Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 17:56

Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Bij mij komt er uit elke kieswijzer iets anders, van Partij voor de Dieren via D66 tot Newropeans, whatever the hell that may be. En ik weet er veel te weinig van, ik heb het allemaal niet goed gevolgd. Ik ga morgen zeker stemmen, maar ik weet nog steeds niet precies wat. Idioot eigenlijk. Weten jullie het wel, en hoe/waarom?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 17:22

Emma

Emma:
"Dat is gewoon niet waar! Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen in Rotterdam zijn van de laatste keer is er juist in de relatief witte wijken veel gestemd op leefbaren (pastors hier). In de buurten waar veel allochtonen wonen, wordt veel pvda gestemd als de allochtonen mogen stemmen. Maar dan ga ik uit van gemeenteraadverkiezingen."
Duh.
Neem Charlois in Rotterdam:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Charlois
8 van de 25 zetels voor LR, ga er van uit dat veel van de stenmgerechtigde allochtonen geen LR stemmen, en pakweg de helft van de autochtone Nederlanders stemt LR.
Voldoende bewijs?

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 17:26

Manda, je draaft door

manda:
"Was al dat support op de NSB uit protest ? Welnee, veel vast wel (want domme mensen heb je altijd) maar meerendeel had gewoon geen zin in die kut Joden, dat ze uberhaupt er waren ergens buiten het eigen dorp was al erg genoeg, dus hand omhoog en heil roepen."
Je draaft een beetje door. Heeft mss iets te maken met je eigen frustraties, maar door de PVV tot het Absolute Kwaad te bestempelen, ben je volslagen contraproductief bezig -maar zoiets had ik al eerder gezegd.

Overigens was de NSB voor 1940 niet bijzonder fel anti-joods, fascisme ('Sterke Leider') was veel belangrijker dan racisme/antisemitisme. Zeker als je bedenkt, dat een soort alledaags racisme toen veel meer aanvaard was dan nu.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 17:38

Kiki, of je wilt niet verhuizen

omdat je er niet aan wilt toegeven.
Ik heb in een wijk gewoond waar de overlast door zigeuners heel erg groot is en was. Een klein voorbeeldje: ooit zag ik een fiets verhandeld worden vóór mijn keukenraam. Met oa mijn eigen kinderen in het achterhoofd, (hoe kan ik hen zeggen dat stelen niet mag als ik zelf .... je kent het wel) heb ik toen de politie gebeld. Geval uitgelegd, gezegd wat ik zag, en ook dat ik niet wilde dat het uitkwam dat ik gebeld had (ik woonde schuin tegenover een van de gezinnen). Politie kwam, noemde als eerste dat ik had gebeld, waarna er denk ik wel 25 man voor mijn keukenraam dreigend oprukte. Politie is ook nog naar me toegekomen, enfin, het werd heel gezellig voor dat keukenraam.
Uiteindelijk is er natuurlijk niemand gepakt en ben ik nog maandenlang regelmatig uitgescholden als ik deze jongeren ergens tegenkwam. Bovendien kreeg ik knetterende ruzie met mijn lief die tijdens het hele gebeuren boven onder de douche stond en pas beneden kwam (niets gemerkt had) toen het ergste weer voorbij was. Hij was vreselijk bang dat ik bv. neergestoken werd of zo.
Ik ben idd ook een redelijk en weldenkend mens, maar de buren uit ons straatje stemmen bijna allemaal pvv. Hierdoor is bij hen veel kwaad bloed gezet. Iedereen heeft namelijk al wel eens wat gezien en doorgebeld waarna er niets gebeurde. De mensen voelen zich dan in hun hemd gezet en in de steek gelaten door degenen die er voor hen zouden moeten zijn (in hun beleving) namelijk overheid en politie.
Wat ook nog meespeelt, niet alleen de Nederlanders verharden in hun meningen en uitspraken, ook de (in dit geval) zigeuners. De jongere jongens en de mannen hebben zitten juichen bij de invliegende vliegtuigen op 9/11.
Als je er niet tussen woont is het ook gemakkelijk bagatelliseren, maar dit zijn serieuze problemen voor de mensen die er dagelijks mee geconfronteerd worden. En die verdienen ook serieuze aandacht.

