Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ellen

Ellen

05-06-2010 om 23:28

Wat moet ik stemmen..


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Massi

"Moraal: als je mensen met rust laat, zoeken ze hun eigen weg op hun eigen manier en tempo. Als je ze (zoals de PVV doet) aanvalt, dwing je ze regelrecht een mentaal ghetto in. "

Amen. Wat dat betreft zou ik graag zien dat iedere journalist en politicus bij elk gebruik van het woord 'moslim'of 'hoofddoek' 20 euro in een of ander potje moet stoppen. Kan dat gezever nou eindelijk eens een keer afgelopen zijn?
Maar ja, dat mag ik vast niet zeggen van Tinus, want dan worden de problemen niet benoemd, ofzo

groeten,

Temet

Dropke

Dropke

09-06-2010 om 23:45

Huh emma

Dus je gevoel was juist?

"Nou, die hogeropgeleiden zijn nauwelijks vertegenwoordigd. Wel veel hogere inkomens en eigen huizen. Precies wat ik dacht. Mbo, middenkader en continuedienst. Wonend in een buitenwijk of in een voormalige groeigemeente. Heb er jaren tussen gewoond aan de rand van Rotterdam..."

Of hoef je die mensen dan niet serieus te nemen? Want ze zijn niet hoog opgeleid? En jij hebt daar tussen gewoond, jeetje dat zal wel een straf zijn geweest. Mag ik vragen waar jouw geweldige buurt nou is? Het Gooi misschien? Kijk, zelfs mensen die geen pvv stemmen kunnen discrimineren,

Liefs Dropke

Dropke

Dropke

09-06-2010 om 23:57

Nee emma,

Ik bedoel ook dat eerste gedeelte van je posting. Alsof alleen hoogopgeleiden mensen zijn. Je disrimineert zelf, terwijl je het niet eens door hebt. Dat jij je niet lekker voelt in die buurt, dat moet jij weten natuurlijk, maar als je opmerkingen maakt dat het je niet verbaast dat mbo-ers enz op pvv stemmen, sorry dan voel ik dat misselijke gevoel.

Waarom ben jij meer? Want begrijp uit je posting, dat je die buitenwijk minder vind en minderopgeleiden ook. Ik zeg niet dat het je vreinden moeten worden, maar een beetje respect mag toch wel.

gr Dropke

Dropke

Dropke

10-06-2010 om 00:11

Begrip

Mijn stereotiepe gaat over Telegraaflezers en real-lifesoapkijkers. En weinig overzicht, weinig visie en weinig begrip.

Ja weinig begrip heb ik nu ook, maakt mij dat nu ook stereo? Ik snap geenszins meer wat je bedoelt. Je wordt nu een Wilders hoor. Je zegt: Telegraaflezers en real-lifesoapkijkers. En dat is de hele groep die je beschrijft?

Hoe erg generaliseer je nu? En juist dat wordt Wilders verweten. Ik verwacht van iemand die hoogopgeleid is ook wel iets meer. Zou Wilders ook laagopgeleid zijn? Of maakt hij alleen maar misbruik van de "minderen" uit de samenleving?

Dat was misschien wat sarcastisch van me, maar nee, volgens mij ben ik niet iemand die veroordeeld, maar er zijn veel mensen die met goede standpunten kwamen. Die van jou zijn zonder respect,

Dropke

Dropke

Dropke

10-06-2010 om 00:15

Nee Emma, die opmerking over het Gooi was sarcastisch bedoelt. Ik heb respect voor elk mens, je hoeft je niet bij iedereen thuis te voelen. Maar je boven iemand te voelen vind ik getver,

gr Dropke

Dropke

Dropke

10-06-2010 om 00:19

Dat zegt meer

over jou dan over mij. Jammer dat je geen respect kunt opbrengen voor een andere mening. Ik vind dat je dan totaal niet anders bent als waar je van walgt. Want dat was toch de insteek. Respect?!! Bedankt voor de discussie, maar zonder respect voor elkaar verlies je altijd,

gr Dropke

Dropke

Dropke

10-06-2010 om 00:28

Emma

Ik ben het met een aantal punten niet eens, maar zorg, hypotheek, immigratie, enz enz ben ik het wel eens. Ik vind de manier waarop het gebracht wordt niet altijd oke, maar een allochtoon die erg crimineel is...jah uitzetten.

