Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fianna

Fianna

18-07-2011 om 17:37

Waarom zou je willen emigreren?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

19-07-2011 om 11:33

Fianna

De oostkust van de VS is inderdaad prachtig. Ik ben alleen niet zo van de koude winters dus ik zou liever in Californië zitten wat dat betreft.

Ik heb vroeger (voor de economische crisis) wel eens overwogen om te kijken of ik een baan in de VS kon krijgen. De paar jaar die ik daar heb doorgebracht bevielen me erg goed. Voor de economische crisis zag ik daar vaak aantrekkelijke banen in mijn vakgebied. Man zag het alleen niet zo zitten. Achteraf misschien maar goed ook.

Als ik uitreken wat ik daar kwijt zou zijn gemiddeld aan studerende kinderen en aan een goede ziektekosten verzekering dan weegt zelfs de mindere belasting daar niet tegen op. Dan moet er toch meer inkomen tegenover staan.

Ander voordeel van Europa waar ik erg blij mee ben: veel meer betaalde vakantie dagen. Ik heb vrienden in de VS die soms echt maar 10 dagen per jaar hebben. In mijn sector is het vaak wel meer maar voor mijn man zou ik het wel sneu vinden.

Het blijft ergens wel altijd trekken hoewel de carrière kansen nu ook iets minder liggen maar als ik andere keuzes had gemaakt met betrekking tot de hoeveelheid kinderen was ik misschien toch die kant opgegaan.

Hibiscus

Hibiscus

19-07-2011 om 11:54

Fiorucci

heb je nog lekker gegeten? Leuke stad he

Hibiscus

Remigreren

Klimaat is hier hetzelfde natuurlijk als in Holland. Maar ik wil zo graag terug naar de kust.....

Fiorucci

Fiorucci

19-07-2011 om 13:29

Hibiscus

Jaaa, heerlijk, bij een italiaan in Soho bijvoorbeeld, canneloni met ricotta en spinazie, met real sicilian lemonade, en een goddelijke lamscurry op Camden Market, voor vier pond..) Zucht.....ik ga dus deze week even naar de marokkaan, lamsvlees halen en curry maken.

Jujube

Jujube

19-07-2011 om 15:29

Niet voor 't weer

Ik zou nooit voor het weer emigreren. Bovendien houd ik niet van hoge temperaturen. Ik ben dus blij dat het nu koeler is. Wel vond ik de hoge temperaturen in de VS vorig jaar veel beter te verdragen dan hier; hier wordt het meteen zo benauwd en vochtig.
Als ik zou emigreren zou dat zijn voor bijvoorbeeld een heel leuke baan ergens in den vreemde of gewoon als avontuur. Man droomt momenteel van een huisje in Noord-Italië en ik droom van een huisje aan de kust van Oregon, dichtbij mijn halfbroer. Die kust daar is zo mooi en ruig, daar kan de nederlandse kust niet aan tippen!
Verder vind ik Nederland een prettig land qua voorzieningen, maar niet qua levensstijl. Ik ben meer van de bourgondische en relaxte stijl
Groet,
Jujube

Wilma

Wilma

19-07-2011 om 15:43

Als je alleen voor 't weer weg wilt

kom dan lekker hier wonen. Alle wolkbreuken alleen maar op teevee gezien. Bij RTL-weer waren allemaal ingestuurde foto's vandeweek van snertweer en één foto vanuit hier ergens en daar zaten ze op 't terrasje.

Echt prachtig weer hier, vandaag beetje bewolkt, maar de zonneschermen zijn naar beneden en 't is qua temperatuur heerlijk.

Alleen kán 't hier stikheet zijn, maar daar heb je dan (als je dat snertweer zo beu bent) vast geen moeite mee.

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 16:44

Pelle & hibiscus

Nee, ik ben niet kort van geheugen. Het kan wel zijn dat het in verhouding zacht en zonnig was, maar ik vond het niet bijzonder mooi. Het klimaat hier ligt me gewoon niet. Je kunt dus blijven gooien met feiten dat het dan en dan boven het gemiddelde was, wat mij betreft is er dan wat mis met het gemiddelde.

