Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fianna

Fianna

18-07-2011 om 17:37

Waarom zou je willen emigreren?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

20-07-2011 om 14:24

Wilma

Limburg! Ook leuk idd! Zeker beter weer dan hier (vlakbij Den Haag)

Wilma

Wilma

20-07-2011 om 14:29

Ah fianna, we zijn live

Vlakbij Den Haag, daar gingen wij vorig jaar op vakantie. (met als uitstapje Den Haag zelf en het Binnenhof en waarachtig, Geert Wilders beende nog voorbij ook!).

Haha, wat is Nederland toch veelzijdig !

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 15:19

Haha wilma

Daar heb ik je nog rondgeleid, weet je nog, het Binnenhof?

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 15:20

Fianna

Mwah, echt veel heter dan 35 wordt het hier niet met hittegolven, dankzij die heerlijke wind van zee.

Hibiscus

Hibiscus

20-07-2011 om 15:28

Fianna

Natuurlijk is het eng, daarom durven veel mensen het niet. Maar als je echt een droom hebt, moet je die proberen waar te maken. Waarbij je uiteraard wel heel goed moet nadenken en realistisch moet zijn.
Een beetje avontuur in het leven kan best. Ik heb geleerd dat er altijd wel een oplossing komt, wat het leven je ook brengt, al moet je die oplossing zelf wel zoeken. Nu al weten waar en hoe ik de rest van mijn leven doorbreng, niets voor mij.

Hibiscus

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 17:53

Wilam en hibiscus

Tja da's waar. zo'n kleurrijk figuur als Wilders is misschien wel een reden om niet te emigreren. Of natuurlijk juist wel

Hibiscus, is helemaal waar wat je zegt. Uiteindelijk komt voor alles een oplossing!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2011 om 02:23

Wilma

dan kom ik vast vlak bij jou in de buurt 1 augustus. We gaan naar waar het op het buitenland lijkt

Wilma

Wilma

21-07-2011 om 13:08

Kaaskopje

Kun je aan me denken, vin'k een leuke gedachte .

Vaak als wij wat touren of ergens koffie gaan drinken ofzo, dan zeggen wij zelfs dat het hier net het buitenland is !

Wilma

Wilma

21-07-2011 om 13:09

Fio

Geweldig vond ik dat !!

Wilma

Wilma

21-07-2011 om 13:11

Hibiscus en de rest

Ja, dat vind ik dus ook. Als je iets, in dit geval emigreren, echt als doel hebt, dan moet je proberen dat waar te maken (indien mogelijk).

Vandeweek op teevee ergens bij (volgens mij bij Lipdub, tjongejonge wat is het komkommertijd op teevee zeg) een ouderpaar dat hun kroost toespreekt, kroost wilde naar canada emigreren. En dat was echt mooi, zo van het gaat jullie lukken enzo. Meestal wordt het zo'n toespraak van WIJ zullen jullie missen enzo, maar dit was echt een mooie toespraak. Toen dacht ik ook dat als dat toch écht de droom van dat jongere paar was, dat ze daar dan voor moesten gaan. Hielden ook hun huis in Nederland niet aan, want dan stonden ze nog met één voet in Nederland zeiden ze.

Ayanna

Ayanna

21-07-2011 om 13:28

Kaaskopje o.t.

Kom je nog in de buurt van Aardbeienland???

Wilma

Wilma

21-07-2011 om 13:45

Da's noordlimburg

Dás bij Horst toch, aardbeienland? Wel leuk trouwens, dat wel.

Maar ik wilde éven zeggen voor diegenen die een lastminute naar zuidlimburg (haha) willen doen, het regent hier nu écht pijpestelen !

Ayanna

Ayanna

21-07-2011 om 13:55

Wilma

Klopt! Kaaskopje heeft ooit foto's op Facebook gezien en vroeg zich af waar dat was. Ze vertelde toen dat ze Zuid-Limburg ging doen en ik probeer nu toch nog Noord-L. bij haar te promoten... Ik woon hier dan ook vlak om de hoek!

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2011 om 15:01

Leuk ayanna

Mijn schoonouders komen uit Lottum/Broekhuizen..

Ayanna

Ayanna

21-07-2011 om 15:58

Fio

Hemelsbreed bij mij 15 km verder! Als je een keer naar je schoonouders gaat moet je me tippen. Kop koffie aan de Maas is altijd gezellig!

