Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nyntje

Nyntje

17-02-2011 om 13:11

Tv ja of nee

nav een draadje in een andere rubriek waarin ik zag dat iemand geen tv had, vraag ik me directaf; zijn er nog mensen die geen tv hebben in huis?
Ik kan t me haast niet voorstellen, wat zou dan daarvan de reden zijn. Geen tv, maar wel een computer? Heb je dan niet het idee dat je vreselijk veel mist in de wereld tegenwoordig? En als je wel een tv in huis hebt, heb je er dan 1 of meerdere, je kids ook, een op de slaapkamer of in de keuken.
ik ben gewoon nieuwschierig


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2011 om 13:24

Moet er ook niet aan denken!

Ik begrijp ook het nut niet van bewust geen tv hebben. Bij een vriendin van mijn dochters is dit ook het geval, maar inderdaad... wel een computer. Daar kun je ook tv op kijken en dat gebeurt ook vast wel, maar een tv in de huiskamer is er niet. Mijn dochter verzuchtte afgelopen week juist nog dat ze er niets van begreep.

Tv ja maar

Wél tv, maar alleen beneden in de kamer en zeer welbewust geen tv op slaapkamers. Ik gruw er van als iedereen apart van elkaar ergens anders in huis tv gaat kijken. Iedereen heeft hier zo z'n eigen bezigheden en pleziertjes, maar zo rond 20:30 is iedereen toch wel bij elkaar in en rond de woonkamer (mits niet buitenshuis of al op bed).

amk

amk

17-02-2011 om 13:35

Twijfel

ik twijfel om de tv de deur uit te doen.
Ik kijk namelijk heel weinig / niet.

Mijn dochter kijkt voornamelijk dvd's, maar ja die wordt ouder en dan is het jeugdjournaal of klokhuis (is dat er nog?) toch wel leuk.

De computer staat daarentegen bijna de hele dag aan.
Ik gebruik het voornamelijk om te communiceren met mijn buitenwereld. Ik chat veel met vrienden en bekenden omdat dat makkelijker is als bellen.

Die tv staat dan ook in mijn slaapkamer omdat dochterlief mij daar 's morgens het minst in de weg zit. Ze kijkt 's morgens tv bij haar ontbijt zodat onze ochtendhumeuren geen ruzie krijgen.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2011 om 15:06

Bij oudere kinderen

kun je het volgens mij niet volhouden om geen tv op de kamers toe te staan. De smaak van mijn dochters is bepaald niet altijd de mijne en omgekeerd. Samen naar een programma kijken, omdat het zo gezellig is, wordt dan al snel iets wat niet gezellig aanvoelt.
Ik ben 'media'-verslaafd vrees ik. Ik zou niet zonder tv en computer kunnen en ik 'moet' 's morgens een krant openslaan. Het gaat mijn begrip echt (ik laat me even ongenuanceerd gaan) totáál te boven dat een ander die behoefte niet heeft. Althans wat tv aangaat. Zoals nu in verkiezingstijd... hoe kijkt of klinkt een politicus terwijl hij zijn standpunten verdedigt? Om maar iets te noemen. Of beelden in het journaal, dat spreekt toch meer dan alleen letters uit de krant.

Puck

Puck

17-02-2011 om 15:33

Gebeurt hier niet silone

Het gruwelbeeld van Silone dat ieder op zijn eigen kamer t.v. gaat zitten kijken herken ik totaal niet. Hier hebben we allemaal een t.v. op de slaapkamer en die van ons staat regelmatig 's avonds laat aan als we al in bed liggen, maar die van de kinderen dus zelden.

Puck

Puck

17-02-2011 om 15:35

Nog een kromme anecdote

Een oud-werknemer van mijn man had thuis om religieuze reden geen t.v. Maar ze keken iedere avond wel programma's op de computer.... Hoe krom kun je denken.
Overigens zou ik de t.v. niet echt missen geloof ik. En ik zou niet weten wat voor wereldschokkends ik mis loop als ik geen t.v. zou hebben. Nieuws en actualiteiten worden ook op vele andere manieren aangeboden.
op vakantie hebben we ook nooit t.v. en dan mis ik het ook niet, ook niet na 4 weken.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2011 om 15:57

Vakantie

In de vakantie heb ik ook geen moeite met een media-pauze
Nieuws wordt ook via internet aangeboden en dat bekijk ik ook als ik dat wil, maar ik hang nog steeds aan het tv-journaal. Dat begrijpen ze hier thuis ook niet helemaal helaas.

