Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 13:44

Manda

Ik heb nog niet eerder van dat 'congratulations' gehoord. Vreemd! Dan zou ik ook ophangen denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 13:51

Fiorucci

Dat je na je opgave van je 06 nummer toch 'warm' gebeld werd komt niet omdat je je nummer bij het bmn register hebt opgegeven. Mogelijk kent het bedrijf waar je warm door gebeld werd dit nummer al en mógen ze je daarop bellen. Ik zeg nadrukkelijk mogelijk. Het bmn register mag je nummer niet doorverkopen. Dat zou even lekker worden. Warm bellen betekent dat je nu of in het verleden iets afgenomen hebt van het bedrijf en als klant mag je gebeld worden. Wil je dat niet dan moet je bij dat bedrijf aangeven dat je niet gebeld wilt worden via het recht van verzet. Ik heb dat nog nergens bij gedaan, maar je zou eens kunnen googlen of op de site van het bedrijf kunnen kijken wat je ervoor moet doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 13:55

K.heksenvet

Feest wordt het ook als de beller naar mijn overleden man vraagt. Als ik dan vertel dat hij overleden is, zijn er drie reacties mogelijk: 1) hij moet toch aan de telefoon komen, wanneer is hij wel bereikbaar? (dit wordt een uiterst beroerd gesprek), 2) de beller gaat onmiddellijk over tot het aanbieden van het product aan mij, zonder excuses (dit wordt een stroef gesprek), 3) er volgt spijt/ excuses/ condoleance (dit wordt een normaal gesprek).===
Hier heb ik echt álle begrip voor.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 14:06

Drommels

Het leuke werk van vroeger bestaat nog steeds, maar dat is wel afhankelijk van de stoel waarop ik zit. Ik geef eerlijk toe dat ik véél liever op de klantenservice-stoel zit dan op de verkoopstoel. De dag waarop ik hoorde dat dit mijn werk (deels, tijdelijk, wie weet voor hoe lang...) weer ging worden was een slechte dag. Dat komt deels omdat ik niet zo commercieel ingesteld ben. Maar ook door hoe je behandeld wordt aan de telefoon. Men heeft blijkbaar het beeld van een robot in zijn hoofd, een belrobot. En dat zijn we niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 14:10

Pelle

Je mag, wettelijk, gebeld worden door het bedrijf waar je bij betrokken bent door éigen toedoen. Dan is je nummer bekend bij zo'n bedrijf en daar mogen ze gebruik van maken. Er bestaat de mogelijkheid om dat ook te stoppen en dat is het recht van verzet. Ik ben vandaag zoals gezegd gebeld door de bank/giroloterij. Dat mogen ze doen. Als ik niet meer gebeld wil worden moet ik ook recht van verzet doen. De kans is aanwezig dat ze me nog een keer zullen bellen om me weer bij de kudde te mogen voegen. Ik wacht het maar af.

Vic

Vic

23-05-2011 om 14:20

Fysiek

Ik heb niet zoveel problemen met callcenters, en als het uitkomt sta ik die mensen ook altijd vriendelijk te woord. Op de een of andere manier krijg ik ook regelmatig enquetes. Dan vraag ik altijd even door hoe die gegevens gebruikt gaan worden, soms zijn het echt vragen waar kop noch staart aan zit en waar je volgens mij helemaal niets aan de antwoorden hebt. De callcentermedewerker wordt daar o.h.a. ook niet over geïnformeerd
Wat veel lastiger is zijn die mensen op straat en aan de deur. Zoals de hiervoor genoemde krantenverkoper. Overigens neem ik die 'gratis' krant altijd aan (alleen echte kranten, geen Telegraaf - dan roep ik altijd dat het geen krant is hahaha), en geef ik ook echt niet meer terug. Nog vervelender zijn die energiebedrijf-lui die aan de deur komen. Meestal beginnen ze met een 'leuk' grapje over allochtonen die 's avonds aan de deur komen en dat ik wel zal schrikken. Nou, dat niet, maar waarom moet dat altijd net als ik een kind naar bed ga brengen? Ik vraag ook altijd of ze de meter komen opnemen of me iets adviseren, waarna ik zeg dat ik niets nodig heb, goedenavond en de deur dicht. Best lullig om zo je geld te moeten verdienen, dan zou ik 100x liever potentiële postcodeloterijklanten bellen. Zou dat ook voor 14 euro netto p/u vanuit huis kunnen?

