Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat zou u doen als u de EuroMillions won?

Laat ons zeggen een 200 miljoen?
Ik zou om te beginnen mijn bescheiden Opelletje vervangen (nee, niet door een Porsche, Ferrari, Tesla... Dat interesseert me niet, het zou allicht iets worden zoals ik nu heb, maar wat nieuwer).
Ik heb verder nog wel wat ideeën, maar u eerst: wat zou u zoal doen, met veel teveel centen dan goed voor u is?


Doenja

Doenja

09-04-2018 om 15:35

naar mijn kinderen

Ik zou een huis kopen zodat ik vaker bij mijn kinderen kan zijn. Dat is mijn enige hartewens.

Het is teveel

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/hoe-verging-het-die-andere-euromillions-winnaars-niet-altijd-even-geweldig~a18512cd/

Het brengt alleen maar ongeluk. Scheiding, ruzie met je kinderen, belaagd door bedelbrievenschrijvers, nooit meer een relatie die niet uit is op je geld.

Het is gewoon teveel geld. Doe gewoon mee met de postcodeloterij of zo. Veel prijzen waarvan een aantal wat comfortabeler en onbereikbaarder.

Zelf haal ik altijd een vijfde lot XL van de Staatsloterij. Gewoon voor het idee, zonder er een vermogen aan uit te geven. Een paar miljoen is dan wel het maximum. Dat is al erg genoeg.

Pirata

Pirata

09-04-2018 om 15:48

niet

Ik zou niet meedoen met een loterij met van die absurde prijzen. Eigenlijk niet met welke loterij dan ook.
Een miljoentje zie ik wel zitten, maar dan voor de gewone dingen. Reisjes, huis opknappen, hypotheek aflossen. En wat schenkingen.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-04-2018 om 15:50

Appelscha

Ik kan me van de Nederlandse televisie herinneren, dat er hier eens een hoogbejaard, niet al te bemiddeld echtpaar een enorm bedrag had gewonnen met een of andere loterij. Op de vraag wat zij met het geld gingen doen, zei de vrouw: “Nou, u moet weten; wij dromen eigenlijk al jaren over een vakantie in Appelscha!”

Yvan

Yvan

09-04-2018 om 15:51 Topicstarter

Kan ik inkomen.

Er bestaat zoiets als "de wet van het afnemend marginaal nut" (2e wet van Gossen).
Daar is wel wat onderzoek naar gedaan en het heeft er de schijn van, dat voor de meeste mensen het kantelpunt op ongeveer een € 6 000/maand ligt. Eens meer dan dat, wordt nog meer een zware last.
Maar goed: eigen schuld, dikke bult;: u had maar niet moeten meespelen! De centen zijn er nu. En wat nu?

Pirata

Pirata

09-04-2018 om 15:54

Yvan

Dan mag jij van mij 199.000.000 hebben.
Kun je kookles gaan geven of jij geeft ook weer 198.000.000 weg.

Yvan

Yvan

09-04-2018 om 16:06 Topicstarter

Ik heb zo het waanzinnige idee

dat ik een poetsbedrijf zou overnemen .

Pooh Bear

Pooh Bear

09-04-2018 om 16:20

Koningsdag lotterij

Ik vind de prijs van de Koningsdag lotterij wel leuk 20 jaar lang elk jaar 250000 euro. Vorig jaar kan je geloof ik 10000 per maand winnen.
Wat ik zou doen wat vaker op vakantie enkele plekken bezoeken die ik graag wil zien bv de Noordkaap.
Misschien een ander huis of anders deze opknappen. Maar gewoon het feit dat we kunnen doen wat we willen zonder zorgen te maken of dat niet te veel kost is al heel lekker.

Zeetakje

Zeetakje

09-04-2018 om 16:31

200 miljoen is wel héél veel

Verhuizen naar een wat bewoonder deel van Nederland, de auto vervangen, studieschuld van kinderen aflossen, voor mezelf beginnen, hulp in de huishouding nemen, een weekje uitgebreid op vakantie, ADD-kind naar particulier onderwijs, geen strijd meer voeren met apotheek en/of zorgverzekering, maar voorkeursmedicatie voortaan meteen zelf betalen, ogen laseren, man een dagje minder werken als hij dat zou willen, een electrische fiets, wat vaker uit eten, een klein huisje op een Waddeneiland, en zo nog wat dingen.

Maar dan is er nog heel veel geld over. Ik zou zelf een miljoen of wat achter de hand houden, om als het nodig mijn kinderen te steunen bij de aankoop van een huis en om tegenslagen op te kunnen vangen. De overige miljoenen mogen ze besteden aan een écht goed doel. Ik zou wel eerst grondig onderzoeken of daar niet teveel aan de strijkstok blijft hangen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

09-04-2018 om 16:50

immoreel veel, 200 miljoen

Daar heb ik geen beeld bij. Jij wel?

