Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat kijk je op tv?

Als hier om ca. halfnegen alles gewassen en al in bed ligt, kunnen wij eindelijk op de bank ploffen en met een kop koffie aan de avond beginnen.

Vaak kijken we tv, maar soms is er zo ontzettend weinig op dat we hem uitzetten. De programma's die we echt volgen zijn op de vingers van één hand te tellen (ik begin op zondag):

Boer zoekt vrouw
Top Gear (op bbc weer nieuw seizoen begonnen)
Project Catwalk
Expeditie Robinson
Goeie Films (in alle genres)
Wie is de mol (als het er op is)
De survivalprogramma's van Ray Mears en Bear Grylls

Af en toe vallen we in een aflevering van Ik vertrek of Tegenlicht ofzo, of zappen we langs iets interessants op de BBC. En dan hebben we dus 32 zenders. Waar kijken jullie naar?

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

18-11-2009 om 15:42

Haha, chris

"De programma's die we echt volgen zijn op de vingers van één hand te tellen"
Volgens mij heb jij wel een hoop vingers aan je hand
Wij volgen realitydingen als Boer zoekt vrouw en Expeditie Robinson, jury-programma's als Idols en K2 zoekt K3 en verder alle detectives die langskomen.
Incidenteel blijven we kleven aan Pauw & Witteman en DWDD en voor de rest niks vast, geloof ik... (er gaat vast van alles in deze draad langskomen waarbij ik roep: OH JA!!)
Wij zijn in ieder geval vrij verslaafd aan het ding. En omdat we dezelfde dingen leuk vinden om te volgen vind ik dat eigenlijk volstrekt niet erg. Heb aan één hand lang niet genoeg in ieder geval

Puck2

Puck2

18-11-2009 om 15:48

Weinig

Eigenlijk kijken wij heel weinig t.v. Vroeg op de avond zijn de medische programma's (ingang Oost enzo) nogal eens in trek. Verder proberen we altijd wel een journaal te kijken, boer zoekt vrouw, twee voor 12 en andere "intelligente" kwissen en dan heb ik het wel zo'n beetje gehad denk ik.

Guinevere

Guinevere

18-11-2009 om 15:54

Weinig

Wij kijken vooral naar moordseries (Midsomer murders, dat genre). En af en toe naar Kunst & Kitsch, of een documentaire. Voor de rest staat dat apparaat er vooral voor de kinderen.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-11-2009 om 16:16

- Boer zoekt vrouw, met een van de puberella's
- Boston legal, met man
- Escape to the country (BBC), als ik ziek ben (want overdag)

Dat is het eigenlijk wel. Ongeveer twee keer per jaar kijk ik 'Rail away', volgens de kinderen het sufste programma aller tijden maar ik vind het leuk, en ik kijk wel eens wat op Uitzending gemist. Dexter, bijvoorbeeld Of, (wederom als ik ziek ben) Spoorloos.

Niny

Niny

18-11-2009 om 16:49

Yta

He leuk, nog een fan van Escape to the Country! Heb je wel eens naar Homes under the Hammer gekeken (ook 's ochtends, BBC 1)? Ook over huizen, maar dan huizen die op de veiling worden gekocht en daarna opgeknapt. Ik werk thuis en af en toe mag ik daar van mezelf even mee pauzeren.

Niny

maan.

maan.

18-11-2009 om 17:05

Erg weinig..

Het enige wat de kinderen kijken dat is So you think you can dance, en meestal kijk ik wel mee. Vanaf de DVD recorder dat scheelt een hoop reclamezooi!
Verder kijk ik dan nog naar midsomermurders, ook vanaf DVD omdat de woensdagavond mij niet uitkomt.

Verder staat ie alleen aan om het weer van teletekst te bekijken..

Rieke

Rieke

18-11-2009 om 17:15

Even denken

spoorloos, project runway, dexter (nav hier), lewis, midsomer murders, twee voor twaalf, met het mes op tafel, eigenlijk alle kro cimi's, blauw bloed, veel film op canvas; heeft vaak leuke films, boer zoekt vrouw, wie is de mol.

reina

reina

18-11-2009 om 17:38

Steeds minder

Als ik ga bedenken wat ik echt 'uitkijk' zijn er maar heel weinig programma's die ik de moeite waard vind. Ik kijk, als ik eraan denk 'DWDD' meestal en soms 'Pauw en Witteman', de laatste weken heb ik naar 'Flikken Maastricht' gekeken en ik kijk ook regelmatig naar 'Hello Goodbye', maar verder worden alle formules zo eindeloos uitgekauwd, dat weinig me nog maar echt kan boeien.

