Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

The royal wedding

En wat vonden jullie ervan? Ik vond het zo schattig dat die prins William bij de balkon-kus-scene gewoon stond te blozen!

Dorry


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Te gek

gekeken van acht uur tot half vijf.
Schaam me nergens voor!
Wel ondertussen kasten uitgemest, dus feitelijk veel gemist.
Preek vond ik mooi, jurk ook maar ik let meer op preken dan op jurken (ben niet voor niets de huisdominee van OOL, voor styling moet je niet bij mij zijn).
En verder gewoon schitterende show.
Op het balkon viel idd weer op dat hij echt heeft moeten leren om met de media om te gaan. Vroeger was hij heel afhoudend, vind je het gek na de dood van zijn moeder, keek weg enzo. Dat glimlachen is voor hem aangeleerd gedrag. Mgoed hij doet het natuurlijk prima nu.

Vic

Vic

29-04-2011 om 17:35

Slecht getimed

De geloften en het jawoord was precies tussen 11.55 en 12.15 uur. Daar hebben we met alle moeders bij het schoolplein flink over gemopperd Verder vond ik het helemaal leuk!

tonny

tonny

29-04-2011 om 19:23

Mooi

Heb gekeken van 11.15 tot 14.40 en ondertussen heel veel gestreken, even in de tuin gerommeld (toen het zo lang duurde voorafgaand aan de balkonscene).

Ik vond de jurk prachtig. Verfijnd, klassiek, heel mooi.
De kerkdienst was heel serieus.
Ook traditioneel, er zat niks moderns in volgens mij. Geen enkel eigentijds stuk muziek.
De lezing uit Romeinen 12 vond ik goed gekozen en mooi gelezen.

Twee muziekstukken waren mij te cultureel hoogstaand,of hoe zeg je dat, da's aan mij niet besteed; ik vind het ook best sneu voor die koorjochies om zulke muziek te moeten zingen. Hopelijk vinden ze het zelf wél prima.
Dat nummer over Jerusalem, wat ook altijd wordt gezongen bij de Last Night Of the Proms, vind ik zo'n apart en eigenaardig lied. Daar moet je vast Brits voor zijn

Dat de Engelsen nog steeds 'God save the queen' zingen - terwijl zij niet meezingt - da's altijd weer apart. Nou ja, het is in elk geval helder wat ze bedoelen, het Wilhelmus heeft meer uitleg nodig.

De zoen-scenes - hm ik kan me de terughoudendheid wel voorstellen. Maxima en Willem deden het stukken vuriger, maar da's hier geen gewoonte. Ik herinner me dat ik mijn eigen officiele trouwzoen in het gemeentehuis ook maar een maffe aangelegenheid vond.

Ik hoop dat Kate en William gelukkig zijn en blijven samen. Ze hebben in elk geval veel kijkers en toeschouwers een mooie dag bezorgd.

tonny

tonny

29-04-2011 om 22:00

Aparte kijk

Daar heb je wel gelijk in Gale.

Ik heb zelf twee zonen en ken ook veel van hun vrienden. Voor mijn zijn die koren echt ver-van-mijn-bed show.

Het hele fenomeen van de Engelse jongenskoren inclusief traditionele kledij - ik kan me het zo moeilijk voorstellen dat dit jongens aanspreekt. Mijn beperkte blik wat dat betreft speelt me parten, dat geef ik toe. In Nederland zijn jongenskoren vrij zeldzaam.

Zouden die jongens er echt zelf voor kiezen? Zou het ook een ideaal van hun ouders zijn? Nou ja, het is gewoon iets wat in onze cultuur niet zo bekend is.

Tonny ( ook o.t.)

In Engeland ( en ook in Schotland) speelt klassieke/ religieuze muziek een grote rol. Primary en Secondary scholen hebben schoolkoren en -orkesten. Scholen hebben muziekinstrumenten die leerlingen kunnen lenen en onder schooltijd krijgen ze muziekles van speciale muziekleerkrachten die langs de scholen trekken.
En ja die jongens kiezen er zelf voor, 2x per week repetitie en zondags 2x aan een dienst meewerken is heel gewoon. En als je niet komt opdagen kun je opstappen.
Zelf zing ik ook bij een klassiek koor ( 60 vrouwen en 40 mannen) en de meesten zingen al vanaf hun lagere schooltijd, goed geschoold dus en dus heerlijk zingen !

