Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 17:56

Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Bij mij komt er uit elke kieswijzer iets anders, van Partij voor de Dieren via D66 tot Newropeans, whatever the hell that may be. En ik weet er veel te weinig van, ik heb het allemaal niet goed gevolgd. Ik ga morgen zeker stemmen, maar ik weet nog steeds niet precies wat. Idioot eigenlijk. Weten jullie het wel, en hoe/waarom?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Feliciteren

Nou, ik kon Wouter Bos ook bijna horen tandenknarsen tijdens zijn felicitatie voor Wilders...

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 10:00

Spiegel

Emma:
'Ja, inderdaad, arrogant, dat klopt. Maar ik ben het spuugzat!"
Wat ben je zat? En waarom? En wat denk je zelf ermee te bereiken?

Laat ik je eens een spiegel voorhouden: Op een bepaalde manier ben je net zo als die PVV-stemmers: Je bent boos, niet meer voor rede vatbaar, denkt in negatieve stereotypen over een bepaalde groep van je medebewoners, en je hebt geen constructieve oplossing.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 10:01

Tops

Tops:
"Er gaan nu vier PVV-ers naar de EU, ik vraag mij af wat ze daar klaar gaan spelen."
Niets, maar dat doet er niet toe.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 10:02

Emma b

Ik ben het heel erg met je eens. Precies dit is wat ik bedoelde. Ik probeer de nadruk te leggen op "buitenlanders" die dingen goed doen, jij op "nederlanders" die dingen verkeerd doen. We proberen allebei duidelijk te maken dat de verschillen helemaal niet zo heel groot zijn.
Ik bedoel overigens met "luisteren naar" ook helemaal niet "gelijk geven". Ik bedoel met "luisteren naar" enkel kennisnemen. Vervolgens kun je naar eigen smaak proberen oplossingen te vinden. Niet dat ik daar heel veel van verwacht maar ik vind het prettiger om op een actieve, sociale manier problemen aan te pakken dan om problemen te negeren.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 10:07

Reina

Reina:"Ik kom in mijn omgeving en werk ook veel mensen tegen die van allochtone afkomst zijn, ik ken de problemen ook, maar ik kom zelden mensen tegen die zo negatief over hen praten, dus ik ben oprecht benieuwd hoe men eea denkt op te lossen in plaats van alleen maar kreten te slaken."
Op al die zogenaamde feestjes heb ik nog nooit iemand over "oplossingen" horen praten. Dat hoeft blijkbaar niet..... Wilders doet dat ook niet. Dat maakt je, op een vreemde manier, heel onkwetsbaar.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 10:12

Uit de speech van obama

"I am convinced that in order to move forward, we must say openly the things we hold in our hearts, and that too often are said only behind closed doors. There must be a sustained effort to listen to each other; to learn from each other; to respect one another; and to seek common ground."

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 10:17

Ondanks smiley

Emma:
"eens! Ik weet niet hoe ik het op moet lossen. Voor mezelf wel: ik ben in een wijk gaan wonen met redelijk gelijkgestemden, kom in Rotterdam bij voorkeur niet op plekken waar ik deze Opel-vectra-rijdende-enz mensen tegen kom, heb geen vrienden uit deze groep, ga bij voorkeur niet naar het zuidplein of oosterflank, en werk in een omgeving waar ik ze niet tegenkom. Inderdaad, ik ban ze uit mijn wereld "
Met smiley en al blijkt dan toch, dat je meer lijkt op een PVV-er die alleen omgaat met OSM-ers (Ons Soort Mensen) dan je zou willen....

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 10:19

Te makkelijk cobi

Cobi:
"Rechts populisme komt voor bij mensen die maatschappelijke ontwikkelingen niet kunnen bijbenen, zich eeuwig tekort gedaan voelen en hun ongenoegen projecteren op andere bevolingsgroepen en de toonaangevende maatschappelijke klasse. Dat was in de jaren '30 zo, en dat is nu niet anders."
Ik denk dat dat te makkelijk is. Zie bv de opmerkingen over het afwijzen van de EU grondwet. Of zie het succes van de links-populistsiche SP.

