Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 17:56

Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Bij mij komt er uit elke kieswijzer iets anders, van Partij voor de Dieren via D66 tot Newropeans, whatever the hell that may be. En ik weet er veel te weinig van, ik heb het allemaal niet goed gevolgd. Ik ga morgen zeker stemmen, maar ik weet nog steeds niet precies wat. Idioot eigenlijk. Weten jullie het wel, en hoe/waarom?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

05-06-2009 om 14:05

Grote groep

"Alleen mensen gevoelig voor verjaarsdagsmopperen en one-liners schreeuwen in de kroeg, zijn gevoelig voor de retoriek van Geert Wilders."
Hmm ongeveer 70% van de Nederlanders dus.

Niet stemmen

Emma:"Iedereen kent die waanzin die Miriam beschrijft, maar gelukkig stemt niet iedereen op de pvv. "
Laten we vooral vaststellen dat 70% niet gestemd heeft. Pelle gaf al de hint dat misschien juit dát vooral Wilders aan dat mooie percentage van de wel stemmers heeft geholpen.
Voor het overige denk ik dat je te optimistisch bent. Ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die wel pvv stemmen omdat ze denken dat een schok of scheuring tot nieuwe wegen zal kunnen leiden, en natuurlijk omdat zij denken dat zij in ieder geval geen last zullen hebben van zijn tijdelijke politiek.
Groet,
Miriam Lavell

Dat was ik

"Vic, sinds wanneer stemt 70% van de nederlanders op de pvv?"
Volgens mij zei ik daar wat over. Ik zei niet dat 70% van de nederlanders pvv stemt, maar dat 70% (iets minder) niet gestemt heeft. Wilders heeft 17% van de stemmende Nederlanders. Op 100% zou het best wel eens veel minder kunnen zijn. Niet stemmen heeft wel degelijk effect. Niet stemmen komt ook voort uit onvrede (desinteresse, etc.)
Groet,
Miriam Lavell

Vic

Vic

05-06-2009 om 14:20

Emma b

Met 70% doelde ik op mensen van het type verjaardagsmopperaars en schreeuwende one-liners. Mijn omgeving is wellicht diverser dan die van jou, en ik ken dit soort mensen persoonlijk. Ik ken ook mensen die op de PVV gestemd hebben, met sommige ben ik zelfs bevriend. Het zijn over het algemeen prima mensen, maar ze zijn wat minder bevoorrecht dan anderen. In de zin dat ze 's nachts uit hun slaap worden gehouden door irritante ventjes op veel te dure brommers ('waar doen ze het van? -> oma's van tasjes beroven'). Het zijn geen asociale racisten maar, alle maatregelen van onze regering ten spijt, zien in hun woonomgeving steeds maar niets veranderen.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 14:20

Warm/meevoelend/vrijdenkend?

Emma:
"Wat een onzin! Niet iedereen gaat als reactie op de pvv stemmen. Iedereen kent die waanzin die Miriam beschrijft, maar gelukkig stemt niet iedereen op de pvv. Alleen mensen gevoelig voor verjaarsdagsmopperen en one-liners schreeuwen in de kroeg, zijn gevoelig voor de retoriek van Geert Wilders."
Duh. Dat doet niets af aan de constatering dat dat bevordert dat een deel van mensen wel PVV gaat stemmen om die reden. Je zou dat zelfs een geruststellende gedachte kunnen noemen: de meeste PVV stemmers zijn niet zo anti-islamitisch.

Emma:
"Misschien is het dan toch tijd om mij weer eens even uit mijn eigen veilige, warme bastion los te maken. Misschien word ik inderdaad wel te optimistisch omdat ik te veel in mijn eigen warme, meevoelende, multiculturele, hoogopgeleide, vrijdenkende wereldje verkeer hahahahaha!"
Ik zet die siegel weer even neer: Zo warm/meevoelend/vrijdenkend ben je niet, als het gaat om mensen die vanwege allerlei problemen uit arren moede maar PVV gaan stemmen. Verplaats je eens in die stemmers. Ik doe dat nu een jaartje of wat, ik vind dat bijzonder leerzaam.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 14:21

Lage opkomst

Miriam:
"Laten we vooral vaststellen dat 70% niet gestemd heeft. Pelle gaf al de hint dat misschien juit dát vooral Wilders aan dat mooie percentage van de wel stemmers heeft geholpen."
Lijkt me rijkelijk optimistisch; ik vrees dat een hoop niet-stemmers dat doet vanuit teleurstelling -dus om een reden waarom anderen PVV stemmen.

