Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

NS-reiziger

NS-reiziger

17-11-2011 om 09:23

Stiltecoupé

Vorige week was ik met enkele vriendinnen een dagje shoppen in Amsterdam. We gingen met de trein, het is voor ons een rit van ruim een uur, lekker handig dus.
Toen we naar huis gingen rond een uur of zes was het erg druk in de trein en we waren blij een zitplaat te hebben bemachtigd. Maar het bleek een stiltecoupé te zijn, dit staat met doorzichtige plakletters op de ramen, niet zo heel duidelijk overigens. Geen enkele reiziger hield zich hieraan totdat bij het volgende station een man instapte die iedereen streng en duidelijk verzocht om zijn of haar mond te houden. Wij proestte het uit, heel kinderachtig ik weet het maar we waren nu eenmaal melig. We hebben ons daarna netjes gedragen. Deze week zat ik toevallig weer in een stiltecoupé, weer per ongeluk ingestapt. Ditmaal zat hij vol met drukke tieners die allesbehalve stil waren. Eerlijk gezegd wist ik tot voor kort niet dat er stiltecoupés bestonden maar afgezien daarvan vraag ik me af of er mensen zijn die bewust in deze coupé gaan zitten er zich er ook aan houden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

17-11-2011 om 09:36

Geen idee, maar nog een grappig verhaal

Geen idee of er mensen zijn die bewust in een stiltecoupé gaan zitten. Vast wel, en eigenlijk vind ik ook dat als er gevraagd dan wordt om stil te zijn dat je dat moet respecteren.
Afgelopen mei heb ik ook wat hilarisch meegemaakt. Zondagochtend, de trein van Zwolle naar Nijmegen, echt helemaal vol met vrouwen in hardloopkleding die aan de MArikenloop mee gaan doen. Heel gezellig sfeertje in de stiltecoupe en een kippenhok van jewelste. Stapt er ook een vrouw in met een kleuter. Die kleuter vermaakte zich prima in de kippenhok-stiltecoupe, rende heen en weer, praatte vrolijk in het rond, etc. Het was echt zo'n schoolreisjessfeertje. Komt de conducteur langs en die zei tegen de moeder dat ze wel haar kind stil moest houden want het was een stiltecoupe. Toen was het heel even heel erg stil in de coupe. Zo krijg je dus een kippenhok met kakelende vrouwen stil. Het duurde (helaas voor de conducteur) maar heel even.

Silentia

Silentia

17-11-2011 om 10:07

Jazeker

Maar ik heb me er al bij neergelegd dat je alleen in de ochtend die stilte ook echt krijgt. Dan zijn de mensen nog sloom. In de middag heb je altijd proestende vrouwen of praatgrage corpsstudenten, enorm irritant vind ik dat omdat ik dan echt snak naar die 40 minuten stilte.
Ik heb een drukke baan en een druk gezin en die 40 minuten reistijd is echt mijn, hoe noem je dat, oplaadtijd. Ik lees dan of ik herkauw dingen van mijn werk. Soms mediteer ik zelfs (kan alleen als de conducteur vroeg geweest is).
Bij mijn vorige werkgever reisde ik 1e klas, mede voor de rust, maar ook dat was niet bestand tegen de proestende vrouwen. Vaak was het zelfs hardnekkiger, omdat ze vonden dat ze ervoor betaald hadden. De trein begint op het station waar ik instapte. Als ze na mij binnenkwamen dan vroeg ik ze vaak om even verderop te gaan zitten. Als ik dacht dat het geen onprettig gesprek zou worden, anders liet ik het erbij. Of ik ging zelf ergens anders zitten, maar het stiltecoupétje was niet zo groot dus dat maakte niet veel uit.

Het zit allemaal in verwachtingen: als je niets verwacht word je ook niet teleurgesteld, maar als je je erop verheugd heb om in stilte een mooi boek te lezen en er gaan er twee achter je oor snateren, of vier, en ook nog over het gangpad heen, tsja, dan is dat wel jammer. Ik ben dan heel vroeg opgestaan, heb meer dan een uur van deur tot deur over de heenweg gedaan en negen uur gewerkt in een drukke baan. Ben toch wel een soort van kapot dan.

Ik verwijt die mensen verder niets, als het druk is in de middag is het misschien eigenlijk niet mogelijk om de stiltecoupé stil te houden, maar ik geniet er wel enorm van als het inderdaad stil is. Dan kom ik een stuk rustiger aan.