Wat een aanname tinus

allerdaags racisme was toen veel meer aanvaard ?
Hoezo opa, was je erbij heb je het onderzocht ?

Weet je die Joden zijn bijna allemaal uitgeroeid, er is een tijd geweest na wo2 dat mensn heel even wel wat geleerd hadden. En nu is dat weg.

Ik draaf inderdaad door, ik ben emotioneel hier onder.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 17:49

Ach manda

Met dat racisme en die Jodenhaat viel het zeker in Nederland heel erg mee. Sterker nog, er was praktisch geen Jodenhaat.Er is 'gewoon' een bepaalde ontwikkeling in gang gezet die heel erg uit de hand is gelopen. En ik denk dat mensen in
Kijk naar de oorlog in het voormalig Joegoslavië (mag dat wél Tinus? Ik zag laatst een recente documentaire opgenomen in een trein die door Bosnië meen ik trekt. Reizigers in die trein worden geïnterviewd en gevolgd, je krijgt een inkijkje in hun leven.
Het gekke was, vóór die oorlog was er ook geen rassenhaat in dat gebied. Men ging gewoon met elkaar om, tolereerde elkaar, trouwde onderling, en dan hups, opeens, slachten de buren elkaar af en ook nog eens op een verschrikkelijke wijze. 'Gewoon' een kwestie van enkele mensen met hele enge ideeën terwijl de rest van de maatschappij denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen...

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 17:56

Tinus, niet eens met je secularisatie

Het zal ongetwijfeld een rol spelen, maar hier in Duitsland waar ik nu woon is het geloof nog steeds heel erg belangrijk. Ongeveer zoals het in NL zo'n 30 á 40 jaar geleden was. En hier spelen dezelfde problemen, alleen is men zich hier veel bewuster van de gevaren, dit land sleept ten slotte een enorm schuldgevoel met zich mee. Ik denk werkelijk dat het veel meer te maken heeft met een fundamentele verandering in de maatschappij en cultuur die sneller gaat dan mensen kunnen absorberen. Dan ontstaat er onrust. Wilders propageert iets wat pertinent onmogelijk is, namelijk iedereen terugsturen die 'hier niet hoort', als een soort oversimplistische überoplossing. Ik kan me niet voorstellen dat dit ook maar in het minst zal lukken, maar wel werkt dit antagonisme in de hand. De wereld is groter dan het kleine Nederland, dan het kleine Europa (waar Wilders trouwens tegen is).
Ik zie het af en toe heel somber in.

Mirreke

ik denk het niet, er was voor 1940 een groot antisemitisme.

" \'Gewoon\' een kwestie van enkele mensen met hele enge ideeën terwijl de rest van de maatschappij denkt
dat het zo\'n vaart niet zal lopen... "

Precies, en dat vertik ik, want ik vind dat we al veel te ver zijn doorgeschoten in dat 'het loopt niet zo'n vaart'. Verzet wil ik zien, ik wil WIlders niet, ik wil dit niet voor Nederland, ik wil dit niet, dit is fout !

Jakiro

Jakiro

05-06-2009 om 18:27

Net verhelderend gesprek gehad

Met een man, wiens ouders de eerste generatie gastarbeiders zijn. Een van oorsprong Marokkaanse man die zich helemaal dood schaamt.
Die zich dood schaamt voor dat opgeschoten tuig tussen de 8 en de 12 die een jonge vrouw aanranden en van Marokkaanse oorsprong zijn, die een mes zetten op de keel van een buschauffeur, die een hele wijk terroriseren, die er feitelijk voor gezorgd hebben dat een marokkaans gezin met een ziek kind als de grootste criminelen beschouwd werden en met de pistolen op hun hoofd uit de auto gesleurd zijn.
Hij heeft PVV gestemd....
Omdat hij zich wel aangepast heeft aan de Nederlandse maatschappij en ziet dat het op sommige fronten met zijn van oorsprong medelanders helemaal fout gaat. Misschien leren ze er wel wat van als ze na 3x de fout in gegaan zijn automatisch genaturaliseerd worden.
Zijn leven raakt af en toe verziekt door dat kleine groepje kutmarokkaantje en niet door de PVV en aanhangers.
Ik persoonlijk ben dus een stuk minder extreem dan hij en eigenlijk duizelde me dat wel.
Dit was dus een doelbewuste, nadenkende PVV stemmer. Misschien wel meer nadenkend over de invloed van zijn stem dan het gros van de forummers hier.
Jakiro

Och jee jakiro

genaturaliseerd worden ?