Kiki

Kiki

17-02-2011 om 17:03

Ik heb geen tv, ik denk dat je mij ook bedoeld

en ik weet zo uit het bolle hoofd zo 4 mensen op te noemen die net als ik geen TV hebben en dus ook geen familie zijn. Zo uitzonderlijk is dat niet volgens mij.

Mijn ouders hebben sinds kort wel een TV, omdat mijn broertje in de problemen kwam met sommige schoolwerkstukken. Nou je had mijn vader moeten horen zeg. Maar ik ben zelf dus opgegroeid zonder televisie.

Het is bij mij niet uit religieuze overtuigingen, maar omdat ik niets leuks op TV vind. Het niveau vind ik tranentrekkend laag. sensationeel en irritant in beeld gebracht.
Ik heb wel een TV gehad, maar hij is bij de verhuizing een jaar of 6/7 geleden van de trap af gevallen en we zouden een nieuwe aanschaffen als we hem zouden missen. Die dag moet nog komen, tot die tijd kijk ik geen TV.

Maar ook geen series op de computer, ik kijk ook zelden tot nooit uitzending gemist en sporadisch kijk ik wel eens een film op de computer. Maar dan altijd in een klein scherm, omdat een film mij snel gaat vervelen.
Ik ben een enorme criticaster op filmgebied, zelden tot nooit kijk ik een film die ik leuk vind. Ik ben ook gewoon niet leuk om naar een film te gaan (tenzij je houdt van cynisch commentaar)

Mijn man kijkt wel eens een serie op de computer.

Ik lees voor de lol de TV-draadjes van Wie is de mol of boer zoekt vrouw wel eens door en het gegeven trekt me totaal niet. Ook alle talentenjachten, praatprogramma's, alles met BN-ers (die ik dan natuurlijk ook niet ken)
Ik mis niets, ik raak niet geïsoleerd, ik sta volgens mij goed in de maatschappij en ik snap om eerlijk te zijn niet wat het hebben van een computer te maken heeft met het niet hebben van een televisie.

Mijn kinderen kijken dus ook geen TV. Dat vind ik niet nodig. Ze zijn nog druk bezig de wereld te ontdekken, ze hebben dat scherm helemaal niet nodig. Ik eis dan ook van degene die ze opvangen, dat ze ze geen TV laten kijken. Nou dat is makkelijk, want dat zijn mijn ouders, schoonouders en een oppas bij mij thuis.

Het zal vast niet altijd zo blijven, want op het moment dat ze naar school gaat zullen ze er denk ik actief om gaan vragen en als het gebrek aan TV ervoor zorgt dat ze buiten de klas komen te staan of gepest gaan worden staat er morgen een in huis.

En ik citeer even de draadjesstartster: Heb je dan niet het idee dat je vreselijk veel mist in de wereld tegenwoordig?

Wat vind JIJ dat ik mis? Ik heb toch internet, ik heb twee krantenabonnementen, ik heb de radio. Welk programma op televisie is nou zo vreselijk onmisbaar om daar een TV voor aan te schaffen.

Of moet ik het naar vinden dat ik op maandag niet mee kan praten met Boer zoekt vrouw (5 miljoen kijkers en ik ken er geen een) of o o Cherso (wat ze op werk wel kijken)
Of zijn mijn kinderen misschien zielig dat in plaats van passieve schermtijd wat anders moeten doen.

Hibiscus

Hibiscus

17-02-2011 om 17:32

Bagger

het meeste wat op tv komt, vind ik inderdaad absolute bagger. Programma's met boeren, models, talenten, ijsdansers etc. zijn echt niet aan mij besteed. Maar soms zijn er zulke mooie dingen op tv, prachtige documentaires die ik echt niet had willen missen. Op de BBC 1 vanavond bijvoorbeeld Human Planet, adembenemend mooi. Ik vind dat soort programma's een tv echt wel waard.