Hoe dan ook

Niet stemmen is ook een daad. Uit onverschilligheid of onvrede. Er _is_ een probleem. Dat zie je niet alleen aan de winst van de PVV.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 14:50

Tops/niet-stemmers

Tops:
"Misschien gaan die niet-stemmers die uit onverschilligheid niet stemmen pas stemmen als ze ontevreden zijn (en er dus wel een probleem is)."
Zowel uit echt onderzoek als uit klachten in krochten van internet blijkt dat veel mensen niet stemmen uit onvrede en teleurstelling (en dus niet omdat ze nix te klagen hebben).

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 14:54

Godwinnen en hitler

Ik zie dat toch anders tinus: "Godwinnen (in de discussie een link leggen naar Hitler) is een vorm van arrogantie, waarmee je wel de discussie wint (of iig stopt), maar waarmee je de PVV-stemmers niet van mening doet veranderen. Het is, kortom, zwaar contraproductief. Niet doen dus."
Waarom niet. Ik probeer geen discussie te winnen, ik wijs serieus op een serieuze parallel die zie opdoemen. Die parallel ging er met name om dat steeds meer mensen blijkbaar onvrede voelen, maar dat die onvrede vanuit de politiek min of meer wordt gebagatelliseerd en niet serieus genomen. Het gaat mij niet zozeer om Hitler an sich (daarom noemde ik geen naam) maar om het fenomeen dat er maar net een aansprekende figuur op het juiste (oftewel verkeerde) moment op de juiste (oftewel verkeerde) plaats hoeft te zitten om een ongekende en onvermoede reactie te veroorzaken.
Misschien kan het ook niet anders. Misschien is de vrij grote verandering die de afgelopen decennia in de westerse wereld is opgetreden (influx van veel mensen van elders, invloeden van vaak totaal andere culturen, het zogenaamd vredig naast elkaar bestaan maar ondertussen van elkaar gescheiden levend , naast alle andere veranderingen door o.a. de toenemende rijkdom, de bergen groeiden tot de hemel (trouwens, al over nagedacht maar we doorleven nu toch ook echt een crisis wat veel onzekerheidsgevoelens teweeg brengt) gewoon te groot om als maatschappij zonder onrusten te absorberen.
Je kunt deze periode ook zien als een volksverhuizing, onstuitbaar, zeker niet door Wilders.
Enfin, binnen die context wees ik op die ontwikkelingen in het Duitsland van de jaren 30.
Voor de discussie, ik woon nu in Duitsland, en hier wordt

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 14:57

Stropoppen tinus

Pff, ik zal voortaan meer met smileys en leestekens werken. Ik haalde die files aan omdat dat ergens erboven werd genoemd.
Wat ik bedoel is dat je elkaar en elkaars problemen serieus moet blijven nemen en laat zien dat eraan gewerkt wordt, zoals jij ook ergens zegt.
In Nederland woonde ik in een wijk waar door een kleine groep mensen altijd (ALTIJD) fout werd geparkeerd, waardoor de verkeerssituatie ook nog eens gevaarlijk werd, waar iedereen zich aan ergerde. En er gebeurde niets, agenten reden langs en deden echt helemaal niets, ook niet als iemand weer eens belde. Ik weet gewoon zeker dat dat Wilders-stemmers in de hand werkt. Laat zien dat je er wat aan doet, dat je de anderen serieus neemt, ook al lijkt het misschien futiel. Het werkt ergernissen in de hand.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 15:00

