon volwassene vrouwen zijn die zich in politiek debat roeren- van mening verschillen dan mogen we uitkijken naar een bitchfight?
En dan zo'n sneu weerwoord "dat hoor ik van mijn brugklasser". Als dat al zo is, dan moet je misschien eens wat gaan opvoeden. Of vertellen dat we in 2019 leven.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-03-2019 om 19:44

Alkes

Dat *is* 2019, als je dat niet weet begrijp ik dat je verrast wordt door het verkiezingsresultaat.

Grapjes over mannen maken mag natuurlijk altijd van de politiek correcte brigade. Dat spreekt!

Het is geen grapje. Het is een manier van spreken over vrouwen. Met dedain. Soortgelijke uitspraken zijn er niet over mannen. En ik ben niet verrast door het verkiezingsresultaat. Ik weet niet waar je dat leest. Het strookt volkomen met mijn beeld van verrechtsing van dit land. Van bange mensen die elke verandering eng vinden.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-03-2019 om 20:14

Alkes

Politici voor fascist uitmaken is natuurlijk helemaal OK volgens die mensen die zelf zo bang zijn voor verrechtsing en een beetje opwarming van het klimaat

Als ik de teksten en uitspraken van Baudet lees dan denk ik dat FvD fascistische kenmerken heeft. Ik twijfel of Baudet dat zelf erg vindt. Wij associëren fascisme direct met Hitler en nazi Duitsland (terecht hoor) maar zou zo maar kunnen dat Baudet meer in de lijn van Gabriele D"Annunzio denkt.
En nogmaals ik heb alleen maar aantal kenmerken van fascisme genoemd . Op welke punten die ik heb genoemd voldoet Forum daar niet aan?

Pr-training

Baudet kan nog wat adviezen van een gedegen pr-trainer gebruiken. De link bekijkend, hoor ik dat hij de interviewer vraagt dat dat gedeelte toch niet uitgezonden wordt?. De interviewer zegt van niet.

Ookal zat er wat nuance in de toon waarmee ‘tis ook wel waar’ gezegd werd, hij heeft niet gezegd wordt dat een rechtse man altijd gelijk heeft. Maar elk woord van hem ligt momenteel onder een vergrootglas, zoals bij iedere concurrent.

Hopelijk leert hij ervan, anders mag zijn collega hem duidelijk maken hoe de media werkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.