Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

23-02-2009 om 22:53

Wat zou je nog eens willen zien op televisie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

26-02-2009 om 13:25

The jordaches

bedoel jij volgens mij Sini. Was heel mooi inderdaad. En Peyton place. En wat denk je van top pop.

tonny

tonny

26-02-2009 om 14:47

Vroeger...

Veel dingen 'van vroeger' zijn nu niet echt leuk meer, te sloom en zo, maar het gevoel van toen, daarmee kun je jezelf zeer vermaken!

Even een nostalgisch lijstje van mij.

Thierry de slingeraar.
Ja zuster nee zuster (en dan niet die namaakfilm, maar de echte natuurlijk)
Oebele
Dagboek van een herdershond
Hill Street Blues
St Elsewhere
Koot en Bie, natuurlijk!
Showroom, bepaalde afleveringen

Tonny

MaximeM

MaximeM

26-02-2009 om 15:11

Secret valley

Hoi,

Hier even wat om herinneringen op te halen (ook de titelsong)


http://www.youtube.com/watch?v=tecqb9pb0ss

The theme song was sung to the tune of "Waltzing Matilda"

I had dream I could ride across the mountaintops
Ride on the waves where the sea turns blue
Gum trees, gum trees rise until they touch the sky
I know a place where it all comes true

Chorus:
I know a valley, I know a valley
My Secret Valley the world has to see
One place for children, welcome from around the world
Please come and share Secret Valley with me

Paris, London, Montreal and Amsterdam
So many friends that we want to know
From the hills of Spain to the city streets of Germany
I know a place where we all can go

Maxime

MLN

MLN

26-02-2009 om 17:52

Koot en bie

Laatst een hele avond Koot en Bie op You Tube zitten kijken.... Blijft leuk! Gelukkig één van de weinige dingen die WEL leuk blijven.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-02-2009 om 19:00

Vliegende autobus dat was....

dat was professor poopsnaggle

Over australie in de 18e eeuw

Vroeger ( 30 jaar geleden?)was er een serie over Engelsen die voor de meest onbenullige vergrijpjes verbannen werden naar Australië. Maar hoe heettte dat ook weer. Ik ken de tune nog uit mijn hoofd.Weet iemand het??

Damajo

Faith

Faith

26-02-2009 om 21:55

Tip

Ik zou Police Rescue nog wel eens willen zien, heerlijk! En tip: bij de openbare bibliotheek zijn veel oude series weer te vinden op DVD. Catweazle, Kleine huis.. Q en Q,! Faith

Mareld

Mareld

26-02-2009 om 22:05

Oja, secret valley!

Geweldig om dat intro weer te horen! Heb nog zitten zoeken op youtube en kwam ook nog Silas en Jack Holborn tegen, was ik ook gek op vroeger, die zou ik graag nog eens willen zien!

Mareld

Mareld

26-02-2009 om 22:07

Damajo@

Jee, die keek ik ook. Ontzettend spannend vond ik het als nét pubertje. Een van de hoofdpersonen heette Mary (uit Ierland uiteraard!) en volgens mij vond ze een leuke zwoele lover in Australië Oja, ze had ook een tamelijk wereldwijze vriendin geloof ik, die fakete allerlei TBC-achtige hoestbuien zodat ze in het huishouden van haar keuze terecht kwam? Idioot dat je dat soort dingen onthoudt.
Maar hoe de serie heette, geeeeeeeeeeen idee...Ik zou het graag willen weten, is vast wel ergens te downloaden.

tonny

tonny

26-02-2009 om 23:21

Voordat de tv begon...

Had je eerst van die pauzeplaatjes, bloemen of zo? En dan kwam de klok. En dan eindelijk om 19.00 uur begon de TV. Op de dagen waarop er geen middaguitzending was.

Zo was dat toch vroeger? En er was ook een testbeeld, wanneer zat dat er tussen geplugd, dat weet ik eigenlijk niet meer.

Trouwens, vroeger stopte de radio om middernacht met het Wilhelmus. Herinnert iemand zich dat nog?

tonny

Ulla

Ulla

26-02-2009 om 23:36

Damajo@ en mimoza

Bedoelen jullie "Rebel voor de vrijheid"???
(Against the wind).