Thera Koninckx

Thera Koninckx

23-05-2011 om 14:42

Kaaskopje

Je zegt wel dat het aan mij ligt, want ik maak EN geen gebruik van mijn rechten, EN ik ben zo dom om mijn telefoonnummer ergens achter te laten (tja, soms is het weleens handig om ergens over teruggebeld te worden, en ik weet niet wat ze verder met mijn telefoonnummer doen), foei toch!
Mijn punt is: ik bel niet. Zoals ik in mijn eerste posting zei: het maakt me niet uit dat jullie bellen, maar ik neem niks. En dan moet ik ineens bandjes af gaan luisteren over hoe ik kan voorkomen dat jullie me bellen. Jongens, bel lekker. Maar als je me vraagt of je mag vragen waarom ik iets niet wil, zeg ik nee dank u. Da's het meest onbeleefde dat ik doe, maar ik vind het beleefder dan de telefoon erop knallen (heb het Syndroom van Pelle, ik ben te goed opgevoed om midden in een zin op te hangen, daar ben ik te beleefd voor...). Dat deed ik alleen toen ik, net als Manda, twee weken terug enthousiast werd gefeliciteerd door een Amerikaan die ik niet kende.
Jij zegt nu dat de computers nummers selecteert, dat dacht ik ook altijd. Daarom vond ik het wonderlijk dat toen ik eens om vijf voor half tien 's avonds gebeld werd en ik zei dat ik het te laat vond voor dit soort gesprekken (en de dame zei: owww, maaj wij magge tot halluf tien belluh hoojjj -waarmee ik overigens niet wil impliceren dat alle callcentermedewerkers domme accenten hebben, 't was alleen deze maar-) ik nog twee keer teruggebeld werd: "het is nu drie minuten voor half tien", "het is nu een minuut voor half tien". Overigens was het daarna half tien en hield het op, dus ze hield zich keurig aan haar regels, kan ik ook alweer niks van zeggen, want zij mogge tot halluf tien belluh!

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2011 om 14:57

Thera

Ja ze 'mogen' tot half 10 bellen. Dat is niet zoals ik het zou willen. Wij proberen op ons werk de tijd naar 9 uur te krijgen.
Voor de rest... de situatie zoals we nu kennen is er nu eenmaal. Als je er zelf niets aan wilt doen, moet je niet klagen dat het niet stopt. Niet leuk dat het zo werkt, maar daar kan ik niets aan doen.
In het algemeen gezegd kiest de computer inderdaad wanneer jij gebeld wordt. Ik verklap er nu dan wel over dat het kan gebeuren dat na 2 belpogingen overdag bewust een poging 's avonds gedaan kan worden. Het heeft geen zin overdag te blijven bellen als er dan nooit iemand is.

appel

appel

23-05-2011 om 15:54

Boete

Kijk aan, er gebeurt toch wel wat, zie hieronder. Ik heb even geknipt en geplakt het AD van vandaag:

Opta deelt boetes uit voor negeren bel-me-niet-register

De OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, heeft dit jaar twee boetes van 175.000 euro opgelegd voor het negeren van het Bel-me-niet-register. Schuldigen waren energiebedrijf E.ON en L&H Customer Contact. Dit meldt de OPTA vandaag.

De bedrijven belden ruim 25.500 consumenten die stonden ingeschreven in het Bel-me-niet-register. Beide partijen krijgen een boete aangezien E.ON opdracht gaf voor de verkooptelefoontjes en L&H ze voor E.ON uitvoerde. De toezichthouder kwam de overtreders op het spoor door klachten die consumenten indienden bij het informatieloket ConsuWijzer.

Bezwaar
De boete werd in maart opgelegd, maar een van de partijen wilde publicatie van het boetebesluit tegenhouden, waardoor dat nu pas naar buiten komt. Overigens heeft zowel E.on als L&H bezwaar gemaakt tegen de boete. Dat bezwaar loopt nog.

Onlangs kreeg energiebedrijf Nuon van de Opta een boete van 70.000 euro opgelegd, ook omdat dit bedrijf het register aan zijn laars lapte.