Jakiro

Jakiro

05-06-2009 om 10:22

En we blijven maar doordenderen

De PVV is het grootst in Wilders zijn eigen gemeente (dûh)en dan ook nog in de Gemeenten Gouda en Rotterdam, waar inderdaad momenteel heel veel allochtonen voor overlast zorgen.
Ik baal er ook wel eens van dat wij, als buurgemeente van Gouda, bijna geen politie op straat hebben, omdat Gouda prioriteit heeft. Ik kan me voorstellen dat als je daarn in die probleemwijk woont dat zo iemand als Wilders je enorm aanspreekt.
Maar in plaats van dat we hel en verdoemenis spreken over de PVV en zijn aanhangers, moeten we ons eigenlijk gaan realiseren dat de onvrede en angst groter is dan we konden vermoeden. Laten we er dan ook wat mee doen !!!
Kom met constructrieve oplossingen om die onvrede op te lossen in plaats van te mopperen dat de mensen met die onvrede eng zijn, niet goed snik zijn etc.
De PVV heeft naar zijn mening oplossingen voor die onvrede. Het is mijn oplossing niet en ook niet van een heleboel anderen hier, maar het zijn wel oplossingen.
En verder is zijn programma niet zo slecht hoor, hij heeft een heleboel sociale doelstellingen waar ik alleen maar achter kan staan !
Jakiro

Europese partijen

Nog even iets positiefs over deze verkiezingen. Ik vind het positief dat er nieuwe Europese partijen hebben meegedaan. Het is niet eens erg dat ze in Nederland geen stemmen hebben gekregen. Met de introductie van dit soort partijen moet langzaam doordruppelen dat het helemaal niet gaat om een Nederlandse partij in Europa, maar om Europese allianties.
Wie CDA stemt, stemt geen CDA maar op de EVP-EPD. Daar zit ook Berlusconi in en wie weet wie nog meer. De PVV zou daar het beste passen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Volkspartij_en_Europese_Democraten
Ik heb er vooral moeite mee dat ik niet weet hoe die fracties in elkaar steken en wat de deelnemende politici in hun eigen land voorstaan. Het zou makkelijker zijn als dat wel duidelijk zou zijn. Dat kan eigenlijk alleen maar als de partijen zich in hun werkelijke gedaante, namelijk met hun alliantie presenteren. Niet CDA maar EVP-EPD, niet Pvda maar PSE en zo verder.
Groet,
Miriam Lavell

Oplossingen?

Jakiro:"De PVV heeft naar zijn mening oplossingen voor die onvrede. Het is mijn oplossing niet en ook niet van een heleboel anderen hier, maar het zijn wel oplossingen. "
Ik heb die oplossingen niet gehoord en kan ze ook niet vinden. Kun jij er een paar noemen?
Jakiro:"En verder is zijn programma niet zo slecht hoor, hij heeft een heleboel sociale doelstellingen waar ik alleen maar achter kan staan !"
De vraag is of Wilders nog steeds gewoon een VVD-er is, of inmiddels full blown populist. In het eerste geval zal het allemaal zo'n vaart niet lopen en komt er toch nog redelijk democratische politiek uit voort die natuurlijk niet doet wat de stemmers bedacht hadden.
In het laatste geval loopt Wilders niet vooruit, maar achter de ziedende massa aan. De enige strategie die daar bij past is het opzwepen van die massa naar steeds nieuwe woede over wat dan ook, als het maar speelt onder de massa. Daar rolt geen politiek uit, maar massahysterie zoals je die in het klein ook tegenkomt op het schoolplein: De pestkop en de volgers.
Groet,
Miriam Lavell

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 10:56

Emma, naïef

Door op de manier die je beschrijft de confrontatie, of eigenlijk gewoon de omgang, met de opel-vectra rijdende bevolking uit de weg te gaan, negeer je niet alleen een groep mensen (en dat is op zich wat mij betreft prima, ik ben ook geen vrienden met iedereen, en voel me bij bepaalde mensen ook veel meer thuis dan bij anderen) maar ook hun mening en gevoelens. Net zoals jij hebben ook zij recht op hun mening en gevoelens en wonen ze ook gewoon in Nederland. Door elkaar uit de weg te gaan en elkaars mening af te doen als onzinnig of ridicuul (hoe waar dat vanuit jouw eigen opvattingen en menselijkheid misschien ook kan zijn) creëer je een kloof die alleen maar onoverbrugbaarder wordt. En hier kapitaliseert Wilders op, hier slaat hij munt uit. "Eindelijk iemand die mij serieus neemt." De ontevredenheid en angsten (dat zijn het vaak, men lijdt het meest door het lijden dat men vreest) moet je wel serieus nemen. Net als wat Tinus schrijft, vaak is de aanleiding heel wat anders, maar het is helaas nu eenmaal menselijk om een scapegoat te zoeken.
Bovendien vind ik het ook wat arrogant om de angsten en ontevredenheid van grote groepen af te doen en te negeren, waarom zouden hun angsten minder echt zijn dan de 'onze'?
Ik denk alleen dat vervolgens met die angsten iets moet worden gedaan, er moeten veel voorbeelden worden gegeven dat bijvoorbeeld Moslims helemaal geen oorzaken zijn van files (beláchelijk!) of meer van dat soort zaken.
Ik denk ook dat dat de fout is van de gevestigde partijen en ook de oorzaak van het huidige verlies. Als je dit soort onderbuik gevoelens van grote groepen niet serieus neemt, en ook Wilders en de PVV niet serieus neemt (en hem daarmee een soort belachelijk maakt), drijf je degenen die gevoelig zijn voor zijn soort uitspraken vanzelf naar die partij toe.
Overigens, ik vind het zelf een doodenge ontwikkeling...!