Maar ik zet hem vaak 's avonds niet eens aan. De kinderen kijken ook erg weinig (geen tijd) maar van een programma als Mythbusters leren ze allebei toch wel wat, en het is vermaak. Er staat geen tv op de kinderkamers, sterker nog, de oude tv die het nog een soort van doet, staat oud te worden in de schuur

Mijn geheime tv liefde is gisterenavond weer begonnen, Masterchef. Toch ook een talentenjacht, dus helemaal consequent ben ik niet. En soms blijf je dan hangen bij een of ander suf programma, zonde van mijn tijd vind ik dat. Maar toch doe ik het.

Ik kan degenen die geen tv hebben wel begrijpen, liever geen tv dan geen telefoon of computer, maar helemaal zonder, nee, dat kan ik niet. Onze oude buren hadden ook geen tv om religieuze redenen, wel een computer en daar werd inderdaad uitzending gemist op gekeken...

Hibiscus

Hier vier (belachelijk hè)

Zoons (13 en 10) hebben er zelf een bij elkaar gespaard. Niet zo'n hele grote maar wel allebei met dvd speler. Meestal kijken ze beneden maar die van 10 is bijvoorbeeld gek op knight rider. Hij heeft 2 dvd-boxen en soms gaat ie heel vroeg naar bed om daar nog een aflevering te kijken.

Die van 13 hoort natuurlijk MTV leuk te vinden en dat kijkt hij nog wel eens 's avonds in bed.

Over het algemeen wordt er, ook door de kinderen, gewoon beneden gekeken. Ik zou het niet leuk vinden als ze avonden boven zouden zitten (en ja, dat zal echt binnenkort wel gaan gebeuren met de oudste).

Onlangs zijn we overgestapt van UPC naar KPN en op een of andere manier moest daar een extra kastje bij op zolder (onze slaapkamer). Ik verdenk mijnheer Savon er van dat dat kastje helemaal niet nodig was maar dat hij dat erbij besteld heeft. Hij wilde heel graag een tv op de slaapkamer. Ding staat er en er wordt dus nooit naar gekeken. Heel soms op zondagochtend kijkt dochter bumba, maar ja, dat duurt ook maar 5 minuten.

Vier dus en dat is er wat mij betreft in elk geval eentje teveel. Maar missen wil ik hem ook niet, vanavond weer wie is de mol, dat zou ik toch niet willen missen!

Hibiscus

Masterchef weer begonnen? Waar dan? Ik dacht pas vanaf volgende week!

Sanne

Sanne

17-02-2011 om 18:35

Ben gek op tv kijken

Zo erg dat ik hem zelfs de eerste dagen op vakantie heel erg mis, om in de laatste weken te beseffen dat het allemaal wel meevalt zonder TV. Maar nee, helemaal zonder toch liever niet. Vooral National Geograhic, Animal planet en Discovery heb ik graag aan staan. series kijk ik het liefst op DVD. Oja hier in huis 2 TV's, een op onze slaapkamer en een in de woonkamer. kinderen van bijna 12 en 14 hoeven geen TV op hun kamer, kijken vrijwel nooit. Zijn dus een stuk minder verslaafd dan hun moeder.

fladder

fladder

17-02-2011 om 19:55

Eentje, maar...

...die staat niet altijd standaard aan.

Ik zit nu in een herstellingsoord waar wel een tv-kamer is, maar daar zit ik zelden. (ja, nu, op de pc ).
Ik heb Boer Bijt Vrouw wel gemist, en enkele docu's, maar écht missen... Nee, ik ben meer een radiomensch.

Ik kijk echt selectief tv. Heb zoveel meer te doen...! Doordeweeks 's avonds luister ik graag naar Theater van het Sentiment op de radio (ja, heb al verschillende keren het spelletje gewonnen).

Als ik tv kijk zie ik graag films en interessante docu's (of kunstprogramma's met een biografie of zo... Laatst nog iets over Klimt gezien).

De kinderen kijken ook weinig tv. Bij hun vader staat die wel de hele dag aan, maar dan nog kijken ze weinig (ze computeren liever).

Limi

Limi

17-02-2011 om 20:29

Twee

We hebben er twee, eentje beneden en eentje op onze slaapkamer. Boven wordt alleen teletubbies of zo gekeken als ik de was aan het opruimen ben, of ik kijk daar de serie van beneden verder als de jongste wakker wordt en hij even met de borst weer moet verder slapen.

Beneden kijk ik NCIS en Britse misdaadseries. Mijn man heeft nog een paar andere favorieten, maar kijkt maar drie keer per week. De kinderen kijken Nick Jr of teletubbies.

