Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

19-03-2019 om 21:39

Provinciale verkiezingen


Ouders

Ik associeer het met de tv serie uit de jaren '80 over families in Duitsland na de 2e wereldoorlog. Het gaat over heel veel maar wat ik me herinner, hopelijk goed herinner, is dat er ouders waren met uitspraken over buitenlanders, ze moeten weg enzovoort, die door hun kinderen zo letterlijk werden genomen dat ze mee gingen doen aan rechts extremistische acties, vernieling, bedreiging, aftuigen, tegen buitenlanders.
Jongeren/adolescenten en sommige fanatici nemen dit soort vrij 'onschuldige' 'meningen' zo letterlijk dat het kan ontsporen tot geweld.
Als ouders heb je dus, ook thuis, de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je geen thuisklimaat schept waar kinderen mee aan de haal kunnen gaan.
Die willen namelijk ook wel eens wat 'goeds' doen in de ogen van hun ouders. Vooral als ze zelf niet zo goed meekomen.

Bo

Bo

24-03-2019 om 21:07

Flauw??

Flauw?? Dit zijn serieuze bedreigingen!!! Ik heb nog nooit gehoord dat zo'n Klaver bedreigd zou worden dus de idioten zitten werkelijk ter linkerzijde. Juist flauw om dat te bagatteliseren.

Ik denk ook serieus dat Baudet nu ook zo'n leven (lees: geen leven) als Wilders tegemoet gaat. Politiek geweld van rechts hebben we in Nederland nog niet meegemaakt. Dus over slechte verliezers gesproken.

Angela67

Angela67

24-03-2019 om 21:10

heb je klaver dan wel eens hele bevolkingsgroepen horen wegzetten en vrouwen beledigen?
ik bedoel: de retoriek van beide heren is inhoudelijk niet te vergelijken.
zaaien en oogsten is hier wel van toepassing: als je mensen wegzet op oneigenlijke gronden en aantoonbare leugens roept dat hele heftige reacties op.
en nee, deze constatering heeft niets met 'goedkeuren' of 'snappen' te maken. Maar baudet doet het om reacties uit te lokken - hij krijgt bijval van mensen die diep in hun hart dit ook wel zouden willen durven zeggen en hij krijgt hoon en haat van mensen die willen dat hij zo snel mogelijk zijn mond dichthoudt.
maar negatieve aandacht is ook aandacht ben ik bang.
gr Angela

Bo

Bo

24-03-2019 om 21:28

Angela67

Als je het hebt over # 173? Ja misschien generaliserend en niet leuk om te horen maar ik (vrouw) kan het er eigenlijk niet mee oneens zijn. Ik denk (en weet bijna zeker) dat de feiten zijn mening zullen onderbouwen.

Ik vind dat je best negatieve (en positieve) punten van bepaalde bevolkingsgroepen mag benoemen zolang het maar door feiten onderbouwd is.

Over de boze witte man is ook al genoeg gezegd toch? En terecht wat mij betreft.

Ook wij vrouwen mogen onszelf best weleens kritisch in de spiegel kijken. Wat is daar mis mee? Dat geldt ook voor moslims en oude witte mannen.

Fortuyn is niet vermoord door iemand die zich beledigd voelde door hem he? Dus jouw redenering gaat helemaal niet op.

Bo

Bo

24-03-2019 om 21:39

open je ogen

Serieus: anti-fascisten vormen een grotere dreiging dan fascisten!!

En dan is het nog helemaal de vraag of we hier met fascisme te maken hebben, ik ben overtuigd van niet.

Ik ben geen Wilders aanhanger, maar hierin heeft hij gewoon 100% gelijk:
"Dus een vraag over meer of minder Marokkanen mag niet, maar roepen een politicus dood te schieten wel?"

Niemand die dat hier veroordeeld. Sterker nog het wordt goed gepraat. Schokkend.

Angela67

Angela67

24-03-2019 om 21:40

ik denk erover om je te melden bij forumbeheer, maar ik heb nog meer medelijden met je kinderen.
gr Angela

Hoezo Bo

"Niemand die dat hier veroordeeld. Sterker nog het wordt goed gepraat. Schokkend."

