Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Truusje

Truusje

30-09-2010 om 16:50

Wat ga jij merken van het regeerakkoord...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

01-10-2010 om 16:51

Oeps

Geen hypotheekrente-aftrek? Ik bedoel uiteraard dat daar niet aan getornt gaat worden...

sp

sp

01-10-2010 om 19:36

Mark

ik begrijp inderdaad ook helemaal niks van je jubelstemming, er is weinig te jubelen, tenzij je een van de heren met een hoog inkomen bent inderdaad.De hardwerkende mens, de WWB-er, WAJONGER (die ws allemaal op Wilders hebben gestemd vanwege zijn geblaat) komen er het slechtst vanaf en nog steeds dragen ze dit kabinet op handen. Zijn jullie gehersenspoeld ofzo?

reina

reina

01-10-2010 om 20:58

Ik denk

Waarschijnlijk hebben de Marken onder ons alleen geluisterd naar het geblaat van Wilders gisteren, maar heeft hij niet de moeite genomen zich in te lezen. Of Mark is een man met een goed inkomen, een koophuis en een gezond lichaam wie het weinig uitmaakt hoe het de mensen om hem heen vergaat die het minder goed getroffen hebben.

Ja mark is of kortzichtig of een egoïstische eikel

verder kan hij ook nog simpelweg een racist zijn. Marc is vooral blij, heel blij. En lachend zal hij straks langs alle allochtonen en minima lachen, want die zijn nu weer even op hun verdiende plek gezet, lekker terug geduwd, hè hè kan Marc weer met zijn glimlach op straat lopen. Nu nog een stok om op knieen te slaan en dan zal hij rollend van de lach niet meer bij komen.

Verdrietig

Tot voor kort was ik er trots op Nederlandse te zijn. Dat fijne landje waar iedereen recht had op een gelijke behandeling, een tolerant land.
Maar nu? Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die ik tegenkom op straat en een vriendelijk babbeltje mee maak hiervoor gekozen hebben. En toch is dat blijkbaar zo. Ik vind het erg, heel erg.
Op de "grote uitslagen avond" voelde ik zoveel plaatsvervangende schaamte. Ik kom uit Limburg...
Dit kabinet (als het er komt en zolang het er komt) zal ons hele sociale stelsel om zeep helpen.
De ouderen, gehandicapten, de zorg.
Huren omhoog, zorgtoeslag omlaag, Wajongg weg, bijstand omlaag, zorgverzekering omhoog, het basispakket nog meer uitgekleed.
En Marc is blij...Want Marc leest maar een ding: de buitenlanders gaan eruit. Jippy, en de rest kan stikken.
Marc mag 130, weer roken in een kleine kroeg, de hypotheekrente-aftrek blijft ongemoeid, de boerka's en hoofddoekjes gaan verdwijnen en och ja, als we toch bezig zijn kopen we nog maar een joint strike fighter. Wat een top-akkoord...WALGELIJK!!!!

Wajonger

Wajonger

01-10-2010 om 23:57

Reactie op sp

Beste SP,

Ik ben dan wel wajonger, maar heb dus echt niet op Wilders gestemd, het idee alleen al. Beetje kort door de bocht en ook niet op één van de andere heren van dit trio.

Wajonger

Nyntje

Nyntje

02-10-2010 om 00:03

Met mark eens

maar dat is vast geen verrassing, want Mark en ik zijn elkaar wel vaker tegengekomen.