Ik vind die muziek juist mooi

..wel erg Engels, ze hebben nou eenmaal niet zulke goede componisten gnar. Ik geloof dat er een enkel stukje Bach in het programma zat, bij het orgelvoorspel tijdens de binnenkomst.
Als je het gewend bent dan past het ook.
Ik hoorde wel dat een enkel stuk niet zo makkelijk in het gehoor lag, maar dan moet je eens een dienst in mijn kerk bijwonen waar ze net weer een nieuwe liedbundel hebben met mooie teksten (volgens de dominee) en onmogelijke melodieën (volgens de dominee na een dienst waar weer de helft van de liederen werd gebromd). Alles went!
Persoonlijk vond ik het wel verfrissend om eens gevrijwaard te worden van a toi la gloire. Wat een pompeus lied is dat toch.

Oh en cobi: klopt hoor, ze hadden hier helemaal geen zin in. Dat was links en rechts wel te vernemen. Maar hey, wie zou hier wél zin in hebben gehad?

Massi Nissa

Massi Nissa

30-04-2011 om 08:38

O lachen

Raad eens wat ik heb staan doen tijdens: juist, strijken. Niet bepaald iets wat ik dagelijks doe, zowel de strijkbout als de -plank kregen waarschijnlijk een hartverzakking toen ik ze uit hun coma en de kast haalde.
Ik vond de jurk mooi-achtig - ik ben niet zo dol op kant en bij haar bips zat een raar stukje (heeft vast een officiele naam). Eigenlijk vond ik de jurk van haar zus mooier, heel eenvoudig.
Ik moest lachen om dat spandoek "Marry me Harry", deed me denken aan ooit "Rintje, van jou wil ik een kindje". Ik heb gekeken met de moeder van een vriendinnetje van dochter. We waren beiden onder de indruk van de organisatie, wat een werk moet dat zijn geweest en wat verliep alles keurig. De preek en de muziek heb ik grotendeels gemist, maar dochter was in de wolken met de koets na afloop van de dienst. Zo hoort dat bij een prins!
Ach, echt zielig vind ik ze niet. Ik begrijp dat ze veel liever in Vegas waren getrouwd, of net wat Cobi zegt, effe maandagochtend heen en weer naar het stadhuis, maar het is een package deal. Zij moeten dit soort dagen doorstaan in ruil voor heel veel vrije tijd en gratis geld. Zoiets.
Groetjes
Massi

fladder

fladder

30-04-2011 om 10:38

Opboksen tegen diana

Ik kan altijd schaamteloos genieten van dit soort dingen Zo zit ik nu tussen het schrijven door te genieten van Koninginnedag en Thorn (prachtig stadje, moet ik echt eens heen!)

Ik vond het een redelijk sobere wedding, vergeleken met de pracht en praal destijds bij Diana. Nou ja, "sober" is nog relatief, met dat kant, en die geweldige Rolls Royce (toch zonde van al dat glas, doet afbreuk aan het model ).
Er was zoveel gespeculeer van tevoren, met name over De Jurk. En dan dacht men aan die enórme jurk van Diana. Zúlke pofmouwen, een sleep van hier tot de Shetland eilanden... Zou Kate dat overtreffen> Geen idee of het bewust is gebeurd, maar ik vond het soort-van-opluchting dat Kates jurk een stuk soberder was. Kortere sleep, geen "wolk"-effect. Maar wow, dat kant, helemaal geweldig!
Ik vond niet alleen de jurk ingetogener, maar alles. Ze hoeven niet nóg mooier en nóg uitbundiger dan Diana. Zij hebben hun eigen bruiloft. En ik hoop dat ze een stuk meer geluk zullen hebben dan hun moeder en schoonmoeder.

Sarcas

Sarcas

30-04-2011 om 12:29

Mijn wedding ervaring

Ik ben totally niet geïnteresseerd in het hele gebeuren, maar heb toch onverwacht het ring-aandoe moment meegemaakt. Ik kreeg internet tv aangesloten, en zat met de monteur het beeld te testen en we vielen in dat moment. Toen hebben we samen op de bank even gekeken, hebben jurk en zus besproken, het verschil en de overeenkomsten met Diana, de monarchie in het algemeen en de Engelse in het bijzonder en hebben de symboliek en betekenis hiervan voor de samenleving hiervan even doorgenomen.

S.

tonny

tonny

30-04-2011 om 14:48

Liever broodjes worden niet gebakken

William was liever in het dorp van de bruid in kleine kring getrouwd. Hij en zij zaten helemaal niet te wschten op zo'n mega-event. Maar ja er zat niks anders op.

Er bestaan vast mensen die dit geweldig hadden gevonden, popsterren en sporters zijn er bij succes aan gewend door menigten te worden toegejuicht en er zijn vast mensen te vinden die z'n huwelijk met miljoenen kijkers top vinden.

