Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Verbazingwekkende huizen

beetje rare titel misschien....
hebben jullie dat ook? dat je voor het eerst bij iemand aan huis komt en dat je je niet kan voorstellen dat je aan het goede adres bent? zó ánders is het huis dan dat je voorgesteld had.........of dat je die persoon toegedicht had.
deze week overkwam het me al 2 keer!
eind vorige week vroeg een moeder van een gymgenootje of ik haar dochter thuis wilde brengen, dat wilde ik wel (ik kom er vrijwel langs). aardige moeder+vader, vriendelijk, wel chaotisch (komen vaak te laat of in de vakantie als niemand er is), wel 'slordig' qua kleding/uitstraling....
ik breng kind terug en kom terecht bij een straatje met een erg groot huis, écht een 'precies' huis...alle gordijntje op elke verdieping in dezelfde plooi en dezelfde kleur, overal 1 soort bloempotten, keurige tuin, gemilimetert en in 't gelid......zó helemaal niet wat ik verwacht had bij deze ouders....ik heb voor de zekerheid 't meisje wel 3 keer gevraagd of het hiér was??? het huis 'past' gewoon niet bij het 'beeld' wat ik van die ouders heb, zoiets.
vandaag weer....ik moet wat afgeven bij iemand van de speeltuin. aardige vrouw, ken de man ook wel. vlot, modern, vol energie, groot qua lengte 3 grote kinderen, beide werkzaam in ziekenhuis. en kom terecht in een volksstraatje met een piepklein ienieminie huisje, met gordijntjes en potjes die mijn oma zelfs nog ouderwets zou vinden........van binnen idem dito. het enige moderne in de kleine woonkamer was de p.c. en daar die grote jongen (zoon) op de bank,die bijna z'n benen niet kwijt kon..........

ik snap er niks meer van.............ben ik nu zo'n oen dat ik mensen zo 'op 't eerste gezicht' héél verkeerd beoordeel? of gebeurd het jullie ook wel? of wonen die mensen gewoon in een verkeerd huis dat niet bij hun past?
groeten albana


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja...

Zonder jou voor het hoofd te willen stoten lijkt mij eerlijk gezegd de kans dat jij de mensen op het eerste gezicht niet goed hebt beoordeeld groter dan dat ze in het verkeerde huis wonen.
n@nny

Ellen Wouters

Ellen Wouters

28-10-2008 om 14:41

Prioriteiten

"ben ik nu zo\'n oen dat ik mensen zo \'op \'t eerste gezicht\' héél verkeerd beoordeel? of gebeurd het jullie ook wel? of wonen die mensen gewoon in een verkeerd huis dat niet bij hun past? "

Ik denk dat je de denkfout maakt dat mensen die netjes/chic/modern/slordig zijn op al hun leefgebieden even netjes/chic/modern/slordig zijn.

Voor die mensen in dat nette huis heeft nette kleding kennelijk niet zo'n prioriteit. En voor die mensen in dat volksstraatje zijn kennelijk andere dingen belangrijk dan een groot of modern huis.

Een hoop nog-niet-getrouwde-jonge kerels in goedbetalende banen hebben dat ook. Buiten de deur helemaal het mannetje in een strak pak, thuis een soort studentenhuis.

Groet, Ellen

Tihama

Tihama

28-10-2008 om 18:32

Grinnik

Ik vind het wel komisch.
Ik ben op mijn werk supergeorganiseerd. Mijn werkplek is bijna steriel. Alle kantoren zijn even groot, maar vaak denken mensen dat mijn kantoor groter is omdat het zo ontzettend léég is.
Ik sla alles digitaal op, zodat ik amper papier heb. Mijn agenda is een toonbeeld van planning. Kortom: de afdeling facilitair management draagt mijn kantoor graag voor voor de Werkplek van de Maand

Nu denken collega's dat ik die lijn thuis voortzet. Niets is minder waar. Alles bestaat hier uit stapels. Stapels tijdschriften, stapels boeken, stapels afrekeningen. Prulletjes waarvan ik niet weet wat er mee moet. Gereedschap dat 'even' neergelegd is en daar zomaar maanden kan liggen. We hebben jaren geleefd met peertjes aan het plafond omdat we geen prioriteit hadden bij het kopen van een lamp.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Omgekeerd zijn er dus vrienden die ons kennen en hun ogen dichtknepen toen ze binnenkwamen in mijn kantoor waarbij het zonlicht weerkaatste op de lege witte muren.