Die is sinds kort op DVD uitgbracht
http://www.bol.com/nl/p/dvd/against-the-wind/1002004005876201/index.html?Referrer=ADVNLKEL00201000099

Zelf zou ik wel weer willen zien:
Anne of Green Gables (heb de laatste aflevering gemist snik, baal daar nog steeds van)
Dynastie, Dallas en Falcon Crest, gewoon om weer even die gezichten voor me te zien
Sandokan (mmmmmmmm)
Beertje Colargol (keek ik met mijn zusje)
Centennial

Ulla

Ulla

26-02-2009 om 23:43

Tonny

Ja, eerst het testbeeld, dan het pauzebeeld met muziekje (spannend, ja, het gaat zo beginnen) en dan begon de uitzending!

Het pauzebeeld verscheen ook wel eens tussen de programma's!

En natuurlijk de omroepsters, die keurig elk programma aankondigden vanachter hun gezellig ingerichte tafeltje.

Ik herinner me dat niet alleen op de radio het Wilhelmus klonk om middernacht, maar ook op tv. En daarna geen testbeeld, maar sneeuw met bijpassend ruisgeluid.

Jee ulla

Yep, die is het! Weet ik eindelijk wat ik voor mijn verjaardag moet vragen Dank je wel!

En met je eens over Sandokan (daar zit ik af een toe nog half een tune van te neuriën in de auto, tot grote ergernis van meereizende pubers).

Black beauty

Vond ik gewèldig. Ik wilde altijd Vicky zijn, dat meisje met die mooie pijpekrullen. Had ook zo'n herkenbare tune.

Is volgens mij nog niet zo lang geleden herhaald trouwens.

Chris

Ann of green gables...

heb ik op video! 2 banden.

Maylise

Maylise

27-02-2009 om 16:28

Nog bedacht

Ik dacht vanochtend nog aan deze draad en bedacht me toen dat ik Family Ties ook wel weer wil zien.

Wat ik verder vroeger ook heel mooi vondt was een japanse tekenfilm, Candy Candy. Daar keek ik vaak naar met de oudste kinderen die toen nog kleuters waren.

Maylise

Alias smith and jones

Begin op streek te raken. Deze western werd altijd om halfnegen 's avonds uitgezonden. Ik weet niet meer precies hoe ik oud ik was, maar dat was ná mijn bedtijd. Ik probeerde altijd heel erg het naar bed gaan te rekken, zodat ik er nog wat van kon zien. Ik had een 'crush' op Smith (of Jones).

Chris

krin

krin

27-02-2009 om 17:29

Jones, denk ik

Ik tenminste wel. Al had ik altijd moeite te onthouden wie nou wie was!
http://www.peteduelsite.com/

neteret mut

neteret mut

27-02-2009 om 18:04

Een paar afleveringen

van de Waltons zou ik ook wel leuk vinden. Family ties heb ik een paar maand geleden nog gezien, werd hier tussen de middag uitgestuurd ( belgie), was nog steeds leuk.

Ulla!

Bedankt )

Green acres en dat pratende paard

Een jaar of 20, 22 geleden waren dagelijks green acres en dat pratende paard (heette dat niet Ted) op tv. Ik was net uit huis en keek iedere avond. Bij de begintune kreeg ik al een gevoel van vrijheid, ik mocht helemaal zelf bepalen wat ik keek. Ik zou het nog wel eens willen terugzien.

Ulla

Ulla

27-02-2009 om 21:12

Oh jee

Maylisse (Candy) en Savon (Mr Ed, geen Ted haha)...
Nu zitten beide melodietjes de hele tijd in mijn hoofd!

Candy, candy, wat zal het zijn
wat zal het zijn Candy klein
Wie weet, wie weet, zie je de prins
als hij de heuvel op klimt...
Ja dan roept hij je, ja hij roept je
luister goed, want dan hoor je je nahaaaaam
Candy (4x met echo)

A horse is a horse
of course of course
and no one can talk to a horse, of course
that is, of course
unless that horse
is the famous Mr Ed

Straks eens horen hoe dat in de badkamer klinkt!

