Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miraya

Miraya

12-10-2015 om 18:41

en Ginny

'Maar wellicht is de containerwoning sowieso wel de oplossing voor alle woningnood. Wie durft dat voor te stellen?'

Wacht nog drie jaar en je krijgt gelijk. Op dit moment is de overheid nog verplicht om te toetsen aan de normen (Bouwbesluit) voor nieuwbouw. De regering is bezig om die toetsing te privatiseren én om de normen te versoepelen. Dus over een paar jaar zijn de containerwoningen normaal.

Katniss

Katniss

12-10-2015 om 18:50

Containerwoning

Ik ben wel eens in zo'n studentenwoning geweest en dat was echt een heel schattig 'huisje'. Alles zat erin, mini-keukenblokje, toilet, douche, op ca. 20 vierkante meter. Ik zie echt niet in wat daar nu zo erg aan is, voor een alleenstaande?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-10-2015 om 19:00

Ik ook niet eigenlijk

Voor anderen dan...

Maar eerlijk is eerlijk, beggars can't be choosers en het is beter dan de gemiddelde studentenwoning of kamer bij een hospita. Toch geloof ik niet dat de jeugd van tegenwoordig daar op zit te wachten....of de gemiddelde in echtscheiding liggende stakker of al die andere mensen die eigenlijk gisteren een woning nodig hadden maar niks kunnen vinden.
Vind het eigenlijk ook een beetje het failliet van onze samenleving...

Katniss

Katniss

12-10-2015 om 19:18

Het lijkt mij heerlijk

Als ik alleenstaand zou zijn zou ik heel graag zo'n lekker overzichtelijk rechttoerechtaan minihuisje willen hebben. Liefst met een aparte slaapkamer natuurlijk, maar dat valt misschien wel te realiseren in een iets grotere container.

Miraya

Miraya

12-10-2015 om 19:28

aso-woningen

die containers worden nu toch ook al gebruikt? Voor aso's, en dan heten ze 'skaeve huse': plek voor maximaal twee mensen. Iedere woning heeft 35 vierkante meter oppervlakte. De containerwoningen hebben eigen sanitair en een eigen keuken.

http://www.ccv-veiligheidsbeleving.nl/praktijkvoorbeelden/skaeve-huse

http://www.rijnmond.nl/nieuws/01-07-2015/rotterdamse-aso-wijk-vlakbij-schiebroek

De maat der dingen

Karig wonen is beter dan niet wonen. Bovendien, wat is karig? Menig opa of oma treft het slechter op een gedeelde slaapkamer met samengebruik van toilet en huiskamer. Al je privacy in één kast ter grootte van een Ikea kinderkast. Wat er ook voorzien wordt aan karigs, zo karig als oma het heeft wordt het niet. Ondertussen hebben zij wel een woning en oma's kleinkinderen niet.

Oma's kleinkinderen, onze kinderen, mogen niet kiezen voor zo'n karige woning. Zelfs niet als ze willen.

Ze mogen niet kiezen omdat het product goedkoop tijdelijk wonen niet in de marketingstrategie van de huizenmarkt past. Omdat de belangenpartijen, de vastgoedontwikkelaars, liever willen dat onze kinderen het grootste deel van hun salaris aan wonen uitgeven.

"Toch geloof ik niet dat de jeugd van tegenwoordig daar op zit te wachten....of de gemiddelde in echtscheiding liggende stakker of al die andere mensen die eigenlijk gisteren een woning nodig hadden maar niks kunnen vinden."

Als ze maar zelf kunnen kiezen. Voor iedereen die wel wil is het een oplossing. Voor de doorstoom op de woningmarkt hoeft maar 10% te willen.

Hortensia

Hortensia

12-10-2015 om 20:30

containerwoning

Ginny Twijfelvuur: "Toch geloof ik niet dat de jeugd van tegenwoordig daar op zit te wachten....of de gemiddelde in echtscheiding liggende stakker of al die andere mensen die eigenlijk gisteren een woning nodig hadden maar niks kunnen vinden."