Hibiscus, uiteraard is er overal wel wat qua weer, maar het ene weer ligt iemand beter dan het andere weer. Ik houd misschien meer van extremen. Lekker koude winters met veel sneeuw en lekker warme lange zomers. ALs ik elke zomer weer als een teleurstelling ervaar en er echt flink van baal is het voor MIJ misschien wel een reden om te emigreren. Maar dat is dus heel persoonlijk allemaal

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 16:50

Maylise

Mijn familie komt uit Californie, heb er ook een tijdje als kind gewoon, in de desert, prachtig idd, maar ik houd van seizoenen en dat zou ik misschien erg missen. Ik houd trouwens wel van die winters in de oostkust (ook meegemaakt).
Qua werk zou mijn man het daar redelijk goed doen. Hij is torenkraanmachinist en zou wrs prima aan de bak kunnen in New York én hij is er niet vies van om lange uren te maken. Sterker nog, hij vervloekt het nederlandse systeem van 40 uur werken regelmatig. Wat ik qua werk zou kunnen doen, geen idee.
Idd hoor, studie duur, ziektekosten duur (alhoewel het bij sommige banen weer goed geregeld is), vakantiedagen, heel weinig idd, hoewel je dat weer kunt opbouwen.
Bij mij blijft het dus ook trekken en ik baal er van dat ik niet eerder de beslissing heb genomen. We hebben op het punt gestaan, 7 jaar geleden, toen kreeg ik op het laatste moment (bijna tickets gekocht bij wijze van) cold feet.
Hmmm, het kan natuurlijk altijd nog...

NaShA

NaShA

19-07-2011 om 17:35

Nogmaals

ik snap best dat het fijn is dat het in het voorjaar zulk lekker weer was, maar het meerendeel daarvan heb ik gemist omdat ik op het werk was. Het enige dat ik vraag is, om de weken dat ik vrij ben, gewoon wat lekkerder weer te hebben dan dit, anderhalve week van de 3 weken vind ik toch wat karig! En als ik daarvoor naar een land met een stabieler klimaat zou moeten, dan zou ik dat graag doen (maar inderdaad, wat voor werk zou ik moeten doen, ben ook niet een speciaal geschoold iemand...). Ik weet heus wel dat het klimaat in Nederland nu eenmaal erg onstabiel is vanwege onze ligging aan zee (dat heb ik nog wel onthouden van school). En die seizoenen? Ik heb er echt niks mee, kunnen me gestolen worden. Van januari tot de kerst mag het van mij 20 graden met zon zijn, dan 2 weken sneeuw in de kerstvakantie, voor de kinderen.

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 17:40

Precies

nasha. Ieder zijn eigen ding toch? Alsof je niet zou mogen balen van het nederlandse klimaat. Ik baal er dus van!
Dat mooie vroege voorjaar, is veel te lang geleden. Ik ben nog niet opgeladen genoeg voor de lange, lange herfst en winter die gaat komen... En de inderen zaten op school tijdens dat mooie (maar korte) voorjaar. Ze hebben nu derde week zomervakantie en het is gewoon geen zomer.

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 17:47

Pelle

in een landklimaat heb je echt geen 2 seizoenen hoor! Hoe kom je daarbij? De herfst aan de oostkust van VS is prachtig, voorjaar is ook mooi. Je kan makkelijk een zomer hebben van enkele maanden en nog 3 seizoenen (mijn eis is nl ook nog een mooie lente ) en een indian summer, dan heb je het al gauw over 6 maanden mooi weer.
Ierland, leuk land hoor! Goed betaalde baan is daar nu natuurlijk een lachertje. Uberhaupt een baan! Heb een aantal vrienden daar die de helft (!) van hun salaris hebben moeten inleveren. Anderen will weer emigreren, want geen werk. Zonde hoor, zo'n mooi land! Alleen zonde van het klimaat

Fiorucci

Fiorucci

19-07-2011 om 18:48

Maar.....

De zomer is toch nog lang niet voorbij?? Voor volgende week zijn de voorspellingen echt niet slecht!

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 19:26

Fio

Je mist het punt. Het gaat er niet alleen om dat de zomer nog niet voorbij is en we volgende week misschien wat beter weer krijgen. Het gaat erom dat ik het gewoon weer een tegenvaller vind, sowieso het klimaat dus hier. Ik kan er slecht tegen, die grilligheid, dan weer 2 weken slecht, dan hopelijk een weekje goed, dan weer prut en dan wie weet een hittegolf. Het is hier hollen of stilstaan en ik krijg er geen zomer gevoel van. En nogmaals, dat vind ik. Jij mag het een prima zomer vinden, ik vind het gewoon niks, of het nou wel of niet volgende week 30 graden wordt.
Samenvattend: ik wil gewoon een zomer die enkele maanden duurt

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 20:08

Pelle

Jeetje pelle zo bedoel ik dat niet hoor, jou de les lezen, wilde alleen wat ervaringen kwijt over Ierland, gewoon omdat het interessant is. Het is geen wedstrijd van wie het het beste weet en ik twijfel niet aan je kennis

En wb landklimaat: de lente's en herfst zullen soms wat korter zijn, maar ze zijn er wel. Overigens vind IK het helemaal niet erg een kortere lente en herfst.
Wat er bedoelt wordt in de omschrijving op wikipedia met 'neerslag gedurende het hele jaar' is dat er gedurende het hele jaar mogelijk neerslag is, dus geen regenseizoenen oid. Niet dat het het hele jaar door e lke dagregent! Een gemiddelde temp van 22 in de zomer: heerlijk ja! En zoals je zelf kan lezen, heel veel verschillen in de landklimaten, ik heb het echt niet over -38 in de winter.
Trouwens volgens jouw link valt new jersey waar ik eventueel heen zou willen niet eens onder een landklimaat, maar onder een warm zeeklimaat. Maakt niet uit, wat noordelijker is het wel een landklimaat, wat ik ook ken, en ik vind dat ook prima. Is echt niet allemaal zo extreem als jij denkt!