Hij staat niet de hele dag aan, maar ik leg vooralsnog geen beperkingen op. Er is niemand die hier uren achter elkaar kijkt.

Hier twee

Een beneden die door mij vooral wordt gebruikt voor nieuws, actualiteiten en docu's, door man voor films, en door dochter voor GTST, klokhuis, jeugjournaal en Lingo.
Samen kijken we ook naar talentenjachten (morgen verkiezing van het beste Limburgse carnavalsliedje!!!) en programma's als wegmisbruikers.
Boven, op onze slaapkamer, staat er ook een stof te vergaren, die staat alleen aan als er iemand ziek is of als we op zondag besluiten tot 's middags in bed te blijven.

Sera

Sera

17-02-2011 om 22:01

Nu wel

Toen ik kind was hadden wij geen tv. Ik miste er niks aan wat ik wist toch niet wat er allemaal op was. Helemaal niet zielig of raar. Ik was een jaar of 14 toen we een tv kregen. ik vond het geweldig en heb jarenlang heel veel uren besteed aan het kijken van allerlei series. Daarna ging ik studeren en daar had ik geen tv. Op mijn gang in de studentenflat had één jongen een tv. Als het goed weer was en hij de antenne ver genoeg buiten het raam hing had hij beeld en daar keken we dan wel eens.
Nog weer later ben ik getrouwd. Eerst hadden we wel een tv, die ging kapot en toen vrij lang zonder tv gedaan. 5 jaar geleden hebben we weer een tv gekocht. Ik kijk niet zo vaak meer. ik vind series en films nog steeds leuk maar ik heb het geduld er niet meer voor om te onthouden wanneer alles wordt uitgezonden. Ik koop/huur nu liever dvd's of kijk via internet. Dan kan ik kijken wanneer ik tijd heb.
Af en toe kijken we een film of documentaire als we weten dat het er op is. Mijn kinderen kijken wel vaak, naar allerlei series en tekenfilms en dan kijk ik soms met hun mee.
Sport en reality shows en allerlei show programma's zijn we niet heel erg in geïnteresseerd en veel anders is er tegenwoordig niet op tv. Makelaars shows en kookprogramma's interesseren me ook niet zo.
Wat ik wel leuk vind aan reality shows is the apprentice op de BBC. Als dat weer begint dan kijk ik wel elke week.

Ik zou het niet heel erg missen als we nu geen tv meer zouden hebben. Een computer zou ik wel missen. Daar kan ik hetzelfde mee als met een tv en nog veel meer en dan ook nog wanneer het mij uitkomt. Veel fijner.

Overigens mijn man kijkt nooit journaal op de tv, dat grijpt hem te veel aan. Hij leest wel veel kranten dus hij weet zeker wel wat er op de wereld gebeurd.

Mijn moeder zegt trouwens altijd dat je helemaal niet hoeft te weten wat er allemaal gebeurd. Niemand is geholpen met het valse sentiment van tv kijkers die kijken naar het leed van andere mensen. Ook zonder het nieuws te volgen weet je heus wel dat het oorlog en ellende is in een groot deel van de wereld.

Eigenlijk ben ik het wel met haar eens. Ik volg het nieuws wel maar niemand heeft daar natuurlijk verder wat aan.

Emmawee

Emmawee

17-02-2011 om 22:17

Zonder tv

mis je niets, kan ik je uit ervaring vertellen.
Ik heb net een heel stuk geschreven, maar dat is nu helemaal verdwenen. Maar dit vat het eigenlijk goed samen: zonder tv mis je niets.
In mijn tv-loze periode kon ik prima meepraten over alles, behalve over tv programma's als (toen) de Bus. Ik las meer, ik deed meer, ik ging slapen als ik moe was, ipv op de bank te hangen.
Een televisie gebruik ik het liefst enkel om video's / dvd's te kijken. Films of TV kijken op de PC vind ik waardeloos.
Toch doe ik niet altijd wat ik eigenlijk het liefste wil. Zit ik toch weer Pauw en Witteman te kijken.
Mijn kinderen kijken video's en dvd's, maar geen tv. Ze mogen wel, maar hebben geen interesse. Tegenwoordig zitten ze trouwens vaak liever samen Rollercoaster Tycoon te spelen.
Meer dan één tv kan ik mij hier in huis niet voorstellen. Ook niet als 'ze' ouder zijn.
Groeten, Maw.