Ik neem aan dat je iets anders bedoeld, hij wil dus na 3 overtredingen mensen het land uitzetten die een Nederlandse identeit hebben ?

Goh wat een onderontwikkelde man is dat, hij snapt er net zo weinig van als de andere "weldenkende" pvv' stemmers (jouw definitie even volgen).

en wat lachwekkend dat jij dat een verhelderend gesprek vond....

ja ik moet er eigenlijk erg om lachen, ik bedoel ik zou het liefste een flink potje janken om deze uitslag, maar jouw stukje is zo lachwekkend dat ik die jankbui nog even uitstel.

(en ik stop even met reageren, ik zit er veel te veel in).

Meer dan je denkt

Manda: "Wat heeft het sluiten van Nedcar oid te maken met het kut-marokkaantje waar wilders graag op knie hoogte op wil schieten ?"
Meer dan je denkt, je raakt je baan kwijt en wijst naar de allochtonen (lees: marokkanen), "zie je wel, zij pikken onze banen in en daardoor kan ik geen nieuw werk vinden." of de regering of de linkse kerk etc. Ondertussen zijn er meer werklozen in de buurt, daardoor dalen de huizenprijzen: "Zie je wel, komt door die allochtonen." De voedingsbodem is er! Dan hoeft er maar een verhaal in de krant te komen over het lastig vallen van vrouwen, neersteken etc en dat past ook weer in het plaatje en kom je uit bij Wilders: hij herkent mijn probleem en gaat er wat aan doen.

Tinus

Dat klopt wel, ik ben het met je eens dat angst zeker een rol speelt, onvrede denk ik ook, wat inderdaad gepaard gaat met frustratie.
Ik ken de situatie in Stein niet, drugsoverlast is er veel in Maastricht, Heerlen en Venlo (Wilders-city) maar ook in Sittard-Geleen. In de laatste steden zijn het veelal de Belgen, Duitsers en Fransen die voor overlast zorgen, bij Maastricht komt het probleem van de drugsrunners om de hoek kijken waar natuurlijk wel marokkanen (die bijna nooit uit de regio komen) om de hoek komen kijken.

Vic

Vic

05-06-2009 om 18:51

En wat doen we dan?

Wat is de beste manier om de (steeds groter wordende) problemen met onaangepaste allochtone jongeren op te lossen? Ik ben niet voor de methode Wilders, al is het geen volkomen absurd idee om draaideurcriminelen zonder Nederlands paspoort uit te zetten, maar er zal toch iets moeten gebeuren. Of gaat het vanzelf wel over als de jongetjes groot worden?

Jakiro

Jakiro

05-06-2009 om 19:22

Emma haha

Waarom zou hij dat doen, haha ?
Als ik hem vertelde dat ik geen PVV had gestemd, haha ?
Omdat ik hem te extremistisch vind ín zijn denkbeelden omtrent autochtone Neederlanders, haha ?
Omdat hij me aardig vind en beleefd wil zijn, haha, gaat hij tegen mij in, haha ?
Haha Emma, wat een lol !
Jakiro
PS Emma, jij bent inderdaad zelf een beetje eng, elk bericht van jou is generaliserend, ook deze weer:"Noord-Afrikanen kunnen namelijk ongelooflijk beleefd zijn, zo beleefd dat wij niet eens doorhebben dat ze glashard staan te liegen"

Emilie

Emilie

05-06-2009 om 19:56

Ik mis...