Kijk, je kan ook zeggen dat lawaai in de trein een goede oefening is om te leren om je af te sluiten. Maar soms heb ik geen puf voor het oefenen.

Ely

Ely

17-11-2011 om 10:21

Onverdraagzaamheid

Een stiltecoupe een teken van onverdraagzaamheid? Omdat jij het 'lastig' vindt om na het shoppen rustig te zijn? Jeetje... Daar ben ik nou even stil van.

Volgens mij werkt een stiltecoupe in de praktijk prima als we begrip en respect hebben voor elkaars situatie. En dat betekent dus dat als iemand graag wil werken en daar rust voor hebt het een kleine moeite is om ff te dimmen. Mijn ervaring is dat het meestal volstaat als je op rustige, gedempte toon praat dus je hoeft je niet eens in stilzwijgen te hullen (en anders kun je altijd nog verkassen). Ik ken veel mensen die -zoals Joyeux aangeeft- graag wat werk verzetten in de trein, wat is daar mis mee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-11-2011 om 10:31

Heerlijk, die stilte-coupe

Natuurlijk houden mensen zich er aan. Meestal ook, is mijn ervaring. Het gaat meestal mis als er minder-ervaren-treinreizigers instappen die zich niet realiseren dat er iets als stilte-coupés bestaan. Kan gebeuren, geeft niets, soms wijs ik mensen er wel eens op. Als we met de kinderen in de trein zitten, kiezen we dus niet voor een stilte-coupé. Als ik voor mijn werk reis, dan wil ik onderweg gewoon door kunnen werken, en dan is wat rust wel prettig. Alleen lastig als dan toch dat ene lang verwachte telefoontje binnen komt, dan smokkel ik soms een beetje

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2011 om 11:53

Jeee

Dus als je graag ziet dat mensen zich aan het feit houden dat die coupe speciaal is voor mensen die de rust zoeken, ben je onverdraagzaam. Dat is echt de omgekeerde wereld zeg. Dus als ik in een niet roken coupe verlang dat mensen ook werkelijk niet roken, ben ik onverdraagzaam....

Silentia

Silentia

17-11-2011 om 12:01

Da's volgens mij nou typisch nederlands

Ik weet niet precies hoe je dat noemt, maar dat hyper-assertieve om dan degene die om stilte verzoekt een verwijt te maken.
Ik herken het maar al te goed, als dat luchtje om een andere passagier hangt dan vraag ik dus niet eens of diegene ergens anders kan gaan zitten. Dan weet ik van te voren al dat ik een bak met stront over me heen krijg.

Oh en die zichtbaarheid Cobi, dat is een bekende klacht bij NS. Ze willen bij de nieuwe generatie dubbeldekkers gewoon de hele bovenkant stilte maken. Vind ik wel een beetje jammer voor de kindertjes, die zouden boven moeten zitten denk ik. Maar ja, aan de rails valt ook wel wat te bekijken.

Maylise

Maylise

17-11-2011 om 12:26

Maroo

In andere landen bestaan ook stilte coupes. Het afgelopen jaar ben ik een paar keer in Engeland geweest voor werk en daar zat ik ook in een heuse stilte coupe (en iedereen hield zich er ook aan). Hier in Frankrijk heb ik ze ook al gezien. Sowieso vragen ze hier in de TGV of je telefoongesprekken in de hal wil voeren en niet in de coupe zelf.

Dat stilte coupes zijn ingevoerd vind ik helemaal niet onverdraagzaam. Het is hetzelfde als roken/niet roken coupes die je vroeger had. In de spits zat je als (niet) roker soms ook verkeerd. Dat was dan jammer. Dant zit je dus of een uur in de rook of je kon een uur niet roken maar zelden iemand gezien die er voor koos om toch een sigaret aan te steken in de niet roken coupe.

Veel mensen hebben nu eenmaal wel behoefte aan een rustige treinreis en daarvoor is een stilte coupe een prettige uitvinding. Wie daar per ongeluk in terecht komt kan toch gewoon ook stil zijn? Wat is er erg aan om stil te zijn? Je mag overigens best praten maar dan op een rustige toon.