Bel-me-niet-register
Sinds 1 oktober 2009 kunnen consumenten zich inschrijven bji het Bel-me-niet-register. Zij mogen niet meer gebeld worden voor telemarketing. Op dit moment zijn ruim 6 miljoen telefoonnummers opgenomen in het Bel-me-niet-register. OPTA heeft inmiddels ruim 1,2 miljoen euro aan boetes opgelegd voor het negeren van het Bel-me-niet-register.

appel

appel

23-05-2011 om 15:57

Beleefdheid

Ok, ik zit helemaal niet mensen aan de telefoon af te snauwen en ik eindig het telefoongesprek op een nette manier. Ik vraag wel altijd hoe ze aan mijn telefoonnummer komen en waarom ze bellen ondanks onze en mijn bel-me-niet-register-registratie (is dit eigenlijk wel een woord. Vaak komen we niet verder dan dat want dan is al duidelijk dat ik in de rest van het verhaal niet geinteresseerd ben.

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 16:28

Nee kaaskopje

Ik werd pas op mijn 06 gebeld NA het aanmelden van mijn 06. Dat nummer wordt toegevoegd aan mijn gegevens, waardoor de bedrijven die toch al mijn gegevens mogen gebruiken er gewoon nog een nummer van mij bij krijgen als het ware. Dus dan werkt het averechts!

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 16:30

Appel!! ot

Nu snap ik ineens waarom L&H "failliet" is gegaan in maart.....en iemand die mij na staat ineens op straat stond...

appel

appel

23-05-2011 om 20:10

Fio

Ik weet niet waarom je mij noemt en ook nog eens uitroeptekens erbij plaatst maar ik vind het vervelend voor die persoon (en voor jou) dat hij/zij op straat staat.

Tirza G.

Tirza G.

23-05-2011 om 20:14

Die ambulancebroeder-parkeerwachter

Enzovoort doen óók gewoon hun werk. Nuttig werk, belangrijk werk, onderbetaald werk. En zelfs díe krijgen de grootst mogelijke vuiligheid en als het tegen zit lichamelijk geweld over zich heen.
En dan zou een callcentremedewerker die zinloos onbelangrijk werk doet, lekker veilig warm binnen achter de telefoon, beschermd moeten worden? Mwah.

Tirza

NaShA

NaShA

23-05-2011 om 20:45

Tirza

Dat vind jij dat het zinloos onbelangrijk werk is op een callcenter....Misschien moet je op tijdens de week van het callcenter gewoon eens gaan kijken, mag gewoon gratis en voor niks, zonder dat het je tot iets verplicht. Je bent welkom (er zit er zelfs 1 in Zeeland)

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 21:34

Appel

Omdat jij dat bericht plaatst wordt ineens veel duidelijk, vandaar.

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2011 om 21:37

Tirza

Maar ik neem aan dat je dat ook niet normaal vindt, dat dergelijke werkers zo behandeld worden? Waarom dan wel een callecentremedewerker? Weet je, laten we alle klantenservices dan maar opdoeken en zoek dan gewoon zelf uit waarom je zonder internet zit,bijvoorbeeld, of waarom je ziektekostenverzekering niet uitbetaald.

Tirza G.

Tirza G.

23-05-2011 om 22:53

Ho ho

Ik heb het niet over klantenservices enzovoort. Ik heb het over callcenters die je bellen over producten die je niet wilt hebben.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2011 om 02:00

Tirza

Zelfs op een callcenterafdeling waar geklantenserviced wordt krijgen de medewerkers voor van alles om hun oren. Ik weet daar alles van. Een groot deel van het eelt wat ik gekweekt heb is gegroeid op de stoel van de klantenservice.
Ik kan het overigens gemist hebben, maar ik kan me niet herinneren dat iemand gezegd heeft dat callcentermedewerkers beschermd moeten worden. Ik mag hopen dat ik niet mee zal maken dat mensen een callcentermedewerker persoonlijk te lijf willen gaan. Maar dat zou voor jou hooguit een cc-medewerker minder zijn, of dat nou ook weer niet?
Tirza, jíj wilt die producten niet hebben. Zolang er mensen zijn die die producten wel willen hebben zal dit werk blijven bestaan. En die mensen zijn er. En dat zijn heus niet standaard stumperige bejaarden die het allemaal niet meer weten. Dat zijn mensen van alle leeftijden en alle niveau's. Dus als je niet wilt dat ze je bellen zal je in alle registers moeten staan die daarvoor beschikbaar zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2011 om 02:08

Fiorucci - 06

Fio, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je naar aanleiding van je vermelding van je 06 nummer in het bmn register bent gebeld. Waarom zouden ze dat doen? Maar als je dat gevoel toch hebt zou ik een klacht indienen.
Wat ik overigens echt niet wist, tot dit draadje, is dat je mensen moet vragen of je in de toekomst nog een keer mag bellen. Als ik klanten het bmn register en recht van verzet aanbiedt hoor je soms wel dat ze het niet erg vinden om nog een keer gebeld te worden, maar veel vinden dat natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga dat morgen op mijn werk voorleggen. Het hoort toch in het riedeltje van het bmn register thuis vind ik.