...een beetje het effect dat de absurde reacties van sommige overheden en organisaties op de onvrede hebben gehad. Als je eens goed de reacties op nieuwssites op bepaalde soorten nieuwsartikelen volgt dan pik je dat vanzelf op. Het is niet alleen onvrede over allochtonen, maar net zozeer onvrede over het feit dat men zich als het ware laat gijzelen: bijvoorbeeld ja zeggen tegen een absurde eis van een allochtoon omdat men anders wordt beschuldigd van intolerantie, racisme en islamofobie. De allochtonen in kwestie zijn weliswaar eenmansacties, maar de vergoelijkende reacties komen van een bredere groep mensen. Dát stemt sommige mensen ook somber, niet die eenmansacties. Ik kan me voorstellen dat ze dan proteststemmen.

Kaartje spreiding

Voor de liefhebber een link naar een kaartje met de spreiding van de PVV in NL: http://www.nrc.nl/achtergrond/article2261417.ece/Kaart_PVV

Kiki

Kiki

05-06-2009 om 21:44

Doe niet zo akelig emma, jakkes

Wie zegt dat Jakiro nooit met allochtonen praat. Ik vind jou heel erg kort door de bocht redeneren, precies wat jij Wildersstemmers kwalijk neemt. Ik heb al eerder gezegd dat juist die houding onder andere ervoor zorgt dat Wilders zoveel stemmers krijgt.

Dat superioriteitsgevoel van mensen zoals jij is, hoe begrijpelijk ook van mijn kant bezien, voor veel Wildersstemmers onverdraaglijk.

Overigens heeft de eigenaar van de Turkse supermarkt bij ons ook Wilders gestemd, want 'al die Polen het land uit en dat Marokkaanse tuig ook'
Ik had het hart niet die man te zeggen dat dit toch echt de Europese verkiezingen waren en niet de landelijke.
Overigens dacht mijn hulp volgens mij ook dat het gewoon landelijke verkiezingen waren.

Overigens waar waren de allochtone kiesgerechtigden. In Rotterdam heeft 1 op de 4 mensen PVV gestemd, maar de helft van Rotterdam bestaat uit allochtonen, waar waren ze. Waarom stemden ze niet. Als ik zo gedemoniseerd werd door een politieke partij ging ik juist stemmen.

Ze zijn hun eigen ergste vijand op deze manier.

Asa Torell

Asa Torell

05-06-2009 om 22:07

Waarom zou het eigenlijk gegrond moeten zijn?

Die angst en onvrede van PVV stemmers? Dat wordt veel gezegd maar eigenlijk weet ik niet wat het bewijs daarvan zou moeten zijn. Je kunt je toch ook onvrede en irreele angst laten aanpraten, dat geloof ik echt. En ontevreden kun je zelfs blijven als je 10 miljoen bonus hebt en de buurman 20.
Ik bedoel hiermee niet dat alle problemen waar Wilders over klaagt niet bestaan, maar de aanname dat achter (al) zijn aanhang per definitie een groep mensen met reele problemen zit lijkt me onterecht.
Overigens heb ik de indruk dat Nederland (meer dan andere europese landen) een lange traditie van afkeer tegen intellectuelen en academici heeft, waar het PVV vertoog ook weer mooi in mee gaat.

2 probleemgroepen

naast de groep criminele jeugd van Marokkaanse afkomst hebben we ook die andere probleemgroep: Wilders en aanhang. Beide richten ze schade aan Nederland. En zowel die criminele jongeren als Wilders moeten zich gewoon aan de wet houden.

Dat is het mooie van Nederland, we hebben die grondwet gelukkig nog met artikel 1.

Tja bintje

dat systeem hadden ze in de middeleeuwen ook al, duizenden vrouwen zijn zo op de brandstapel terecht gekomen.

Ik snap wel wat je zegt, maar het mechanisme is dus oerdom. Het een heeft geen reet te maken met het ander.

Dat alleen al geeft aan dat je meerendeel van de aanhang van WIlders helemaal niet serieus kan nemen.