En blijkbaar zijn die regels nodig om het sociale verkeer in goede banen te leiden; immers je kan het onverdraagzaam vinden dat mensen graag stilte willen maar het is net zo onverdraagzaam om met je gesprek de hele coupe te willen vullen. In beide gevallen stel je eigen belangen voor op.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-11-2011 om 12:33

Onvoldoende zitplaatsen

Als er voldoende zitplaatsen zijn vind ik zo'n stiltecoupé prima, maar iedereen opgepropt in een gewone coupé moet staan omdat er geen plek is, vind ik het logisch dat mensen in een stiltecoupé gaan zitten, of in de eerste klasse. Het is dan idd wel netjes om niet al te veel lawaai te maken, maar ik heb ook wel eens in zo'n coupé gezeten waar ik achteraf pas zag dat het een stiltecoupé was.

Rafelkap

Rafelkap

17-11-2011 om 13:16

Gekakel

Als er weinig zitruimte is en je komt in de niet-roken coupe dan geeft dat je toch ook niet het recht om een sigaretje op te steken?
Dan kan je wel lekker uit zijn geweest met je vriendinnen, maar voor anderen is jullie gekakel (meestal)totaal oninteressant.
Heel fijn zo'n stiltecoupe. Al dat gekakel tegenwoordig, ook als mensen alleen zitten met hun mobieltjes, je kan niet eens rustig nadenken. Fijn dat iemand er wat van durft te zeggen, de meesten ergeren zich gewoon (ik ook, alhoewel ik tegenwoordig weinig met de trein ga).

Hombre

Hombre

17-11-2011 om 14:06

Ov = ergernis

Het OV is voor mij meestal toch al ergernis (l'enfer c'est les autres) en in zo'n kakelstiltecoupe ga ik mij gegarandeerd kapot-ergeren.

Vandaar dat ik het OV mijd als de pest. Geef mij maar de auto. Als er dan iemand met een pomp-stereo naast me staat geef ik gewoon even gas en ben ik 'm kwijt.

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2011 om 15:22

Maroo

Ja, bijvoorbeeld in engeland zijn stiltecoupe's, en sterker nog, daar is het in gewone coupe's ook een stuk rustiger dan wij hier zijn gewend.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2011 om 15:40

Stilte

Van mij hoeven de stiltecoupés niet, maar als je er zit vind ik wel dat je er rekening mee moet houden. De NS zou met grote zwarte letters 'stilte' op zo'n coupé moeten plakken, dan is het duidelijk. Als je al op je stoel zit vind ik de ramen niet onduidelijk, maar dan zit je er al. Net als de fietstekentjes op de deuren zou STILTE op de coupé zelf volgens mij wel beter waarschuwen.
Tja en wat vind ik er verder van... Als je in een stiltecoupé gaat zitten vanwege de rust mag je verwachten dat daar rust is, maar ik denk dat een beetje realiteitszin dan nog wel wenselijk is. Als de trein tsjokvol forensen en winkelende dames zit, waardoor het steeds moeilijker wordt om die stiltecoupé vrij te houden voor stilteminners, dan moeten die stilteminners daar toch ook begrip voor kunnen opbrengen. Als dat begrip niet opgebracht kan worden vind ik persoonlijk ook wel een beetje onverdraagzaam. De enorme leegstand in de eerste klas is mij eigenlijk al een doorn in het oog. Die coupé's zouden ze eens op kunnen splitsen in 'stilte' en eerste klas. Wie weet 'stilte' in tarief iets verhogen? Van mij mogen ze het verdelen in 1ste, 2de en 3de klas. 2 is dan voor de stiltecoupé's.
Waar ik mij echt heel erg aan kan irriteren zijn bellende mensen. Een kort en rustig gesprek vind ik helemaal niet storend, maar het gebeurt nogal eens dat er complete ruzies of familiedrama's worden besproken waar ik a. niet bij betrokken wil worden en b. waarbij het volume nog wel eens tot in mijn oren ongepaste hoogten stijgt. En dat de hele reis door... Mijn handen jeuken soms om er iets van te zeggen, maar ik denk altijd dat ik daar een snauw op terug mag verwachten, dus laat ik het maar. Ik zei vroeger wel eens tegen mijn kinderen, als ze bijvoorbeeld bij de tafel spelletjes deden, of bij de computer dat ze moeten proberen om hun geluid bij de tafel of de computer te houden. Een beetje ingehouden praten kan geen kwaad. Veel bellende mensen verstaan die kunst helaas niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2011 om 15:45

Rafelkap

Ik hoop dat je opmerking over de niet-rookcoupé niet betekent dat je al zo lang niet met het ov reist dat je niet weet dat er geen niet-rookcoupés bestaan? Er is al een hele generatie kinderen die nog nooit een peuk in de trein gezien hebben