Sancy

Sancy

18-11-2009 om 18:09

Bijzonder weinig

Er zijn 2 series die ik trouw kijk: House en Grey's Anatomy. Verder wil het soms gebeuren dat we geen energie hebben voor wat anders en dan kijken we naar het levend behang, oftewel: de tv staat aan zonder dat we registreren waar we naar kijken. En als dat gebeurt, wil het soms wel doordringen in mijn brein dat het Top Gear is
Als we écht een paar uur willen genieten van de tv, dan pakken we een dvd.

Bastet

Bastet

18-11-2009 om 18:11

Geen reality

Ik kijk geen reality zoals boer zoekt vrouw,om te beginnen.Ik kijk journaal,soms DWDD,Niptuck,Greys anatomy,Tribe,Louis Theroux,een goeie film,maar die komen weinig,en als er echt niks is,kijk ik graag naar ouwe afleveringen van Law and Order op 13th street.
Groetjes,bastet

Brianna F

Brianna F

18-11-2009 om 18:19

Weinig

Grey's en beeing Erica en Robinson

Niets

Er wordt wel tv gekeken in huis hoor, maar vooral door mijn man en de kinderen. Nu natuurlijk vooral het Sinterklaasjournaal, en zoontje van 2,5 mag 's ochtend teletubbies en zandkasteel kijken.

Ik kijk eigenlijk nergens echt naar. Ja, ik zie wel eens een stukje Grey's Anatomy of noem nog eens wat van die Net5 series, maar echt iets volgen doe ik al heel lang niet meer.

Massi Nissa

Massi Nissa

18-11-2009 om 21:31

Echt niets

Ik heb nooit een tv gehad. Sinds ik samenwoon met man, staat er een tv in huis. Ik kijk er niet naar - nou ja, alles bij elkaar misschien een uur in de week en dat zijn dan alleen peuterprogramma's. Niet dat ik heilig ben, trouwens, ik ben gewoon ernstig leesverslaafd en inmiddels ook computerverslaafd.
Mijn man ontspant graag met sportwedstrijden op tv en goede films. Vroeger keek ik die films met hem mee, inmiddels niet meer. Het zegt me gewoon te weinig. Ook zit ik vaak aan de computer lessen voor te bereiden en intussen te 'zappen' tussen OO, diverse mailprogramma's, kranten, youtube fragmenten enzovoort.
Ik begrijp wat Lidwientje zegt, er zijn wel heel veel draadjes over dingen die ik niet ken. Ach ja. Ik herken ook nooit bekende Nederlanders.
O, wat ik wel doe: programma's die ik echt leuk vind online bekijken. Zo volg ik inmiddels alweer serie 14 van ANTM via youtube. Heerlijk. Ik heb zelfs mijn halve mentorklas verslaafd gemaakt. Morgenavond is de ontknoping.
Groetjes
Massi

Wat wij kijken (leuk, maan.....!)

Meestal dwdd en ik zit zondagavond aan de buis gekluisterd voor so you think you can dance, wat PRACHTIG om te zien en heel professioneel dat dansen, en honderd keer leuker om te volgen dan popstars, X-factor, enz. Het is gewoon echt heel erg gaaf.
Maan wat vind jij ervan?

Jujube

Jujube

18-11-2009 om 22:23

Hier

Hier kijk ik met m'n dochters naar De Topmodel programma's. Zelf vind ik Project Runway, so you think you can dance, boer zoekt vrouw en Wie is de mol leuk. Robinson ging me echt vervelen, dus daar kijk ik niet meer naar.
Met de kinderen kijk ik ook weleens mee naar The Simpsons, Family Guy (erg leuk!) en South Park. Oh ja, en 'Malcolm in the middle' blijft ook een erg goede serie.
Groet,
Jujube

Fraz

Fraz

18-11-2009 om 22:54

kijk naar so you think you can dance, popstars, journaal en soms een film ofo. Met de kinderen kijken we naar 2012 en 13 in de oorlog en BZT show en studio sport eredivisie.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 02:37