Ik heb zelf een buitenlandse vriendin en ook zij stemde vandaag pvv. Waarom, omdat ze vind dat je je hoort aan te passen als je een land binnenkomt. Ze vond het moeilijk hoor. De taal, alle gebruiken, de eenzaamheid. Het is vechten, maar doe je je best dan kan het best. Zij weet als geen ander dat er ook misbruik van gemaakt wordt en dat mag best aangepakt worden.

Dat niet alleen bij allochtonen, maar ook bij autochtonen. Geen onderscheid.

gr Dropke

Dropke

Dropke

10-06-2010 om 00:39

Materialistische mbo'ers

Je zou er niet tegen stemmen, je wil er alleen niet tussen wonen.

Waar sta jij dan, ben je dan een gevoelige hoog opgeleide? Jij bent iemand die geld niet belangrijk vind? Ik vraag het maar even hoor. Ik vind geld niet het aller belangrijkst, maar hoop wel beter te worden van mijn stem. Is dat zo raar?

Heb jij gestemd op basis van je idealen of op basis van waar je beter van zou kunnen worden. Als je geld zat hebben ligt dat misschien dicht bij elkaar. Dan scheelt het een auto minder per jaar, maar er zijn ook mensen die er een brood per week op achteruit gaan. En sommige mensen maken dat nooit mee en snappen dat ook niet.

Ik kan je zeggen dan word je wel materialistisch. Als je wasmachine stuk is, is dat een groot probleem. Ik vind dus dat daar rekening mee gehouden moet worden,

liefs Dropke

reina

reina

10-06-2010 om 07:05

Dropke

Ik heb er ook moeite mee respect voor sommige meningen op te brengen, ik hoef dat ook niet, er zijn meningen die ik zo respectloos vind dat ik er geen respect voor heb. Maar dat wil niet zeggen dat ik hen zo respectloos bejegen als Wilders doet met degenen die zijn mening niet delen ('Linkse kerk' en moslims) Wat te doen met al die andere criminelen die geen dubbel paspoort hebben? De grootste probleemgroep in onze stad is niet Marokkaans .... Het gaat Wilders puur om de Islam, die wil hij kwijt, hij wil een Islamloos nederland en een cultuurloos nederland (kunst en cultuur is immers een linkse hobby...) o, nee, de klompen en tulpen mogen blijven, alhoewel, die laatste zijn Turks) en laat de arme landen maar stikken ...

Amerikaanse republikeinen

Tinus:"De PvdA was ook niet altijd even links en vernieuwend;"
Daar gaat het niet om. Het gaat om de kiezers. En inderdaad, ook onder Pvda stemmers is er altijd een conservatief christelijke 'afdeling' geweest. Die hebben eerder al de CU aan zetels geholpen.
Vandaag is de PVV voor hen een 'redelijk alternatief'.
De PVV is niet seculier en niet links. De PVV springt niet in een gat dat de Pvda zou scheppen, maar in het conservatief-rechtse-nationalistische (religie is onze cultuur) gat dat zichtbaar is geworden door het besef dat Islam op dezelfde manier tot 'de cultuur' zou kunnen gaan horen.
Dat trekt stemmen van alle gevestigde partijen. Dat nationalisme is helemaal geen nieuwe golf. 'Nieuw' is wel de oecomene die de PVV heeft aangebracht tussen de verschillende zuilen. In feite precies zoals het CDA ooit is gevormd, hoewel die zich nog beperkte tot de louter religieus gestemden (religie is ons eigen ipv religie is onze cultuur).
Voor het CDA (en voor de CU) is daarmee het bestaansrecht vervallen.
De PVV heeft het oude CDA geluid met succes gebracht. En dat op de SP manier. Als tegenpartij. Tegen 'links' (geconcentreerd op de Pvda) en tegen de Islam (nationalisitisch, religie als Nederlandse cultuur, alsof het in de 'beschaafde mensengenen zit'). Rechts, gemengd met een 'sociaal' tintje daar waar de gelegenheid de dief maakt.
De partij lijkt in stijl en inhoud naadloos op de Amerikaans republikeinen: van oudsher de vrienden van conservatief religieus Nederland.
Dat is een blijvertje.
De kiezers kiezen voor identiteit (dat ben ik want ik ben Nederlander met een grote N), niet voor inhoud.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.