Ik gun het Marc en ik gun het Geert en Maxime ook wel. laat ze het maar eens proberen, links dat zijn we nu zat. Het wordt rechts, daar ben ik van overtuigd.
Ik denk trouwens dat we er allemaal wat van gaan merken, maar hallo, Nederland zit in een crisis, dat weet toch iedereen nu inmiddels wel
Die dierenpolitie hoeft voor mij ook niet, maar burkaverbod prima, minder immigratie en strenger beleid prima. De zorgtoeslag weer omhoog, dat verbaast me niets, maar dat had een links kabinet ook gedaan.
130 rijden, eindelijk! In duitsland mag men al jaren harder rijden, dus waar doen we nu moeilijk over. Snelwegen, dat moet ik nog zien, die files zijn denk ik erg moeilijk oplosbaar.
en weer roken in kleine cafe's, helemaal goed, een cafe is geen cafe waar je niet kunt roken. Al dat betuttel moet maar eens afgelopen zijn in Nederland.
Kinderopvang, ook balen, zit ik ook niet op te wachten, maar het geld moet ergens vandaan komen.En wat betreft die ambtenaren, tja, sorry, maar het is simpelweg zo dat er veel te veel zijn, die veel te weinig uitvoeren, al die ministeries, ik heb er dagelijks mee te maken, al die regeltjes en loketjes waar je langs moet, veel te ingewikkeld allemaal. Je kan de helft zo opdoeken. Strenger straffen, tuurlijk, wie kan daar nu tegen zijn.
en last but not least, de koopkracht belooft minder achteruit te gaan, dus ik heb weer hoop.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2010 om 00:06

Mark

Eindelijk eens een regering die gaat doorpakken. ===
Mark, geniet ervan zolang het kan. Voor je het weet mag je weer een vakje op een stembiljet roodkleuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2010 om 00:09

Nyntje

links dat zijn we nu zat===
Wel voor jezelf blijven spreken hoor Nyntje!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2010 om 00:51

Wajonger, ongevraagd advies

Niet om je onnodig ongerust te maken, maar ik zat vroeger een klein beetje in vergelijkbare situatie als jij. Als de Wajong al bestaan had, zou ik ook Wajonger geweest zijn. Ik kwam echter na school voor 80-100% in de AAW/WAO terecht. Met terugwerkende kracht vanaf de maand dat ik met school gestopt was nog wel. Ik heb niet lang daarna toch werk gekregen, maar raakte daar na 4 jaar uit en kwam weer voor 80-100% in de WAO. Tot een paar jaar later besloten werd dat mensen die in de WAO zaten herkeurd moesten worden en goedgekeurd moesten worden als dat maar even kon. Van willekeur lijkt wel een beetje sprake geweest te zijn, net wie je trof en net hoe erg de reden van je arbeidsongeschiktheid ingeschat werd, want ik werd goedgekeurd en mocht dus de WAO verlaten. Mijn zus zit er nog steeds in. Beiden even slechte ogen, beiden niet zo goed in de arbeidsmarkt liggend, maar mijn pech was dat ik kon zien waar de kapstok was en ik greep niet mis bij het handenschudden (staat echt in het rapport). Vanaf het moment dat ik uit de WAO moest is het financieel slechter met ons gegaan. Wij hebben ons niet goed aangepast aan een kleiner inkomen in de tijd die daarop volgde. Eerst al minder omdat mijn WW minder was dan de WAO, later omdat ik helemaal geen WW meer kreeg. Binnen korte tijd 1200 gulden minder per maand. En toen mijn man zijn werk ook kwijtraakte was het drama compleet.
Met die ervaring op zak adviseer ik je om nu al wat rustiger aan te doen met jullie uitgaven, een beetje opzij te leggen voor het geval jij ook goedgekeurd wordt en officieel werk moet zoeken terwijl dat eigenlijk niet zou moeten voor jou.
Ik wil er overigens aan toevoegen dat deze wending voor mij ook positieve dingen heeft gebracht. Dat ik nu bijvoorbeeld alweer vier jaar werk zie ik niet als achteruitgang. Ik gedij beter met een baan. Maar dat geldt lang niet voor iedereen die is afgekeurd voor de arbeidsmarkt.