Oh, en dat muziekje van Black Beauty, zo mooi...

Niny

Niny

27-02-2009 om 22:15

Odysseus

Vroeger wist ik altijd precies aan wie ik moest vragen of ik naar een bepaald programma mocht kijken (was de jongste van 3): mijn vader. Hij is helaas niet oud geworden maar ik herinner me nog goed dat ik naast hem op de bank naar Odysseus zat te kijken - het was geloof ik geen serie maar een film. Eigenlijk iets te spannend voor een 8-jarige maar met mijn vader naast me kon er niets gebeuren!

Wat ik verder nog wel eens zou willen zien: Mac Gyver (en dan die aflevering waarin hij in een grot met allerlei boobytraps vastzit), Hill Street Blues (dat ik Joyce toch ooit knap vond!) en Q en Q.

Ik herinner me ook het testbeeld: een mevrouw met een tennisracket voor haar gezicht. Jaren heb ik gedacht dat ze in de gevangenis zat...

Niny

Nog zoiets vaags

Ik herinner me opeens dat er heel lang geleden op woensdagmiddag een film werd uitgezonden. "De boksende melkboer" of zoiets. Waar het precies over ging, weet ik niet meer, maar ik herinner me heel goed dat we het prachtig vonden. Die zou ik nog weleens willen zien, om te zien wat we nou zo prachtig vonden

Mama van Jesse

Mama van Jesse

28-02-2009 om 11:37

Ulla (ot) - mr. ed

Ik heb dat met het liedje van Mr. Ed ook, alleen ik hoor dan "automatisch" op het eind: .....the famous mister Tom Mulder, hahaha.

'Vroeger' had Tom Mulder een radioshow met deze jingle erin.....Helaas ben ik dat nooit weer kwijtgeraakt!

Polly Shearman

Polly Shearman

28-02-2009 om 13:14

Alias smith en jones

ja wie smith en jones waren dat was wel duidelijk, maar ik heb me jaren afgevraagt wie dan alias was..... !!!!

en ik was fan van de duckes off hazzard.

ik had een klein rood autotje waar je zelf op kon rijden ( en dan geen schoenen meer overhield, je weet wel) en daar moest mijn moeder dan een 10 op de zijkant zetten met merkstift. Ontdekte ook jaren later dat dat dan een 01 had moeten zijn...!

Rembrand

Rembrand

28-02-2009 om 13:26

Tranentrekkend............belle et sebastien.

Alleen de leader van de serie brengt je weer helemaal terug.........
http://www.coucoucircus.org/series/generique.php?id=460
( zakdoeken klaar ).
M.

Marsudan

Marsudan

28-02-2009 om 13:41

Ford beaujard

(Als ik het goed schrijf, spreek uit als Fort Bozjaar).
Het werd volgens mij gepresenteerd door Bas Westerweel? Een spelprogramma wat zich afspeelde in een kasteel of ruïne. Verschillende groepen mensen moesten opdrachten uitvoeren en er sleutels mee verdienen, in mijn herinnering. Als de zandloper leeg was, was de tijd verstreken en werd diegene die de uitdaging moest doen opgesloten in betreffende 'cel'. Als diegene wel op tijd was, was er weer een sleutel verdiend.
Geen idee waar en wanneer, bij de Avro denk ik? Maar ik denk, als ze dat weer terug op de buis brengen, ik gegarandeerd ga kijken!
Marsudan
O ja, en wat ik niet meer wil zien - als tegenhanger - Siebert, brrrr!

Marsudan

Marsudan

28-02-2009 om 13:44

Over mcw

Vorig jaar eens een box gekocht met MCW (Medisch Centrum West). Oh, wat zaten we destijds aan de buis gekluisterd! En nu, vooral lachen om het acteren van toen. Wat ik nooit echt heb gevolgd, is Goede Tijden, maar soms zie je op tv nog een stukje uit de eerste afleveringen, brr, wat erg he!
Nog een steengoede: Vrouwenvleugel!
Groetjes Marsudan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.