Guinevere

Guinevere

17-11-2011 om 16:42

Ik vermijd de stiltecoupé

Als ik éven de kans krijg, ga ik niet in de stiltecoupé zitten. Juist daar is het geklets van dames die terugkomen van de huishoudbeurs het meest storend. Dan zit ik liever meteen in de herriecoupé, daar verwacht ik herrie en meestal valt het dan nog mee ook. Want die dames die terug komen van de beurs zitten meestal kabaal te maken in de stiltecoupé.
Het schijnt dat er in Japan bij vertrek van de trein wordt omgeroepen dat mensen in een stiltecoupé stil moeten zijn. Ik vind dat de NS ook wat harder zijn best mag doen om de stilte te waarborgen. Doek die coupés anders liever op. In een megadrukke trein vind ik trouwens dat je in een stiltecoupé niet mag klagen als er iemand met een huilende baby tegenover je komt zitten. Die baby kan er niets aan doen. Maar die kletsmajoors die terug komen van het winkelen of de huishoudbeurs kunnen er wel wat aan doen. Respectloos gedrag vind ik het.

Maylise

Maylise

17-11-2011 om 16:44

Kaaskopje

Maar waarom moeten in de drukke trein de stilte liefhebbers zich in de stilte coupe aanpassen aan de lawaai makers? is het niet veel logischer dat de lawaai makers die vanwege de drukte in de stilte coupe belanden zich aanpassen aan de daar geldende regels?
Vroeger als niet roker belande ik ook wel eens in de rokers coupe. Dan vroeg ik ook niet mijn mede passagiers om hun sigaret uit te maken. Ten slotte zaten we in de roken coupe.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-11-2011 om 17:15

Kaaskopje

Forens en stilte-liefhebber zijn geen tegenstellingen hoor. Er zijn veel forenzen die graag wat rust om zich heen hebben. Geen mensen die bellen bijvoorbeeld. En zijn er niet heel veel automobilisten die juist herrie en geklets een groot nadeel van de trein vinden?

Rafelkap

Rafelkap

17-11-2011 om 19:12

Kaaskopje

Ja ja je hebt me weer tuk
Maar jullie hadden mijn 'bij wijze van' vergelijking begrepen.
Het vervelende is dat mensen vaak denken dat ze er recht op hebben, op hard praten, op hun muziekjes. Ik ben blij dat ik geen forens ben, het wordt steeds doller. En overal: ook in winkels is het schering en inslag. Bij mij werkt het niet voor de verkoop, ik hol hard weg
Eigenlijk zou je instant een pakje oordoppen mee moeten nemen, maar dan hoor ik m'n eigen mobieltje niet (ik word helaas weinig gebeld, of gelukkig: want anders moet ik weer een kind naar de ehbo brengen)

Vic

Vic

17-11-2011 om 19:18

Ja hallo

Hoe asociaal kun je zijn. Er staat niet voor niets 'stiltecoupé' op de ramen, dus doe gewoon even rustig en ga anders op het balkon staan. En als ik toch bezig ben... Ik stoor me ook aan mensen die in de 1e klas zitten zonder 1e klas kaartje, met een uitzondering voor zwangeren en gehandicapten als de 2e klas vol is.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-11-2011 om 20:58

Applaus cobi

De hel is geen vuur. Inderdaad. Ik wil ook een boek lezen in de stiltecoupe. Even geen herrie, goddelijk gewoon. Ik vind het een gotspe dat je onverdraagzaam bent als je het niet fijn vindt om een uur in de geluidsoverlast van een ander te zitten. Mijn kaak viel op de vloer toen ik die mening hierboven las (heb maar verdrongen wie het zei).
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2011 om 21:34

Vic

Ik zit vier dagen per week in de trein, maar ik zie echt zélden mensen in de 1ste klas die er niet horen. Het gebeurd wel eens, net als er wel eens een zwartrijder bij mij in de coupé zit (dat gebeurt iets vaker, moet ik zeggen). Maar het zijn dus nooit zoveel mensen dat je er last van kunt hebben. Wat dacht je... ze willen heus niet opvallen.
Op het balkon staan lijkt mensen een vrijbrief te geven om te tetteren. Ze zijn dan 'alleen' en maak dan je buik maar nat. Bellende mensen hebben op de een of andere manier niet door dat ze niet alleen met hun gesprekspartner zijn, maar met hun coupé of als ze op het balkon staan met 4 coupés als je in een dubbeldekker zit.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2011 om 22:23