Voor een gezin is het niks, maar door de jaren heen ken ik heel wat alleenstaanden (met name jongeren) die hun rechterhand zouden willen geven om zo'n eigen plekje te krijgen. Waar ik woon is het voor jongeren geen probleem om een flatje te krijgen, maar ik heb in plaatsen gewoond waar je tot je 25e-30e kansloos bent als je aangewezen bent op goedkopere sociale huur.

Zelf heb ik ruim dertig jaar geleden een tijdje in een verbouwd klaslokaal gewoond toen ik uit huis ging. Op naam van mijn toen-nog-verloofde die toen 25 was. Meer kon je in die tijd niet krijgen, maar we waren er blij mee, al was het superklein.

lieverkoekjes

Iedereen heeft liever een ruime woning, maar hier in Amsterdam zijn die containerwoningen maar wat gewild. Maar inderdaad: alleen beschikbaar voor studenten. En binnenkort een aantal voor alleenstaande vluchtelingen met status. Net gescheiden alleenstaanden, of een paar oudere dames zonder woning (ja, dat kan) die ik via mijn werk ken zouden ook wel willen, maar mogen niet.

Lieverkoekjes worden hier in Amsterdam niet gebakken. En ik woon hier nu al meer dan mijn halve leven, het is hier sinds medio jaren 80 nooit anders geweest. Al zit er wel progressie in: woningen zonder douche komen geloof ik niet of nauwelijks meer voor.

Groeten,

Temet

Katniss

"maar dat valt misschien wel te realiseren in een iets grotere container."

Die bestaan niet, vziw. Zeecontainers hebben een standaardmaat, da's nou net het hele eieren eten.

Het leeft, kennelijk. Toevallig een stukje in een Britse krant, met verwijzingen naar Amsterdam. Maar hier blijkt ook uit dat die dingen een standaardmaat hebben en dat het alleen een goedkope oplossing is als je containers als blokjes op elkaar stapelt. Zodra je leuke alternatieve dingen gaat doen wordt het weer duur. http://www.theguardian.com/cities/2015/oct/09/living-steel-box-shipping-containers-future-housing

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

12-10-2015 om 21:54

40 voet

Er bestaan ook 40 voet zeecontainers, maar dan gaat het weer richting riante woning

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-10-2015 om 22:21

Koppelen

Ze kunnen ook gekoppeld worden. Dat wordt bij kanroorunits ook weleens gedaan.
Dan krijg je vanzelf meer ruimte.

Zou kunnen dat de nood hier nog niet hoog genoeg is. Ken het concept alleen als studentenwoning. En die zijn er inderdaad wel blij mee.

Katniss

Dat kan hoor, in zo'n schattige containerwoning wonen. Ze gaan er naast onze wijk een paar neerzetten. Leuk in het groen, aan de andere kant van het spoor. Alleen jammer dat je waarschijnlijk niet heel leuke buren krijgt, het wordt zo'n asodorp. Om er voor in aanmerking te komen moet je eerst ruzie zoeken met je huidige buren, altijd je stereo op 10 hebben, dagelijks je vuilnis van het balkon gooien en wat mensen bedreigen. Succes!

skik

+ Brunette +

+ Brunette +

12-10-2015 om 23:17

Zo klein is 35 m2 toch niet?

Als je in je eentje woont en in een noodsituatie zit, is 35 m2 zo gek toch nog niet? Het is toch niet voor heel lang? Ik woon met mijn dochter sinds twaalf jaar in woningen van hooguit 55m2 (incl. balkon). Zou daar 20 m2 vanaf gaan, dan wordt het wat krap maar voor één persoon is het best te doen, zeker als je nog iets van bergruimte of een fietsenschuurtje hebt. Er zijn ook voordelen: lekker snel schoon en in een wip warmgestookt.

Leen13

Leen13

13-10-2015 om 00:06 Topicstarter

A.s. woensdag 10.15 debat in het parlement

Ik heb net met veel bewondering naar Pechtold zitten kijken die met argumenten weerwerk levert aan het nonperspectief van de VVD bij monde van Halbe Zijlstra. Ik ga het nog een keer kijken, je wilt graag goed beslagen ten ijs komen en niet vervallen in het slappe gras voor de voeten van de PVV wegmaaien maar een positief realistisch perspectief bieden.

http://www.politiekcompendium.nl/id/vjv9kvqimuzz/agenda/3417e_zitting_van_de_raad_van_de
Dinsdag is Koenders in Brussel ter voorbereiding van de Europese Raad op 15 en 16 oktober en woensdag is hij spreker in het parlement.

