Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

22-05-2011 om 23:00

Dat is

mijn uurloon he....de uitzendkrachten bij ons zitten rond de 10 euro bruto, net als in die vacature...

Vic

Vic

22-05-2011 om 23:17

Zelfde werk?

Doen die uitzendkrachten hetzelfde werk als jij? Dan zouden ze ook evenveel moeten verdienen (i.i.g. in dezelfde schaal zitten).

NaShA

NaShA

22-05-2011 om 23:23

Ja in principe wel

mijn salaris is niet veranderd met mijn nieuwe functie, maar de schaal van de 1e lijners is wel verlaagd toen we samen gingen met het UWV, daar was de functie 2 schalen lager ingeschaald. Het punt is dat ik al in deze schaal zat toen ik bij het callcenter ging werken, toen het nog CWI was. Voor de mensen die er ook al werkten en op de 1e lijn zijn gebleven wordt het salaris in twee jaar tijd afgebouwd....

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 02:53

Netjes nasha

Jij verdiend heel netjes moet ik zeggen. Ik ben geen uitzendkracht, ik heb een vast contract, maar verdien nog steeds geen 10 euro per uur. Ik ben het met je bijdragen eens, maar dat wist je al denk ik

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 03:32

Wat mij aan deze discussie vooral stoort

is de toon als het over callcentermedewerkers gaat. Je mag tegen deze manier van verkoop zijn, prima, ik probeer ook zoveel mogelijk buiten hun bereik te blijven, maar dat je tegen deze manier van verkoop bent is geen vrijbrief om als een botte boer tegen zo'n medewerker tekeer te gaan, deze mensen bewust pijn in de oren te bezorgen, of even uit de losse pols te redeneren dat zo iemand best ander werk kan zoeken en zo niet dan maar flink wat eelt op de ziel moet kweken. Eigen schuld dikke bult. Ik vind dat een erg kortzichtige manier van denken en het getuigt vind ik ook van gebrek aan kennis van wat een callcenter feitelijk is en wat voor soort mensen er werken.
Ons callcenter streeft ernaar dat de medewerkers 'allround' zijn. Als er geen werk op inbound is (dat is klantenservice), dan wordt je op outbound (mensen bellen voor een aanbieding of iets dergelijks) gezet. Met heel veel toeval zou het dus kunnen gebeuren dat ik je net uit de brand heb geholpen met een probleem voor bedrijf X om een uur later weer met je aan de telefoon te zitten voor een verkooppraatje voor bedrijf X of Y. In situatie 1 ben je beleefd tegen mij, omdat je mij nodig hebt. In situatie twee mag je me blijkbaar voor van alles uitmaken omdat ik je ongevraagd bel. Ik ben dezelfde persoon. Ik ben blij dat ik werk heb. Ik ben niet zo gewild op de arbeidsmarkt, door 'handicap' en leeftijd. Ik zou ontslagen worden als ik het verkoopwerk zou weigeren en dat kan ik mij niet veroorloven. Ik ben service-gericht, dus ik help veel liever mensen dan dat ik verkoop, maar het is kiezen of delen en heel hard hopen dat er weer meer werk voor inbound komt (klantenservice).
Omdat ik best begrijp dat je niet op telefoontjes zit te wachten geef ik ook altijd graag tips over hoe je dat kunt voorkomen. Zo ben ik dan ook wel weer

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 07:11

Genista

"Ik kies voor ander werk." Dat is praten vanuit de riante positie dat je kennelijk een keuze hebt!