Hier wel tv,

Maar ik kijk zelf erg weinig. Ik vind het overgrote deel van wat wordt uitgezonden oninteressant, en vaak van een tenenkrommend niveau. Ik ben soms echt verbaasd dat de huidige drukke mens daar zoveel tijd en zin voor maakt of heeft. Wat dat betreft zou ik bnest zondfer kunnen. Al merk ik wel dat ik het prettig vind om de krant door te lezen met een journaal op de achtergrond, of om voor het naar bed gaan (jawel, ook tv op de slaapkamer) nog even te kijken of er iets interessants actualiteitigs op isd (hoewel dat ook vaak tegenvalt, hoe interessant dat is)

De kinderen (13/11/9) kijken eigenlijk ook steeds minder tv. En als ze kijken is het veel discovery/mythbbuster/animal planet achtig spul.

Sinds kort hebben we digitale tv, met golf-sport-kanaal. Dat jaagt het aantal kijkuren in de week aardig op. Hoewel, telt slapend voor de tv liggen ook? (Ik hoor manlief hier snurken. Eigenlijk is het bedtijd, maar we moeten om 12 uur nog een kind van een galafeest op school halen....)

Ingrid

Oh ja, en over die 'pareltjes'

waar iemand het over had...die zijn er wel, maar wat moet je hard zoeken om ze te vinden tussen alle ruis van oninteressante zendervulling. Ik hoor meestal pas achteraf (bv hier op OOL) als er iets heel bijzonders is geweest, en daarvoor hebben we dan gelukkig uitzending gemist)

Leandra

Leandra

17-02-2011 om 23:18

Ik kijk weinig

Ik kijk weinig tv en ik volg eigenlijk niets. Films daarentegen vind ik wel leuk. Vaak kijk ik in het weekend een film met oudste zoon. Die leen ik dan bij de bieb. Jongste zoon kijkt ook het liefst een dvd. Oudste zoon kijkt 's avonds vaak even Discovery of Animal Planet. Echt tv kijken doen ze weinig. Soms een half uurtje voor het avondeten als we van de BSO komen, maar dat is niet heel vaak. Op zolder heb ik een tweede tv, maar daar kun je geen tv kijken . Die is voor de Wii en er kan een dvd speler op aangesloten worden, maar die staat al maanden werkloos ernaast. Ik had 2 kastjes van digitenne, maar laatst heb ik de tweede opgezegd omdat ik 'm niet gebruik. Voor de goede orde; hij was voor de tv op de slaapkamer, maar nu ik gescheiden ben kijk ik nooit tv op de slaapkamer. Dat deed exman. Die tv is ook weg. Helemaal geen tv zou ik niet willen. Maar al die populaire programma's volg ik ook niet. Eigenlijk vind ik niets interessant genoeg om te volgen .

Groetjes Leandra

Op het moment niet

Vanwege verhuizing en de verbinding in de huiskamer die niet werkt.

Het zou wel in de keuken of slaapkamer kunnen maar we talen er gewoon niet naar.

Zelfs zoon vraagt er nooit om terwijl hij anders graag keek (maar niet zo vaak mocht kijken)

Man zei gister dus dat we de tv eigenlijk wel weg kunnen doen maar dat weet ik nog niet zo zeker.

Wel hebben we een pc (op het moment ook al geen internet, dat is pas moeilijk!) Dus daar zouden we leuke dingen op kunnen kijken.

Mijn collega en exbuurvrouw

Mijn collega (+man geen kinderen) heeft bewust geen t.v. Die hebben ze de deur uitgedaan omdat ze het idee hadden dat het zoveel van hun tijd opslokte zonder dat ze het idee hadden daar echt wat aan te hebben en ze er ook niet mee konden ophouden terwijl ie er nog stond.
Wel p.c. en ze kijken ook soms dvd's,maar dan moet de oude t.v. uit de kast komen en eerst neergezet worden
Ze hebben geen kabelaansluiting meer.
Exbuurvrouw heeft toen de kinderen kwamen de t.v. eruit gedaan. Een of ander reden dat dat slecht zou zijn voor de kinderen (weet niet eens meer wat). Die kinderen keken wel dagelijks bij andere kinderen, maar dát was groot geheim...(sst niet verder vertellen) waren ook nogal excentrieke mensen.
groeten albana