Jamie

Jamie

13-10-2015 om 08:13

Veel bejaardenwoningen zijn nog kleiner dan 35 vierkante meter. Kamer van 12, nog een kamer van 12, keuken, badkamer en wc en klaar ben je.

Leen13

Leen13

13-10-2015 om 09:12 Topicstarter

De media

http://www.npo.nl/goedemorgen-nederland/13-10-2015/POW_02936053

" De protesten hebben zin gehad, Purmerend krijgt voorlopig geen AZC".

En daarna wordt de microfoon onder een jongeman gehangen die vindt dat Nederland al vol genoeg is, al teveel criminaliteit wat al niet gehandeld kan worden.

Je moet wat doen blijkbaar om de ' stem van het volk' te verslaan.
Overigens wordt er in Purmerend uiteraard een link gelegd met de zeer lange wachttijd op een woning die de VVD niet gaat oplossen. Waarmee je het draagvlak voor vluchtelingen eigenhandig tegenwerkt.
Beschamend om te vinden dat Nederland al teveel mensen opneemt waar Turkije bezwijkt onder 2 miljoen vluchtelingen en wij er 28.000 aangelopen hebben gekregen tot nu toe.

Bij Purmerend

Begint de victorie!

Alhoewel het maar en halve overwinning is. Ze gaan alsnog proberen statushouders te vestigen.

Maar goed, het is een begin. De oproep van wilders vind navolging!Nu maar hopen dat op iedere plaats te lande de mensen in het geweer komen tegen de huisvesting van gelukszoekers.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-10-2015 om 09:43

AnneJ

"En daarna wordt de microfoon onder een jongeman gehangen die vindt dat Nederland al vol genoeg is, al teveel criminaliteit wat al niet gehandeld kan worden."

Is Nederland niet vol genoeg dan?

"Je moet wat doen blijkbaar om de ' stem van het volk' te verslaan."

Je kunt ze ook negeren, op eigen risico.

"Overigens wordt er in Purmerend uiteraard een link gelegd met de zeer lange wachttijd op een woning die de VVD niet gaat oplossen. Waarmee je het draagvlak voor vluchtelingen eigenhandig tegenwerkt."

Een terechte link, lijkt me. Ze kunnen er ook een leuke flat neerzetten.

"Beschamend om te vinden dat Nederland al teveel mensen opneemt waar Turkije bezwijkt onder 2 miljoen vluchtelingen en wij er 28.000 aangelopen hebben gekregen tot nu toe."

Idiote moralistische stelling. Als Belgie in een oorlogssituatie terecht zou komen zouden wij ook vluchtelingen krijgen. Maar dan vluchtelingen waarvan je kunt verwachten dat ze op termijn weer terug zullen gaan. Turkije neemt trouwens niemand op, maar laat ze lekker doorgaan naar het westen. Blijkbaar kiezen hun Syrische moslimbroeders er massaal voor om naar het rijke goddeloze westen te gaan in plaats van in Turkije te blijven. Hoe zou dat toch komen?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2015 om 10:05

Sorry?

Ad Hombre: Je kunt ze ook negeren, op eigen risico.

Dat klinkt als een dreigement.

En als jij hier zonder blikken en blozen zegt dat Turkije ze niet opneemt, doe je wel heel erg je best om als dom blondje over te komen. Misschien zou je het anders moeten zeggen. Turkije laat ze met miljoenen toe, maar neemt ze niet op. En daar zit ook meteen de kneep. Men heeft daar totaal geen toekomstperspectief en dat is fnuikend als je weet dat de kans groot is dat je de rest van je leven in een tentenkamp moet doorbrengen. Dat Turkije de grenzen niet vergrendelt, vind ik begrijpelijk. Er valt niet tegenop te tentenbouwen. Wat gebeurt er als jij je melk op hoog vuur laat staan? Dat kookt op een gegeven moment over. Turkije, Libanon en Jordanië, koken over. Nederland nog niet. Bij ons is het probleem vooral dat men de voorbodes van dit hele gebeuren heeft genegeerd en er niet voor heeft gezorgd dat er fatsoenlijke onderkomens gereed stonden. Als die er waren geweest, had dáár geen haan naar gekraaid. Dat het nu zo'n probleem is in Nederland, heeft voor 80 procent te maken met dat de toch al intolerante mensen zich nu door Wilders vrij voelen om dat in alle toonaarden te spuien.