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 20:44

Dus

een 'echt' landklimaat bestaat niet! wel een extreem landklimaat en een gematigde versie. Heel veel soorten.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-07-2011 om 20:55

Geëmigreerd vanwege het weer.

En nee, ik mis de seizoenen niet, de zomer is lang, warm en regenvrij, de winter is wat instabieler, dan is het 's avonds eerder donker dus frisser. Inmiddels ben ik ook de lossere levensstijl gewend dus ook daarom zou ik niet graag naar Nederland terugwillen.

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 21:05

Oja, wilma

dat wilde ik steeds vragen: waar woon jij dan?

NaShA

NaShA

19-07-2011 om 22:33

En dan nog maar een keer

als je een paar maanden mooi weer hebt, dan kun je, ondanks werk, toch meer genieten van het mooie weer. Ook in het buitenland zal ik gewoon inkomsten moeten hebben, dat verandert niet.
Dat het volgende week weer beter wordt, fijn. Maar volgende week donderdag moet ik gewoon weer werken. Dat bedoel ik, mijn vakantie is niet waar ik op gehoopt had...

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 10:07

Fianna

Dan kun je beter op Sicilie gaan wonen, zoveel zomer dat je het spuugzat wordt..)

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 10:10

Ik snap niet zo goed dat anderen steeds iemand die dit niet een mooie zomer vindt wil opdringen dat het wél een mooie zomer is, of dat je wel van het voorjaar had kunnen genieten (die volgens mij nou ook weer niet heel denderend was, maar dat is mijn eigen smaak). Dat is toch voor iedereen persoonlijk?
Net als die mensen die mij steeds proberen te vertellen dat zuurkool heus wel lekker is, als zij het maar voor me klaar mogen maken. Ik vind het gewoon vies spul!

En ik kan me voorstellen dat je stevig baalt dat als je vrij bent het weer pet is en als je werkt mooi.

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 10:12

Fio

Neeeheeeee, ik wil nl alle seizoenen!!!! Ik hoef niet het hele jaar dor zomer.
Sommige gedeelten van de VS hebben echt een prettig klimaat althans vind ik: lange warme zomers, koude winters met veel sneeuw.

Hibiscus

Hibiscus

20-07-2011 om 10:53

Emigreren voor het weer

Ik schreef eerder dat ik denk dat emigreren voor het weer geen goed idee is. Er komt zo ontzettend veel kijken bij een emigratie. Het is heel makkelijk om je blind te staren op alle voordelen en de mindere kanten voor het gemak te vergeten of ze domweg niet te zien.

Het wonen aan de oostkust van Amerika is geweldig, het is daar ontzettend mooi en je hebt een super buitenleven. Maar het is maar goed dat mijn moeder niet werkte. Die heerlijke koude winters zorgden ervoor dat we dagen achtereen niet naar school konden (snowdays) de bus reed niet, de school was dicht. Dat maakte dan wel weer dat die ellenlange zomervakantie (die begon in juni en duurde tot september) opeens wat korter was want die dagen moesten wel worden ingehaald (als het meer snowdays werden dan een bepaald aantal). Waren er echter geen snowdays, was de zomervakantie opeens langer!

Die zomers waren op zich ook al ellende voor werkende ouders. Je hebt zelf misschien 2 weken vakantie, maar je kinderen 9. Het resultaat, wekenlang op camp of erger, alle kinderen thuis en papa en mama werken. Mijn vriendin paste al vanaf haar 7e de hele zomer op haar jongere zusjes.

Wij konden als kind in Canada hele dagen niet naar buiten, het was -40. Mijn schoonmoeder durfde het soms aan om met peuter en kleuter een blokje om te doen in New York, maar ook -30 is niet prettig met 2 kleintjes. En dus zat ook zij hele dagen binnen. Dan heb ik het over de hurricanes nog niet eens gehad waarbij ons houten huis letterlijk bijna instortte. Het buurhuis had minder geluk.

Wij zijn nu zelf ons aan het herbezinnen. Het leven is hier geweldig. Het buitenleven is echt zoveel fijner dan Nederland en de engelse manier van leven staat ons erg aan. Maar ook hier zijn uiteraard nadelen waar we van te voren niet helemaal goed over hadden nagedacht. Willen we ons kind op een niet zo goede middelbare staatsschool hebben of betalen we £15000 of meer per jaar voor een priveschool. Een tussenweg is er niet echt. Willen we echt bijna een miljoen betalen voor een huis met 3 slaapkamers? Onze ouders worden ouder en hebben hulp nodig, moeten we dan onze eigen droom achterna of hebben we ook een soort 'plicht' om hen in hun eindjaren bij te staan.