Nyntje

De koopkracht belooft minder achteruit te gaan?
Ja, als je boven modaal verdient wel.
Als je oud bent, of gehandicapt, of huurder, of ziek (of met een beetje pech alle vier)dan heb je met dit kabinet een heeeeel groot probleem.
En natuurlijk, een dierenpolitie is leuk, meer agenten ook, maar helaas wordt het geld daarvoor weggehaalt bij...juist de agenten. Hun loon gaat omlaag.
130 Rijden, leuk, maar hebben we dat nu echt al die jaren zo vreselijk gemist?
Strenger straffen, goed plan, maar wie gaat dat uitvoeren en waar laten we die gevangenen? Gevangenissen sluiten en daar wordt ook flink bezuinigd. Oh nee, dit kabinet wil de gevangenissen privatiseren. Goh, strak plan. Ooit gezien wat dat in bijvoorbeeld Amerika voor toestanden zijn? Ik denk niet dat een crimineel die daaruit komt z'n leven zal beteren. En dat zou toch het doel moeten zijn.
Bezuinigen op ambtenaren en ministeries? Na eerst een flinke periode van wachtgeld weer een hoop mensen in de WW erbij. Kost zeker ook niks?
En ja, we zitten in een crisis, en we weten ook allemaal wie die veroorzaakt hebben. En worden die aangepakt?
Jaaaahhhh....echt een geweldig kabinet.
Ik blijf toch denken dat er maar een reden is om hierop te stemmen, en als dat zo is zou ik daar niet trots op zijn.

Bastet

Bastet

02-10-2010 om 08:40

Nyntje

Ik moet altijd zo grinniken als iemand zegt: links zijn we nu zat.Alsof linkse partijen het jaaarenlang voor het zeggen hebben gehad,kom nou toch!

Bastet

Bastet

02-10-2010 om 08:41

Overigens

De immigratie daalt al een tijdje,we hebben al een pittige vreemdelingenwet,en wie was ook al weer de man achter die wet?Ehm...even denken...ohja,Cohen!
bastet

greg

greg

02-10-2010 om 09:58

Lees de stukken toch eens nyntje

Nyntje ik heb voor jou dezelfde oproep als voor Marc. Lees de stukken toch eens. Probeer echt tot je door te laten dringen wat ze betekenen, niet alleen voor jezelf maar ook voor de mensen om je heen.

Je hebt het overigens compleet mis als je schrijft dat de zorgtoeslag omhoog gaat. Dat is onjuist die gaat juist omlaag (en van een links kabinet had ik inderdaad juist verwacht dat die omhoog zou gaan om de stijgende lasten te compenseren).

Probeer je eens in te leven in een hardwerkende minimumloner. Die volgend jaar honderden euro's meer kwijt is per maand aan kinderopvang. Die ziekten met een geringe ziektelast zelf moet betalen (enig idee waar het hier om gaat, genoemd zijn bijvoorbeeld anti-depressiva, maagzuurremmers niet echt medicijnen die mensen slikken voor hun lol).

Of de net wat rijkere medemens (geloof dat de grens ergens ligt bij 40.000 euro), die woont in een huurhuis. Dit kabinet maakt mogelijk dan zijn huur ieder jaar 5 % stijgt. Dat ze straks de studie van hun kinderen vanaf het vierde studiejaar zelf moeten betalen (of hun kinderen moeten opzadelen met een torenhoge studieschuld, waardoor ze straks geen huis kunnen kopen, aangezien hun schuld al te hoog is, zodat ze ook zijn aangewezen op dezelfde ascoiale hoge huren...).

Om eerlijk te zijn zie ik geen gelijke verdeling van lasten. Er zijn nauwelijks bezuinigingen die de rijke medemens raken. Zowel absoluut als relatief worden zij het minst getroffen.
Realiseer je je ook dat dit kabinet van plan is om de brandstofaccijns nog veel hoger te maken dan dat die nu zijn (en dat zeggen ze natuurlijk niet, ze schrijven het wel op...).

Mira

Mira

02-10-2010 om 10:10

Tja

Greg: "Realiseer je je ook dat dit kabinet van plan is om de brandstofaccijns nog veel hoger te maken dan dat die nu zijn (en dat zeggen ze natuurlijk niet, ze schrijven het wel op...)."
Dat komt dan, in combinatie met de 130 km, weer goed uit: meer brandstofverbruik, (nog) meer accijns binnen. Is ook weer een bezuiniging, toch?
Verder: alle sketches van Koot en Bie van de tegenpartij worde nu wel erg bewaarheid evenals het liedje "Oude lullemoeten weg" (oude lullen zitten alleen maar in de weg....)