Bo

Bo

24-03-2019 om 21:50

Angela67

Wat valt er te melden dan? Hou het bij feiten, dan kan je gewoon een discussie voeren. Daar is een forum voor bedoeld. Mijn kinderen erbij halen... hoe kom je erbij? Heb je geen argumenten meer?

Sjonge, je lijkt wel zo'n linkse rakker. Bevalt iets je niet, dan neem je het heft in handen. Bizar.

Nogmaals, ik ben geen FvD stemmer. Heb VVD gestemd. Maar ik kan hier wel gewoon over discussiëren. Wat is het probleem?

Bo

Bo

24-03-2019 om 21:53

AnneJ

Hoezo? Nou de doodsbedreigingen aan het adres van Baudet vormen een directe bereiging op onze democratie. Veel meer dan de winst van het FvD.

Linkse figuren die roepen om het afknallen van Baudet.

Vind je dat niet schokkend? Als je er überhaupt iets van vindt?

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2019 om 22:00

Doodsbedreigingen

Als je elkaar met de dood gaat bedreigen ga je een hele gevaarlijke grens over. Als links sympathie toont voor 'antifa' demonstranten die Baudet doodwensen zal dat het gevolg hebben dat extremisten op rechts (die zich tot nu toe godzijdank vrij rustig hebben gehouden) ook eerder tot geweld over zullen gaan. Het lijken GVD de dertiger jaren wel.

Een universitair docent twittert 'waar is Volkert'!

Begrijpen ze niet dat ze op een burgeroorlog aansturen? Is het niet genoeg om structureel jarenlang niet naar mensen te luisteren? Moeten hun vertegenwoordigers ook nog met de dood bedreigd worden? Laten we het in vredesnaam bij Fortuyn houden. Dat is al erg genoeg.

Weet je wat echte fascisten zijn? Dat zijn mensen die anderen met de dood bedreigen.

Alle politici worden bedreigd. Alleen gebruiken sommigen dat om er politiek gewin uit te halen.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2019 om 22:04

AnneJ

"Jongeren/adolescenten en sommige fanatici nemen dit soort vrij 'onschuldige' 'meningen' zo letterlijk dat het kan ontsporen tot geweld.
Als ouders heb je dus, ook thuis, de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je geen thuisklimaat schept waar kinderen mee aan de haal kunnen gaan."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/onderzoek-naar-leus-tijdens-antiracismedemonstratie-als-je-thierry-dood-wil-schieten-zeg-dan-paf-~bf3b75d8/

https://www.destentor.nl/binnenland/basisschooldocent-leert-kinderen-boe-te-roepen-als-ze-baudet-zien~ade1e7c5/

Of is dat niet wat je bedoelde?

Maak er gebruik van

Wie een klimaat schept van potentieel geweld ter linker of ter rechterzijde is fout bezig. Zelfs als het niet eens strafbaar blijkt te zijn, want vrijheid van meningsuiting. Je schept een klimaat waarin enkelingen de grenzen van de rechtsstaat blijken te overschrijden.

Wie praat dat nou goed? He, natuurlijk kun je dat mooi omtoveren in een argument voor je eigen standpunt: het zijn de linksen die rechts geweld veroordelen en links geweld goedpraten. Dan wel: het zijn de rechtsen die links praatjes veroordelen ('de kogel kwam van links') en rechtse praatjes ('minder, minder, minder Marokkanen) goedpraten.

Allemaal doorzichtig.

Ja, Ad

Een hoop domme schreeuwers op social media. Ter linker- en ter rechterzijde ja!

Gelderse

Gelderse

24-03-2019 om 22:15

Niet normaal dit

Schokkend het gedrag hier. Echt. Ik sta te kijken van onze eigen maatschappij. Zelfs doodsbedreigingen worden gebaggetaliseerd.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-03-2019 om 22:22

Waar worden hier doodsbedreigingen gebagatelliseerd dan?

Ik lees het niet.

Ik bagatelliseer dat zelf ook niet. Niet voor wie dan ook. En door niemand. Nooit.
Doodsbedreigingen zijn altijd erg, wie ze ook tegen wie uit. Mag nooit. In geen enkele situatie.

Maar nogmaals, ik lees hier ook niet dat iemand het ook maar een beetje oké vindt.

Aagje

Natuurlijk

Doodsbedreigingen en sowieso bedreigingen zijn nooit ok. Sowieso, verbaal geweld is niet ok. Een beschaafd debat voer je op een beschaafde manier. En wie begint met schelden heeft al verloren.