Ik voel me in beide omgevingen perfect thuis. Misschien leuk voer voor psychologen. Er stond laatst een stukje in de Intermediair van een psycholoog die daar een boek over geschreven had: wat zegt een werkplek over iemand zegt: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1609974
De schrijver zegt tegenwoordig minder welkom te zijn bij vrienden

Tihama

juno

juno

28-10-2008 om 19:32

Andersom

Man is prof. en dan heeft men al snel een beeld van hoe je zou wonen.
Komt men hier dan is dat beeld heel anders............we leven als zeg maar hippies.

Tinus_p

Tinus_p

28-10-2008 om 20:52

Duh

Juno:
"Man is prof. en dan heeft men al snel een beeld van hoe je zou wonen. Komt men hier dan is dat beeld heel anders............we leven als zeg maar hippies."
Duh. Dat verwacht je toch van een hoogleraar; verstrooid en een beetje alternatief?

Interieurontwerper

ja dan verwachten mensen ook geen keuken uit de jaren 60 die uit elkaar valt en lelijke kunststof kozijnen uit de jaren 80 en ook onze afgekauwde Linteloo bank ziet er na 6 jaar kind en kat er niet meer uit. Verder is het houtwerk boven nog allemaal geel (jaren 90) en moeten we nog overal plinten maken... ARGHHHH Oh ja en de achtertuin is ook nog 1 grote weeige ramp.

het is verder hier een enorme rotzooi, allemaal papierwerk en kinderspul op tafels en kasten, opruimen is niet onze sterkste kant en de zolder is pas eind van het jaar af.

Ach zucht... ben in elk geval blij dat mijn klanten dan een mooi huis hebben. En aan de andere kant, er is al zoveel verbeterd, maar toch, dit is niet wat mensen verwachten nee, moeten ze over een jaar nog maar eens komen

Nasha the first

Nasha the first

28-10-2008 om 21:39

Tihama, niet gij ook )

Oh, ik dacht echt dat ik de enige was!!! Ook ik ben in mijn werk zo punctueel en georganiseerd.....maar hier thuis....die stapels, die heb ik ook, de schone was kan heel lang in wasmanden blijven heb ik ontdekt, noem maar op.....die tegenstelling in mij, ik verbaas mij er enorm over (overigens, bij mij moeten wel de gordijnen in de plooi hangen, kan niet tegen ongeplooide gordijnen )))

Hahaha!

Ik zit mij dankzij dit draadje nou al de halve dag af te vragen of ik bij mijn eigen huis pas. Misschien zijn er een paar vrijwilligers die me ooit op een meeting hebben gezien of zo (of mij diepgaand menen te kennen wegens mijn verheffende bijdragen hier) die mij eens een omschrijving willen geven van het bij mij passende huis???

Zal ik dan even roepen dat Albana in een heel gezeliig, doch chaotisch huis woont, met allerlei leuke en originele meubelstukken die volgens geldende VT wonen normen totaal niet bij elkaar passen.

En Emma, dat wordt lastig, die heeft al te veel verklapt, ik zie alleen nog wel een stoffige piano die nog steeds niet bespeeld wordt (youtube maar even op gnossienne nr 5 van Satie, dan weet je wat je nu HAD kunnen spelen als je gelijk met mij op les was gegaan, gnagnagna. nrs 1 t/m 4 kan ik trouwens ook)

Ellen woont in een knus en colour-coordinated appartement ergens in de grote stad, met veel kussens op de banken, veel natuurlijke materialen (hout en mooie stoffen of leer) en veel CD's en boeken in het zicht.

Lidwientje, daar ben ik geweest, dus dat is niet eerlijk, en de rest heeft ook al te veel verraden volgens mij....

Ingrid

Hier ook

Op mijn werk bijzonder georganiseerd, lege werkplek, keurige lijsten met werk, agenda tip top. Bij de operatietafel werd me laatst gevraagd hoe mijn keuken er wel niet uitziet omdat ik alles het liefst gelijk weer terug leg.