Ekeim -wat tegenmijmeringen

Ekeim:
"Wilders en co hebben het over de islamitisering van Nederland maar waar blijkt dat uit? 5% van de bevolking heeft islamistische achtergrond (cbs): 95% dus niet!"
Dat is mss zo, maar een beetje bezijden het punt. Bij angst vor islamisering komen twee zaken bij elkaar, die hoogstens losjes verwant zijn. De eerste is het probleem van criminele/overlastgevende jonge marokkanen. Heeft weinig met islam te maken (hoogstens dat die jongetjes wel eens iets over de koran roepen), is wel een probleem. Het is bovendien een vernietigend probleem voor de moslims zelf: ik zeg al een tijdje dat dit een enorme barriere is bij acceptatie van marokkaanse nederlandse moslims -en wizjen op andere problematische personen of groepen heeft darabij geen zin, net zoals de behandelaars van Millecam niet vrijgepleit wordne door het feit dat gewone artsen ook wel eens een steekje laten vallen.
Het andere is het feit, dat moslims normen en waarden hebben, en die ook publiek uitdragen, die 'wij nederlanders' tot voor kort heel normaal vonden maar inmiddels niet meer aanvaardbaar. Dan gaat het vooral over vrouwen- en homorechten, maar ook meer algemeen over de rol van religie in het openbare leven en wat 'respect voor een religie' nu eigenlijk betekent. Mijn stelling, vaker hier verkondigt: Moslims hebben de pech, dat religie steeds meer als een priveezaak wordt beschouwd, en dus iets dat achter je eigen voordeur blijft. dat botst, en moslims zijn eigenlijk op van jut omdat 'wij nederlanders' nog bezig zijn met een onvoltooide secularisatie.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 15:01

Tops, lage opkomst

een lage opkomst betekent eigenlijk altijd weinig tot geen betrokkenheid bij de politiek en een volkomen gebrek aan vertrouwen dat de eigen problemen en issues worden (h)erkend. Het idee dat het allemaal een ver-van-mijn-bed-show is, en dat jezelf anoniem bent en niet meetelt. Gevaarlijk dus...

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 15:06

Mirreke secularisatie

mirreke:
"Waarom niet. Ik probeer geen discussie te winnen, ik wijs serieus op een serieuze parallel die zie opdoemen."
Die parallel wordt met enige regelmaat getrokken, en de discussie slaat daarna makkelijk dood. Dat wil ik graag voorkomen.

mirreke:
'Misschien is de vrij grote verandering die de afgelopen decennia in de westerse wereld is opgetreden (influx van veel mensen van elders, invloeden van vaak totaal andere culturen, het zogenaamd vredig naast elkaar bestaan maar ondertussen van elkaar gescheiden levend , naast alle andere veranderingen door o.a. de toenemende rijkdom, de bergen groeiden tot de hemel (trouwens, al over nagedacht maar we doorleven nu toch ook echt een crisis wat veel onzekerheidsgevoelens teweeg brengt) gewoon te groot om als maatschappij zonder onrusten te absorberen."
Ik denk dat de werkelijke verandering niet migratie is, maar secularisatie. En dat ook daarom de moslims (en niet bv de surinamers) het zo lastig hebben.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 15:24

Fladderbeestje

Fladderbeestje: "Ik kon maar tot één conclusie komen: we hebben helemaal níks geleerd."
Dat lijkt mij ook niet. Ik denk dat we, op dit vlak, nog nooit echt iets geleerd hebben. Pas was in het nieuws dat de homo sapiens wellicht zelfs neanderthalers op het menu hadden staan. Dat is misschien een vergezocht voorbeeld, maar heel de geschiedenis staat bol van moord en doodslag.
Daarom zie ik dit ook niet als iets wat "wij" of "zij" kunnen winnen. Het is meer een touwtrekwedstrijd. Winnen kunnen we niet maar we moeten blijven trekken want anders wint die ander.
Triest, maar dit gaat volgens mij echt niet wezenlijk veranderen.

Gisteren ben ik bedreigd

nadat ik gestemd had, dit door een rottig blank ventje op een scooter die niet langs mijn auto kon ofzo. Het zijn in Haarlem altijd dit soort types die hele wijken verzieken, grote bek, asociaal rijgedrag, enge hond en maar kankeren op die enkele buitenlander hier.

Ach weet je, ik word er net zoals Emma B zo schijtziek van.

Oh en

zoals ik hier onder al zei. Ik ben er dus echt werkelijk waar verdrietig en down onder. Ik vind het werkelijk zo erg, schaam mij ook kapot, heb de neiging om mij tegen iedereen te verontschuldigen.