Eye opener?

Mijn indruk van het soberheidsplan is dat het gemaakt is door mensen die geen idee hebben van het niveau van karig wonen dat allang plaats heeft in Nederland.
Dat zijn dan dus echt die mensen aan de onderkant van de ladder, op zijn minst de woonladder, die zich inderdaad voortdurend verdrongen voelen. Met dit karigheidsplan worden ze weer overgeslagen, waarom zij niet, en kennelijk worden ze niet eens gekend of gezien.

Een kijktip voor iedereen die denkt dat een container het summum van karig is. zie


www.youtube.com/watch?v=92XFs7Xsi3c en vervolgens google streefview bij Rembrandtweg 30, 2202 AZ Noordwijk. Bekijk het gebouw van buiten. Van binnen ziet het er ook zo uit. Dat gezinnetje dat je daar buiten ziet, dat woonde er ook. Mijn eigen dochter woonde er even.

De meer permanente bewoners bestonden uit uit huis gezetten wegens schulden, mensen die uit de gevangenis waren ontslagen, gescheiden, uitbehandelde psychiatrische patiënten en gezinnetjes zonder huis wegens brand, schulden of ontslag in het buitenland.

Mijn dochter had er een hotelsuite. 2 kamers op nog geen 30 m2 en een natte cel. Dat kostte 600 euro in de maand.

Dit hotel is volgens mij nu neergehaald. Maar het was niet de enige dat eenmaal afgekeurd door de brandweer als hotel nog dienst deed als woning voor woningzoekenden. In Amsterdam komt dat ook voor. Er is jacht op wat men 'illegale hotels' noemt. Dat is wel een politieke keus. In Noordwijk wordt elke schimmelend schuurtje verhuurd als vakantieverblijf en wie wil mag langer blijven. De gemeenteraad aldaar is niet zo enthousiast bij het handhaven.
Karig wonen. Karig wonen mijn neus.

Er zijn minstens 14.000 Nederlanders die kariger wonen dan in een container van 30m2. Dan zijn er ook nog eens minstens 14.000 mensen die, zodra het beschikbaar is, dolgraag zo'n container zouden betrekken.

Voor de vluchtelingen doet het helemaal niks. Zie nieuwsuur van gisteren en hoe karig het wonen in Turkije is.

Het hele plan heeft veel weg van de Volkswagefraude. Op papier in de modellen zal er wel zuinig uitzien.
Maar in de werkelijkheid gaat het gewoon om behuizing die voor veel meer mensen wenselijk is.

Ja, haal het schot weg tussen statushouders en andere inwoners. De overeenkomst is dat er (her)starters zijn die met weinig tevreden kunnen zijn om er tegelijkertijd alles aan te doen om door te groeien.

Jamie

Jamie

13-10-2015 om 10:13

lol

Die foto op youtube krijgt opeens een enorm aantal hits. Het staat nu op 37

Waarom lieg je?

Ad Hombre "Turkije neemt trouwens niemand op, maar laat ze lekker doorgaan naar het westen."

Waarom argumenteer je met leugens?
Of denk je echt dat Turkije geen vluchtelingen opneemt?

Ik ben het overigens met je eens dat er in Turkije een steeds grotere druk op die vluchtelingen ontstaat. Ze worden verjaagd. Vooralsnog trouwens nog niet legaal van staatswege maar via de meer illegale tak; de knokploegen van de vrienden van Erdogan. Ja, mensen worden gelokt, geduwd en verjaagd.

"Blijkbaar kiezen hun Syrische moslimbroeders er massaal voor om naar het rijke goddeloze westen te gaan in plaats van in Turkije te blijven. Hoe zou dat toch komen?"

Geef daar eens een andere redelijke verklaring voor dan verjaging.

