Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

28-01-2013 om 21:44

We krijgen een koning!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog erger ot

http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/bankwereld/salarissen-financiele-wereld/vip_details?id=lloyd-blankfein

Goh zou de heer Blankfield nou bij al die ontslagen op de werkvloer nooit een keer gedacht hebben om van zijn eigen bonus af te zien ?

Wat is het economische belang voor dit soort walgelijk hoge jaaruitkeringen ? Op het maken van winst uiteraard, eigenlijk toonbeeld van hoe eenzijdig ziekelijk de bankenwereld mondiaal werkzaam is.

Laatst ot

lachwekkend, hm tja, hoe marktcomform is het koningshuis, dat vraag ik mij af na dit stukje nieuws:

http://www.nu.nl/economie/3078336/rutte-beledigt-ministers-met-salaris-sns-topman.html

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2013 om 20:00

Wat een bedragen!

Ik ben het met Van Eickhout eens. Een bankdirecteur van een staatsbank zou zijn werk moeten doen voor een inkomen wat niet hoger dan dat van de Minister President is. Dat is een heel mooi inkomen. Misschien zou het 'netjes' zijn als alle directeuren van banken, ziekenhuizen, zorgverzekeraars, goede doelen, e.d. zich aan die norm zouden houden. Dat lijkt nog moeilijk te zijn voor de heren (zit er eigenlijk een dame in die functie?).

Hombre

Hombre

05-02-2013 om 19:59

Stropopargument

Skik: "Mensen die niet principieel falikant of zelfs fanatiek revolutionair tegen het koningshuis zijn zijn kruipering en onderdanig?"

Dat is geen realistische weergave van het door mij gemaakte punt. Dat noemen ze ook wel een stropop.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2013 om 00:13

Slimheid

Voor een universitaire opleiding hoef je verder ook niet bijster intelligent te zijn. - Maylise
Nee, misschien niet bijster intelligent, maar met een IQ van bijvoorbeeld 102 zal het waarschijnlijk een hele klus worden om de eindstreep te halen. Dus ook al zou WA niet de bolleboos zijn zoals dat blijkbaar graag gezien wordt voor een koning, schat ik hem slim genoeg in om het koningschap op gebied van intelligentie aan te kunnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2013 om 00:59

Hombre

Hombre, hoe langer ik Beatrix heb meegemaakt hoe meer ik van haar heb kunnen zien. Ik heb haar van de zakelijke koningin langzaam zien overgaan in de middelbare/oudere dame met familievreugde en -verdriet. Net zo menselijk als hoe het jou of mij zou vergaan. Maar ook in de jaren dat ze meer zakenvrouw was dan 'moeder des vaderlands', heeft ze getoond dat ze een meelevende vrouw is. Dus als ik Beatrix nu warme en persoonlijke eigenschappen toe schrijf, komt dat omdat we daar al jaren getuigen van hebben kunnen zijn. Voor wie dat wilde zien uiteraard.
Ik geloof niet dat ik mijn mening als kruiperig zou willen omschrijven. Ik ben nooit anti-koningshuis geweest, dus mogelijk heb ik altijd meer open gestaan voor de sympathieke eigenschappen van Beatrix dan jij?
Wat jij relieken noemt, hoort bij onze geschiedenis, zonder onze geschiedenis zouden we niet zijn wat we zijn. In dat opzicht vind ik het geen schande om oude gebruiken op zijn minst met respect te behandelen. En omdat er al zo'n 16 jaar, meen ik, geen nieuwe adel meer bijkomt zal dat aandeel in onze maatschappij steeds kleiner worden. De adel moet vanwege geldgebrek/hoge kosten ook een steeds gelijkwaardiger leven leiden. Gewoon werken voor de kost. Ik heb totaal geen last van het feit dat er mensen zijn die baron of jonker zijn. Jij wel?
Of ik bij een fanatieke revolutionair wil horen of niet, heeft niets met een al dan niet edeler standpunt te maken. Het is een standpunt. Je opmerking "Nee, dan liever het gezelschap van Maxima en Amalia en al die andere schatjes." - vind ik in dat licht bezien, nogal denigrerend overkomen. Over uit de hoogte doen (hautain) gesproken...

Mari

Mari

06-02-2013 om 19:37

Ik vond het koningshuis altijd wel best...