Ik zat net in de tram tussen wat toeristen en die hadden het ook over die extreem rechtse politiek... oh vreselijk. Ik weet nog toen Haider zo groot werd in Oostenrijk, dat was voor mij teken om nooit meer een cent uit te geven aan dat land. En wij zelf zijn dus ook al jaren zo, die enorme groep haatzaaiers die niet door hebben dat we op een wereld wonen met allerlei verschillende mensen. Je kan en moet geen hek willen zetten om Nl.

pffff. Nee, ik vind het heel erg.

siem

siem

05-06-2009 om 16:04

Verleidelijk

Het is voor een grote bevolkingsgroep heel verleidelijk om op de PVV te stemmen omdat het huidige kabinet al jaren de stille armoede laat woekeren. Het begint al bij de ontkenning van het al dan niet nuttig zijn van de voedselbank. Dit kabinet en de voorgangers hebben nederland dusdanig geregeerd dat er een gigantische antipathie tegen alles wat rijk en overheid is, is ontstaan bij een immense bevolkingsgroep.
Voor al die mensen heeft stemmen op meer van hetzelfde geen enkele toegevoegde waarde, meer van het zelfde is niet wat ze willen. Ze willen het anders. Hoe anders weten ze ook eigenlijk niet maar het moet anders. Deze bevolkingsgroep trekt wit weg als het lijstje met bedragen voor ontwikkelingshulp voorbij komt als ze het gratis brood van de voedselbank uit hun kiezen zitten te peuteren. Deze bevolkingsgroep schreeuwt moord en brand als hun woning per executie verkocht is en ze geen vervangende woonruimte kunnen vinden, wetend dat alle mensen die onder generaalpardon gevallen zijn wel woonruimte hebben.
Dat soort mensen stemt PVV. En haal die mensen niet naar beneden om hun stemgedrag, als ze het zich konden veroorloven zouden ze graag op de partij voor de dieren stemmen maar dat betekend ze zich helemaal geen stukje vlees meer kunnen veroorloven (bijvoorbeeld).
Er zullen naast deze groep nog wel meer groepen zijn die PVV stemmen allemaal met hun eigen beweegredenen maar ik denk wel dat de overeenkomst tussen de verschillende groepen is dat ze het anders willen. Dus het stemmen op de PVV komt (volgens mij) echt voort uit protest, op een enkeling na dan natuurlijk want extremisten heb je in alle gezindtes. Vectra rijders, volvorijders en niet rijders. (wat is een vectra rijder eigenlijk?) Ik rijd in alles wat ik me kan veroorloven en dat hangt sterk af van mijn levenssituatie (van Mercedes tot alto gereden maar nooit verder gekomen dan een opel frontera,).
Ik heb trouwens voor het eerst in mijn leven niet gestemd maar daar had ik een goed excuus voor.

Het zijn niet alleen de mensen in die wijken

die op pvv gestemd hebben. Het zijn ook de mensen die zelden een hoofddoek voorbij zien lopen en het maar van horen zeggen hebben, gewoon ook lekker makkelijk racsistisch zijn, eigenlijk stiekem terug willen naar blank NL van vroeger. Ja buitenlanders mogen er hier en daar wel zijn, om te koken, om schoon te maken en in vies ongeschoold werk te verrichten. Verder moeten buitenlanders vooral hun bek dichthouden en onzichtbaar in de maatschappij zijn en al helemaal geen illusie hebben dat een betere toekomst door studie erin zit want daarvoor zijn ze hier niet.

Want verder, er zijn helemaal geen interessante andere topics waar Wilders een visie over heeft.

dus.

Was het maar zo

dat het mensen zijn uit achterstandswijken, zie bijvoorbeeld http://www.limburger.nl/article/20090605/REGIONIEUWS01/370962061/1056 De gemeenten Onderbanken en Stein bijvoorbeeld kennen weinig autochtonen en weinig achterstandwijken. Ik denk toch dat een hoop mensen uit angst voor het onbekende PVV stemmen. Wat ook hier meespeelt is, denk ik, de oplopende werkloosheid en het gevoel dat de regering daar weinig aan doet, denk bijvoorbeeld aan Nedcar in Born en de ontslagen bij de chemieconcerns hier. Een vrees voor eigen welvaart en anderen (regering, de moslims, "de linkse kerk") Ook de gekuidsoverlast van de Awacs en het ongemak wat bij een luchtmachtbasis hoort draagt bij aan het gevoel van machteloosheid (gemeente Onderbanken).
Overigens zou hier 1 op de 4 mensen op de PVV hebben gestemd, ik heb wat rondgevraagd, maar niemand zegt PVV gestemd te hebben.