Overigens

Worden linkse politici ook wel bedreigd en uitgescholden. Aan de andere kant van de noordzee zijn daar wel wat voorbeelden van te vinden, ook nog wel erger dan alleen dreigen (Jo Cox).

Dat heeft niet zozeer met links/rechts te maken maar wel met een algemeen gepolariseerd klimaat waar de extremen het luidst van zich laten horen.

En elke vorm van verbaal geweld van welke kant ook is niet ok.

Alt-right en Baudet

De Alt-right beweging wacht volgens dit artikel https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/-alsjeblieft-tien-doden-we-hebben-een-terroristische-aanslag-nodig-hoe-gebruikers-van-extreemrechtse-fora-reageerden-op-de-aanslag-in-utrecht~bf72207c/
Hoopvol op geweld van beide kanten. Zij noemen Baudet 'onze jongen'. Ik hoop dat journalisten hem gaan vragen hier afstand van te nemen.

Angela67

Angela67

24-03-2019 om 22:38

en helaas

gaat het dus weer niet over de verwerpelijke inhoud maar alleen maar dat het zo zielig is dat er bedreigd wordt.
hou het bij de inhoud van de leugens en onwaarheden en de uitspraken die mensen uitsluiten en uit elkaar drijven.
Dat is als erg genoeg.
Het is zo makkelijk om het over geweld of doodsbedreigingen te hebben en 'tegenstanders' voor de voeten te werpen dat het daarover moet gaan want dat is zo erg.
Natuurlijk is dat erg. Waarom zou iemand het normaal of goed vinden?
Maar het is niet interessant om daarover te praten. Het is interessant om aan te tonen dat baudet en co niet uit zijn op een betere maatschappij voor iedereen en dat baudet leugens inzet om inhoudelijke debatten tegen te gaan.
gr Angela

Gelderse

Gelderse

24-03-2019 om 22:50

En volgens mij

Is het veel interessanter om met elkaar in gesprek te gaan over de oorzaken van de enorme groei van FvD. Niet zo focussen op Baudet en wat hij zegt. Al die duizenden stemmers gaat het echt niet om de uil van Minerva of de boreale wereld. Wat Klaver zegt is evenmin heel belangrijk. Het is veel interessanter om te kijken waarom zoveel mensen op deze partijen stemmen. Wat drijft hen en hoe kun je elkaar vinden? Ik denk dat er veel meer overeenkomsten zijn dan verschillen. Maar zo lang de stemmers van FvD worden afgedaan als domme volgelingen die idolaat zijn van een sterke man, zie ik een inhoudelijke discussie niet gebeuren. Jammer. En ook dom. Want dit gaat niet weg.

Het verschil

De groei van Groenlinks en van de FvD zijn natuurlijk ook een geluid tegen de coalitie. Ze hebben alleen beiden een andere oplossingsrichting.

Overigens

Ben ik helemaal niet tegen de coalitie, ik hoop dat ze hun tijd volmaken.
Mijn Groenlinks stem was bedoeld voor de Provincie. Ik kan me goed voorstellen dat er stemmen opgaan om de 1e Kamer rechtstreeks te gaan kiezen.
Hoewel de politieke situatie uitdagend is, is het ook een kans. De coalitie kan op onderwerpen medestanders werven bij de overige partijen.

Angela67

Angela67

24-03-2019 om 23:08

gelderse

nee dit gaat niet weg als we het onderwijs niet verbeteren.
hoe komt het dat zoveel mensen zulke domme én onware uitspraken geloven of als uitgangspunt willen nemen?
omdat ze het onderschatten of het de waarheid vinden?
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2019 om 01:17

Ja, ik geef het toe, mijn achternaam is Niemand:

zo, 24/03/2019 - 19:55
#241
Kaaskopje
Gelderse

Geweld is nooit goed te praten, of het nu van links of rechts komt. Ik zie aan de linkerzijde ook reacties waar ik niet blij van wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2019 om 01:20

Sjonge, je lijkt wel zo'n linkse rakker. Bevalt iets je niet, dan neem je het heft in handen. Bizar.===

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je hier impliceert. Is een linkse rakker standaard gewelddadig bij tegenslag?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2019 om 02:29

Wat is de oorzaak?

