Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Asa Torell

Asa Torell

27-01-2009 om 20:23

Wat voor sieraden dragen jullie?

Laatst was er een draadje waarin iemand noemde dat je inclusief je horloge, maar maximaal drie (opvallende) sieraden zou moeten dragen. Nou ben ik wel benieuwd wie zich aan deze mij onbekende regel houdt, of wie er lekker vol voor gaat met 5 kettingen en drie oorbellen per oor.
Ikzelf draag altijd een horloge, altijd oorbellen, en bijna altijd een ketting dus 4 stuks. Vroeger droeg ik hier vaak ringen bij maar sinds ik kinderen heb niet meer, ze bezeerden zich er te makkelijk aan. Ik heb maar 1 horloge, wat ik heb geprobeerd vrij neutraal te kiezen zodat het bij al mijn kleding past (platinakleurig metalen bandje). De ketting en oorbellen kies ik daarentegen in kleur bij mijn outfit, en ook in stijl dus niet iets heel grofs bij een geborduurd jasje en vice versa. (Het komt overigens meestal neer op plastic spul bij eenvoudige t-shirts).
Ik zou trouwens als ik aan de 3-stuks regel wilde voldoen, hooguit de ketting helemaal overslaan want opvallende oorbellen met een heel iel kettinkje of andersom vind ik niet goed met elkaar in evenwicht.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

27-01-2009 om 20:35

Altijd een horloge (meestal een swatch) altijd oorbellen, meestal klein, soms opvallend, altijd een kettinkje,meestal een fijn gouden kettinkje met klein hangertje, maar soms een opvallend iets. Naast m'n trouwring draag ik nog 1 andere ring.

amk

amk

27-01-2009 om 20:49

Maar asa

horloge, oorbellen en ketting zijn samen 3, dus volgens mij houdt je je wel aan de regel.

Ik draag zelf meestal alleen een eenvoudig horloge. Soms ook een ketting en nog meer soms oorbellen.
Armbanden bijna nooit, en hetzelfde voor ringen. Die blijf je voelen, en daar erger ik mij dan weer aan.

Ik draag wel bij mijn outfit passende brillen, en die mogen best stevig van kleur zijn. Vallen die ook onder de sierraden?

groet,
Angela

Mmmmm

Aan mijn linkerhand altijd mijn horloge plus 2 gouden, niet te opvallende ringen.
Aan mijn rechterhand of mijn pink ribbon armband of mijn pandora en plus 3 ringen.
Altijd oorbellen en altijd n ketting

Maar dat is dus te veel... nooit zo over nagedacht eigenlijk

gula

Ik draag vrijwel elke dag een eenvoudige gladde zilveren slavenarmband. En dat al ruim 26 jaar! Sinds ik dat ding op mijn 12e heb gekregen.
Verder een vrij opvallend (groot!) zilverkleurig horloge. En meestal een collier + oorbellen en ook nog een klein smal gouden ringetje met diamantje.
Hmm, ruim boven de 'norm' dus...

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 21:07

Oorbellen is 1 hoor

Ik vind dat oorbellen voor één tellen, anders ben je wel erg snel "overbesieraad".
Ik heb altijd dezelfde minuscule oorringen in, die gaan nooit uit. En verder wissel ik van ketting. Dat is alles, horloges en ringen kan ik niet verdragen aan mijn hand/arm.

Fraz

Fraz

27-01-2009 om 21:31

Helemaal

niks meestal. Heel soms een ketting, maar dan eentje van stof of leer. Ik kan niet goed tegen metaal. Oorbellen zorgen na een uur of twee voor ontstoken oren en ringen gaan jeuken. Als ik te lang een metalen ketting op blote huid draag krijg ik pukkeltjes. Dus tja erg sober hier en tegen make-up kan ik ook al slecht. Een paar dagen mascara en ja hoor ontstoken ogen.

Ehm...

Linkerhand 1 ring, smal armbandje om mijn pols. Rechterhand trouwring. Smal gouden kettinkje met klein geloof/hoop/liefde hangertje en altijd mijn gouden oorbellen. Dat zou "overbesierraad" zijn he? Nou ja, ik ben vrij flink, dus dan kan een sierraadje meer wel toch hahahahaha

Brianna F

Brianna F

27-01-2009 om 21:41

3 stuks

Horloge, die gaat alleen af bij douchen en dan snel weer om. Mijn trouwring en oorbellen. Ik verzamel oorbellen uit elk vakantieland waar ik ben geweest en dan oorbellen die typisch zijn voor dat land.

Meestal

linkerhand: 2 zilveren ringen, groot horloge (allerlei kleuren en soorten in het assortiment, aangepast aan de kleding)

rechterhand: trouwring

Hals: soms niets, soms een mooie hanger aan een veter.