En dan komen ze bij mij thuis - oud huis waar geen geld/tijd voor is om op te knappen, wel gezellig maar een zootje!

En dan geloven ze niet dat het mijn zooi is.

Ik herken het trouwens andersom ook. Laatst voor het eerst bij een vriendin thuis geweest die nogal een chaoot is en twintig paar schoenen in haar auto heeft voor je weet maar nooit en via de passagiersdeur binnen moet omdat haar eigen deur kapot is. Kom ik bij haar - groot huis, keurig in de verf, keurig opgeruimd. Ik was helemaal verbaasd.

Mariel

Tirza G.

Tirza G.

28-10-2008 om 23:18

Tja

Als ik nou alleen woonde, dán wist ik het wel. Ik hou van strak, steriel, zwart, chroom en plexiglas. Mijn man houdt van antiek en jaren 50. Gruwel. Het enige waar ik erg van hou, is van papier. Ik hou niet van planten, bloemen en prulletjes, maar wel erg van tijdschriften en andere papieren. Daar liggen hier dan ook staaaaaaaaapels van. Ik loop consequent 10 jr achter de interieurmode aan, ook erg fijn. Huis is gewoon rechttoe-rechtaan en tuinen hou ik niet van, ik zou zonder moeite zonder kunnen. Al die groene zooi, weg ermee. Maar ja, hij zit bij het huis he.
Ik klop zelf enorm. Maar mijn interieur niet.

Tirza

Lol cobi,

zo dramatisch was dat schema nou ook weer niet hoor. Het is voor mij de enige manier om het noodzakelijk kwaad dat huishouden heet enigszins onder controle te houden. Zolang ik TBM ben is dat nou eenmaal part of the deal. En als ik weet dat ik op maandag het sanitair een beurt geef (of dat nou met de franse slag is of niet) hoef ik me heerlijk de hele week niet druk te maken over de klerezooi die het misschien daar aan het worden is. 'komt maandag wel'.

Ingrid (en het is hier nu helemaal niet om door een ringetje te halen. Ik had net alle bedden afgehaald voor de wasmachine het begaf, dus de kat ligt nu te snurken op 1 1/2 kuub dekbedhoezen, gecombineerd met alle zomerjassen die ik ook eventjes zou wassen voor ze op te ruimen. En er slingeren zo'n 186 donald ducks door de woonkamer omdat de kinderen een stripleesmarathon hebbn gehouden.)

mem

mem

29-10-2008 om 00:48

Jaaa huizen

en inrichting. Ik heb niet zo vaak dat er iets niet past, mens bij huis of ik denk er niet over na dat kan ook. Het is soms wel dat ik denk "ik zou het anders doen "of "hoe zou ik het hier inrichten?". En beeld van hoe ik denk dat het bij anderen eruit ziet, andere ool-ers ? Meer bijelkaar passend/uitgezocht, meer volgens heersende trent terwijl anderen meer eigenwijs zijn en hun eigen weg gaan ( denk aan sinilind die een grote steen in de badkamer wilde). Een tijdje geleden nog wel bij iemand die een keukentafel had met een dik tafelkleed en zware stoelen, iets dat me aan behoorlijk lang geleden deed denken, terwijl de woonkamer veel moderner eruit zag.

albana

albana

29-10-2008 om 08:40 Topicstarter

Maar wat het rare is

maar het rare is, ik hád helemaal geen 'voorstelling' hoe die mensen zouden wonen. niet écht. ik geloof dat het me eigenlijk ook niks uitmaakt, die mensen zijn gewoon 'aardig' en ik doe aardig terug, gewoon zoals dat gaat in sociaal verkeer.had er ook eigenlijk geen enkel belang/interesse in hoe ze zouden wonen...ze vroegen mij om onverwacht iets/kind langs te brengen, anders was ik er vast nóoit gekomen. alleen dit was écht het allerlaatste wat ik had verwacht. eigenlijk kon ik het niet helemaal geloven....en ik met mijn oenig richtingsgevoel dacht eerst gewoon dat ik verkeerd was. sterker nog, ik was ervan óvertuigd dat ik op het verkeerde nummer/verkeerde straat was. dat het gewoon weer 's een altijd-de-weg-zoekende actie van mij was.