appel

appel

23-05-2011 om 08:53

Verschil

Even wat psychologie van de erg koude grond: ik denk dat er een groot verschil zit tussen de beleving van de beller en die van de gebelde. De gebelde ziet even de medewerker niet als iemand die ook maar zijn werk doet maar als representant van een bedrijf dat ongevraagd het telefoonnummer van de gebelde gebruikt die hij mogelijk ook nog eens via slinkse wijze bemachtigd heeft, terwijl de gebelde zoveel moeite doet of heeft gedaan deze tegen misbruik te beschermen. De gebelde wordt steevast gebeld op een ongelukkig moment: onder het eten, in de supermarkt en ga zo maar door en dan ook nog eens over dingen waar gebelde niet in geinteresseerd is of op dat moment niet over wil nadenken. Dat wekt (veel) irritatie en dat maakt dat de gebelde agressief wordt en behagen schept in het dwarszitten van de beller die dan even niet de beller is maar het bedrijf.
Niet goed misschien, frustrerend als je de beller bent maar na het zoveelste geval tegenover de gebelde wel begrijpelijk. En de beller bedoelt het niet eens persoonlijk maar eigenlijk is het gericht tegen het bedrijf erachter. En dat is iets wat de medewerker van het callcenter wel voor ogen moet houden, anders is het inderdaad zwaar werken.
Verder denk ik dat de medewerker zelf ook irritatie tot een minimum kan beperken door op te letten op kleine dingen als goed luisteren met welke naam wordt opgenomen en die naam dan ook gebruiken en niet de naam op het papiertje, goed luisteren naar wat de klant zegt en niet iedere zin afsluiten met bijvoorbeeld mevrouw appel. (Dan mag ik u nu iets aanbieden, mevrouw appel. 20 weken voor 10 euro, mevrouw appel. Dat is maar liefst 10 euro winst, mevrouw appel.)

Sorry hoor, nu haak ik echt af

Kaaskopje, kennelijk praat je niet tegen mij als je klaagt over mensen die "als een botte boer tegen zo'n medewerker tekeer te gaan, deze mensen bewust pijn in de oren te bezorgen, of even uit de losse pols te redeneren dat zo iemand best ander werk kan zoeken en zo niet dan maar flink wat eelt op de ziel moet kweken. Eigen schuld dikke bult." en die vinden dat ze "je blijkbaar voor van alles mogen uitmaken omdat ik je ongevraagd bel." Ik doe dat niet en dus ga ik er ook niet meer op in.
Waarom moet ik begrip opbrengen voor hoe een callcenter in elkaar zit? Ik wil gewoon niet gebeld worden met verkooppraat. Met een geheim nummer en slinkse foute-nummer-acties (nummers die niet bestaan!!) lukt dat aardig. En wat die fax betreft? Ik blijf erbij: geef je baas er de schuld maar van! Díe doet dat. Door dit soort ongewenst belgezeur in stand te houden, ten koste van ongeveer alles wat binnen de mazen van de wet kan, raken mensen zo geërgerd dat ze dit soort oplossingen verzinnen. Want kijk nog eens, ze geven zo'n nummer niet eens op om jullie eens even flink oorpijn te bezorgen. Ze-wil-len-ge-woon-niet-ge-beld-worden!!

Amen appel

Dank je wel voor het netjes verwoorden. Maar goed, ik ben klaar met de discussie.

appel

appel

23-05-2011 om 09:31

Yep

Graag gedaan, genista )
Nog een foutje ontdekt in mijn posting: "En de BELLER bedoelt het niet eens persoonlijk maar eigenlijk is het gericht tegen het bedrijf erachter"
moet zijn
"En de GEBELDE bedoelt het niet eens persoonlijk maar eigenlijk is het gericht tegen het bedrijf erachter"

Faxherrie

Kunnen de telefoonmaatschappijen er niet gewoon voor zorgen dat die faxpiep zachter wordt? Ik wordt regelmatig gebeld door iemand die probeert naar mijn telefoon te faxen, da's ook geen lekker geluid. En dan ook meestal 's nachts (uit Amerika?) en tien keer achter elkaar.

skik

Thera Konickx

Thera Konickx

23-05-2011 om 09:50

Wat mij aan de discussie stoort kaaskopje,

is dat jij doet of het aan mij ligt dat ik gebeld word. Want dan moet ik maar dit en dat moet ik dan maar niet. En als ik dit en dat dan toch of niet, dan is het eigen schuld dikke bult.
Even voor de goede orde, ik blijf altijd beleefd, of ik je nou nodig heb of niet.

andre nick

andre nick

23-05-2011 om 09:58

Bel me niet.

Het 'bel me niet'register vind ik persoonlijk goed werken.Soms krijg ik toch weer een telefoontje,maar als ik zeg dat ik geen goed doelen steun of iets koop via de telefoon,omdat ik tegen het systeem ben,word het gesprek toch meestal snel afgesloten,als een beller door probeert te praten,zeg ik gewoon dat ik het gesprek beeindig,wens ze nog een prettige dag en hang op.Zo een geintje met een fax,vind ik echt niet kunnen.