Ik roep graag in herinnering: http://www.nu.nl/buitenland/4084542/turkije-bouwt-enorm-nieuw-opvangkamp-syrische-vluchtelingen.html

AnneJ,

Beschamend? Zo te lezen krijgen de vluchtelingen in Turkije de status gast, zodat ze niet zich niet kunnen beroepen op de internationale rechten van een vluchteling. Daarnaast wonen ze volgens de afbeeldingen op google in tentenkampen direct naast de grens, zodat ze weer snel terug kunnen. De mensen die naar Istanbul vertrokken, leven op straat.
Ik denk dat je de twee landen niet met elkaar kan vergelijken en kan spreken van een beschamende conclusie.
Als de vluchtelingen hier worden opgevangen zoals ze in Turkije worden opgevangen, en behandeld, dan wel.

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/28004_syrische_vluchtelingen_het_nieuwe_probleem_van_turkije/

Willen we dat dan?

"Als de vluchtelingen hier worden opgevangen zoals ze in Turkije worden opgevangen, en behandeld, dan wel."
Moet je je voorstellen hoe Nederland dan uit ziet.

Wie wil dat nou?

Ad Hombre

Ad Hombre

13-10-2015 om 10:26

Kaaskopje

"Ad Hombre: Je kunt ze ook negeren, op eigen risico.

Dat klinkt als een dreigement."

Hoezo? Denk je dat ik anders een aanslag ga plegen? Nee, daar ben ik het type niet voor. Maar het is levensgevaarlijk om grote delen van je bevolking te negeren, te schofferen en te demoniseren. Op een bepaald moment keert zich dat tegen je. En als dat gebeurt ben ik mogelijk een van de slachtoffers. De gemiddelde PVV-stemmer moet niets van mij hebben kan ik je vertellen. (en vice versa)

"En als jij hier zonder blikken en blozen zegt dat Turkije ze niet opneemt, doe je wel heel erg je best om als dom blondje over te komen. Misschien zou je het anders moeten zeggen. Turkije laat ze met miljoenen toe, maar neemt ze niet op."

Precies.

"En daar zit ook meteen de kneep. Men heeft daar totaal geen toekomstperspectief en dat is fnuikend als je weet dat de kans groot is dat je de rest van je leven in een tentenkamp moet doorbrengen."

Ze kunnen toch terug als de zaak weer rustig is? Daar moet je toch vanuit gaan. Vandaar dat opvang in de regio de voorkeur heeft.

"Dat Turkije de grenzen niet vergrendelt, vind ik begrijpelijk. Er valt niet tegenop te tentenbouwen. Wat gebeurt er als jij je melk op hoog vuur laat staan? Dat kookt op een gegeven moment over. Turkije, Libanon en Jordanië, koken over. Nederland nog niet. Bij ons is het probleem vooral dat men de voorbodes van dit hele gebeuren heeft genegeerd en er niet voor heeft gezorgd dat er fatsoenlijke onderkomens gereed stonden. Als die er waren geweest, had dáár geen haan naar gekraaid. "

Nee, ons probleem is,dat zodra er *ergens* in de wereld iets gebeurt (of zelfs niet gebeurt) iederen het liefst naar W-Europa komt. Omdat het hier gewoon het lekkerst is en het geld aan het loket te krijgen is. Nog wel.

Ons probleem is bovendien dat er massaal mensen komen die helemaal niets ophebben met onze westerse waarden. En die we dus niet zouden moeten willen hebben!

En als laatste is ons probleem dat er heel veel Nederlanders zijn zijn die vinden dat we zodra we een zielig verhaal horen direct onze grenzen moeten opengooien en dat iedereen die het daar niet mee eens is (dat zijn er ook heel veel) een slecht mens is.

We hebben een paradijs geerfd van onze ouders, lijkt het je een goed idee als we onze kinderen met een hel opzadelen? Mij niet! Als we zo nodig moeten helpen laten we het dan daar doen en niet hier.

"Dat het nu zo'n probleem is in Nederland, heeft voor 80 procent te maken met dat de toch al intolerante mensen zich nu door Wilders vrij voelen om dat in alle toonaarden te spuien."