Emigreren moet je echt heel goed overdenken, simpelweg de zon achterna werkt gewoon niet, dan kom je andere problemen tegen waar geen sneeuwwinter of zonneschijn tegenop kan.

Hibiscus

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 11:06

Hibiscus

Ik ben het op zich eens met je hoor! Maar ik had ook al in het begin gezegd dat er meer factoren mee spelen. Ik geef toe dat het weer een grote rol speelt, juist omdat ik zo gesteld ben op dat buitenleven en ik dat hier echt enorm mis. Ik denk dat het veel aan de kwaliteit van mijn leven zou toevoegen, zo'n buitenleven als in de oostkust van de vs. Het is niet alleen het weer, maar alles wat er bij komt kijken
Vergeet niet dat ik dat gedeelte van de VS redelijk goed ken. Heb er als kind gewoond én ben er erg vaak op bezoek geweest. Ik ken de cultuur, snap de cultuur en heb nu steeds vaker heimwee gevoelens.
Ik zal eens aan mijn stiefzusje vragen hoe zij dat doet met 2 kinderen en werken in de winter. Ik geloof nl dat dat prima lukt. Ook in de zomer, idd summercamp. Niet anders dan de bso toch?

Hibiscus

Hibiscus

20-07-2011 om 11:27

Fianna

Ik kan alleen maar zeggen, volg je hart. Niets ergers dan straks oud en grijs te zijn en te denken, waren we maar gegaan...

Wat ik het grote voordeel van een emigratie vindt is dat je je leven en je relatie op een heel andere manier gaat zien. Je bent echt op elkaar aangewezen als gezin en als de basis goed zit, is dat een prachtige ervaring. Ik had het niet willen missen. Ik heb onze kinderen in dit jaar zien groeien en we zijn als gezin (terwijl ik mijn man toch al ruim 20 jaar ken en we vaker samen in het buitenland hebben gewoond) dichter bij elkaar gekomen en elkaar nog meer gaan waarderen.

En als bonus zijn onze kinderen nu vloeiend drie-talig.
cadeau voor het leven.

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 11:29

Fianna

Kijk wel uit dat je het niet teveel idealiseert....er is nu weer een zware hittegolf in sommige delen van The States en die winters in het oosten kunnen echt heel zwaar/gevaarlijk zijn, een vriendin van mij woont daar.
Ik wil je helemaal niet opdringen dat dit een perfect klimaat is of een perfecte zomer. Maar zo erg is het nu ook weer niet.

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 12:30

Fio en hibiscus

Mijn vader woont in het oosten en het gedeelte waar hij woont is redelijk mild. Als er dan hele zware winters zijn, valt het in het gebied waar hij zit enorm mee. Hij zit wel eens ingesneeuwd, maar is niet allemaal zo heftig. Ook wat betreft het warme weer. Het kan daar erg warm worden (35 graden is geen uitzondering) maar die enorme zware hittegolven heb je daar ook niet zo heel erg.
Er zijn heel veel verschillen hoor in het oosten. Zelfs binnen 1 staat in het oosten kun je meerdere klimaat verschillen hebben.

Hibiscus, zoals altijd maken mijn hart en verstand een gevecht. Uiteindelijk is het de vraag wie er wint.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 14:12

Fianna

Het kan er erg heet worden,35 graden, maar hittegolven heb je daar niet zo...die snap ik niet maar goed, maakt niet uit.
Volg je hart, heb ik nooit spijt van gehad!

Hibiscus

Hibiscus

20-07-2011 om 14:17

Hart volgen

eens met Fiorucci, volg je hart. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het tegenvalt en dan kun je altijd terug, een ervaring rijker.

Hibiscus

Wilma

Wilma

20-07-2011 om 14:23

Fianna

Ik woon in het uiterste zuiden van Limburg. Maar niet in Maastricht. Onlangs echt noodweer in Maastricht, maar niet bij ons. Verder oogt 't hier alsof je in het buitenland bent, da's ook wel leuk meegenomen .

Vandaag weer mooi weer trouwens, paar kleine spettertjes vanmorgen, maar verder weer heerlijk weer!

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 14:23

Fio

Wat ik bedoel is niet enorme hittegolven waar jij het over hebt, dus warmer zijn dan 35 graden. Overigens is 35 graden niet standaard hoor, maar 30 graden wel.

Hibiscus, toch vind ik het eng. De weg terug zal lastig zijn als het niet werkt. Je geeft je baan op, je huis. Zie dat maar eens terug te krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.