Weggevallen

"Een vrees voor eigen welvaart en anderen (regering, de moslims, "de linkse kerk")" hiervan de schuld geven. (dit laatste was weggevallen)

Ben er niet helemaal bij

want autochtonen moet natuurlijk allochtonen zijn. Kun je het nog volgen )?

Afgerekend worden

Manda: "Ik weet nog toen Haider zo groot werd in Oostenrijk, dat was voor mij teken om nooit meer een cent uit te geven aan dat land."
Kijk aan. Dat is nog eens afrekenen op grond van afgrijselijke aannames. Wilders kwam met Fitna en bepaalde landen gingen Nederlandse producten boycotten - alsof heel ondernemend Nederland zich vierkant achter Wilders geschaard heeft. Haider won veel stemmen en Manda zweert dat ze nooit meer een cent uitgeeft aan dat land. 17% van 36,5% van de Nederlanders heeft op gisteren op Wilders gestemd. 6% van de stemgerechtigde Nederlanders dus, waar onmiskenbaar ook een deel niet zozeer een fan van de Wildersfilosofie is, maar "nee tegen Europa" heeft willen zeggen danwel op een andere manier een signaal heeft afgeven. Het is in- en intriest dat er in andere landen mensen zijn, die op grond hiervan gaan concluderen dat heel Nederland islamofoob is.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 17:01

Wat dingen

Manda:
"Het zijn ook de mensen die zelden een hoofddoek voorbij zien lopen en het maar van horen zeggen hebben, gewoon ook lekker makkelijk racsistisch zijn, eigenlijk stiekem terug willen naar blank NL van vroeger."
Wanneer houdt dit waandenkbeeld op? Helaas is het niet zo, dat onbekend onbemind maakt; integendeel Fortuin, Wuilders, de Leefbaren scoorden tamelijk consequent hoog in buurten met veel allochtonen.

Bintje:
'Ik denk toch dat een hoop mensen uit angst voor het onbekende PVV stemmen. Wat ook hier meespeelt is, denk ik, de oplopende werkloosheid en het gevoel dat de regering daar weinig aan doet, denk bijvoorbeeld aan Nedcar in Born en de ontslagen bij de chemieconcerns hier. Een vrees voor eigen welvaart en anderen (regering, de moslims, "de linkse kerk") Ook de gekuidsoverlast van de Awacs en het ongemak wat bij een luchtmachtbasis hoort draagt bij aan het gevoel van machteloosheid (gemeente Onderbanken)."
precies; ouderwets proteststemmen. Je kunt daar boos over worden, je kunt ook de onderliggende angst en frustratie voor de verandering een keer serieus nemen -zo fraai is het niet wat de overheid heeft gedaan rondom die awacsen.
Overigens: ik wete niet hoe het in Stein is, maar de drugsoverlast is in sommige delen van zuid-Limburg enorm.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 17:06

Niet lief vandaag

Fladderbeestje:
"Wat me rechtstreeks trof was een zuil, beplakt met krantenartikelen. Over die verschrikkelijke joden en communisten. Vervang "jood" door "Marokkaan" en "communist" door "islamiet"..."
Het is dan goed om te weten dat op dit moment het meest rabiate antisemitisme voorkomt in de islamitische wereld.
Ja, ik heb vandaag een bui dat ik weer eens graag niet-lieve boodschappen uitstuur.....

liora

liora

05-06-2009 om 17:07

Eens met tinus

Hoi,

Heb niet de hele draad gelezen, maar in amsterdam is de PVV nu het grootste in Geuzenveld, Slotervaart, Noord en Osdorp, en dat zijn ook de stadsdelen met de meeste allochtonen en de meeste problemen met allochtonen.

Het lijkt er dus eerder op dat onbekend ook politiek correct maakt!

Liora

Tja genista

ik koop sinds ik zag dat Palestijnse kinderen geen drinkwater meer kregen ook geen Israelische druiven meer.

Was het maar waar dat de rest van NL zich verzette tegen waar Wilders voor stond. En dat jij die uitslag van gisteren afzwakt door er 'wellicht ook nee tegen europa' van te maken geeft mi weer hoe dit werkt en ja dat vind ik lachwekkend zwak. Ach en inderdaad, de Nsb is ook groot geweest en eigenlijk was het ook wel makkelijk dat die stinkjoden werden opgepakt.