Ik moest ineens denken aan die film die onlangs uitkwam, over die stotterende Engelse koning uit het verleden.

Maar kom zeg, dat je niet sprankelt bij zo'n megafestatie maakt je geen slecht staatshoofd.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-04-2011 om 15:15

Haha sarcas

Ik zie het helemaal voor me)

Was wel leuk

Die jurk vond ik in elk geval een stuk mooier dan die van Diana. En die kus, tjémig... Ik begrijp totaal niet waarom de hele wereld op die kus zat te wachten. Dat moment interesseert me geloof ik het minst van zo'n hele bruiloft.
Ik vond het geheel ook wel erg stijf en emotieloos. Waar ik me wel máteloos mee geamuseerd heb, zijn die hoedjes. Prinsjesdag was er niets bij! Is jullie ook dat fantastische ornament opgevallen, dat achter de Queen zat? Want dat kon je geen hoed meer noemen. Het was een krullerige gevel waar een mevrouw onder verstopt zat (met heel erg donker wordende ogen). En er was wel meer wonderlijks te zien dat bij gebrek aan een andere naam maar "hoed" heet, omdat het nu eenmaal op een hoofd was aangebracht. Sommige dingen zagen eruit alsof ze vastgeschroefd waren aan de dame in kwestie.

Vic

Vic

30-04-2011 om 16:11

Genista

Bedoel je die hoed die van een afstandje leek op paashaasoren? Heel bijzonder was die. Was dat niet een van de dochters van Andrew?

Jaaaa vic! precies, die was het!

't Werkelijk knap om zoiets lelijks te vinden en dan óók nog eens in de foutste kleur voor zoiets. Knalpaars was minder erg geweest dan dit.

tonny

tonny

30-04-2011 om 16:38

Puberactie?

Ik weet niet hoe oud die dochter van Andrew en Fergie is, maar het lijkt me typisch een puberactie. 'Ik moet een hoed op? Nou, maar dan zal ik eens even!!'

Het was inderdaad een afschuwelijk voorwerp. Hoe verzint ze het. Waar zou je zoiets kopen?

judiths mama

judiths mama

30-04-2011 om 17:57

Wat een schattige bruidskinderen

Vooral dat meisje dat van nature niet zo vrolijk keek. Met haar handen op haar oren op het balkon, vanwege de herrie van de vliegtuigen! Heerlijk.

Prinses

Prinses

30-04-2011 om 20:23

Massi

`Zij moeten dit soort dagen doorstaan in ruil voor heel veel vrije tijd en gratis geld. Zoiets.´

Dit klinkt wel heel erg voetbalvrouwachtig. Ik krijg sterk de indruk dat Kate en William juist veel liever een gewoon koetjes en kalfjes leven zouden leven in een rijtjeshuis dan dit leven. Maar helaas heeft Williams geboortelot anders beslist. En ik geloof echt dat Kate die hele mikmak erbij neemt. Niet voor de centen (paps en mams zijn goed voor tig miljoen) maar voor de liefde.Inclusief een bruiloft met 2000 gasten waarvan je de meerderheid niet persoonlijk kent.

Wat ik er over heb gezien vind ik het een leuk stel. De eerste paar jaren willen ze geen personeel. Ze willen gewoon hun eigen wc schrobben. Leuk ook dat ze niet alleen designerjurkjes shopt.

De jurk vond ik passen in dit plaatje. Voor een koninklijke bruiloft sober en stijlvol. Wat een prachtige vrouw. Qua haren ook geen bombarie, gewoon zoals ze is. Ook de bruidskinderen en zus Pippa vond ik prachtig. De kerk was ook niet overdone versiert (mooi, die bomen!, alsof ze in de openlucht trouwden).

Ik vond ze alleen wat houterig (op die paar beelden die ik heb gezien). Na de trouwerij zaten ze niet even knuffelig naast elkaar in de koest.

Leuk vind ik ook dat William geen ring draagt (mijn man heeft ook geen trouwring en ik vind dat in zijn positie toch een stukjje lef hebben voor William)

Prinses

Het is helemaal geen lef van William maar heel gebruikelijk in Engeland dat alleen de vrouw een ring krijgt/draagt. Dat zag je al bij hun verloving en vanmorgen zag ik een foto in de krant van de festiviteiten van gisteravond, waarbij ze de verlovingsring bij de trouwring had aangeschoven, ook heel gebruikelijk dus.