reina

reina

02-10-2010 om 10:32

Nijntje

"Al dat betuttel moet maar eens afgelopen zijn in Nederland" Het grappige is dat die partijen die "vrijheid" in hun naam hebben staan ook betuttelen, maar dan op andere vlakken ( geen burka, geen politie met hoofddoekje, inburgercursus halen - anders mag je niet komen), betuttelen willen ze allemaal, alleen op verschillend vlak. Het zijn met dit kabinet de mensen die al in het mindere hoekje zitten die de klappen gaan krijgen, ik heb een redelijk inkomen, een koophuis, een baan, ben redelijk gezond, heb geen schoolgaande kinderen meer, dus ik zal weinig gaan merken van alle plannen, maar ik wel er wel erg op tegen, omdat ik het niet eerlijk vind dat ik er weinig van zal merken, maar een bijstandsmoeder, een wajonger, een chronisch zieke wel!

reina

reina

02-10-2010 om 10:34

Wenli

"Tot voor kort was ik er trots op Nederlandse te zijn. Dat fijne landje waar iedereen recht had op een gelijke behandeling, een tolerant land." Inderdaad, nu schaam ik me er bijna voor, omdat ik als Nederlandse nu geidentificeerd wordt met ideeën die ik zo fout vind.

sp

sp

02-10-2010 om 10:52

Wajonger

ik bedoelde het niet rot, maar veel WWB-ers en WAJONGERS zullen ongetwijfeld veel gezien hebben in de woorden van Wilders over de buitenlanders. Lang geleden was er ook zo iemand die hen de schuld gaf van het slechte leven van de minima. En ook toen liep iedereen achter die ene man aan, want als de buitenlanders weg waren, dan lostten ook hun problemen als sneeuw voor de zon op! Maar ook toen is al gebleken dat dat niet waar is. Ik vind het vreselijk wat er nu gaat gebeuren met deze uitkeringen! En vind het vreselijk dat er een behoorlijk rechts kabinet komt.

En mensen als Mark en Nyntje kan ik alleen maar erg dom vinden.

Sterkte

13 jaar geleden emigreerden wij en dacht soms met weemoed aan de zeer goede levensstandaard in Nederland, dat gevoel is nu weg. Heb jaren gedacht dat ik na mijn/ons pensioen wel terug zou willen, maar gelukkig is het nog niet zover, want ik weet het even niet meer. Sterkte allemaal.

krin

krin

02-10-2010 om 11:05

Ambtenaren

Blijf het krom vinden, die roep om minder ambtenaren. En dan aan de andere kant roepen dat 'hullie' in Den Haag dit moeten regelen en dat moeten aanpakken en daar eens iets aan moeten doen. Eh... Die 'hullie' die ze net ontslagen hebben, bedoel je die?

Mira

Mira

02-10-2010 om 12:50

Iets meer tijd

Ik kan nu iets uitgebreider reageren. Daarnet stond er een dochter achter me die naar de hockey moest
Watik mis in het regeer(t)akkoord (ok, niet van mijzelf), is een visie. Waar wil je heen met het land? Wat voor een hervormingen/veranderingen wil je doorvoeren? Het gaat niet om dingetjes: 130 km (zijn mensen als Nijntje tevreden, het milieubeleid kan bommen, het levert financieel neist op, behalve extra accijns), boerkaverbod (is er al bijna doorgevoerd door vorige regeringen, als het gaat om gezichtsbedekkende kleding kan ik er trouwens niet eens op tegen zijn, kijk graag mensen aan in het gezicht), roken in cafes etc etc. Het gaat om dingen die of in de media uitgebreid zijn beschrevenof dingen die zeker op het korte termijn niets opleveren of misschien helemaal niet realiseerbaar zijn ivm wetgeving.
Ik mis innovatieve stimulansen, bijvoorbeeld voor de industrie, zoals windenergie, zonne-energie of weet ik veel wat. Duitsland doet dat wel en het gaat hen niet slecht is vandeweek gebleken. Ik mis het gevoel: "We gaan er met z'n alleen iets moois van maken", het is nu, we gaan met de winners er iets moois van maken. Ook al heb je het goed, je hebt een verplichting naar zwakkeren, zoals de oudjes, de gehandicapten (kunnen er ook niets aan doen dat ze zo geboren zijn).
Ik heb mij ook enorm geergerd aan het presenteren van alles: het geknik van Mark Rutte, deze keer ja, tijdens de verkiezingen steeds nee, de onderbroekenlol om het brengen van de maatregelen etc etc
Ik vind het wel goed dat er eens naar allerlei regelingen gekeken wordt, mischien kan het efficienter, misschien kan het anders. Misschien hoeft erdan een heel stuk beter gesaneerd worden.