Wilders is een gevaar voor de samenleving, aan de Nederlandse politiek en maatschappij te laten zien dat er geen plaats hoort te zijn voor zo iemand in de kamer.

Wat heeft

het sluiten van Nedcar oid te maken met het kut-marokkaantje waar wilders graag op knie hoogte op wil schieten ? Hierboven zei iemand het al, angst, bange mensen en dan maar richting een groep wijzen wat sinds Fortuyn mogelijk is.

Was al dat support op de NSB uit protest ? Welnee, veel vast wel (want domme mensen heb je altijd) maar meerendeel had gewoon geen zin in die kut Joden, dat ze uberhaupt er waren ergens buiten het eigen dorp was al erg genoeg, dus hand omhoog en heil roepen.

ja sorry, ik ben vandaag ook niet in een lieve-boodschappen bui. Ik word er schijtziek van, dit hele voor de hand liggende steeds terug komende mechanisme van stemmen voor iets wat geen reet gaat helpen en alleen maar negtief uitwerkt.

Manda

Natuurlijk zijn er ook mensen in Israel die fel tegen de gang van zaken met de Palestijnen gekant zijn en ook daadwerkelijk wat doen. Reuze leuk voor ze dat jij hun druiven niet koopt omdat jij met ze eens bent dat die gang van zaken afkeurenswaard is...
Ook uiterst prettig voor mij dat andere Europeanen straks wellicht mijn spullen niet meer kopen omdat ze zo verschrikkelijk met me eens zijn dat bepaalde uitspraken van Wilders heel afkeurenswaard zijn en beslist niet kunnen. En in dezelfde lijn moeten andere Europeanen jou dan ook maar niet meer inhuren omdat jij het ook totaal niet eens bent met de orthodoxe christenen in de Bible Belt, maar wel toevallig in hetzelfde land woont. Echt heel logisch.

Kiki

Kiki

05-06-2009 om 17:18

Ik ben het eens met manda, maar ook met tinus

Er is nu eenmaal een groot deel van de Wildersstemmers die nog nooit maar een allochtoon gezien heeft. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen. Ik snap het niet en dat wil ik gewoon niet snappen.

Waar ik wel begrip voor op kan brengen is mensen die dag in dag uit met die problemen geconfronteerd worden.
Manda, jij werd bedreigd door een Nederlandse jongen.
Ik ben al meerdere keren tijdens mijn werk bedreigd, bespuwd en uitgescholden door allochtonen en niet alleen door hanggroepjongeren. En ik niet alleen, twee van mijn medewerkers ook.
Doe je aangifte gebeurd er niets.
Nou ben ik een weldenkend en ontwikkeld mens en kom gelukkig merendeels normale mensen tegen en ik kruip 's avonds in mijn bed in mijn niet-probleemwijk en hoef die gastjes nooit meer te zien. Ook kan ik gelukkig goed relativeren, maar relativatie is een enorm probleem bij Wilders-stemmers.

Verder vind ik dat als je in zo'n wijk woont en je ziet die jongens die jou of je kinderen bedreigden de dag daarna wederom op straat zonder dat er iets gebeurd en als je niet kan verhuizen omdat je net zo arm bent als zij. Tsja, ik keur het niet goed, maar kan me ook voorstellen dat er dan iets bij je knapt en dat relativeren dan niet heel hoog op je prioriteitenlijstje staat.

Dat maakt mijn afgrijzen overigens niet minder hoor, ik vind het verschrikkelijk dat de PVV zo groot is.

Ja lekker genista

hadden we met zijn allen in de jaren 80 Shell moeten steunen, waren ze nooit weggegaan uit Zuid Afrika.

Verder vind ik Oostenrijk echt een eng land, vol met openlijk racistische mensen waar ik mijn gemengde gezin niet op vakantie wil zien. Ik heb nu iets te veel ervaringen gehoord van niet Westerse mensen die daar een dag hun geld wilden uitgeven. Het is er gewoon geen leuke bestemming voor 'ons'. Dus ook ik ga er niet meer naar toe.

Er is overigens een groot verschil met de orthodox christenen en Wilders, met name streng gereformeerden hebben in wo2 in het verzet gezeten uit hun principe deze zij dat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.