Geen oorbellen, wel een ´stevige´ bril op mijn neus (daarom ook geen oorbellen, dan gebeurt er teveel rond mijn gezicht)

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 21:49

Trouwring

Oh, ik héb niet eens een trouwring...en mijn man ook niet. Bewust, stel je voor dat we een ring zouden moeten dragen!
Hoewel...ik heb wel een hele coole art-deco ring uit een erfenis. Dat zou wel leuk zijn voor een feestje. Alleen is ie zo dik dat ik er met 2 vingers in kan.

Merla

Merla

27-01-2009 om 21:57

Leuke draad!

Leuke draad!
Ik draag een plat gouden kettinkje, die gaat eigenlijk nooit af alleen als ik een andere ketting draag en dat is zelden
Verder links een mat zilverkleurig horloge en een gouden ring met 5 briljantjes (ooit een geweldig verjaardagskado geweest van man en 4 kinders, vandaar dus ook die 5 briljantjes).
Rechts mijn trouwring en een gouden schakelarmband met 4 kinderkopjes.
En oorbellen. Ook goud en meestal altijd dezelfde omdat ik vergeet andere in te doen
En als laatste een vrij onzichtbare bril (Silhouette)
Hmmm ook te veel dus

Bastet

Bastet

27-01-2009 om 21:58

Van alles

Tien oorbelletjes,een ketting met zilveren ankh,waarin edelsteentjes zitten ter ere van elke geboorte van onze kinderen,het zijn saffieren en robijnen.Een trouwring,en onze vriendschapsring van destijds,en aan mijn andere hand ringen die ik ooit van mijn man kreeg.De mooiste vind ik een gouden ring,met in het midden een smaragd en diamantjes eromheen.Die kreeg ik van hem toen onze overleden babydochter vijf jaar geworden zou zijn.
Groetjes,Bastet

Zilver

3 oorbellen rechts, 3 oorbellen links (ringen oplopend in grootte). Trouwring rechter ringvinger, zilveren ring linker middelvinger. Swatch horloge linkerpols. Als ik uitga wil er nog wel eens iets bijkomen.

Wat is veel?

Ik zie mijn grote Seiko horloge met stopwatch en goed leesbare cijfers niet als een sieraad, maar als een gebruiksvoorwerp dat om mijn pols zit.
Mijn trouwring zie ik ook niet als sieraad.
Mijn bril ook niet.

Verder draag ik graag oorbellen en een ketting met hangertje.

Als ik op sjiek ga dan gaat het Lapponiaspul om pols, nek en in de oren. Doordeweeks meestal Esprit.

tonny

tonny

27-01-2009 om 22:23

Rommeltje

Ik draag een gouden trouwring rechts en een zilveren ring links.

Een zilveren armbandje links.

Oorbellen, als het even kan passend bij mijn kleding; meestal hangers, tegenwoordig. Niks bijzonders, gewoon van het Kruidvat of de Hema of v&d.

Ketting soms, meestal iets kleurigs of anders juist heel stemming (nep)parels.

Een horloge draag ik al járen niet meer. Op de PC zie ik nauwkeurig hoeveel tijd ik alweer zit te 'verdoen' en verder hangen er thuis en op mijn werk voldoende klokken om op tijd te zijn.

Tonny

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 22:40

Niks

Alleen een drie-kleuren-goud-ringetje. Van de rest krijg ik jeuk of eczeem.

Tirza

Jesse_1

Jesse_1

27-01-2009 om 22:44

Frappant! (o.t.)

Degenen die beschrijven aan welke kant hun trouwring gedragen wordt, die hebben 'm rechts.
En ik dacht nog wel dat ik een van de weinigen was die 'm rechts droeg!
Jesse (trouwring rechts, elk oor 2 knopjes en meestal: gouden 'creooltje' in onderste gaatje en dun gouden kettinkje met gouden tientje. Geen horloge of armbanden)

En ik

Draag altijd in beide oren twee zilveren knopjes,mijn getatoeerde trouwring,en verder niets ,omdat dit met mijn werk niet handig is.
als ik een feestje heb of bijv.de stad in ga,leuk ik mezelf vaak nog wat op met een trendy horloge ,ketting en bijpassende armband( afhankelijk van mijn kleding).
ik heb overigens nooit dure sieraden,geen goud ,zilver of diamant,ik heb wel een doos vol *kunst en kitsch* sieraden.en verschillende hippe horloges ,gewoon van de markt.

Manus

Manus

27-01-2009 om 22:55

Oorbel

Al dertig jaar lang draag ik 1 oorbel - in mijn linkeroor. Was ooit eigenwijze puberstunt, is nu een soort handelsmerk. Overigens ook altijd goed voor commentaar van leerlingen, die dit maar 'raar' vinden. Oorbel is altijd van zilver en is meestal een exclusief stuk van een edelsmid. Op werkdagen draag ik een groot Swatch-horloge en soms aan beide ringvingers een ring: links het erfstuk van oma en rechts een aquamarijn in ruwe zetting.

Manus

En ik

Heb links mijn trouwring (titanium met 2 gouden streepjes en een klein wit steentje), rechts een zilveren ringetje in de vorm van een ratje, de ring zelf is zijn staart.
Ik draag links 7 oorbellen, rechts 3, allemaal ringetjes en ook nog een ringetje rechts in mijn neus.
Alleen bij speciale gelegenheden draag ik nog wel eens een ketting.