Wat denk je dat er gebeurt als we hier klaar staan om iedereen die vervolgd wordt of gevaar loopt met open armen te ontvangen? Dan komen ze! Met honderduizenden, met miljoenen. Het is nou eenmaal een puinhoop in de rest van de wereld. Hoeveel denk je er aan te kunnen? 2 miljoen? 4 miljoen? Ook jij moet ergens een grens zien toch? Waar ligt die van jou? Noem eens een getal? En wat moeten we volgens jou doen als we die grens naderen? Ca. 10 procent van de mannen i shomoseksueel. Wat als alle homo's uit moslimlanden (waar ze het niet fijn hebben) naar NL willen komen? Dat is dan 100 miljoen!

Niemand kan toch zo naief en liefdadig zijn om geen enkele beperking te willen accepteren? Dus wat is dan het verschil tussen jou en de Wilders aanhangers? Alleen de hoogte van je limiet?

Ons sociale stelsel is niet bestand tegen een ongelimiteerde toevloed van economisch zwakke migranten.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2015 om 10:28

Studentencontainers

In onze stad is ook even sprake geweest van het plaatsen van studentencontainers. Die zouden op het terrein van een gesloopt bedrijf komen. Het was een oplossing voor de vraag naar woonruimte én het zou interessant kunnen zijn voor de daar gevestigde winkels of nog te vestigen ondernemingen. Dat plan ging van tafel. Inmiddels staat er een megabioscoop in wording. Echt groot! En er is speciaal een brug aangelegd om er maar voor te zorgen dat bioscoopgangers geen extra meters hoeven te maken tussen trein/bus en bioscoop. Als die brug iets verderop was gelegd, hadden studenten en een complete woonwijk daar enorm van geprofiteerd. Ik zeg eerlijk dat het mij persoonlijk geen biet uitmaakt of daar woningen staan of een bioscoop, maar het is wel tekenend voor een gemeenteraad, die blijkbaar liever investeert in miljoenenverslindende bruggen, fietspaden en een bioscoop waarvan nog moet blijken of dat echt zo'n stormloop zal beleven, dan in nieuwe woningen voor arme studenten. Keuzes... zakelijke belangen gaan bij sommige partijen als het even kan voor sociale belangen. Zo heb je ook partijen waar islamofobe belangen vóór sociale belangen gaan.

Aantallen

AnneJ vond het beschamend dat Nederland moeilijk deed over 28.000 terwijl er in Turkije ruim 2 miljoen vluchtelingen worden opgevangen.

Trouwens, hoe het eruit gaat zien als vluchtelingen in Nederland in tenten gaan wonen doet mij denken aan de foto's van de uitgeprocedeerde asielzoekers die een paar jaar geleden midden in een woonwijk een tentenkamp opzetten waar het ontbrak aan sanitaire voorzieningen etc, met de winter in aantocht. Lijkt mij wenselijk dat soort toestanden te voorkomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2015 om 10:54

Ad Hombre

Nee, jij gaat geen aanslag plegen, maar je kunt ook door woorden ánderen aanmoedigen.

In Syrië komt het waarschijnlijk de komende járen niet goed. Als Assad in het zadel blijft zitten, is voor de meesten terugkeer niet mogelijk. Valt Assad van zijn stoel, dan ontstaat er een situatie als in Irak of Afghanistan. Men zal zich nog decennia lang niet veilig kunnen voelen door onderlinge strijd. Het is een onmogelijke situatie. De generaties die nu ons land binnenkomen, kunnen naar zeer grote waarschijnlijkheid nooit terug. Dat moeten 'we' accepteren. Ondertussen moeten 'we' eraan werken dat andere landen dan Nederland zich socialer én vriendelijker opstellen, zodat de koek verdeeld kan worden.

Wat beperkingen betreft die gesteld moeten worden aan onze 'liefdadigheid', hoorde ik dat daar ook actief aan wordt gewerkt. Kom je uit een land die je veilig kunt noemen, dan kun je weer naar huis. Een minder dikke boterham dan een Nederlandse boterham is geen vanzelfsprekende reden om hier als vluchteling binnen te mogen komen. Is de 'thuis'-situatie dat je regelrecht verhongert, dan vind ik een economische vluchteling ook acceptabel.