Ijsvogeltje

Als je mijn berichten hebt gelezen weet je dat ik ook niets op heb met hard sprekende bellers.
Ik zit vier dagen per week na een werkdag van 8 uur (en bijna 10 1/2 uur van huis) in de trein. Dan ben ik dus ook echt wel een beetje gaar, maar ik stel me in op dat ik niet alleen zit en dat ik ook niet mag verwachten dat ik met rust gelaten zal worden. Ik vind dat, ik spreek nu echt voor mijzelf, je in een openbare ruimte eigenlijk niet mag eisen dat men stil is voor je. De kerk is daarop een uitzondering. Dat er wel behoefte aan is, neem ik aan en ik hou er ook rekening mee.
Ik heb een keer meegemaakt dat mijn vriendin en ik het oprecht niet in de gaten hadden en toen werden we op een heel vinnige manier daarop attent gemaakt. De dame in kwestie stampte door het gangpad naar onze plaatsen en ramde met haar vinger op het bordje 'stiltecoupé'. Ze gromde iets als 'dat staat er niet voor niets' en stampte weer terug. Vriendin en ik moesten eigenlijk wel een beetje lachen, maar ik vond het gedrag van die vrouw eigenlijk net zo storend als zij ons gedrag vond. Stilteliefhebbers zien je blijkbaar meteen als een asociaal die geen rekening met ze wil houden, terwijl het in de veel gevallen vast niet om opzet gaat. Vooral mensen die weinig reizen zijn vaak niet op de hoogte van het fenomeen.
Afhankelijk van hoe het gaat vind ik normale gesprekken en de aanwezigheid van andere mensen niet storend als ik in de trein zit. Ik zit vaak naar hun gesprekken te luisteren en dat kunnen hele leuke gesprekken zijn.
Ik heb geen idee of veel mensen met de auto rijden vanwege de herrie in de trein. Ik moet zeggen dat die reden nieuw voor mij is.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2011 om 01:03

Oh ja type 'ik ben zo'n gekke meid!

Oh, Sinilind, dat soort dames had ik laatst ook in de trein. "Kwetterdekwetter, nou dat hebben we mooi gehaald, hè dames? Ik moest nog even dit en ik moest nog even dat en ooooh weet je wie ik pas nog gesproken heb... daar moeten jullie ook de groeten van hebben. Nou we maken er een gezellige dag van, wat jullie?!" En dat om kwart over 8 's morgens.... Vier gekke middelbare meiden die samen lekker een dagje op stap gaan, daar kun je behoorlijk aggressief van worden) Maar ehm... verder ben ik best tolerant hoor!
Alle gekheid op een stokje: ik heb er eigenlijk ook wel begrip voor als mensen wat uitgelaten in de trein zitten. Voor jou is het gesneden koek, maar die dames gaan naar PARIJS. Misschien maar voor 1 dag, wie weet een weekendje. Dat gevoel van lichte opwinding begrijp ik best. Maar ja, er zit bij mij zo ingebakken dat je anderen niet tot last mag zijn, dat als ik uitgelaten ben een ander zich afvraagt of ik het wel naar mijn zin heb (bij wijze van spreken) en dat zorgt er ook voor, denk ik, dat ik best snel geïrriteerd ben door overdadig aanwezige mensen. Maar die lawaaipapegaaien hebben net zoveel recht op hun aanwezigheid in de trein als ik, denk ik dan maar.

+ Brunette +

+ Brunette +

18-11-2011 om 01:11

Maroo

"Ik vind een stiltecoupe ook wel een beetje het teken van onverdraagzaamheid. Ik reken er nooit op dat ik kan werken in de trein. Ik ben echt al blij als ik niet hoef te staan. Ik stoor me ook net aan anderen, zonde van je energie."

Dus men moet elkaars herrie maar aanhoren want dat is nu eenmaal eigen aan het openbaar vervoer? Eh, waar doet me dit aan denken? Vroeger had je rookcoupés en die zaten regelmatig vol terwijl de niet-rokerscoupés half leeg zaten. Toch zag je zelden rokers die het in hun hoofd haalden een sigaret tussen de niet-rokers op te steken.

Ely

Ely

18-11-2011 om 09:32

Generaliseren

Wat is dat toch een fijne hobby. Een keer pinnig terecht gewezen worden in een stiltecoupe en hup alle stilteliefhebbers worden over dezelfde kam geschoren.
Binnen hetzelfde thema: volgens mij werden de dames van middelbare leeftijd niet bekritiseerd maar de dames van middelbare leeftijd die zich in een stiltecoupe gedragen als een stelletje pubermeisjes die voor het eerst op tienertoer gaan en de opwinding daarover graag delen met hun omgeving

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Groepjes zijn al gauw druk, vrees ik

Of het nou pubers, voetbalfans, kekke middelbare dames of collega's zijn, met een stuk of vier wordt het sowieso gezellig.