... totdat ik een in documentaire zag hoe uitgenast ze er zoveel mogelijk geld uit willen slepen. Allerlei belastingtrucs enzo. Een ding weet ik nog vaag: ze verkochten paleizen en die werden dan weer met publiek geld voor hen gehuurd ten bate van hen. Het is al een tijd geleden, al tien jaar of zo. Ik weet nog wel dat het op SBS6 was. In ieder geval vond ik toen deze adel niet zo edel meer. Mijn mond viel open van de uitgekooktheid ervan, ten koste van geld dat door de gewone man was opgebracht.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 00:40

Mari

Ik zeg niet dat ik dat soort gepuzzel met geld goed vind, maar de vraag die ik mezelf stel bij dit soort voorbeelden is: wat zou je zelf doen? En ik denk toch echt dat ook mensen met minder bezit dan zo'n aristocraat wegen zoeken om zo min mogelijk belasting te betalen, of er op een andere manier voor te zorgen dat de balans een vollere debet dan credit-kant laat zien. Bij klein kapitaal is het getal waarmee wordt gepuzzeld kleiner, maar eigenlijk net zo 'geslepen' als gepuzzel met groot kapitaal. Vind ik.
Maar wat ik me afvraag, ik heb die documentaire niet gezien,: is die constructie van verkoop en dan huren niet bedoeld als bescherming van nationaal erfgoed? Dan wordt zo'n kasteel o.i.d. ondergebracht in een stichting waardoor de zorg voor het kasteel gewaarborgd blijft. De eigenaar, een baron of zo, kan die zekerheid dan niet langer bieden. De baron of graaf mag er dan wel blijven wonen. Ik gis maar wat uiteraard, maar ik weet dat dit soort regelingen bestaan.

Krin (ot)

Prachtig! Kende ik niet.

Verkeerd

Sorry, moest hieronder.

Mari

Mari

07-02-2013 om 11:39

Voorbeeldfunctie

ík zeg niet dat ik dat soort gepuzzel met geld goed vind" nee het zag er erg fout uit. Dat de gewone man ook wel wegen zoekt om minder belasting te betalen vind ik eigenlijk heel erg mank gaan: het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie, het gaat om geld van de gewone man, als iemand het niet zou moeten doen, is het het koningshuis wel.
Nee, het was geen bescherming van cultureel erfgoed, het was duidelijk om het gewin bedoeld. Er waren nog veel meer voorbeeld, die gewoonweg schokkend waren. Ik was niet koningsgezind maar vond het best leuk en decoratief daarvoor, daarna echt niet meer. Jammer dat ik de voorbeelden niet meer weet. Maar ik ga SBS6 schrijven welke documentaire het was en of ze hem kunnen herhalen of een link kunnen geven.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 12:32

Mari

Ik ben uiteraard met je eens dat het koningshuis zich bij uitstek moet realiseren dat ze een voorbeeldfunctie bekleden en ook dat ze voorzichtig moeten zijn met gemeenschapsgeld. Toch vind ik bij dit soort 'akkefietjes' dat de gewone man nog wel eens vergeet dat het voor de gewone maar slimme man heel gewoon is om het meeste eruit te slepen als dat kan. Het heeft iets van 'de pot verwijt de ketel'-achtigs als we mensen met kastelen e.d. gaan verwijten dat ze een constructie zoeken die voor hen gunstig uit moet pakken. Maar dit zeg ik zonder de documentaire gezien te hebben. En dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik mij bij een documentaire van SBS afvraag hoeveel sensatie erin is gestopt. Het is de Telegraaf onder de zenders naar mijn idee. Maar... ook dat vooroordeel spui ik zonder dat ik de docu gezien heb

Mari

Mari

07-02-2013 om 12:55

Nee, niet de bal terugspelen Kaaskopje, dat is juist de pot verwijt de ketel.
je zegt "Ik ben uiteraard met je eens dat het koningshuis zich bij uitstek moet realiseren dat ze een voorbeeldfunctie bekleden". Houd het daarbij. En ja, dan weer gaan zeggen dat SBS6 wel niet zou deugen. Ik kan je zeggen: ook totaal niet mijn type zender, integendeel. Maar het was helemaal geen sensantiezucht. Maar ik houd ermee op want het lijkt er op dat je niets ten nadele van het koningshuis wilt horen en dat mag. Ik heb sbs6 gemaild, als ze antwoorden post ik het hier.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 13:49

Mari

Nee, het is niet zo dat ik niets nadeligs van het koningshuis wil horen. Ik ben in grote mate voor onze monarchie, dat zeg ik ronduit, maar als er rare streken geleverd worden ben ik daar ook verontwaardigd of op zijn minst gepikeerd over. In mijn laatste reactie heb ik duidelijk aangegeven dat ik reageerde zonder de documentaire gezien te hebben, dus wie weet geef ik je volledig gelijk als ik hem wel gezien heb of zou hebben.
De gang van zaken in onze maatschappij is niet altijd rechtvaardig als je kijkt waar 'de grote man' soms mee weg komt vergeleken met hoe dat gaat met Jan met de pet. En toch vind ik dat wij in Nederland amper iets te klagen hebben. Als mensen in óns land tijd en zin hebben om zich druk te maken over het al dan niet hebben van een koningshuis, dan zie ik dat als een luxe-probleem. Ik denk niet dat mensen met een minimuminkomen er ook maar iets beter op zullen worden als we een president zouden hebben. Ik denk ook niet dat de economie erdoor aantrekt. Eerder het tegendeel. Maar dat dénk ik dus, ik weet het niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2013 om 00:29

dat was ook niet bepaald fraai te noemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.