Poeh

Op maandag afhankelijk van het aanbod uiteraard. Nu is dat om 7 uur Wie is de chef? (kookprogramma), daarna De Wereld draait Door, Grey's Anatomy, De Co-assistent, As the World Turns en meteen om naar Pauw en Witteman.
Dinsdag kom kwart voor negen of kwart over negen thuis en dan zit man al naar een programma te kijken, dus schuif ik aan, vervolgens ga ik weer naar ATWT kijken en Pauw en Witteman.
Woensdag hetzelfde patroon.
Donderdag is gelijk aan maandag, om half negen kijk ik het liefst naar een film, maar als dat er niet is kijk ik maar naar de keus van man en uiteraard weer ATWT en Pauw en Witteman
Vrijdag hetzelfde liedje
Zaterdag kan de tv de hele avond op Nederland 1 blijven staan
Zondag Studio sport, Boer zoekt vrouw en The Beagle

tonny

tonny

19-11-2009 om 08:50

Eh...

bijna dagelijks Neighbours (op België).
Boer zoekt vrouw, ER, met dochter samen soms puberruil en Jong, NOVA, nu en dan Kruispunt, soms Paul de Leeuw, geregeld HOUSE, soms Pauw en Witteman cq Knevel en van den Brink, heel soms Memories/ Spoorloos.
Oh ja wel eens een journaal. Maar nieuws heb ik meestal van radio 1.
Ik kijk niet vaak naar buitenlandse zenders; echtgenoot wel, dan vang ik wel eens wat op.

tonny

Ik ga bij tonny op de bank zitten

Maar ik vindt het woord programma's 'volgen' wel te zwaar....als ik thuis ben, kijk ik het. Ben ik er niet of heb ik iets anders te doen, dan kijk ik niet. En ook niet later....(erg grote uizonderingen daargelaten....en dan kijk ik op uitzending gemist).
Ik kan bij Tonny gaan zitten. Ik/ wij kijken hetzelfde. Alleen kijken wij niet naar knevel en vande brink (irritante figuren....brrr) en ook memories kan mij niet bekoren. Spoorloos kijk ik vrijwel altijd. Wat ik ook nog wel 's kijk is vermist of opgelicht.
Soms moeten/willen puberella's ook kijken naar popstars of idols of so you think you can dance. En wij kijken dan braaf mee....al dankbaar dat ze hun hele kostbare avond aan ons spenderen! Maar zonder puberella's zou ik dat nooit uit mezelf kijken.
groeten albana

Weinig

Journaal eigenlijk wel geregeld, Netwerk en Nova ook wel soms. Soms ook wel eens P&W, hoewel het me veel te laat is.
Echt volgen... alleen House. En vaste prik is Top Gear, met stip.

Jujube

Jujube

19-11-2009 om 11:03

Oh ja, we kijken ook weleens naar 'Mythbusters' en naar Puberruil. Als ik overdag thuis ben (niet zo vaak) kijk ik graag naar de BBC, naar Homes under the Hammer, Bargain Hunt e.d. Verder kijk ik graag naar programma's als Zembla of Uur van de Wolf, afhankelijk van het onderwerp natuurlijk.
En ook hier: ik kijk als ik thuis ben en er zin in heb. Ik ga er geen afspraken voor verzetten oid. Dan mis ik het bewuste programma maar een weekje
Zeepseries kijken we nooit; de kinderen gelukkig ook niet.
Groet,
Jujube

ChrisH

ChrisH

19-11-2009 om 11:35 Topicstarter

Het valt me op

dat behalve Berber eigenlijk niemand toegeeft dat hij veel tv kijkt. Ik moet misschien even nuanceren dat wij hier dus wel de tv vaak hebben aanstaan. Het is meer dat we maar heel weinig echt de moeite waard vinden om te volgen, en dat ondanks die 32 zenders!

We hebben dan ook kort geleden afgesproken dat als we een beetje doelloos beginnen te zappen die tv uit moet. Overigens heb ik ook een hele periode gehad dat ik 's ochtends als mijn jongste sliep het hele riedeltje BBC-huis en antiekprogramma's keek, best wel verslavend (en heel goed voor je Brits-Engels).