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 11:02

Izar

Izar:
"Ik ben het helemaal met je eens. Ik geloof er ook sterk in dat blijven praten, argumenten weerleggen, andere invalshoeken laten zien etc meer oplevert dan opvattingen negeren of politieke partijen verbieden."
Ik heb nog een idee: Misschien moet je soms ook even wat DOEN.
Jouw aanpak gaat er stiekum van uit, dat PVV-stemmers ongelijk hebben en overtuigd moeten worden van hun ongelijk. Ik denk dat dat contraproductief is.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 11:06

Maar ook andersom is er een kloof

Laatst was ik voor mijn werk op een vestiging van de hogeschool Rotterdam, een duur symposium en veel goed opgeleide mensen en studenten.
Op een gegeven moment moest ik naar de wc. In het toilethokje hoorde ik twee meisjes in de handenwasruimte met elkaar kletsen over hun studie en jongens en zo. Gewone meiden, gewoon geklets. Met dat ik het hokje uitkom zien die meisjes dat ik een blanke Nederlandse ben en gaan die meisjes naadloos over in het Marokkaans. Dit ging gewoon vanzelf, ze hoefden er niet eens over na te denken.
Ik kreeg daar een heel vreemd gevoel van dat mij die hele drukke dag is bijgebleven. Die meiden waren gewoon Nederlands, ze klonken Nederlands, ze hadden Nederlandse onderwerpen, en toch werd er als het ware direct een soort barrière gevormd naar mij toe. Op de een of andere manier maak ik mij daar zorgen over, ik weet niet eens goed waarom. Ik vermoed dat ook dit soort situaties kaasje voor Wilders zijn. En ik zou willen dat het anders was, dat er niet zoveel mensen op dit moment zo huiverig voor elkaar zijn.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 11:12

Emma praten

Ik geloof ook niet zo in zo'n 1 op 1 discussie waarin je probeert elkaar te overtuigen. Dat werkt idd helemaal niet, mensen bijten zich vaak blind vast in hun standpunt. Maar ik bedoel: als iemand een angst voelt, of een onvrede, is er dus blijkbaar iets wat opgelost moet worden. Die angst is reëel, ook al voelt iemand anders die angst misschien niet. Dat is nog geen reden te zeggen dat die angst overdreven is, of onzin. En daar gaat Wilders op in, hij stuurt deze mensen en legt hen in de mond waar het allemaal door komt (de Moslims).
Niet alleen doet het me denken aan wat Cobi zegt, NSB praat. Het doet me ook ergens denken aan die Oostenrijker die heel Duitsland kon meeslepen... Gelukkig is Wilders geen charismatisch spreker, althans ik zit met gekromde tenen te kijken en te luisteren. Maar misschien vinden anderen dat weer wel...

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 11:13

Fluisteren

vind ik dus ook not done. Kom zeg, ik sta daar toch niet te luistervinken, ben gewoon mijn handen aan het wassen. Ik hoorde ze wel maar luisterde niet, snap je? En bovendien waren dit hoog opgeleide meiden in de dop. Die dus al eea overwonnen hadden voordat ze daar als student binnenlopen.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 11:20

Mirreke

Ik snap dat je dat vervelend vond, zou ik ook vinden.
Tsja, buitenlanders zijn ook gewoon mensen, daar zitten dus ook gewoon lompe pubertrutten tussen

Jakiro

Jakiro

05-06-2009 om 11:21

Miriam

Ik vind eigenlijk zijn hele hoofdstuk II. "Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme " wel oké, ook met oplossingen. Op één ding na:
Het stukje (Marokkaanse) mag er wat mij betreft helemaal uit, veel te stigmatiserend.
Achter zijn hoofdstuk IV sta ik totaal niet en aangezien dat redelijk zwaar voor mij geldt, is de PVV dus niks voor mij.

