Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Scarlet

Scarlet

19-10-2009 om 11:57

Verdwenen reclames

Ik werk naast een tankstation en zat me de reclames te bedenken die dit tankstation had gehad. (Tja, het is niet zo druk op dit moment) Nou bedacht ik me dat ik al een tijdje geen reclames heb gezien van welk tankstation dan ook. Is dit soms verboden en heb ik dat weer eens gemist? Ik weet dat rookreclames niet meer mogen, maar wat zou dan de gedachten zijn achter een verbod voor tankstations. Heeft iemand hier antwoord op? (Je zal er maar wakker van liggen)
Als het zo is, vind ik het trouwens wel raar dat er nog steeds reclames zijn voor fastfoodketens, snoep, kredieten en noem maar op.

Er is trouwens nog een reclame die ik 'mis' After Eight, beter gezelschap is er niet! Dit artikel bestaat toch nog steeds?

Zijn er volgens jullie nog meer verdwenen reclames...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

19-10-2009 om 12:06

After eight

After eight zie je meestal alleen rond de feestdagen!
Bastet

tonny

tonny

19-10-2009 om 13:13

Dat was sandeman

sherry geloof ik??

After Eight vind ik trouwens smerig. En sherry ook.

tonny

Tinus_p

Tinus_p

19-10-2009 om 13:30

Scarlet

Scarlet:
" Nou bedacht ik me dat ik al een tijdje geen reclames heb gezien van welk tankstation dan ook. Is dit soms verboden en heb ik dat weer eens gemist?"
Vziw niet. Ik denk gewoon, dat iemand bedacht heeft dat reclame voor benzine niet nodig is en alleen maar geld kost, waarna de andere bedrijven volgen.

Benzine

Nog niet zo heel lang geleden was er een serie spotjes van BP. Met hele hippige tekenfilmpjes. En veel groen. Iedereen blij, ook het milieu, dankzij BP benzine, dat idee straalde het uit. Maar kennelijk niet goed genoeg, want ik zie ze inderdaad niet meer.

Hier barst ik trouwens nog wel eens uit in het liedje van Caraco. Of Domovla (heb ik wekenlang voor zoon moeten zingen). Die laatste staat trouwens niet i een goede vorm op youtube, tot mijn ergernis.

Groeten,

Temet

krin

krin

19-10-2009 om 13:51

V-power en fuelsave

Zijn daar geen tv-reclames voor geweest?

Domo vla!

Jahaaa! Krijg ik niet meer uit mijn hoofd nu, met die 3 of 4 koeien die zingen: domo vlavla, we maken domovla. domo vlavla, hopjes, vanille en chocola (aardbeien en blanke vla, heerlijk houdbare vla------hoewaaaaa, we maken domo, domo, domovla, in die makkelijke pakken hoewaaaaa......
)))

C & aaaaa

Is toch voordeliger! Met Johnny en Rijk. Gele jurk met rode bloemetjes )

Enne

Even Apeldoorn bellen, die is er ook niet meer...

Chris

Millenia

Millenia

19-10-2009 om 15:43

Even apeldoorn

was erg pijnlijk geworden na koninginnedag. En wie herinnert zich nog die Grolsch reclame met die barokmuziek en dan iedere keer een ander ambacht? En die reclame over die bananenvla waarbij de aap zogenaamd liever de vla had dan een echte banaan? En de algehele hilariteit toen een consumentenrubriek die reclame ging testen in de dierentuin? Wat leverde dat een lollig filmpje op!

Rieke

Rieke

19-10-2009 om 16:41

Inkopper

wipexpress,
wip,wip,wip, hoera.

En ik heb nog zó gezegd

Geen bommetje!
( met die koe in het zwembad,was dat niet een zuivelproduct?)

En zoooooooooooo in mijn sas

zooooooooooooooo in mijn sas met badedas(zing ik nog weleens onder de douche

Ik hou van lekker fris

ik hou van lekker anders/ik hou van lekker anders, lekker fris/ik hou van bruin/ik hou van wit/ik hou van brood waar fris op zit/dus wat ik steeds op tafel zehehet/is lekkere frisse/Sandwich Spread!

Vakmanschap

is meesterschap
Grolsch geloof ik?

Hey man

3 Taksi, enne.....schrijf t ff op!

Holiday

Holiday

19-10-2009 om 17:43

Tictac

De reclame van tictac is tegenwoordig goed te verteren, maar vroeger was ie echt een draak. Tíctac is de nieuwe táctic..of zoiets. En de rest kon ik niet verstaan. Iets met kleine minimints in die held're tictacdooooooos. Wie helpt even met het middenstuk?

En wat te denken van die aardbei die als een soort onderzeeer door de yoghurt zwemt. Die was prachtig!