Ik zou een ton heel aangenaam vinden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-04-2018 om 16:50

Rentenieren

En van de rente en passant heel veel goede doelen steunen.
En misschien een leuk bedrijfje overnemen voor de hobby.

Ava

Ava

09-04-2018 om 16:59

leuke vraag

Ik zou een vrijstaand huis kopen en een verhuisservice inhuren om over te gaan. Geen kasteel, niet in Wassenaar, je moet vooral wonen op een plek waar je thuis voelt en thuis bent. Anders raak je ontheemd. Iemand die het helpt mee inrichten. Kinderen naar privé onderwijs. Een nieuwe auto, met vakantie, leningen afbetalen, af en toe uit eten, iemand die een deel van de was en het huishouden doet en dan? Meeste mensen stoppen met werken maar dan wordt je leven zo leeg. Of je maakt je eigen werk door 200M aan het werk te zetten. Dat moet wel kunnen. Je schenkt niet aan een goed doel, je zet je eigen goede doel op of 'wat-het-ook-was-waar-je-altijd-van-droomde'.

Vertel je het niemand (wel partner en je kinderen)? Vertel je het niemand, moet je je wensen klein houden. En hoe hou je die vriendschappen gelijkwaardig als je weet dat iemand in de problemen zit die jij met jouw geld kan verzachten of weg kan nemen zelfs?

Met 200M kan je snel ontheemd, ontworteld raken, contact met vrienden en familie verliezen en vervreemd raken van de wereld om je heen. Met 200M wordt het je baan om te zorgen dat dat niet gebeurt.

Alison

Alison

09-04-2018 om 17:10

Zoveel

Er zijn een aantal mensen die ik dan meteen een deel zou gaan brengen. En misschien dat ik een stichting of zoiets zou kunnen oprichten om mensen in armoede te helpen. Ik weet hoe het is.
Uiteraard zou ik de hypotheek van mijn vader afbetalen en voor elk van mijn kinderen een auto en een huis kopen. Ze zouden graag willen reizen, dat kan ik dan ook mogelijk maken voor hen.
Ik zou een nieuwe geluidsinstallatie kopen voor de buurtvereniging want dat ding wat ze nu hebben doet het niet goed.
Er zijn een aantal organisaties die ik zou willen steunen zoals Bits of Freedom, Follow the Money, de Stichting B12Tekort en nog een paar die ik niet zo snel paraat heb.

Voor mezelf. Mijn allergrootste wens is een huis. Eentje wat van mijzelf is en wat niemand me meer kan afnemen. Eentje waarbij ik niks te maken heb met een bank. Mijn vorig huis ben ik kwijtgeraakt en dat doet nog steeds pijn.
Een auto met stuurbekrachtiging zodat ik me geen pijnlijke armen meer draai aan het stuur. Wat herstelwerkzaamheden aan mijn lijf in verband met de gevolgen van een ziekte. Ik krijg ze niet vergoed.
Niet erg genoeg voor de verzekering maar ik heb er veel last van.
Maar een eigen huis, maakt niet uit hoe klein, dat is mijn allergrootste wens.

Benno

Benno

09-04-2018 om 23:38

Werken

Stoppen met werken en gaan doen wat lukt, zonder ooit nog geldzorgen te hoeven hebben en mijn geliefde naar huis halen.
Een klein huisje, vrijstaand aan het strand kopen en verder zou ik eerst mijn kinderen en daarna een paar mensen heel blij maken om hun leven/ oude dag makkelijker te maken en kinderen te laten studeren.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2018 om 01:41

Mijn hemel

Dat is zoveel dat je op luxueus op vakantie kunt gaan van de rente en bij terugkomst geld over hebt gehouden.

Je weet niet hoe je reageert op het nieuws. Ik vind mensen die ter plekke in snikken uitbarsten het meest aandoenlijk en eigenlijk ook zoals het 'hoort' . Mensen die het geld emotieloos aannemen snap ik nooit zo.

Maar wie mij volgt zal snappen dat ik direct het UWV bel met de mededeling dat ze het rambam kunnen krijgen en er een middelvinger bij opsteek. Vervolgens zou ik een huis aan het Noordhollands Kanaal kopen. Mogelijk ook een in Drenthe of zo. Ik zou een aantal mensen uit de problemen helpen en mijn dochters geld voor een huis geven. Tot slot zou ik eens heel goed na moeten denken welke reis ik zou willen boeken. Oh ja, een boot, hoe kan ik dat vergeten? Er zou een boot komen, met kapitein op afroep. En een auto met chauffeur op afroep. Daarmee is het wel even klaar wat de zelfzuchtige wensen betreft.