Fiorucci

Fiorucci

24-05-2011 om 07:04

Kaaskopje

Natuurlijk wel. Stel jij bent Wehkamp. Jij mag mij warm bellen omdat ik ergens in de prehistorie wat heb besteld. Dan heb je eerst mijn huisnummer en kijk, die mevrouw voegt ook haar 06 nummer toe aan haar gegevens, dan mag jij als Wehkamp dat 06 nummer ook gebruiken!
Snap je? Echt handig, kan je me ook bellen als ik in de rij sta bij de Hema. Een klacht slaat nergens op, want jij bent Wehkamp en volgense de wet mag je mij bellen omdat ik zogenaamd een relatie heb met het bedrijf.

Menselijke robots

Juist het feit dat call-center-medewerkers vaak wél reageren als een menselijke robot maakt dat ik onbeleefd wil reageren.
Je ziet het ook aan de veelvoorkomende reacties op de medeling 'helaas is mijn man overleden' , 60% pikt dat niet op en vraagt gewoon wanneer man dan wél aanwezig is.
In eerste intantie blijf ik beleefd, hoewel ik oeverloze razendsnelratelende medewerkers wél onderbreek voordat ze uitgesproken zijn (alleen het wachten tot er een einde komt aan die spraakwaterval is me al te veel). Ik heb geen interesse en ook geen tijd. Wanneer ik dan wél tijd heb? Nu niet en nooit niet.....Want ik zeg toch duidelijk dat ik geen interesse heb? Dan zijn er nóg medewerkers die dan nóg doordrammen over wat ik allemaal mis en teveel betaal en dat ik toch moet weten.....
En dan heb ik er genoeg van. En dan zijn er nóg die vragen of ze dan morgen terug kunnen bellen?
Kijk en dan verlies ik mijn geduld.....
En ja overal geregistreerd, natuurlijk. Maar nog steeds worden wij soms gebeld. Zij het wel minder dan eerder.
Ik tref zelden een medewerker die luisterd naar wat ík zeg, de bedoeling is ook dat ik naar hén luister toch? En dan doe ik dat niet en die omschakeling zit er bepaald niet bij iedereen in.
Een groot gedeelte vind ik dus écht menselijke robots. Daarvoor moet je met wat grover geschut komen om ze af te wimpelen. Het toppunt vond ik dat er iemand belde voor jongste (toen jaartje of 10), die was er niet en nog minderjarig en die had zeker geen behoefte aan een levensverzekering (dacht dat het dat was) en diegene wilde dat niet van mij aannemen, maar van jongste zelf (pardon???)horen. Nogmaals uitgelegd,maar eigenwijze meneer bleef bij zijn standpunt blijkbaar gezien het feit dat hij later terugbelde, oudste aan de telefoon kreeg die braaf haar zusje gaf. Jongste wist natuurlijk niet wat ze ermee aan moest en gaf 'm aan mij........Diezelfde man! Ikke boos en toen durfde hij ook nog te zeggen dat ze op verzoek en met toestemming van jongste zelf belden! Ja tuurlijk.....
Ook gebeurd het héél vaak dat ze de hele riedel tegen jongste afsteken, (nu 13 jaar) terwijl iedere gek toch kan horen dat het om een kind gaat......
Hoe goed luisteren die call-center-medewerkers wérkelijk?
Volgens mij luisterd het overgrote deel écht niet. Een enkeling nagelaten misschien.En juist dát maakt slechte gewoonten in mij wakker en verbruid het ook voor anderen die erna bellen en misschien wél willen luisteren i.p.v. riedels afsteken.
groeten albana

dynastie

dynastie

24-05-2011 om 12:12

Eens met berber....

klantenservice is tegenwoordig erg vaak erg beroerd. Toen ik vorige week belde met m'n internetprovider dat mijn internet het niet deed, vervolgens belde met de klachtenafdeling omdat deze persoon mij onjuiste informatie verleende en er alleen op uit leek me een ander abonnement aan te smeren en te horen kreeg 'tussen ons gezegd en gezwegen, die informatie die u kreeg klopt niet, maar die persoon wil gewoon zijn targets halen' stond ik toch echt even te zoeken naar woorden. En dat heb ik niet vaak...