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2011 om 18:09

Ayanna

Helaas, ze wonen nu in Zoetermeer, wij missen hun leuke huis aan de Maas wel hoor! Maar ze wonen nu wel gezellig in de stad.

Hibiscus

Hibiscus

21-07-2011 om 21:52

Ayanna

Ayanna

21-07-2011 om 21:59

Fio

Oh jammer, Zoetermeer is anders, maar ook leuk wonen!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2011 om 00:53

Ayanna

Ik weet het nog niet.

Ayanna

Ayanna

22-07-2011 om 09:45

Kaaskopje

Je bent van harte welkom!

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2011 om 10:38

Ayanna

Inderdaad jammer!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2011 om 20:22

Ayanna

Ik hou het zeker in gedachten, maar ik weet niet of we er tijd voor hebben. Ik wil even de grens over en de Kasteeltuinen zien. Dan zijn 2 nachtjes opeens niet zoveel
Stel dat we toch jullie kant op komen is het dan een beetje te befietsen van Arcen naar Horst en terug? Dat is toch niet zo heel ver?

Ayanna

Ayanna

23-07-2011 om 00:26

Fietsen

Als je in Arcen het pontje neemt naar Broekhuizen, dan zal het zo'n 22 km zijn naar hier. Maar ja, je moet ook weer terug... Weet niet wat jullie gewend zijn qua fietsen??? Het is trouwens wel een mooie route, langs het Schuitwater. Heel apart wandelgebied, zijn drooggevallen zij-armen van de Maas. En je komt langs een geweldige blauwe bessen-kwekerij (jammie!) en langs de Theetuinen en...en.... Kun je niet een week blijven???

Fianna

Fianna

23-07-2011 om 12:01

Hibiscus

Ja, briljant vind je niet
Waar ik heen ga morgen was het gisteren en is het vandaag 40 graden! Gelukkig koelt het morgen af naar 30.

Het is nu wel hier thuis het gesprek van de dag wel of niet emigreren. Ik ga als ik er ben mijn vader eens polsen, hoe het zit met werk en andere zaken.
Als het echt een droom is dat moet je er idd alles voor doen om het in vervulling te laten gaan. Waar ik mee zit is dat we een koophuis hebben en die met de huidige huizenprijzen echt niet zonder verlies verkocht krijgen. We hebben hem pas 3 jaar, dus de kosten koper er nog niet uit. Dat maakt het zo moeilijk.

Fianna

Fianna

23-07-2011 om 12:40

43 graden!

is het gisteren geworden bij mijn stiefzusje. Dat is misschien ook een beetje te veel van het goede! Schijnt in de laatste 16 jaar niet zo heet te zijn geweest daar. Ik probeer me op de hitte voor te bereiden...
Lang leve de airco!

Vic

Vic

23-07-2011 om 12:42

Tja

Ik keek net naar het weer op mijn vakantiebestemming (ik ga over twee weken). Maximumtemp rond de 15 graden, minimum -2. Dan heb ik liever 30 graden hoor! 43 is wel warm, dus dat vind ik lastig kiezen

Fianna

Fianna

23-07-2011 om 12:46

Vic

Ik ben benieuwd waar je heen gaat. Noord-Europa?
43 graden hoeft voor mij ook niet, zeker niet met die luchtvochtigheid. Als het goed is, wordt het er morgen 'maar' 30 graden. En dat wordt dat al even wennen, is toch al weer bijna 2 keer zo warm als hier.

Egel

Egel

23-07-2011 om 13:26

Fianna

Hm.... vorige zomer was ik in N-Europa (Finland): wekenlang rond de 35 graden. Dit jaar Zwiserland. Overdag tussen de 6 en max 18 graden (en die laatste was een uitzondering)... en het was niet eens hoog in de bergen!

Vic

Vic

23-07-2011 om 13:33

Oostenrijk

Ik ga naar Oostenrijk. Ik ben daar twintig jaar geleden al eens in de zomer geweest, in Wenen, en toen was het ontzettend warm (rond de 35 graden). Nu had ik wel verwacht dat het op zo'n berg wat koeler zou zijn, maar ik hoop toch echt dat ik daar straks niet met 15 graden zit.

NaShA

NaShA

23-07-2011 om 19:23

Hm...daar wel...

nou hoef ik geen 30 graden, maar ik kan me ook nog andere berichten uit Talinn herinneren, dus die 30 graden lijkt me echt een wereld van verschil!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.