Omdat het zo gigantisch veel geld is, durf ik dan ook wel een organisatie op te starten die zich op een aantal doelen richt.

40er

40er

10-04-2018 om 07:59

Oh,

Dat weet ik wel hoor!
Huis laten verbouwen, zo rigoureus dat we er tijdelijk uit moeten. Garage word de keuken, met openslaande deuren naar het terras, badkamer krijgt een grote dakkapel, zodat er een bad in past.
Verder zouden we een vakantiehuis kopen aan de moezel. Niet te ver rijden, maar toch leuke omgeving. Studiebeurs voor kind en neefjes/nichtjes. Oh, ik kon me genoeg bedenken.
Zou een goed doel, in mijn omgeving, zoeken wat ik zou kunnen ondersteunen.
Oh ja, en ik zou 1 middag asociaal geld uitgeven met shoppen, dan had ik dat ook gehad 😉

Amsterdamse

Amsterdamse

10-04-2018 om 09:43

Heerlijk

Heerlijk!
Voor de kinderen particulier onderwijs.
Ik zou een groot vrijstaand huis kopen in Amsterdam, en nog eentje aan de kust. Met een atelier/werkruimte, volledig ingericht om dingen te maken.
Voor mijn broer ook een huis. En voor wat andere familieleden maandelijks wat geld storten zodat ze niet meer zo’n zorgen hebben.
Een sportwagen, cabrio uiteraard, bv Audi R8.
Hoger bedrag doneren aan de huidige goede doelen, zoals de hersenstichting.
En de ideeen die ik altijd heb gaan uitvoeren.

even ano

even ano

10-04-2018 om 09:49

voor mijn kind

Voor mijn volwassen autistische kind, die al enkele jaren met een depressie worstelt en niet verder komt met de GGZ die door de ziektekostenverzekering deels (!) betaald wordt, omdat hij na wachtlijsten en intakes al een paar keer te horen heeft gekregen dat ze hem niet kunnen helpen wegens te weinig personeel of te complexe problematiek, ga ik op zoek naar een goede psychiater zonder wachtlijsten.

En ik koop een woning voor hem en huur ambulante begeleiding in met kennis van autisme.

Onderwijs

Ik zou een deal maken met svpo en waar het kan door dit enorme bedrag gefinancierd onderwijs neerzetten (dus toegankelijk alsof het gesubsidieerd is). Daarbij vooral ook onderzoek doen naar de mogelijkheden voor basisonderwijs in vergelijkbare vorm.

Voor eenmaal gevestigde scholen met voldoende leerlingen zou alsnog subsidie aangevraagd kunnen worden waarmee de enorme pot met geld wat langer mee kan om meer te doen.

Trouwens

Yvan, in Nederland spelen we niet mee met EuroMillions

Ava

Ava

10-04-2018 om 11:24

1 middag

Een middag asociaal geld uitgeven, vind ik een goede. Heerlijk lijkt mij dat en komt gelijk op het lijstje.
Naar aanleiding van alles hierboven, wil ik ook wel eens meedoen... maar dat kan dus niet!
Wat een domper.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-04-2018 om 11:41

Ik denk dat ik aan tien miljoen al genoeg heb om alles te kunnen doen wat ik wil, en rustig zorgeloos leven tot ik oud en grijs ben. Waar ik nog niet uit ben is wat ik doe met werk. Ik wil wel iets nuttigs doen, maar niet meer elke dag vroeg opstaan. En dat is nog steeds wel nodig als je katten gaat verzorgen in het asiel, of in een broodjeszaak werkt.

Zeetakje

Zeetakje

10-04-2018 om 13:05

Phryne

Eerst lekker uitslapen en dan koffie drinken met eenzame ouderen.

Opvallend hoeveel er kiezen voor particulier onderwijs voor hun kinderen. Hier ook hoor. M.i.v. morgen graag. Dat zegt toch wel iets over de manier waarop velen het huidige onderwijs ervaren. Maar goed, dat is een andere discussie.

Het idee van Miriam spreekt me wel aan. Hoe ver kom je met 200 miljoen?

Ver genoeg

"Het idee van Miriam spreekt me wel aan. Hoe ver kom je met 200 miljoen?"
Ach de kwestie is dat de bestaande schoolbesturen nu het stichten van een nieuwe school dwars liggen. Als je geen subsidie aanvraagt kunnen ze dat niet doen. Maar als je voldoende leerlingen hebt, dan krijg je vanzelf toch weer recht op subsidie, vooral ook omdat de gevestigde scholen die leerlingen dan verliezen.
Het is dus een investering in de toekomst die zich vanzelf terug betaald.
Misschien hou je aan het einde van de rit zelfs wel geld over.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-04-2018 om 13:12

Ava

"Een middag asociaal geld uitgeven, vind ik een goede. Heerlijk lijkt mij dat en komt gelijk op het lijstje."