Wilders aanhang

Eigenlijk denk ik juist dat je net merendeel van de Wilders-stemmers juist wel serieus moet nemen. Ik denk dat dit namelijk het probleem is. De stemmers keren zich naar Wilders omdat ze elders geen gehoor vinden. Andere politieke partijen zijn gewoonweg niet aanspreekbaar voor hun problemen. Ik begin ook te begrijpen dat je mensen tegen je in het harnas jaagt wanneer je hun angsten bagataliseert of ze uitmaakt voor rascist.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hier vaker ook de "sch*t"" van krijg. Deze stemmers zijn ook geneigd alle verantwoordelijkheid bij anderen neer te leggen en zelf niet na te denken. Ik vraag me dan ook af is dat nu dommigheid of onvermogen of is men zo met zich zelf bezig.
Echter aan de andere kant zijn er wel degelijk problemen met marokkaanse jongeren en normen en waarden uit verschillende islamitische culturen verschillen nogal met onze nederlandse normen en waarden. Daarnaast vind ik o.a. morakkaanse gemeenschap niet echt altijd aanspreekbaar op de problemen die zich voor doen. Helaas ben ik dit in het dagelijks leven vaker als een keer tegen gekomen.

Maar ja, om mensen te laten inzien dat Wilders geen oplossingen biedt en alleen de problemen erger maakt, ja hoe doe je dat.

Rafelkap

Rafelkap

06-06-2009 om 09:08

I.q.

Ik zou wel nieuwsgierig zijn naar de uitslag van een onderzoek naar het verband tussen I.Q. en het stemmen op Wilders.
Ja ja, hele fout natuurlijk

Jakiro

Jakiro

06-06-2009 om 09:12

Ja ik ook

Maar dan het verband tussen IQ en SP stemmers...
Jakiro

Jakiro

Jakiro

06-06-2009 om 09:23

Emma

Nogmaals, jij bent eigenlijk veel gevaarlijker dan Wilders en consorten. Je luistert niet eens naar anderen, nog erger, je geeft het zelf toe.
Je sluit je liever op in je eigen huisje met je sociale en multiculturele inslag, dan dat je bereid bent om naar mensen te luisteren met andere denkbeelden.
Je hoeft anderen niet te begrijpen, maar luisteren is wel het minste wat je kan doen. Erkennen dat anderen wel een probleem hebben met jouw multiculturele samenleving is al een stap in de goede richting.
En je schijnt het niet te begrijpen dat alhoewel ik geen PVV-stemmer ben, ik me wel kan voorstellen dat er PVV-stemmers zijn. Dat er dus blijkbaar een signaal afgegeven is, waar wij, als niet PVV-stemmers wat mee moeten doen.
Ik zie de PVV meer als een katalysator. Het ongenoegen etc. was op den duur toch wel naar buiten gekomen, alleen de PVV versnelt dat proces. De PVV geeft de mensen met ongenoegen een stem.
Overigens, wel bijzonder dat de PVV het grootst is in een plaats als Volendam. Rotterdam en Gouda had ik verwacht, maar Volendam ??
Overigens is niet het eerder aangegeven kaartje van de NRC zo interressant, als wel het kaartje waar welke partij het grootste is. Dat laat toch duidelijk zien, dat waar de multiculturele samenleving het meest plaatsvindt, ook de meeste PVV-stemmers zitten.
(http://www.nrc.nl/achtergrond/article2261404.ece/Kaarten_grootste_partij)
Jakiro
Jakiro

Fladderbeestje - over volendam

Vandaag stond er toevallig dit artikel in het NRC over Volendammers die op de PVV gestemd hebben:

Alleen voor Wilders gaat Volendam naar stembus
Gepubliceerd: 6 juni 2009 09:23 | Gewijzigd: 6 juni 2009 09:24
In vissersdorp Volendam kreeg de PVV bijna de helft van alle stemmen. Niet vanwege Europa, maar omdat Nederland wakker moet worden geschud.

Door onze redacteur Derk Walters
Volendam/Edam, 6 juni. Zoek een echte Volendammer en vind Jelle van der Sluys (23). Hij staat de tafeltjes schoon te maken van café Motje aan het Jan Rabpleintje, vlak achter de dijk. Hij heeft het allemaal: een fris, kortgeknipt hoofd, vier dagen per week werk in de bouw, drie in de horeca, een eigen huis en een stem op Wilders.

De gemeente Edam-Volendam telde bij de Europese verkiezingen de meeste PVV-stemmers van Nederland. Bijna vier op de tien stemmen gingen naar de partij van Geert Wilders. Deze uitslag kan vooral op het conto worden geschreven van vissersdorp Volendam: 49,9 procent voor de PVV.