Congratulations!

tja, zo erg vind ik het niet om gebeld te worden, je ben snel van iemand af door te zeggen dat je geen interesse hebt, fijne avond verder, ophangen. Dit is dan op mijn mobiele telefoon, de huis telefoon is geloof ik al een tijd callcentervrij. Ik word ook regelmatig gebeld door kleine bedrijfjes, mensen die een stageplek zoeken en verzoeken om te sponseren en te adverteren, dat heb je als je een aantal jaar ingeschreven hebt gestaan bij de kvk, die vreselijke hoeveelheid reclame etc.

wat ik wel heel vreemd vind is dat ik soms opneem en dan een Amerikaanse stem krijg " Congratulations" . Ik ben nooit verder gekomen dan congratulations, want dan heb ik al opgehangen. Maar nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig wat de hele tekst is, iemand hier die dat helemaal eens heeft afgeluisterd ??

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 10:16

Nee hoor

Even voor de duidelijkheid: ik vind niet dat je het aan jezelf te danken hebt als je gebeld wordt, het belmenietregister werkt slechts deels, is mijn ervaring.
Ik leg zo uit waarom.
Maar ik probeer zelf mensen te behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Dus doe ik normaal tegen iemand die belt, en bij doorvragen/aandringen zeg ik: Nee,dankje en dan hang ik op. Want ik weet dat ze bij sommige callcentres moeten doorvragen van hun baas, ze moeten zich houden aan scripts en targets halen. Net als de verkoopster die ongevraagd komt vragen of je hulp nodig hebt in een modewinkel.

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 10:19

Belmeniet register

Ik sta daar geregistreerd, met onze huistelefoon. Nu is de clou en de maas in de wet dat je gebeld mag worden door bedrijven waar je ooit in een ver verleden mee te maken had, warm bellen dus.
Ik dacht een tijdje geleden slim te zijn door mijn 06nummer ook aan te melden bij het register. En wat schets mijn verbazing? Sindsdien word ik dus ook warm gebeld op mijn 06 nummer,want die heb ik hen in feite gewoon mijn nummer kado gedaan, door deze ook aan te melden, en wat dus vermeld staat bij mijn andere gegevens... Zucht.....

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 10:21

Manda

Je bent gebeld door een computer van een organisatie die privégegevens van je wil of je wil uitlokken duur terug te bellen. Niet op reageren.

Fiorucci

Precies daarom heb ik onze telefoonnummers helemaal nooit prijsgegeven bij het bel-me-niet-register. En mijn mobiele nummer al helemáál niet. Ik ga ze niet wijzer maken dan ze zijn.

Maylise

Maylise

23-05-2011 om 10:42

Beleefd blijven

Beleefd blijven kost niks dus ik snap niet waarom mensen niet gewoon zeggen sorry ik heb geen interesse, prettige avond nog. Dat doe ik altijd en nee ik zit niet de hele avond aan de telefoon met allerhande callcenters. Het komt misschien een paar keer per week voor dat ik gebeld wordt. Meestal nog niet eens. Kost me misschien in totaal 1 minuut tijd per week. Lijkt me niet iets om je druk om te maken. Overigens als mensen onder het eten bellen of als ik in bad zit neem ik sowieso niet op. Dan spreken ze maar een berichtje in en dan bel ik later wel terug.

Natuurlijk vind ik telefonische verkoop een stomme uitvinding. Net zoals die mensen op straat die je goede doelen en kranten aan proberen te smeren. Ik koop ook nooit wat aan de telefoon. Toch blijf ik altijd beleefd. Dat kost geen moeite.

Overigens hebben natuurlijk niet alle een mensen een keuze waar ze werken. Als mensen in de uitkering zitten dan roept iedereen dat ze aan het werk moeten en als ze dan aan het werk zijn (in een keurig, wettelijk toegestane baan) dan is het soort werk wat ze doen weer niet goed. Ik kan me ook veel leuker werk voorstellen. Die medewerkers waarschijnlijk ook. Maar ja dat werk moet er maar net zijn.