MaximeM

MaximeM

28-01-2009 om 00:20

Niks

Hoi,

Ik draag geen sieraden, hou er gewoon niet van. We zijn wel getrouwd maar hebben allebei geen trouwring, om dezelfde reden. (zou hem toch niet dragen) Heel soms, als ik uit ga ofzo en ik heb een jurkje waar de hals wat kaal is, dan doe ik een of andere ketting om (niets duurs, meestal gewoon iets van de Hema of V&D ofzo)

Maxime

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2009 om 00:41

Bijna altijd een kettinkje

Ik heb bijna altijd een zilveren kettinkje om met een hangertje eraan. Dat kan een steentje zijn maar ook een zilveren hangertje met onyx. Tegenwoordig heb ik ook een grotere ketting met een zwarte hanger. Ik vind de combinatie zilver zwart mooi. Verder draag ik aan beide handen 2 ringen. Ik zou dat met plezier uitbreiden naar 3 ringen. Bescheiden ringen hoor. En ik draag sinds een maand ongeveer eindelijk weer oorbellen. Ik heb ze jaren niet ingehad, maar met de ouderdom keert de ijdeltuiterij ook weer terug lijkt wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2009 om 00:43

Oh ja, horloge

Ik draag al heel lang geen horloge meer. Met de komst van mijn eerste mobieltje is mijn behoefte om een klok om te binden (ik voelde me vroeger echt bloot zonder) helemaal verdwenen.

Verschillend

Ik maak zelf sierraden, voornamelijk van zilver en halfedelstenen. Soms draag ik drie kettingen bij elkaar, soms geen. Altijd oorbellen. Bijna altijd ringen, mijn trouwring draag ik bijna nooit (meer), want goud en een mix van goud en zilver vind ik niet zo mooi.

Soms een armband (of twee of drie), bijna nooit een horloge.

Als ik aan het werk ben, draag ik geen ringen, die zitten me dan in de weg. Maar zodra ik klaar ben, gaan ze weer aan.

Bij grote, opvallende oorbellen is het meestal mooier om geen ketting te dragen. Bij een opvallende ketting is het mooier om simpele oorbellen te dragen. Daar pas ik mijn 'collecties' meestal wel op aan.

Muusje

reina

reina

28-01-2009 om 07:03

Armbanden

Ik vind armbandjes erg leuk, maar ik ben al 2 x een mooi gouden armnbandje kwijtgeraakt, ws haakt het ergens aan ofzo, dus daar begin ik niet meer aan. Grotere kan wel, maar die zitten me in de weg met computeren etc.

Lynna

Lynna

28-01-2009 om 07:19

En ik dan

Ik heb een mooie brede zilveren ring met een zwarte steen aan mijn rechter middelvinger en een eenvoudige zilveren ring aan mijn pinkvinger. Aan diezelfde hand ook een schakelarmbandje (van mijn moeder geweest).

Aan de andere hand zat jarenlang een trouwring waaraan je niet kon zien dat het een trouwring was. Kettingen en oorbellen draag ik alleen bij speciale gelegenheden.

Ik het liefst

Mijn drakenketting en oorbellen.en twee gouden ringen

Over-done?

goh, ik ben dan wel een beetje over-done ben ik bang.
ik draag standaard: 1 ring rechts (goud) 1 ring links (goud met witgoud), 1 slaven armband rechts (zilver) en mijn horloge (zilverkleurig met gouden schakering) en ook nog oorbellen (goud met witgoud, van die klapringen) en élke dag een ketting die ik uitzoek naar wat ik draag.
die ketting(en) zijn mijn handelsmerk. ik heb er héél veel. van die lange en korte in alle kleuren van de regenboog. van simpele tot ingewikkeld. eigenlijk zijn ze geen van allen duur ofzo. ik heb er wel een paar die ik het meeste draag, die passen overal bij....die zijn vaak het simpelste.
dus al met al 6 items.
groeten albana

ayla

ayla

28-01-2009 om 08:47

draag links 2 gouden ringen, aan dezelfde vinger, mijn trouwring en ene ring met een briljant die ik ooit voor mijn 21e verjaardag gekregen heb. Rechts een gouden ring met drie briljantjes die ik van manlief gekregen heb bij de geboortje van jongste zoon.

Dan links altijd mijn horloge en een dun gouden armbandje. Verder meestal simpele gouden oorbellen.

Als ik uitga komt daar een ketting bij en worden de oorbellen iets opvallender.

Vaak draag ik ook een setje van titanium, armband en ketting, gekregen bij de geboorte van ayladochter.

sterretje

sterretje

28-01-2009 om 09:12

Hier

rechts: trouwring, zilveren armbandje.
links: horloge
en verder 2 zilveren (kleine) oorringen en een gouden kettinkje met kruisje. In de zomer soms een enkelbandje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.