Mira

Mira

02-10-2010 om 12:53

Oh, oh

Heb iets te snel op enter gedrukt. "Misschien hoeft erdan een heel stuk beter gesaneerd worden." moet zijn: "Misschien hoeft er dan een heel stuk MINDER gesaneerd TE worden." en lees even over alle typefouten heen.

sp

sp

02-10-2010 om 15:45

Kennelijk

lukt het me nog steeds niet om het goed uit te leggen, nogmaals, ik bedoel er eigenlijk niet eens iets bijzonders mee, maar het valt me gewoon op dat onder die groepen mensen ze enorm met die Wilders weglopen. Want hij zal hun probleem weleens even oplossen. En volgens mij weet iedereen ook echt wel dat dat helemaal niet kan, niet op de manier die Wilders voorstaat, namelijk door het buitensluiten van de moslim. Maar juist onder de laagbetaalden, laaggeschoolden enz. valt wat Wilders zegt enorm goed. En daarom hebben zij op hem gestemd. En komen zij nu van de koudste kermis thuis met dit akkoord! En ik hoop dat ze dat snel inzien, maar vind het jammer dat ze het eerst in hun eigen portomonnee moeten voelen.

Massi Nissa

Massi Nissa

02-10-2010 om 15:51

Nooit gedacht

.... dat ik mijn hoop zou vestigen op een CDA-congres, maar jongens wat zit ik te duimen dat het regeerakkoord (en dan met name het gedoogakkoord) verworpen wordt vandaag. Ik zit aan radio 1 gekluisterd.
Ik ben het trouwens met Mira en Izar en vele anderen eens dat dit akkoord getuigt van een stuitend gebrek aan lange-termijn-visie. Wat zou ik er niet voor geven als er een Pechtold-Halsema-coalitie mogelijk was geweest. We zijn zo enorm toe aan hervormingen op allerlei terreinen: woningmarkt, arbeidsmarkt, onderwijs, noem maar op.
Dat er ingeleverd moet worden, is mij wel duidelijk, en ik ben niet te beroerd om mijn steentje bij te dragen. Ja, dat kan in ons geval betekenen dat de winterjas een jaar langer mee moet en dat we niet meer met het hele gezin naar de schoonfamilie kunnen vliegen, dan moet man alleen. Vervelend, maar goed te overzien. Wat ik NIET kan velen (en gelukkig zo'n beetje iedereen in deze draad met mij) is het uitkleden van mensen die al geen extra laagjes meer hebben.
Groetjes
Massi

sp

sp

02-10-2010 om 16:15

Ik hoop met jou

maar ik ben bang dat er een meerderheid voor gaat stemmen bij het CDA. Heb vanmorgen een stukje gekeken, maar de tegenstanders kregen niet veel handen op elkaar met hun woorden.

tonny

tonny

02-10-2010 om 16:39

Congres

Heb er al uren kijken/luisteren opzitten.

Heb inspirerende sprekers/spreeksters gehoord. Hoe dan ook, dit heeft in elk geval zin voor het CDA.
Hoe iemand als Hannie van Leeuwen sprak, prachtig. Maar ook veel voor mij onbekende mensen.

Mijn wederhelft is al sinds zijn jeugd CDA-lid (eerst ARJOS) en is als tegenstemmer in Arnhem. Een enerverende dag lijkt me, naast de gezelligheid van de ontmoeting met mensen die al jaren buiten beeld waren.

Zelf ben ik nooit lid van een partij geweest, ga dat niet worden ook.

Nou, we zullen zien waartoe de stemming leidt.

Vast staat wel dat Nederland in grote verwarring is. Straks eerst maar eens wat lekkers te eten maken voor hier thuis.

sp

sp

02-10-2010 om 16:43

In mijn mailbox, van emile roemer

Gisteren presenteerde Rutte, Verhagen en Wilders hun regeerakkoord. Met veel bravoure en schouderklopjes vertelden ze één voor één waarom ze trots waren op dit rechtse akkoord.