De meeste Volendamse PVV-stemmers zouden „eerst niet gaan stemmen”. Maar Wilders trok hen over de streep. Niet de Europese fractievoorzitter Barry Madlener – die kennen ze nauwelijks. Het was Wilders, en hij alleen.

Nederland wakker schudden

Wat willen ze met hun stem? De meesten praten alleen anoniem. Nederland wakker schudden, zegt Jelle van der Sluys. „Het moet over wezen met de criminaliteit. De grenzen moeten dicht. We moeten eerst maar weer eens aan Nederland denken.” Na de tsunami van 2004, zegt hij, stuurde Nederland terecht veel geld aan de getroffen landen. „Maar als hier de dijken doorbreken, wil ik nog weleens zien wat het buitenland doet.”

In Volendam wonen „bijna geen allochtonen”, zegt Van der Sluys. „We zijn een hardwerkend volk. Er werken hier wel Surinamers en Marokkanen. Soms duurt het even voordat ze geaccepteerd zijn, maar als ze ook hard werken, is het goed.” Maar, zegt hij, de goeden moeten onder de kwaden lijden. „Als ze het op tv over misdaad hebben, zie ik nooit een blanke. Turken en Marokkanen hebben tijd genoeg voor de criminaliteit.”

Andere redenen om op Wilders te stemmen: de politie doet niks, het kost 700 euro als je een vuilniszak buitenzet, vol is vol, illegalen moeten celstraf krijgen, „zoals het nu is, vind ik het ook niks”.

In Volendam hoopt men dat Wilders de toestroom van asielzoekers zal kunnen tegenhouden. Het woord ‘Europa’ wordt niet genoemd.

Signaal afgeven

Het opkomstpercentage in Edam-Volendam lag rond het landelijk gemiddelde: 34,7 procent. De vele Volendamse niet-stemmers hadden „geen idee” op wie ze moesten stemmen, ze moesten werken, ze waren het vergeten, hadden zich niet in de verkiezingen verdiept of wilden „een signaal afgeven tegen die zakkenvullers die telkens van Brussel naar Straatsburg verhuizen”.

Eén ding hebben ze gemeen: ook zij vertonen sympathie voor Wilders. Ze vinden hem soms wat te extreem, maar „het is goed dat hij het moslimprobleem aankaart”. Het is „een leuke man”, zegt mevrouw Molenaar van 72.

In het naburige Edam, waar volgens de inwoners „veel meer Marokkanen” wonen dan in Volendam, scoorde Wilders minder goed: 19,5 procent van de stemmen. De Edammers weten ze maar al te goed waarom vooral Volendammers op de PVV hebben gestemd. „Het buitenland begint voor Volendammers al in Edam”, zegt Rogier de Leeuw (57), die niet naar de stembus ging. „Ze zijn daar verschrikkelijk rechts.”

Niks mee te maken

In grillroom De Pauw in de Hoogstraat zitten vijf allochtone jongens, en alle vijf zijn ze thuis gebleven. Ze hebben er „niks mee te maken”, of ze wisten geen goede partij. „Eigenlijk hebben we er op deze manier voor gezorgd dat Wilders meer stemmen krijgt”, concludeert een van hen. Jammer dan, zegt een ander.

Een islamitische jongen achter de toonbank zegt dat hij altijd zonder problemen uitgaat in Volendam. „Geen enkel probleem. Aardige mensen.” Maar wel aardige mensen die zich scharen achter een anti-islampartij. „Ik snap het ook niet”, besluit hij.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2009 om 10:40

)

