Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

23-02-2009 om 22:53

Wat zou je nog eens willen zien op televisie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

28-02-2009 om 15:00

Jujube

Jujube

28-02-2009 om 15:33

Berber

Ja, die serie 'Koningskinderen' herinner ik me ook nog en ook de eerste regels van de 'tune': "Er waren 2 koningskinderen, die hadden elkander zo lief. Ze konden elkaar niet bereiken, het water dat was hen te diep...". Verder weet ik het echt niet meer!
Groet,
Jujube

Rembrand

Rembrand

28-02-2009 om 15:48

Jujube

Er waren twee koningskinderen
Die hadden elkander zo lief
Ze konden elkaar niet bereiken
Het water dat was hen te diep

Hun ouders waren ze kwijtgeraakt
Ze zeiden ja, dat is heel naar
Maar we blijven in 't huis in de Tulpstraat wonen
Zonder voogd of voogdes bij elkaar

De kinderbescherming, maatschappelijk werkers, de buurvrouw
Ze maken zich druk

Er waren twee koningskinderen
Die hadden elkander zo lief
Ze konden elkaar niet bereiken
Het water dat was hen te diep

Meer over de serie via http://www.kindertv.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2251&Itemid=356
M.

Jujube

Jujube

28-02-2009 om 17:25

Rembrand

Hee, wat leuk, bedankt! Gut, ik zie nu dat ik al 13 was toen het werd uitgezonden....toch vond ik het een spannende serie.
Groet,
Jujube

Oh ja ulla

Ed, geen Ted. En dankzij jou heb ik nu het liedje van Ed in mijn hoofd...

En nog eentje

De musical of film "een huis in een schoen". Ik heb er een boek van, Annabel en haar moeder hadden een huis nodig en Annabel vroeg een huis in haar schoen. Ik was er zwaar van onder de indruk, je zal maar geen huis hebben.

Je had vroeger ook een serie op tv Pip en Sip,ik denk dat ik 5 of 6 was, dus zo'n 37 jaar geleden. Getekende poppetjes en de ene tekende de andere en samen beleefden ze avonturen. Het gekke is dat ik dat hele liedje nog steeds ken, wat een geheugen heb ik eigenlijk:

daar komt Pip, zie haar gaan
ze kan geen bloempje laten staan
juffrouw Zon, ik ga gauw
verder, hé wat gebeurt er nou?
wat is dat, stukje krijt
teken ik dat lukt altijd
gauw een pop, prik in het lijf
kom er af, doe niet zo stijf
één, twee, hup, van de muur,
Pip en Sip op avontuur.

En dan na de aflevering:

alles uit, dag is om,
reken maar dat ik morgen kom,
teken een bed om in te dromen,
hé malle Sip, wil je wel eens komen,
spring in je bed Sip, malle guit,
touwtje aan de maan en alles gaat uit (en dan zong mijn kleine zusje altijd: en alles gaat aan).

Marsudan, fort boyard

Dat was ook een heel leuk programma. Ik heb het pas op een zaterdagavond laat eens gezien op TV 5, dacht ik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Sleutels_van_Fort_Boyard

Nou er komen wel herinneringen boven

Er was een serie met als beginliedje:

there once was a wealthy man, who had a wonderful idea,
to bring children from all places, with all kind of faces,
together into a sailing ship, there were 14 boys and girl,
they would sail the ship around the world and they called it, the united world.

Geen idee hoe die serie heette, maar ik weet nog wel hoe geweldig ik het vond.

En als laatste

De serie Mus, met Annet Malherbe als bijstandsmoeder met 2 jongens. Zondagmiddag was het geloof ik op tv, ik ging er echt voor zitten.

Tihama

Tihama

28-02-2009 om 19:51

Savon

Dat was The Lost Islands! Waar ik het eerder al over had. Hier kun je de opening vinden:


http://www.youtube.com/watch?v=MnfZVk7sdk8

Tihama

Monique D*

Monique D*

28-02-2009 om 20:28

Catweazle en het zal jouw kind maar wezen

Catweazle: de Tovenaar uit Saburack.. wat een schitterende serie vonden wij dat! Die Tovenaar die per ongeluk in deze tijd belandde..
En dan nog Frank Spencer van "het zal jouw kind maar wezen". Die onhandige stuntel.. wij hebben toen flink gelachen!

Monique D*

Monique D*

28-02-2009 om 20:33

Voor de kleintjes: de film van ome willem

Helaas hebben mijn kinderen (nu 14 en 12) dit moeten missen, maar als zij toen in die tijd kleutertjes waren (geitebreiertjes) dan waren ze er zeker bij!
Schitterend, hoe ze dat brachten!

Monique D*

Monique D*

28-02-2009 om 20:34

En dan natuurlijk: avro's toppop..

..met de Nationale Hitparade van de jaren 70! Met Ad Visser en Penny de Jager natuurlijk!

Monique D*

Monique D*

28-02-2009 om 20:37

En nog een: van kooten en de bie!

Ik vond het erg jammer dat ze gingen stoppen... geweldig, die twee!