Zelf 4

Even zien, in de woonkamer 1 grotere (om te kijken dus) en 1 kleintje voor de Wii. Bij de kinderen ook 1 oudste heeft een oud ding en jongste zelf betaald.
Maar wij kijken niet eens zoveel. Kinderen ook niet. Voor 18.00 uur is ie zowiezo niet aan (of moet in kerstvakantie leuke film zijn ofzo) en 's avonds kijken we samen meestal. Kinderen kijken verder op hun kamer alleen in bed,ook niet altijd ze lezen ook graag.Maar 's morgens wel eens in het weekend b.v.
Sosm willen we wat anders zien,b.v. man en ik iets en de kinderen iets anders. Dan vertrekken ze samen naar boven en kijken dáár samen. Maar als dat 1 keer in de 2/3 weken voor komt is het al veel.
Hier kijkt ook iedereen in de gids,dus we kijken best bewust t.v. hier. Niet dat ie gewoon als een soort achtergrond maar aan en aan staat(dat vind ik pas erg!).
groeten albana

Ik ben

zwaar serieverslaafd. Ik houd niet van andere programma's, of het moet interessante discussie zijn. Maar meestens kijk ik hersenloos serievermaak. Escapisme eigenlijk . Ik vind het ook wel eens lekker een truttige talkshow op de achtergrond te hebben terwijl ik strijk, maar radio (The Alternative) mag ook. Kinderen mogen tussen 5 en 6 een uurtje tv kijken of computeren. 's Ochtends kijken ze ook wel, maar dan staat ook vaak het nieuws op. Oudste wil voor het slapen gaan graag nog even naar Animal Planet oid kijken (hebben een abo op history, discovery en animalachtige zenders) maar heeft nu ook travel en living ontdekt, haha. Wat een k-programma's zeg. in het weekend overschrijden ze het quotum wel eens helaas. Nee ik zou niet zonder kunnen, op zaterdag huren we ook vaak een dvd. Maar ik heb nog nooit zelf een tv gekocht. Die op onze slaapkamer kreeg ik 16 jaar geleden en die beneden is van een dode oma van mijn man. Daarvoor stond er een van mijn dode oma. Allemaal tv's met zo'n dikke kont nog.

Zonneschijn

Zonneschijn

18-02-2011 om 10:37

Ik ben

Gek op films en series en kijk vooral in de winter veel tv. Dan vind ik het heerlijk om na een drukke dag om me om 20:30 uur op de bank te installeren (kinderen al op bed) en kijken maar. Momenteel is er weinig wat ik volg op TV en dan doe ik een DVDtje. Voor dit weekend staat de film Eat pray love op het programma en daar kan ik me nu al op verheugen.

We hebben hier 2 TV's. We hadden eentje op de slaapkamer maar die werd zelden gebruikt en een enorme stofnest. Die TV hebben we net vorig weekend bij dochter op de kamer gezet. Mijn man moet 'm nog aansluiten. We hebben hier geen regels vwb. beeldschermtijd en de kinderen kijken niet overdreven veel. Jongste vind tv kijken sowieso nooit veel aan. Oudste wel meer, die kijkt standaard nu jeugdjournaal en Spangas. Vrijdagavond kijkt ze Flikken (vind ik niet veel aan) en dan kijken we samen nog een stukje sterren dansen op het ijs.

Het gekke is dat ik de TV op vakanties (en de PC trouwens ook) geen seconde mis maar ik kan echt niet zonder. Ondanks dat ik (vooral in de avonduren) veel TV kijk staat ie nooit doeloos aan als achtergrond. Dat vind ik zo irritant. Dat hadden we thuis ook nooit.

Lidwientje

Je hébt ook mannelijke huisgenoten die niet standaard de tv aanzetten Hier wordt ook tamelijk selectief gekeken. Mythbusters zijn momenteel tamelijk favoriet. En gelukkig begint dat om 18:00, dan hebben ze weer een prima reden om door te eten. En Top Gear, dat blijft een vast hoogtepuntje in de week.