Een fout niet bestaand nummer opgeven lijkt me verder niet zo'n punt. Ik geef zelf vaak mijn oude mobiel nummer op. Dat heb ik nog wel maar dat gebruik ik niet. Verder ben ik niet heel voorzichtig met mijn nummer en ik word dus ook regelmatig gebeld. Alleen die paar seconden die me dat kost om op te nemen vind ik verder niet zo problematisch.

Ooievaar

Ooievaar

23-05-2011 om 10:46

Twee gedachten

In verband met een ander draadje in ouders en school ga ik denk ik de komende tijd het nummer van Verkade invullen, als ze mij om mijn nummer vragen.
En ik neem aan dat iedereen dit filmpje wel kent. Zo niet: veel plezier:


http://www.youtube.com/watch?v=efLCvx0TxrM&feature=related

Thera Koninckx

Thera Koninckx

23-05-2011 om 10:50

Bizar

Bizar gewoon dat je door je te laten registreren mensen een vrijbrief geeft om toch te bellen. Ik ben blij dat ik dat register aan me voorbij heb laten gaan en ik zal dat in de toekomst ook zeker blijven doen!
Fiorucci, de vergelijking met de verkoopster zou pas opgaan als de verkoopster ongevraagd mijn huis binnenkomt, mij kleren opdringt en me vervolgens ter verantwoording roept omdat ik ze niet wil kopen.
Maar ik ben de callcenters best dankbaar hoor: ik kan tegenwoordig bijzonder goed "nee" zeggen. Waar ik vroeger iedere stroopwafel-van-studenten en kaarten-voor-beperkten aan de deur kocht omdat ik mezelf anders erg onaardig vond, wimpel ik ze nu beleefd doch duidelijk af en wens ik ze veel succes verder. En dat alles door jarenlange training aan de telefoon .

Tineke

Tineke

23-05-2011 om 11:03

Minder beleefd

Negen van de tien keer blijf ik beleefd, ik luister geduldig het praatje af, ik geef aan dat ik echt geen belangstelling heb en klaar. Maar in die laatste stap gaat het soms mis, klaar voor mij is niet altijd klaar voor de callcenterman/vrouw. Ik moet dan mijn 'geen belangstelling' uitgebreid gaan verantwoorden en verklaren. Zelfs 'privéredenen' zijn niet toereikend. En dan word ik ongeduldig, en als ik niet zelf middenin het gesprek de verbinding verbreek, word ik echt minder beleefd. Maar dat is de beller dan ook, in mijn optiek.
Feest wordt het ook als de beller naar mijn overleden man vraagt. Als ik dan vertel dat hij overleden is, zijn er drie reacties mogelijk: 1) hij moet toch aan de telefoon komen, wanneer is hij wel bereikbaar? (dit wordt een uiterst beroerd gesprek), 2) de beller gaat onmiddellijk over tot het aanbieden van het product aan mij, zonder excuses (dit wordt een stroef gesprek), 3) er volgt spijt/ excuses/ condoleance (dit wordt een normaal gesprek).
Het zal iedereen verbazen hoe vaak het callcentrum hardnekkig voor optie 1 gaat. Ik heb het een poos geturfd, optie 1 is 60%, optie 2 is 30% en optie 3 is 10%. Oh ja, in het bel-me-niet-register ben ik inmiddels meer dan 10 keer opgenomen, het helpt tamelijk beroerd.

Ok, ik ben om

OK, Kaaskopje, ik had niet aan die koptelefoons gedacht. Ik zal geen faxnummer meer opgeven, maar dan maar een telefoonnummer van een instelling. Want ik voel niet het minste spoortje van een piezeltje van een morele verplichting om mijn werkelijke telefoonnummer te verstrekken. Als mensen mij iets aanbieden kunnen ze daar geld voor vragen dat ik ze dan wel of niet wil geven in ruil voor de verleende dienst. En dat is de enige verplichting die ik voel. Wat ze me verder nog proberen te ontfutselen moeten ze zelf maar zien, maar ik voel me niet verplicht het ze te verstrekken.

Groeten,

Temet

"ja maar waarom dan niet"

Overigens heb ik zelf nooit discussies over waarom ik niet wil. Die gesprekken verlopen namelijk als volgt.
"Nee, ik heb geen belangstelling" "Maar waarom hebt u dan..."Omdat ik geen belangstelling heb. Goedemiddag!" Waarna de hoorn alweer op weg is naar de haak. Dus verdere tegenwerpingen hoor ik al niet meer.