vandaar dat ik 3 keer aan het meisje navroeg of ze wel goed was. en toen bleef ik (perplex een beetje) ook nog 's zitten, tot mijn dochter me tot de orde riep dat ik de achterdeur moest openmaken (kinderslot).....beetje maffe situatie. dat kind zal wel gedacht hebben, wat een 'rare' moeder. ik kreeg (natuurlijk) erna ook nog 's de wind van voren van dochter die die mening deelde (zucht). ik ben bij het meisje trouwens niet binnen geweest, dat was de bedoeling ook niet...het was etenstijd dus vlug, vlug afzetten. en m'n hoofd al bij het eten en de avond erna.ik was er dus niet 'bewust' mee bezig.

bij die mensen in dat ieniemienie huisje was net zoiets. ik moest daar in de straat een briefje (voor deelname aktiviteit) in de bus doen. een buurman hier vroeg of ik dat nog moest doen en of ik dan dit en dit kon afgeven meteen? eigenlijk net zo onverwachts....'s morgens voor mijn werk ernaar toe, met het idee dat als ze er niet zijn ik op de terugweg ook nog even kan proberen.(in mijn hoofd de agenda voor vandaag al doornemend) de straat heeft buiten die kleine huisjes ook grote huizen, zo'n vanallesdoorelkaar straat. en dit was eigenlijk het kleinste huisje van de hele straat en bij die 'grote' mensen (qua lengte) had ik een wat groter huis verwacht (qua inhoud dus)denk ik.ik heb wel tig keer op het briefje van buurman gekeken of ik écht het goede nummer had....was eigenlijk overtuigd dat buurman zich in het nummer had vergist. volgens mij passen ze niet eens staande op de bovenverdieping (schuin dak) snap je wat ik bedoel? het aantal kamers 'klopt' ook al niet met die 3 kinderen. ooit woonden wij ook in zo'n huis (man en ik) wij zijn in zo'n huis begonnen, ik ken ze dus qua indeling enzo wel. hier deed 1 zoon open en verwees mij door naar binnen en toen 'snapte' ik er helemaal niks meer van....die 'ouderwetse' inrichting, ik heb zoiets al in jaren niet meer gezien....'t was net of hun bij hun oma waren ingetrokken ooit (daar zie ik ze wel voor aan, 't zijn lieve mensen) en na het overlijden van oma er niks meer aan gedaan hebben, zoiets. het was ook gewoon propvol, zoals je dat bij omaatjes die alleen wonen weleens ziet, vol snuisterijen, beeldjes, tierelantijntjes. je zou terstond het benauwd krijgen en ik ben niet eens zó groot.......dus hoe doe je dat met 3 bomen van zonen dan in hemelsnaam???

meestal als je bij mensen langs/binnen gaat ken je de mensen ook beter. zijn dat wat diepere contacten dan deze 'vluchtige'. niet dat ik wat tegen deze mensen an sich heb, welnee....maar écht kennen doe ik ze ook niet. ik weet wie ze zijn, nog net hoe ze heten en zeg hoi als ik ze tegenkom. van het gymmeisje weet ik niet eens of ze broers/zusjes heeft. van het speeltuinechtpaar dus nog net wel (maar die ken ik dus al langer).
misschien speelt het 'onverwachte' ook een rol?? bij beiden moest ik 'onverwacht' langs....ik was er ook niet écht mee bezig...meer met de dingen die erna komen. pas op het moment dat ik er was realiseerde ik me dat het dit toch écht niet kon zijn....

hellup! mijn mensenknobbel is kapot of tijdelijk geblokkeerd door het 'onverwachte' of zoiets.....
groeten albana

albana

albana

29-10-2008 om 08:45 Topicstarter

Ingrid

je zit 'aardig'goed. alleen dat chaotische klopt niet. hier zit juist véel struktuur in huis (met dank aan mijn punctuele man). vooral omdat ik anders door de chaos nog chaotischer wordt. en dat schijnen ze hier niet te overleven. álles, werkelijk álles heeft een vaste logische plek. en o wee! als je iets verkeerd neerlegt....dan krijg je met mijn man te maken! (de kinderen ook dat is dan weer weleen prettige bijomstigheid!)
groeten albana

Sancy

Sancy

29-10-2008 om 08:57

Oeh!

Ik ben nu wel erg benieuwd in wat voor huis ik pas!