Ik zou juist een middagje sociaal geld uitgeven en de rest voor mezelf houden.

Familie en vrienden blij maken met een paar miljoen misschien, aan de andere kant vrees ik dat je de verhoudingen daarmee voor eeuwig verpest.

Een paar huizen in binnen en buitenland. Maar ja, je kinderen moeten natuurlijk een stabiele schooljeugd hebben, dus al te spectaculair zal het niet worden.

Misschien word ik wel zo iemand die het stilletjes op de bank zet..

clowntje

clowntje

10-04-2018 om 14:24

met 200 miljoen?

maak ik mijn hele familie miljonair, dan blijft er nog genoeg over. Verder geef ik jongste dochter een aanzienlijk bedrag dat zij naar eigen inzicht mag besteden aan goede doelen (dit wil zij heel graag!) en voor beide kinderen een bedrag op de bank. Dan een week heel veel geld uitgeven, huis helemaal op laten knappen, huisje op Ameland, tot in lengte van jaren een hulp in de huishouding + een tuinman + iemand die de was doet + een kapper die minimaal 1 keer per week mijn haar wast.

Dora

Dora

10-04-2018 om 15:05

hier weinig verbeeldingskracht

Studies en huizen voor de kinderen en hun neven, eigen huis aflossen, en verder gewoon suf op de bank zetten. O ja, wel een groter huis met grote hobbyruimte voor mijn man. Vakantie zouden hetzelfde blijven. Jeugdherbergen met self-catering faciliteiten zijn erg praktisch als je kinderen niks lusten.

Yvan

Yvan

10-04-2018 om 15:09 Topicstarter

Op het werk is het antwoord op die vraag altijd

een erg geanimeerde discussie. "Goeie doelen" worden daar nooit bij vernoemd: de discussie spitst zich vaker toe op nog meer en fiscale achterpoortjes...

Het meest genereuze idee hier is natuurlijk dat van Pirata: die zou 199 miljoen aan mij geven, met de verwachting dat ik dan ook 198 miljoen weggeef aan iemand anders.
Daar valt mee te leven. Als ik een graaierige CEO zou zijn, zou ik ook nog een fikse bonus en een fraaie pensioenbijdrage bedingen, maar zo zit ik niet in elkaar.
Ik heb er dus wel oren naar. We zullen dat een dezer dagen eens op papier moeten zetten bij de notaris .

Het Appelscha-verhaal van rode krullenbol... Schuune! (=Mooi!.) Het deed me terugdenken aan de eigen jeugd en ik wed dat ik niet de enige ben.
De gestaag toenemende welvaart: de Leuvense stoof die buitengegooid werd en vervangen door een "modern" fornuis. De eerste TV, de eerste kleurenTV, de eerste diepvriezer. Een heuse badkamer! De eerste auto, een tweedehands VW kever. De eerste nieuwe auto: een Toyota Corolla "Grand Luxe"! Centrale verwarming! "De middelsten", ik dus, op sneeuwvakantie met het ziekenfonds. 10 dagen in het verre Zwitserland!
Het ging er flink op vooruit, maar het moest allemaal ook betaald worden.
Op mondiale schaal zijn wij "de 1%". Het is niet slecht om daar af en toe ook eens bij stil te staan.

./..

decadentje

decadentje

10-04-2018 om 15:36

kok

naast de tuinman en huishoudster een kok zie ik wel zitten. Vraag is nog huis reoveren/ opknappen of toch een ander huis, ivm zoveel dat opgeknapt moet worden en we dan toch een tijd ergens anders moeten wonen. Geld wegzetten en van een klein deel/ rente per maand leven. Ipv betaald werk een nuttige vrijwillersbaan zoeken, daar waar extra handen nodig zijn maar niet betaald kunnen worden. Goede doelen uiteraard maar welke, wat vastzetten voor de kinderen (uit te keren in delen). Huidige auto's en caravan vervangen door betere modellen (lees lekvrij en welkom in lage emissiezones). En navragen hoeveel er per jaar naar de belastingen zal gaan, niet om achterpoortjes te zoeken maar om te weten wat te verwachten.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-04-2018 om 17:13

Maar...

Natuurlijk doe ik nooit mee met loterijen. Zoals iemand ooit zei:

The Lottery is a Tax on People Who are Bad at Math

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.