Groeten,

Temet

Ha grappig

ik heb wel eens vroeger de naam van de poes opgegeven als contactgegevens. Dan werd ik gebeld "is mevrouw Ivy er ? "

"ja maar die ligt nu te slapen in de vensterbank en ik denk niet dat ze interesse heeft in een levensverzekering want ze heef er 7, dag."

oh lollig, als je een bedrijf hebt dan word je dus ook heel vaak gebeld voor van alles en nog wat, dan wordt er gebvraagd of ik de wagenparkbeheerder kan geven, hahah wagenparkbeheerder.

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 12:43

Drommels

Het probleem is, dat het geen uitvluchten zijn, maar wettelijk toegetsaan, hetgeen het register een wassen neus laat zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 12:49

Appel

Kijk, met een reactie zoals je eerste kan ik wat
Ik begrijp die irritatie heel goed. Ik krijg ook wel eens mensen aan de lijn die niet in de ideale omstandigheid zitten om even rustig een verkooppraatje aan te horen. Ik ben vaak degene die dan vraagt of een andere keer beter is. Ik zit ook niet elk moment rustig klaar voor welk gesprek dan ook, dus ik begrijp dat heel goed. Maar geen zin hebben in een gesprek, de boodschap irritant vinden, etc. is geen legitieme reden om iemand met grof geschut te woord te staan.
Ik kreeg net zowaar zelf een callcenter aan de lijn van de bank/giro-loterij. Ik had er alle tijd voor en was ook wel benieuwd naar haar werkwijze, dus ik heb haar haar verhaal laten doen, nee gezegd en afscheid genomen (ze mocht mij overigens bellen, we hebben er lang aan meegedaan en het net opgezegd) Als ze mij in de C1000 had gebeld was ik minder geduldig geweest en had iets eerder gemeld dat ik geen interesse had. Onder het eten maak ik er niet zo'n punt van, met 2 minuten ben je er weer vanaf en is het eten echt nog wel warm, maar dat is mijn keuze. Mijn schoonouders denken dat het een bewuste keuze is om onder etenstijd te bellen, maar zoals wij werken is dat echt zuiver toeval. Een werkdag duurt van 9 tot half 10 (in 2 diensten uiteraard) en op zaterdag van 10 tot 5, het is dus maar net wanneer de computer een bepaald telefoonnummer uitspuugt.
Je hebt er gelijk in dat een medewerker een heel groot aandeel heeft in hoe prettig het gesprek verloopt. De dame die ik net aan de lijn had was wel heel goed doordrongen van het feit dat het vooral positief moest blijven. Het was dat je een vliegtuig niet bij je huis kon parkeren anders zou je dat ook nog kunnen kopen van een gewonnen miljoen. Ik weet dat dat de bedoeling is, dus ik heb daar geen probleem mee, maar ik kan me voorstellen dat je daar ook een beetje hyper van wordt en de 'truc' helemaal niet werkt. Of als een medewerker zelf botte opmerkingen maakt, rare toezeggingen doet, je en jij-t, dat kan natuurlijk niet. Een béétje callcenter leidt het personeel goed op en zal mensen die de regels aan hun laars lappen naar huis sturen. Een beetje callcenter zorgt ervoor dat het personeel een certificaat haalt voor callcentermedewerker. Uit eigen belang, omdat het een goed teken is en dus goed staat bij het binnenhalen van opdrachten als het personeel gecertificeerd is, maar ook omdat het personeel daarmee heeft móeten leren wat de regels zijn. Het is best makkelijk om werk te krijgen bij een callcenter, maar het is tegenwoordig niet makkelijk om dat werk te houden. Goede callcentra willen graag als goed en betrouwbaar bekend staan voor opdrachtgevers.
Ik heb overigens zelf ook een enorme hekel aan het doorspekken met 'mevrouw appel'. Vréselijk! Ik vermijd dat en doe het misschien zelfs te weinig, ik vind het gewoon te glad overkomen. Er word je geleerd dat het in ieder geval 2 keer móet. Bij het begin van het gesprek, je moet immers wel verifiëren of je met de juiste persoon belt en ergens anders, liefst aan het eind. Zelfs aan het eind sla ik het vaak over.
Wij, collega's, man en ik, realiseren ons heel goed dat gebelde mensen zich vaak niet realiseren waarmee ze eigenlijk aan de telefoon zitten. In het 'echte leven' zou iemand die je voor alles en nog wat uitmaakt aan de telefoon dat lef niet hebben, maar aan de telefoon ben je onzichtbaar en dan is het makkelijk schelden of bot doen. Mensen laten zich soms echt gaan aan de telefoon, wie betrapt ze daar immers op? Geen sociaal toezicht die opmerkt dat ze niet aardig doen, wat maakt het uit. Ik heb inmiddels het hoognodige stukje eelt op mijn ziel wel gekweekt, ik ga er heus niet van huilen, maar je zit soms met je oren te klapperen. Het is nogal wat, wat er soms gezegd wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 13:23