Een flink aantal FvD-stemmers komt uit de VVD. Een partij die ze ondanks van alles en nog wat met hun stem hebben gesteund bij meerdere verkiezingen. De overstap van VVD naar FvD is nog te begrijpen, van rechts naar nog rechtser. Men 'radicaliseert' kennelijk wel op rechts, maar goed dat volg ik nog. Dat SP'ers overliepen naar de PVV kon ik ook nog volgen. Er kwam eigenlijk best veel linkse praat uit zijn mond, dus daar waren een aantal ontevreden SP'ers wel voor te porrren, maar dat SP'ers nu ook naar het FvD zijn overgestapt, vind ik bizar. Van 'niemand is zo links als ik' naar 'niemand is zo rechts als.... oh ja, dat ben ik ook!' Wat zegt dat over zo'n persoon? Dat hij altijd zijn ontevreden neus achterna loopt naar maakt niet uit wie of wat, als het maar niet de gevestigde orde is? Omdat Baudet in dit geval, vindt dat de grenzen dicht moeten, hij zegt dat onze ouderen goed verzorgd gaan worden en hij het onderwijs zal redden? Waarom zou híj zich wel aan die belofte houden? Wat maakt, dat hem dat wel zal lukken? Kijk naar Wilders, die had er de mond ook vol van, maar daar wist je al snel van (of dat had je kunnen weten) dat dat slechts als dekmantel voor zijn anti-islam-oorlog bedoeld was. Wat kon hem die ouderen schelen! Als ze maar op hem stemden. Wilders heeft gebruik gemaakt van het feit dat hij al in de kamer zat en kreeg zo een privé-podium en is op die plek in een (o.a. door de bedreigingen en zijn beveiligde leven) isolement geraakt waarin hij steeds extremer werd. Niemand die hem durfde tegen te spreken, dat werd niet gewaardeerd. Baudet is geen ontevreden VVD'er en heeft niet één bevolkingsgroep die hij het land uit wil werken, zoals bij Wilders wel het geval is, nee dit gaat veel verder. Maar dat wordt getolereerd en afgedaan als 'zo erg is het allemaal niet', omdat men in hem de belofte ziet dat hij af kan rekenen met de oude meuk die nog steeds op het pluche zit. Als die maar eerst weg is, dan wordt alles fantastisch.

vlinder72

vlinder72

25-03-2019 om 06:41

Er is bijna niemand die de bedreigingen richting Baudet ok vindt. Op wat extreem linkse figuren na.

Het wordt veroordeeld in de pers, in de kamer, eigenlijk overal.

Heel bijzonder dat dan zoveel Baudet aanhangers iets anders zien.

Bedreigingen zijn nooit ok.

Ik vind Baudet doodeng. Tegen fascisme aanschurken. De persvrijheid aanvallen. Het onderwijs aanvallen. Vreemde opmerkingen maken over vrouwen. Heel, heel eng. Dat betekent overigens niet dat hij daarom maar bedreigd mag worden.

Helaas zijn bedreigingen tegenwoordig heel normaal. Alle politici worden bedreigd. En advocaten, rechters, journalisten. Iedereen zijn kop boven het maaiveld steekt. Verschrikkelijk.

fascisme

Helemaal eens met Lavell. FvD is een partij met fascistische kenmerken, en nee dan lopen ze niet met nazivlaggen of knokploegen rond. Ik begrijp dat we dat liever willen bagatelliseren, want we dachten immers dat we geen fascisme meer zouden tolereren. dat is dus niet zo. Op zich ook niet verwonderlijk, want waarom zou de mensheid in de jaren 30 zou anders zijn dan de huidige mensen.
En ja , ik ben ook tegen bedreigen van politici. Op twitter beklaagt extreemlinks zich trouwens dat gewoon links (lees GroenLinks, PvdA) zich om het hardst distantiëren van deze betoger.
En voor de geïnteresseerde lezer raad ik de laatste aflevering van de podcast HaagseZaken aan. Sowieso de beste podcast op gebied van politiek. Deze aflevering gaat over FvD. De podcast wordt overigens gemaakt door nrc journalisten. Nu zullen Baudet fans deze krant ook wel in extreemlinkse hoek scharen, maar de rest van nederland ziet nrc gewoon als een krant van het midden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.