Cobi, ik heb hardop zitten lachen om jouw beschrijving van de Pfaffs. Dat is ook wel een serie waar ik bij kan blijven hangen als ik alleen kijk (man vindt zulke dingen drie keer niks), gewoon omdat het zo heerlijk over de top is.

Maar de vraag dringt zich natuurlijk vanzelf op, wat doen jullie niet-zo-vaak-tv-kijkers dan in plaats van tv-kijken????

Chris

Aanvulling

Puberruil en Jong vind ik ook mooie programma's maar ik weet niet wanneer het is, komen we er toevallig op dan oké.
Ik hou wel van spannende mooie films. Maar die zijn er ook niet altijd. Sinds mijn man savonds de studie weer heeft opgepakt kijk ik nog wel eens wat vaker. Of ik zit vaker hier. Anders zit je toch alleen.

Maar ik blijf 1x per jaar thuis voor detv

Op Domino day!

krin

krin

19-11-2009 om 12:27

Chrish

Ik kijk alleen ER en 2 voor 12 als ik het niet vergeet, en soms in de vooravond een flard DWDD.
De avonden vul ik met elders zijn, achter de computer zitten (even doelloos en geestdodend als zappen, trouwens), met het kijken van series op DVD, of met een boek.

Roos Vicee

Roos Vicee

19-11-2009 om 12:54

De laatste tijd

De laatste tijd kijk ik elke zondagavond Boer zoekt vrouw omdat er een bekende van mij in meedoet, maar anders zou ik er niet voor gaan zitten. Vorige series BZV heb ik dan ook nooit gevolgd.
Verder kijk ik eigenlijk zelden nog ergens naar. Journaal, Nova e.d. af en toen nog wel eens, maar meestal gaan er weken voorbij dat ik totaal geen tv kijk. Dat wil niet zeggen dat de tv niet aanstaat hier hoor, maar sinds de tv niet meer op een dominante plaats in de woonkamer staat, kijk ik zelf nog maar zelden (mee).

joos

joos

19-11-2009 om 12:57

Volgen en kijken

Echt volgen doe ik een paar programma's: Boer zoekt vrouw, Over de Kook (samen met de kinderen, vinden het ook heel leuk) en momenteel Het Sinterklaasjournaal (ook samen met de kinderen ). Wat ik verder wel leuk vind is Marc Marie in Afrika en puberruil. Voor de rest zappen we de avond wel door, of ga ik computeren.
Een paar weken geleden waren we trouwens in een huisje waar we een open haard hadden. Die brandde iedere avond en dat blijkt toch wel erg af te leiden van tv kijken. Zodra Over de Kook af was, gingen we haard-staren. En praten. We denken er aan om thuis ook een open haard te nemen. Goed voor de onderlinge gesprekken...

Roos Vicee

Roos Vicee

19-11-2009 om 12:59

Haha chris!

"Maar de vraag dringt zich natuurlijk vanzelf op, wat doen jullie niet-zo-vaak-tv-kijkers dan in plaats van tv-kijken???? "
Wat dacht je van computeren? Als ik thuisben 's avonds en niets anders te doen heb, zit ik eigenlijk heel regelmatig de hele avond met mijn laptop op schoot of met laptop aan de eettafel

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

19-11-2009 om 13:03

(ot) lidwientje walg (ot)

Ook ik ga op korte termijn verhuizen, en vroeg me af waarom de aansluiting bij jou zo lang heeft geduurd? Ik begreep dat het minimaal 1 maand in beslag zou nemen, was dat bij jou veel langer?

Wij hebben pas gisteren te horen gekregen dat het door gaat, en ontvangen volgende week al de sleutel. Het plan is om er zo halverwege december in te gaan wonen, een aansluiting zal wel prettig zijn.

Graag hoor ik nog even van je, alvast hartelijk dank.

Groet,

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

19-11-2009 om 13:07

Actualiteiten

Ik ben eigenlijk verbaasd dat er zoveel naar die series wordt gekeken. Het kan mij echt niet boeien, maar goed dat is persoonlijk. Het aanbod van de tv vind ik zelf echt heel slecht. Wij volgen hier meestal wat actualiteiten, journaal en ook de DWDD.

De film op tv zijn ook echt slecht, zelden dat er eens een goede film op is, wel jammer.

Groet,

Ex Piekerdepiek

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.