Genista

Nee hoor, ik had het niet tegen jou persoonlijk bij wat ik zei. Het was een overzicht van wat er op een dag voorbij komt.
Je hoeft geen begrip te hebben voor een callcenter. Ik snap je irritatie hierin. Misschien blijf jij ook wel vriendelijk en beleefd aan de telefoon, dat zou ik aardig van je vinden. Wat mijn 'pleidooi' dus vooral is, in het algemeen en niet naar jou persoonlijk toe, is dat je best geïrriteerd 'mag' zijn, maar ik vind het 'goedkoop' om (in het algemeen gezegd dus) een hele onaardige reactie af te doen met 'moeten ze me maar niet bellen'. Het blijft mensenwerk, mensen met gevoelens. Het is de opdrachtgever en de werkgever die verwachten dat er mensen gebeld worden, het personeel is blij dat ze érgens hun salaris kunnen verdienen. Ik moet het van mijn stem hebben bijvoorbeeld. Dat werkt opperbest. Voor mij is dit dus een kans om hiermee mijn geld te verdienen.
Misschien klink ik nu als een oude taart, maar ik vind het een verruwing dat mensen iemand niet beleefd te woord staan als het werk van de andere mens hem of haar niet aanstaat. Als ik bijvoorbeeld naar Blik op de weg kijk zie ik bij sommigen hetzelfde gebeuren. Een agent is niet meer iets waar je beter beleefd mee om kunt gaan, nee leef je uit. Ik snap dat niet.
Nog even over je foute nummer actie... nogmaals: je hebt het callcenter daar niet mee, maar de persoon die het callcenter door jou aan de lijn krijgt. Niet leuk dus. Vul dan écht onzin in, zoals 0612345678.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 13:37

Pelle

Een goede medewerker zou ook niet tot vervelens toe door moeten gaan. Is dat wel zo dan snap ik dat je minder geduldig raakt.
Wat ik aan wil geven met gebeld worden als klantenservice of bellen met verkoop, het om dezelfde mens gaat en ja... ik vind dat je die twee varianten in principe met hetzelfde respect zou kunnen behandelen. Waarom niet? Hoef je alleen beleefd te zijn als een ander je aanstaat? Met een beetje goede wil kun je iemand heel beleefd afkappen. Afgekapt worden met nee bedankt, geen interesse, hoort er nu eenmaal bij. Maar afgekapt worden met een hele tierenade hoort er niet bij vind ik. Zelfs als je netjes het bel me niet register aanbiedt worden mensen boos en dat komt dan echt omdat men niet luistert en niet doorheeft dat je niet aan het verkopen bent, maar ze op hun rechten wijst. Ik zeg er maar eens nadrukkelijk bij dat bij bepaalde vormen van bellen de gesprekken doorgaans prettig verlopen. Het kan dus echt wel. Na zo'n dag heb ik leuk gewerkt en ga ik weer met plezier naar mijn werk de dag erna.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 13:42

Thera

Ik doe niet of het aan jou ligt dat je gebeld wordt. Maar het gebeurt nu eenmaal. Het is een manier van verkopen, die niet meer weg te denken is. De overheid heeft gemerkt dat er overlast door ervaren wordt en heeft er een wet voor geschreven. Als je weigert van die wet gebruik te maken, vind ik wel dat je niet handig bezig bent. Ik zou het dus wel doen (ik doe het ook).
Fijn dat je beleefd blijft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.