Genista

Als je bedenkt dat de Engelsen helemaal niet kussen in het openbaar, dan is zo'n koninklijke kussen echt heeeeel bijzonder :o) Je moet ze zien kijken als ik Nl vrienden/ vriendinnen ontmoet en we heel Nederlands 3 x kussen. Laatst komt er een meisje op me af ( ze was een beetje aangeschoten) en vroeg of ze ook 3 kussen mocht, want dat zeg er toch zoooo "leuk" uit, nou vooruit daar doe ik dan niet moeilijk over, haha. ( Als je nog niet wist, ik woon dus "daar")

Ja die hoed!

Beatrice leek wel Rudolph the red nose rendeere met dat gewei op haar hoofd!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Beatrice en eugenie

zien er bij officiele gelegenheden altijd wat "apart" uit, maar wie bepaalt er nu dat de kleur fout is ;o) Het kan je smaak niet wezen, maar fout ?
Je hebt speciale hoedenwinkels en ook iedere department store heeft wel een hoedenafdeling of een afdeling voor bruidsmoeders. En bij de bruidszaken ook, hoeden genoeg !

Bibi72

Bibi72

30-04-2011 om 23:33

Ik vond de jurk práchtig!

Hij leek namenlijk op míjn jurk Alleen was de mijne champagne en niet ivoor/gebroken wit, of hoe je het wilt noemen, maar ook met lange kanten mouwen! (inmiddels ben ik al bijna 14 jaar getrouwd, dus wel even geleden)

Valkyre

Valkyre

01-05-2011 om 01:08

Gemist

Ik heb het hele spektakel gemist (moest werken), maar 's avonds na mijn repetitie nog even gezapt. Bijna elke zender had er nog wel een item over, dus ik heb de highlights nog wel meegekregen.

De jurk was mooi, slim ook, die dikke plooien van de rok om dat magere lijfje van haar. En de cups waren erg Grace Kelly, uit die tijd leek het wel. Retro en toch modern. Maar de jurk van haar zus was geweldig! Heel sexy. Daar scheen dan ook weer ophef over te zijn geweest... (En kan die zus niet met Harry trouwen? Lijkt me nou een leuk, pittig stel.)

Op die site van die hoedjes stond: "De hoed heeft inmiddels al een fanpagina op Facebook, die bijna 70.000 leden telt." Haha! Misschien wilde ze gewoon aandacht? Ik vond de make-up van die twee meiden trouwens veeeel te zwart voor een bruiloft (overdag). Beetje ordi.

Ik vind Harry veel charismatischer dan zijn broer trouwens. Op een foute-mannen manier, maar toch leuk!

liora

liora

01-05-2011 om 08:15

Nichtjes

De hoeden van de nichtjes komen echt niet uit een hoedenwinkel, haha.

Deze zijn ontworpen door een zeer beroemde hoedenontwerper die ook hoeden ontwerpt voor Lady Gaga en Sex and the City.

liora

liora

01-05-2011 om 08:16

Jurk

De jurk van Catherine, zoals ze nu heet, vond ik prachtig. Ik vond alleen die voorgevormde borstjes met puntjes een beetje onkuis...

liora

liora

01-05-2011 om 08:17

Ordi

Ordi vond ik vooral de veel te blonde drie dochters van de broer van Diana!

Massi Nissa

Massi Nissa

01-05-2011 om 08:18

Prinses

Wills kan toch afstand doen van zijn troonrechten? Niemand die hem verbiedt om een burgerleven te gaan leiden. Dat bedoel ik ook met het woord 'deal'. Ze hebben er bewust voor gekozen, niemand heeft hun arm op de rug gedraaid.
Groetjes
Massi
PS: Ik blijf erbij dat die zus Pippa er leuker uitzag, Kate was TE mager.

tonny

tonny

01-05-2011 om 09:03

Afstand doen

hm, zo makkelijk lijkt dat me niet, afstand doen van de troonrechten. Dan moet je je wel heel sterk en overtuigd voelen. Vanaf je geboorte liggen de verwachtingen van iedereen zo, het lijkt me lang niet eenvoudig dat om te draaien naar een bewuste keus voor iets volkomen anders.

vond het lijfje/de bovenkant van de jurk van Kate niet zo mooi, ik geloof dat ik de enige ben. Ik hou niet van kant als kledingstuk, doet zo goedkope onderbroekiger aan.

Ik vond haar zus er echt prachtig bij lopen, moderne jurk, lekker aansluitend, weinig bloot, mooie simpele hals, ja die wil ik wel in het rood als trouwjurk, leuke roze bloem in mijn haar met roze schoentjes eronder, geel accentje ergens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.