Homo's uit intolerante landen, hebben naar mijn idee alle recht om naar een toleranter land te vluchten. Wat wil jij dan? Dat ze stuk voor stuk door IS of andere fanatiekelingen van een gebouw worden gegooid?

Ik waag me niet aan cijfers van wat ik acceptabel vind. Natuurlijk kan het niet zo zijn dat wij totaal ondergesneeuwd raken door vluchtelingen. De verhoudingen moeten nog wel acceptabel zijn. Voor zover nu aan de orde is, is dat nog absoluut acceptabel. We zitten nu niet vol. Er is werk aan de winkel voor de toekomst, want wij kunnen inderdaad niet de hele wereld aan.

Dat moest maar eens hardop gezegd worden

"Maar het is levensgevaarlijk om grote delen van je bevolking te negeren, te schofferen en te demonieren."
Kun je alsjeblieft specifiek in wie je bedoelt.
Ik zie Mark in deze draad en verder en heleboel reageerders op het internet een deel van de bevolking negeren, schofferen en demonieren namelijk statushouders. Bedoel je die?

Of bedoel je juist die scheldende meute die zich door de enkele aanwezigheid van bijvoorbeeld statushouders al miskend, gekwetst en misdeeld voelt?

"Op een bepaald moment keert zich dat tegen je. En als dat gebeurt ben ik mogelijk een van de slachtoffers. De gemiddelde PVV-stemmer moet niets van mij hebben kan ik je vertellen. (en vice versa)"
Ah ja, die meute kennelijk.
Maar wat is nu je oplossing? Je laten gijzelen door deze minderheid? Ze hun zin geven? Weet je dan wat ze precies willen?

Men keert zich nu en masse ook tegen statushouders. Dat zijn mensen die meestal in de regeerperiode van Wilders het land in zijn gekomen, die onder zijn voorwaarden voor toelating zijn getoetst en onder zijn vlag rechten hebben opgebouwd voor verblijf.
Dat kan kennelijk niet bommen: nu keert Geert en Mark en de scheldende meute zich toch ook tegen hen. Het zijn verwende jongens. Ze hebben nooit genoeg. Het zijn dwingelanden tot en met. Dat moest maar eens hardop gezegd worden.

Hé, en als je bang van wordt dan mag je bij mij.

Voer ondertussen vooral je eigen discussie met je eigen argumenten.

Leen13

Leen13

13-10-2015 om 11:23 Topicstarter

eigen argumenten

Dat is wat Pechtold gisteren deed. Dat je je niet moet laten gijzelen door die PVV hetzerij.
15 jaar geleden was er een veel grotere instroom van vluchtelingen volgens Pechtold. Vorig jaar meldde Teeven nog dat we dit jaar 65.000 vluchtelingen konden verwachten in 2015. Daar heeft niemand van het kabinet voorbereidselen voor getroffen. Maar nu zijn er inmiddels een stuk minder gekomen namelijk 28.000 tot nu toe en ligt het land in crisis.
Laten we vooral realistisch blijven.
Waar is het berichtje dat men het met 6 miljoen mensen na de oorlog al vol vond in Nederland? Er moest hoognodig geemigreerd worden.
Confronteer de VVD blijven met die rhetoriek dat je niet bouwt voor de onderkant want marktverstorend, terwijl je wel mag liegen dat bouwen voor het bovenste segment, dat is niet de middenmoot, zal zorgen dat er aan de onderkant woningen vrijkomen. Die praatjse waardoor men ook in Purmerend gelooft dat de vluchtelingen de schaarse huizen gaan opeisen die zij niet krijgen. Nee, niet krijgen van de VVD!
En verder vond ik overigens wel verstandig wat Pechtold verder zei. Hij trof in het AZC in Vlissingen naast een sporthal vol Syrische gezinnen ook 30 Albanese mannen aan, die al de 4x dat deze families naar een volgende noodopvang werden verhuisd meegegaan waren. Idee van Pechtold om ze direct bij het eerste AZC waar je ze aantreft uit te zetten. Dat is geen oorlogsland Albanie, Nederlanders gaan daar met vakantie. Desnoods geef je ze een treinkaartje, maar je zet ze eruit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.