‘Vrijheid en verantwoordelijkheid’ hebben Rutte en Verhagen hun regeerakkoord genoemd. Dat motto klopt wel: Wilders heeft alle vrijheid om te roepen wat hij wil. Want zoveel werd gisteren wel duidelijk, Geert Wilders heeft de heren aan een touwtje. De toon van de presentatie werd direct gezet. De tegenstelling tussen allochtoon en autochtoon werd hard ingezet en de prijs voor de crisis wordt keihard neergelegd bij gewone mensen.

Natuurlijk ben ik als SP’er blij met het overeind houden van de WW en ontslagbescherming. Het lijkt er bovendien op dat er geld komt voor politie en de ouderenzorg. Maar net als de Ouderenbond ANBO vrees ik dat de extra investering in de zorg een sigaar uit eigen doos is. De zorgpremie wordt fors duurder en dus niet inkomensafhankelijk, de zorgtoeslag gaat omlaag en het basispakket wordt uitgekleed. En ook de agenten betalen hun extra collega’s zelf doordat er gekort wordt op hun salarissen en andere bezuinigingen niet worden terug gedraaid. Hetzelfde geldt voor de sociale zekerheid. Wajongers en mensen die afhankelijke zijn van de bijstand gaan heel fors inleveren.

In die zin leek die jolige presentatie van rechts op een prettig gesprek in de kroeg. Het is lang gezellig, maar bij het verlaten van de kroeg slaat de gure wind als een klap in je gezicht.

Het wordt een gure rechtse winter. En dat belooft niet veel goeds: de meest kwetsbaren krijgen een versleten lakentje, de allerrijksten een warme deken. Studenten leveren een jaar basisbeurs in, maar de bonussen blijven intact. Rechts drukt jong gehandicapten in de armoede voor belastingverlaging voor bedrijven. De huren gaan fors omhoog, de subsidie voor villa’s blijft overeind. Ouderen betalen de rollator voortaan zelf, terwijl ziekenhuizen straks winst mogen gaan uitkeren. De enige bank die in het akkoord wordt genoemd is de rechtbank. De veroorzakers van de crisis blijven buiten schot.

Dit kabinet legt de rekening van de crisis bij mensen die dat niet kúnnen betalen. Ik voorspel dat de PVV- en CDA-stemmers die rekenden op maatregelen om gewone mensen te ontzien van een koude kermis thuis komen. Dat dhr. Wientjes, de vertegenwoordiger van werkgevers in Nederland, als enige positief op de plannen reageert, moet voor iedereen met een sociaal hart te denken geven. Met rechts aan het roer koersen we af op 'Nederland in Tweeën.' Ziek en gezond, arm en rijk, zwart en wit, huurder en woningbezitter; Ik had het al voorspeld, een kabinet Rutte is als een omgekeerde Robin Hood, stelen van de armen ten behoeve van de rijken.

Emile Roemer

mirreke

mirreke

02-10-2010 om 17:22

Ja, dat pgb?

Wordt ook minder toch, of zelfs helemaal teruggedraaid?
Ik zit gewoon te rillen van walging, het is een zo egoïstisch, zelfverrijkend, harteloos, ongelooflijk naïef en onmenselijk regeer/gedoogakkoord.
Weet trouwens wel dat men er hier in Duitsland van walgt in de politiek. Dus het imago van Nld krijgt ook nog wel enkele deuken.
En die 130 km, tja, nou, dán ben ik blij, dat was toch echt dringend noodzakelijk in het Nederlandse wegennet waar je toch weer op de rem moet trappen als je net het gas hebt induwd. Een afleidingsmaneouvre voor het volk: uedereen blij, joepie 130 km, en voor de rest wordt alles uitgekleed.

Biene M.

Biene M.

02-10-2010 om 18:35

Hear hear izar

Onbegrijpelijk dat alleen GL en D66 dit probleem onderkennen.

sp

sp

02-10-2010 om 19:59

Ontslagrecht herzien?

Wat zou jij dan herzien willen hebben aan het ontslagrecht? Waar zie jij problemen als ik vragen mag?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.