Sancy

Jij past heel goed in jouw huis

Tinus_p

Tinus_p

29-10-2008 om 09:17

Ik hoor het ook graag

in wat voor huis zou ik moeten wonen?

Tinus_p

Tinus_p

29-10-2008 om 09:20

Manda

manda:
"Interieurontwerper ja dan verwachten mensen ook geen..."
Juist wel. Dat past in t rijtje van rokende artsen, gekke psychologen, boekhouders met een gat in hun hand, en BJZ-ers met verwaarloosde kinderen.

tonny

tonny

29-10-2008 om 09:25

He jaa dit doet me denken aan jaren geleden

toen we bij de ons bekende nicks een bepaald uiterlijk gingen verzinnen - leuk was dat, en lang niet altijd kloppend.

Het is 'jammer' dat een aantal van ons elkaar irl ontmoet heeft, anders zouden we nu leuk interieurs kunnen voorspellen...

tonny

Sancy

Sancy

29-10-2008 om 09:29

Ja maar genista

dat dénk je alleen maar, je wéét het niet...

Sja sancy

Jouw lieflijk gezelschap leidde me dusdanig van je interieur af, dat ik het van je vorige huis niet echt heb kunnen vaststellen. Over je huidige huis was je zo lyrisch, dat ik zonder meer aanneem dat het je past als een handschoen
En Tinus woont in een leuk huis!

Bastet

Bastet

29-10-2008 om 10:28

En ik?

Vertel,ik wat voor huis pas ik?
Bastet

Colostrumoffwhite

jaaaa, ik ga voortaan ALTIJD colostrumoffwhite adviseren.
En ik laat mij inspireren door Toosje en zal ook vaker ejaculatienuances aanbrengen.

MRI

MRI

29-10-2008 om 11:23

Tinus

Nou er ligt in ieder geval stof bij je onder de bank ,- dat heb je nl al zo vaak genoemd in discussies over het huishouden: dat stof onder de bank irrelevant is. Vind ik overigens ook hoor.
En verder: vrij strak met veel stapeltjes interessante tijdschriften e.d. En een computer natuurlijk

MariaRosa

Bastet

heel veel slangen en ingevroren muizen

Verder weet ik dat je van brocante houdt, dus veel oude houten spulletjes in wit gelakt, een fris opgeruimd huis met zachte kleuren en brede stoffen banken. Je houdt van pioenrozen en dus vazen met roze en witte bloemen, misschien wat orgideeen en witte gordijnen tot aan de vloer. Donker parket.

Oh ja tinus

natuurlijk, net als de kinderen van de schoenmaker en de man van Dr. Ruth die kwam ook te kort.

O leuk, dit!

Ingrid woont in een groot opgeruimd huis met ruimte rust en grote zitelementen en weinig prullaria.
Mieke woont kleiner en houdt wel van bloemen en planten, ze heeft meubels waar lange jongensbenen op kwijt kunnen.
Tinus woont in een oud appartement met nadruk op een goede muziekinstallatie, een grote tv en wat smaakvolle wandversiering. Geen prullen en niet overdreven schoon.
Lidwientje zou het best passen in een jugenstilhuis met aparte bibliotheekkamer, of juist in een groot licht strandhuis met veel verweerd hout en lavendelblauw.
Cobi ken ik te goed, dat ga ik niet raden

Nasha the first

Nasha the first

29-10-2008 om 15:02

En toch, ik snap albana ook wel....

vandaag liep ik nog eens over dit draadje te denken....ik heb een collega, vrouwelijk, iets ouder dan ik en ik ben 38....Als zij over haar huis sprak zag ik toch altijd een beetje gemiddeld interieur, grenen ofzo.....tot ik er een keer kwam....alles was donker-eiken, en dan ook echt donker, als of je bij oma binnenstapt.... ) Klopte totaal niet met wat ik bij haar dacht....

Bastet

Bastet

29-10-2008 om 17:58

Manda

Jij kent me te goed..) Alleen heb ik geen parket,maar zeil.....helaas,een mooie houten vloer zou ik wel willen,met oude eiken delen ofzo.
Bastet

Fladder

Klein, knus, warme kleuren, comfortabele bank en ronde eettafel. Echt een nestje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.