Fort boyard

Dat volgden wij ook. Schitterend, ook vanwege de presentatie. "Horloge..."

Janna3

Janna3

01-03-2009 om 14:02

Koningskinderen

Bedankt voor de link, geweldig! Ik heb nog regelmatig het liedje in mijn hoofd, maar niemand in mijn omgeving lijkt het te kennen. Was het destijds zo'n onbekende serie?

Sandokan

Ik mis Sandokan (ook al zo'm mooie tune). Daar mochten we wel naar kijken in het weekend. We kregen dan ook ons enige bakje chips van de week.

Chris

margje van dijk

margje van dijk

01-03-2009 om 19:59

Cijfers en letters

Heeft iemand dat al genoemd? (Ik heb nog niet de hele draad gelezen).

Daar moest ik aan denken toen ik van de week weer vaststelde hoe verknocht mijn kroost is aan Lingo. Dat vinden ze schitterend. En meteen zat ik zelf terug in 'cijfers en letters', en dat was nog leuker, want daar kwamen ook nog rekensommetjes in voor.

Margje

Ja, margje!

Ik denk nog regelmatig aan cijfers en letters, geweldig vond ik dat! (en zo tijdloos, dat kan zo weer op de buis!)

Tango

Tango

01-03-2009 om 22:05

Deze schoot me toch te binnen

Heidi, en dan niet de tekenfilmversie, maar de echte serie met zo'n meisje met donker krulhaar. Ik had er ook een plakboek van met van die plaatjes die je kon sparen.
Die tekenfilm van Remi (Alleen op de Wereld) heb ik laatst gekocht voor een paar euro. Viel toch tegen want hij was gewoon gigantisch ingekort. Mijn dochter van 7 vond hem echter prachtig.
Ik heb mezelf afgelopen week verwend met de dvd's van seizoen 1 en 2 van Dallas, besteld bij ECI. Heb de eerste afleveringen bekeken en vond het helemaal geweldig........

Janna3

Janna3

02-03-2009 om 08:45

Margje

Jaa, cijfers en letters. Soms kijken we het stiekem nog even op de BBC...

Jujube

Jujube

02-03-2009 om 10:28

Ja, cijfers en letters

Oh, ik was dol op 'cijfers en letters'. En ook op 'Kwistig met muziek'. Volgens mij een redelijk tuttig programma.

Oh tihama

Wat leuk om weer eens de tune van The Lost Islands te horen. Ik was heel die enge man in de bosjes vergeten. Gek hè dat dat liedje dan al 33 jaar ergens in mijn hoofd zit en dat ik dat zo mee kan zingen, maar dat ik die enge man vergeten was.

Massi Nissa

Massi Nissa

02-03-2009 om 21:12

Tekenfilm remi

Mijn man heeft als jongetje in Marokko die tekenfilms van Remi duizend keer gezien (in het Arabisch). Pas ontdekte hij dat de hele serie in het Arabisch op Youtube staat. Hij is er weken mee bezig geweest, dochter op schoot (die er niets van verstaat, maar jong genoeg is om toch te genieten).
Groetjes
Massi

MLN

MLN

03-03-2009 om 09:39

Kindertv

Heb gisteren wat zitten neuzen op Kindertv.net en oh boy.....wat ik toch allemaal tegenkom!
Duel in de diepte - Dunderklumpen (!) - Kris Pusaka - In de Soete Suikerbol - Rikki en Slingertje (had ik een lp van!!!!) En nog veel en veel meer. Ow jongens, wat een sentiment.....

Polly Shearman

Polly Shearman

03-03-2009 om 12:06

De moestuin

de moestuin, een nieuw verhaal, de moestuin voor allemaal, de moestuin een nieuw begin de moestuin... bla bla bla

en
In de holle bolle boom, in de holle bolle boom in de speeltuin !!

geen idee meer hoe het eruit zag maar de liedjes heb ik wel onthouden.

MLN

MLN

03-03-2009 om 13:33

She-devil

Serie komt idd dicht in de buurt van het boek. Was echt een hele goede serie! Film is waardeloos.

Anna

Ik was de titel vergeten maar ik weet precies welke serie je bedoelt. Er is een acteur (haakneus, brilletje) die je nog regelmatig in series ziet langskomen en dan denk ik altijd 'o ja, die beursmeneer'.

Uit dezelfde tijd trouwens: LA law. Verplichte kost voor ons als rechtenstudenten. Wij citeerden er graag uit en verlangden stiekem ook naar de mogelijkheid om in een rechtszaal 'objection, your honor!' te roepen...

Ik hoef die serie niet terug te zien trouwens. Behalve Jimmy Smits misschien...

Groeten,

Temet

Tihama

Tihama

03-03-2009 om 18:14

Capital City. Geweldige serie. En die meneer met de haakneus was altijd bezig met swaps. Ik had geen idee wat het was. Het leuke is trouwens dat mijn man en ik dankzij díe serie later de Teleacserie over Beleggen zijn gaan volgen. Dat kwam volgens mij op dezelfde zender

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.