Ik tjolk

Ik tjolk het leifst op het schoolplein!
Rij maar mee op de arreslee door de sneeuw, wij nemen Bona mee, wij nemen Bona mee, jaaaa, Bona mee op de arreslee door de sneeuw ....
Want omo wast schoon, door en door schoon en omo is zeker niet duur, niet duur
Leve de man van de SRV van je hiep hiep hiep hoeree! (begint met: Boodschappen halen, het is soms geen pretje, je waait van de weg weg, je valt met je netje .... en hoe het verder gaat weet ik niet meer)
En een hele erge van OB: Vrij zijn, blij zijn heerlijk gevoel, niets kan je gebeuren vandaag, oh wat een tijd, zorgeloos blij ..... op een melodie van de Beach Boys: I get around

Bastet

Bastet

19-10-2009 om 18:17

Bink

Ik ben de bink...want ik drink yokidrink!!
Bastet

De srv man

Oh jee, hij blijft me achtervolgen, die SRV man: De SRV man, de Srv man, de SRV man die brengt alles bij u thuis, doordeweekse boodschappen, dagelijks aan huis, doordeweekse boodschappen, dagelijks aan huis, leve de man van de SRV van je hiep hiep hiep hoeree!
En ik bedank mijzelf voor dit deuntje in mijn hoofd de hele avond, NOT

Paula B

Paula B

19-10-2009 om 19:01

Dat is die fijne yoghurtdrank...

.. lekker puur en lekker slank/
yogho yogho!

Met daarna al die variaties die echt grappig waren. Ik kan ze me nu niet meer herinneren trouwens, maar je kon zo'n beetje álles op dat melodietje zingen.

Lou

Lou

19-10-2009 om 19:24

Die meisjes van always

Ook zo erg, die zeiden in heel erg close-up dingen als: "Want tja, je hebt al genoeg om onzeker over te zijn."

En dat jongetje bij cup-a-soup of zo: "Met ehh... hoe heet het ook alweer?" "Taugé." "Oja, taugé!"

En dan nog eentje die ik wél leuk vond: "Wij van WC-eend adviseren WC-eend."

groet,

Lou

Tirza G.

Tirza G.

19-10-2009 om 19:25

Het middenstuk van tictac

is volgens mij: de razendfrisse minimint in een heldere tictacdoooooooos.
Een draad inderdaad. En bedankt, nu zittie weer vast voor weken

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

19-10-2009 om 19:27

Niet dóórdeweeks bintje

Maar wékelijks! (De grote zaterdagboodschappen, weet je nog wel). Wékelijkse boodschappen, dágelijks aan huis.....leve de man.......enzovoort
Gek he, was toch best handig. Heel de SRV weggesaneerd door Albert. Het komt allemaal terug, nog effe en Albert zingt dat-ie de boel zo handig komt brengen.

Tirza

Lou

Lou

19-10-2009 om 19:50

Pepsi

Lachen zeg, dit. Nooit gedacht dat ik nog eens met "Ik ben niet bang voor de tandarts" in mijn hoofd zou zitten.

Hele stoere kinderen konden vroeger die hele Pepsi-zin opzeggen, die eindigde met "koelkoelkoelsissende Pepsi" (ik kwam nooit verder dan dat)

Heel vervelend vond ik Randstad Uitzendbureau-hóóóó.

groet,

Lou

margje van dijk

margje van dijk

19-10-2009 om 20:00

Sorbo en likkebaardend lekker lessend

Sorbo hier, Sorbo daar, Sorbo is uw hulp in huis! Sor-bo!

En van die Pepsi, Lou!

Likkebaardend lekker lessend kloek klinkend fris drinkend stemmen smerend razend flitsend snel vibrerend koel koel koel sissende... Pepsssiiiii!

Margje

Tirza

Ik zou toch zweren dat ze vroeger doordeweekse boodschappen zongen want die wil je toch dagelijks aan huis hebben? Misschien weet iemand anders het hier.
En wat dat bezorgen door ah betreft, kunnen ze er gelijk van maken: "Leve de man van de Albert Heijn, van je hiep hiep hiep hoerein!" ik zie het die man van de reclames van AH al zingen )

krin

krin

19-10-2009 om 20:59

Beetje spelevaren, beetje zwemmen...

van Unox soep, denk ik, uit de tijd dat er nog echte mannen waren (zoals die van Marlboro). Zakte in een lekke kano een woeste rivier af, sloeg om, redde net aan het vege lijf, worstelde en passant nog even met een krokodil, klauterde aan de kant, bouwde een vuurtje en warmde (o anticlimax) een blik soep op.
Overigens kan de zin uit de titel ook worden opgenomen in het familie-uitspraken-draadje.

krin

krin

19-10-2009 om 21:01

Kan ik er wat aan doen (doen)(doen)

Met een getekend brandweermannetje op de hei dat de dagjesmens maande geen brandende peuken weg te gooien ivm bosbranden.

krin

krin

19-10-2009 om 21:02

Jaar, na jaar

nee hoor, geen gaatjes! Reclame voor een zeem, kom er nog maar eens om.
Overigens kun je mensen genadeloos dateren aan de hand van hun hardnekkigste reclameherinneringen.

Ze zei meneer tegen me

de allereerste ? Mc donalds Reclame,met dat kleine jochie die zegt: ze zei meneer tegen me..........

en een hele antieke; me moeder zeg dat ut goed voor mu is omdat er zoveel pitamientjes inzitten,stom hé? ik vin ut gewoon lekker( calve pindakaas).
( zo, nu weten jullie meteen hoe oud ik al ben

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.