Fiorucci

Fiorucci

24-05-2011 om 12:15

Berber

Ohja, ik beeindig gesprekken ook wel zo,hoor, binnen het betamelijke inderdaad.
Wat een pech met die klantenservices, dan heb je mijn zoon niet aan de lijn gehad.
En ik deel je slechte ervaringen, maar die zijn veruit in de minderheid gelukkig.

Tinus_p

Tinus_p

24-05-2011 om 17:23

Verbaasd

Zijn er nog mensen die antwoord geven bij ongewenst bellen? Ik hang meteen op, of leg (als ik een gemene bui heb), de hoorn naast de radio en zet het volume wat hoger.

NaShA

NaShA

24-05-2011 om 19:12

Tinus...

dat vind ik bijna net zo erg als een fax....

Maylise

Maylise

24-05-2011 om 20:37

Tinus

Waarom zou je niet beleefd zeggen dat je geen interesse hebt? Dat kost mij 10 seconden. Misschien net iets meer dan als ik de hoorn er direct op zou leggen. Ik luister niet het hele riedeltje af in 99% van de gevallen maar even zeggen dat ik geen interesse heb en die persoon een fijne dag wensen kost echt nauwelijks tijd.

Maylise

Maylise

Maylise

24-05-2011 om 20:45

Klantenservice

Klantenservices zijn vaak inderdaad verschrikkelijk beroerd. Ik geef daar niet zo zeer de medewerkers de schuld van maar meer de bedrijven. Voor veel bedrijven is klantenservice echt een sluitpost. Dat besteden ze dan uit aan facilitair callcenter. Die zijn in de meeste gevallen al veel slechter dan in house callcenters. Een facilitair callcenter heeft er namelijk niet perse baat bij dat een klant de eerste keer goed geholpen wordt. Zij worden immers door de opdrachtgever per telefoontje betaald. Er wordt meestal een bepaalde service level afgesloten (zoveel klanten de eerste keer geholpen en binnen zoveel tijd) en facilitaire callcenters gaan echt geen moeite doen om boven die service level te komen Zolang ze de service level halen gaan ze er geen extra moeite insteken.

Daarnaast moet alles vooral lekker goedkoop met als gevolg medewerkers die nauwelijks opleiding krijgen en die buiten de standaard vragen het vaak echt niet weten. Er is meestal een hele grote doorloop op facilitaire callcenters dus expertise krijg je niet vlug. De meeste medewerkers krijgen ook geen vast contract en worden er aan het eind van het uitzendritje uitgegooid waardoor het gemiddelde kennis pijl van de medewerkers laag blijft.

Daarnaast mogen medewerkers van facilitaire callcenters vaak nauwelijks wat zelf doen. Bij complexere zaken moeten ze het doorspelen naar een andere team. Met een beetje geluk binnen het callcenter maar anders naar de opdrachtgever toe. Soms kunnen ze niet eens doorverbinden maar moeten ze per email de opdracht doorgeven en dan maar hopen dat er iemand het oppakt. De manager te spreken vragen heeft ook nauwelijks zin want dat is de manager van het callcenter en die heeft inhoudelijk ook weinig verstand van zaken. Bij in house klantenservice is de kwaliteit vaak wat beter.

Natuurlijk zitten er ook heel veel onnozele mensen op een klantenservice maar zolang bedrijven niet bereid zijn te betalen voor een fatsoenlijke klantenservice is dit het resultaat.

Maylise

Precies het kost 2 seconden

- hallo met huppeldepup van firmadinges spreek ik met mandarijn ?

Ik heb geen interesse, dag. En dan direct ophangen, ik raffel het niet af die zin, ik spreek het ook niet boos uit ofzo, gewoon rustig en vriendelijk.

Opta deelt weer boete uit

http://www.nu.nl/economie/2523256/nlenergie-beboet-opta.html
Goed zo, flinke boetes! Daar wordt iedereen beter van. Degenen die niet gebeld willen worden en de callcentermedewerkers die hen nu niet meer hoeven te bellen. Handhaven dat register, en die bizarre lekken in de wet (warm bellen, brrr, ík krijg er rillingen van!) zien te dichten.
Want aan de telefoon ben ik snel genoeg klaar, maar het feit dat ik weer moet opnemen. Ik ben altijd met wat anders bezig en zeker toen ik kleinere kinderen had, was het ronduit lastig. Als ik niet gebeld wil worden voor verkooppraat, dan moeten ze dat niet doen. Punt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.