100%mama

100%mama

18-02-2011 om 11:35

Wij

hebben 3 tv's....eentje beneden, eentje op onze slaapkamer en eentje op zoonlief zijn slaapkamer. Geen beperkingen of afspraken mbt beeldschermtijd overigens en ik moet zeggen......nu zal ik ongetwijfeld afwijken van "de norm" maar wij vinden een oplegging van beeldschermtijd eigenlijk onzin. Waarom? Omdat het a:met het kijk gedrag van zoon behoorlijk meevalt (gem. 30 minuten per dag) en b: ik ook wel eens een hang middag heb en gewoon wezenloos naar een kastje wil kijken waar nutteloze informatie uit komt. Niets is zaliger soms dus waarom zou dat voor zoon niet mogen gelden.

Ik blijf nergens voor thuis en neem niets op, maar er zijn wel wat programma's die ik graag mag kijken. Elke werkdag op Ned 1 een medisch programma en op vrijdag The dog wisperer. Overige programma's moet "ik zin in hebben".

Op vrijdag hebben de mannen "film-avond". Dat betekend dat de mannen samen in het grote bed dvd gaan kijken en moeders (ik dus) voor de drankjes en de popcorn mag zoregn (wat ik overigens niet erg vind, hahaha). Dat is tot nu toe (voor zoon) de langste tijd dat hij tv/dvd kijkt in de 6 jaar dat hij er is.

Weinig tv, radio en computer

Bij ons staat de computer veel aan, de tv wat minder, maar onze kinderen kijken wel gewoon, en horen de radio etc. Maar bij drie vriendinnen kijken ze nagenoeg geen tv( uurtje per week) geen radio aan en geen computeren of als ze het mogen dan ook minimaal, maar bij eentje mag het helemaal niet.
Ook bij ons op school zijn er diverse ouders zonder tv en zelfs een enkele zonder pc
Muizemeis

Anna3

Anna3

18-02-2011 om 22:33

Hier ook geen

Wij hebben ook geen tv, en inderdaad, je mist niet veel.
Wij kunnen wel via de computer tv kijken (glasvezel) - ik probeer elke dag om 20.00 het NOS Journaal te kijken, maar vooral omdat dat me dwingt om op dat tijdstip op de bank te ploffen. Verder kijk ik Boer zoekt vrouw, op de een of andere manier een lekker om het zondagavondgevoel te verdrijven.
Ik vind het altijd weer ongelooflijk, iedere keer als ik de cijfers lees over hoeveel tijd de gemiddelde Nederlander voor de tv zit (ik geloof meer dan drie uur per dag). Wat een verspilling - vind ik dan.

Margriet*

Margriet*

18-02-2011 om 23:45

Mwah

"Ik vind het altijd weer ongelooflijk, iedere keer als ik de cijfers lees over hoeveel tijd de gemiddelde Nederlander voor de tv zit (ik geloof meer dan drie uur per dag). Wat een verspilling - vind ik dan."

Als je oud bent 80 ofzo hoor ik je nog wel eens als je slechter ziend bent en slechterhorend. Soms zijn er niet meer veel andere dingen waar je mee kunt onspannen of kun je fysiek niet anders. Er zijn ook heel veel mensen die gewoon niet veel anders doen dan zorgen, werken en hobby's. Die genieten van een avondje buis.

Hier drie tv's in huis waarvan twee er eigenlijk nooit aan staan en zijn 'overgebleven' met verhuizingen.

Volgens mij is dit trouwens een redelijk zinloze vergelijking maken tussen beelschermen. Als het ene scherm niet aanstaat is er nog keus uit tientallen anderen (van iphone tot playstation tot wii tot je DVD box). Niet veel tv kijken maar wel uren OOl-en of dat nou wel zo zinvol is???
Ik kan enorm van tv genieten als ik uren boven mijn studieboeken heb gehangen en geen geschreven tekst meer kan zien. Maar net zo goed blijft hij dagen lang uit. Journaal wordt hier wel gekeken maar er wordt hier weinig gevolgd en bijv. geen serie op tv of DVD gevolgd.
Kinderen kijken wel meer maar ook hun schermtijd wordt verdeeld tussen playstation (die hebben we niet eens zelf aangeschaft maar gewonnen, anders hadden we hem tot dusverre ook niet gemist), computer, nintendo of tv. Met name in het weekeinde is de tv voor hen 's ochtends een rustig moment om wakker te worden en dat geldt ook voor ons!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.