Ik geloof het nog ook dat voor een Volendammer 'in den vreemde' eigenlijk heel dichtbij ligt en dat men daar behoorlijk rechts is. Het zijn ondernemers in de dop, of ze dat nou ook praktizeren of niet.
Ik maakte gister 'de fout' om aan een collega te vragen of ze gestemd had en ik meldde wat ik hier ook had verteld hoe groot het aantal stemmen voor de PVV bij het stembureau was waar mijn dochter geteld had. Of ik het vreemd vond dat er zoveel stemmen waren voor de PVV? Met al die zakkenvullers, een regering die geen zak deed en ons alleen maar verder de vernieling in hielp... Nee, zij had niet op de PVV gestemd, maar op de Partij voor de Dieren. Goddank, dacht ik, is er nog een PvD. Die hebben blijkbaar nog een paar stemmen bij Wilders weggehouden. Ik reken me zelf niet tot de slimsten, maar ik vraag me echt af waar het verstand van PVV stemmers zit. Om een signaal af te geven op de PVV stemmen? Denk je dat Wilders geen zakkenvullers tolereert? En neem alleen al zijn strijd tegen 2 paspoorten. Mag niet van hem. Maar hoe zit het dan met uw vrouw?? Dat is privé.
Ik vind het zo'n lariekoek dat gescheld op een zittende regering. Welke kleur er ook zit, ze doen het nóóit goed. Met Wilders aan het roer zal het niet anders gaan.
Wat ik zo erg vind is dat Rutte zich nu in allerlei rare bochten wringt om te laten zien dat de VVD ook geen watje is. Stel je toch voor dat je iets zegt waardoor samenwerken met de PVV onmogelijk wordt.

Ja hallo

dat wat Wilders wil kan gewoon simpelweg niet in een democratie binnen Europa.

En als je keer op keer een groep afkankert en uitsluit dan ben je gewoon een racist, mooier kan ik het niet maken.

En elders krijgen ze geen gehoor ? Wat moet er nu nog gehoord worden, de hele 2e kamer is al jaaaaaaren aan het praten 'op straat, in die wijken'.

Wilders' stemmers zijn rupsjes nooit genoeg, ik vind ze contraproductief, zeikerig langs de kant, stemmend op een partij die niets kan en wil waar maken, en heel raar: de PVV wil met niemand in Brussel samen werken !!

hahaha, ze willen met niemand in Brussel samen werken. Dus hoe gaat het eruit zien: 4 lege stoelen,dik betaald van onze belastingcenten.

Asa Torell

Asa Torell

06-06-2009 om 13:06

Daar lijkt me toch weinig aan te doen

Aan zulke gedachten van Volendammers, die vast op die van vele andere PVV stemmers lijken. Geen eigen echte problemen maar wel de indruk uit de media dat er heel veel problemen zijn. Ja, nu dat er 'eindelijk over gepraat mag worden' staat er alleen maar nog veel meer in de krant en zal dus de indruk dat er enorme problemen zijn alleen maar groter worden. Als de criminaliteit in werkelijkheid afneemt en er daardoor gevangenissen gesloten moeten worden, wordt dat gewoon niet geloofd... iemand die zegt dat er een probleem is is kennelijk veel aantrekkelijker.
De enige eigen frustratie is kennelijk die vuilniszak, die men dus liever gratis op straat had gegooid???

Asa Torell

Asa Torell

06-06-2009 om 13:10

En wat betreft de media

Vandaag ontdekten man en ik door het doorploegen van de percentage-lijsten per gemeente dat er in een flink aantal (middel)grote steden twee keer zo veel D66 is gestemd als Wilders. Heeft iemand het daar over in het nieuws? Nee helemaal niet! Gewone partijen, gewone dingen die goed gaan, het is niet interessant genoeg en zo kan een schreeuwer alles domineren zodat er vanzelf mensen onder de indruk raken, of ze nou zelf problemen hebben of niet.

Asa Torell

Asa Torell

06-06-2009 om 13:16

Wat mij trouwens wel eens is opgevallen

in een aantal interviews met LPF-ers en mensen uit soortgelijke partijen: een van de eerste punten is de verhoging (of afschaffing) van de maximumsnelheid. Dat vind ik zo tekenend, dat men zich daardoor kennelijk al te kort gedaan voelt.

Asa Torell

Asa Torell

06-06-2009 om 14:14

Overigens ben ik het eens met gallifrey

we zullen moeten blijven touwtrekken. Alleen roepen dat PVV-ers het verkeerd zien helpt niet, zelfs niet als het waar is. Of er iets anders wel helpt vraag ik me ook zeer af maar toch, het kan maar beter worden geprobeerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.