Stiltecoupé's heten niet voor niks zo en inderdaad zou het er wat nadrukkelijker op moeten staan. Ook zou NS meer moeten handhaven. Er zijn duidelijke regels (ook over bellers en muziek) maar er zijn ook veel ritten waarop er geen conducteur door de trein waart en dus ook niemand buiten de recalcitrante reiziger die bits op het bordje wijst iets probeert te doen aan de orde.

Audioterrorisme

Argh, audioterrorisme. Dat je in een gewone coupé lekker voor het vaderland wegkwekt, okee, maar in een stiltecoupé moet je gewoon stil zijn. En in de sauna (waar je toch voor je ontspanning komt) vind ik het ook niet gepast om net te doen of het een theekransje is. En in het theater moet je tijdens de voorstelling gewoon helemaal je mond houden. Jammer genoeg zijn het ook meestal gevalletjes van holle vaten die 't hardst klinken.


http://www.youtube.com/watch?v=gsrF8_fTLaU

skik

Uitgelaten groepjes

Beste meelezers, als jullie toch eens toevallig per ongeluk in een vroege trein belanden die gevuld is met forenzen, wees dan lief en hou je stil

Ik heb een aantal jaren geforensd tussen Amsterdam CS en Alkmaar. Die trein zat altijd vol (nou ja, halfvol, daarom was het zo goed te doen) met forensen en al die mensen gaan zwijgend de trein in, kiezen zwijgend een zitplaats, en gaan dan vervolgens zwijgend tukken of een krantje lezen (of werken op hun laptop, tegenwoordig, maar dat was toen minder gebruikelijk).
Af en toe had je dan ineens een groepje ertussen die wat bijzonders had. Bijvoorbeeld mensen die kennelijk een cursus moesten doen op het FNV-hoofdkantoor bij Sloterdijk. Of er waren ineens vlootdagen in Den Helder en de trein zat vol montere bejaarden. En die mensen-die-iets-bijzonders-hebben zijn dan veel opgewekter dan de stamgasten, en vooral zo irritant *wakker*. Je hoorde de vaste bezoekers nog net niet tandenknarsen, maar het scheelde weinig.

Toen waren er overigens nog geen stiltecoupé's. Maar dat maakt, getuige dit draadje, toch eigenlijk bitter weinig uit.

Groeten,

Temet

Janna3

Janna3

18-11-2011 om 19:31

Laatst

Laatst nog, stapte er in mijn dagelijkse (zeer stille) stiltecoupe een viertal uitgelaten (sorry voor de generalisatie) oudere dames. Ze gingen duidelijk een dagje op pad. "O gut, we zitten in de stiltecoupe, nu moeten we proberen om stil te zijn!" zei een van de dames. Dat lukte dus niet, tot groot ergernis van hun medereizigers. Ik ben toen toch maar even naar ze toe gegaan en heb ze gezegd dat ze ook ergens anders konden gaan zitten, de trein was niet vol. Daar hadden ze nou nooit aan gedacht. Ze pakten hun tassen en verhuisden.
Ik ben heel blij met de stiltecoupe. Maar dat maakt die ene bellende reiziger of dat ene groepje wel veel irritanter.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2011 om 22:12

Maroo

Ik ben inmiddels zelf een middelbare 50-er dus kun je spreken van zelfspot

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2011 om 00:34

Temet

Het forenzen is nog steeds hetzelfde in Noord Holland
Ik denk dat ik ondertussen de status van NS-stamgast heb behaald. Stamgasten kennen elkaar en missen elkaar als ze niet op het perron staan. Zou hij vakantie hebben, is hij ziek? Of ach nee... hij zal toch niet ontslagen zijn? Je gist maar wat, want stamgasten kennen elkaar eigenlijk totaal niet. Ze spreken elkaar namelijk niet diepgaand. De afspraak is dat je elkaar met rust laat, elkaar op het juiste moment groet en daarbij niet teveel woorden uitwisselt. Een glimlach, begripvol scheefgetrokken mondhoek.... je deelt hetzelfde lot. Het werk wacht, of je eten. Er wacht altijd wel iets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.