Jakiro

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 11:25

Godwin

mirreke:
"Niet alleen doet het me denken aan wat Cobi zegt, NSB praat. Het doet me ook ergens denken aan die Oostenrijker die heel Duitsland kon meeslepen... Gelukkig is Wilders geen charismatisch spreker, althans ik zit met gekromde tenen te kijken en te luisteren. Maar misschien vinden anderen dat weer wel..."
Godwinnen (in de discussie een link leggen naar Hitler) is een vorm van arrogantie, waarmee je wel de discussie wint (of iig stopt), maar waarmee je de PVV-stemmers niet van mening doet veranderen. Het is, kortom, zwaar contraproductief. Niet doen dus.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 11:28

Stropop is ook al contraproductief

mirreke:
"Ik denk alleen dat vervolgens met die angsten iets moet worden gedaan, er moeten veel voorbeelden worden gegeven dat bijvoorbeeld Moslims helemaal geen oorzaken zijn van files (beláchelijk!) of meer van dat soort zaken."
Dit lijkt me in hoge mate een stropop. En die werkt (via het al genoemde argument van arogantie en miskennign) opnieuw contraproductief.
Ik denk, dat de gemiddelde PVV-stemmer pas serieus naar je gaat luisteren als je bereid bent te praten over jongerenoverlast in Gouda. Dat soort dingen.

Nog een keer

Jakiro:"Ik vind eigenlijk zijn hele hoofdstuk II. "Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme " wel oké, ook met oplossingen."
Ik zie de oplossingen niet. Dat kan aan mij liggen. Wijs ze even aan als je wilt. Wie weet open je me de ogen wel. Er staat van alles wat al bestaat en er staat van alles wat onduidelijk is vooral omdat ik niet zie welk probleem het op zou moeten lossen.
Voorbeeldje: levenslange gevangenisstraf na 3 zware delicten. Die begrijp ik niet. Op moord is de maximumstraf al levenslang.
Jakiro:"Het stukje (Marokkaanse) mag er wat mij betreft helemaal uit, veel te stigmatiserend."
Ondertussen is het nu al mogelijk om mensen de denaturaliseren op grond van een aantal zaken, mits ze nog een andere nationaliteit hebben.
Dat is al wet. Kortom, ik snap het niet.
Groet,
Miriam Lavell

krin

krin

05-06-2009 om 11:46

En dan, tinus?

"Ik denk, dat de gemiddelde PVV-stemmer pas serieus naar je gaat luisteren als je bereid bent te praten over jongerenoverlast in Gouda. Dat soort dingen."
Oké, luisteren dus. Naar die klachten en die onvrede. Serieus luisteren en ook duidelijk maken dat je die klachten serieus neemt. En dan? Volgens jou hebben die onvrede-mensen nu niet het gevoel dat ze gehoord worden. Als ze dat wel hebben, wat is dan de volgende stap? Dan willen ze nog steeds maatregelen die onhaalbaar of onwenselijk of zelfs onmenselijk zijn. Of denk jij dat ze plotseling voor andere oplossingen openstaan als ze maar eenmaal zeker weten dat er naar ze geluisterd wordt? En wat zijn die oplossingen dan?

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 11:54

Optimistisch

krin:
"Of denk jij dat ze plotseling voor andere oplossingen openstaan als ze maar eenmaal zeker weten dat er naar ze geluisterd wordt?"
Ja, voor een groot deel wel. Op dat punt ben ik optimistisch, omdat het er vaak om gaat DAT het probleem wordt opgelost, niet HOE het wordt opgelost. Daarom is het ook zinloos, om van de kiezers een oplossing te eisen; ze hoeven niet de beste oplossing te weten -dat lijkt me nu juist iets waar je je als bestuurder mee kunt bewijzen.

Het probleem

tinus:"Godwinnen (in de discussie een link leggen naar Hitler) is een vorm van arrogantie, waarmee je wel de discussie wint (of iig stopt),"
Een beroep op Godwinnen is vooral een dooddoener en bijzonder contraproductief. Volgens mij ga je er aan voorbij dat internet inmiddels een volwassen medium is waar volwaardige discussies gevoerd worden. Mike Godwins klacht over de internetcultuur in 1990 past daar niet meer in.
De vergelijking met de NSB is passend. Juist vooral omdat je nog helemaal niet kunt zeggen hoe ver Wilders zal gaan. Of hij nu eigenlijk toch nog steeds een VVD-er is en dus toch nog tot democratische politiek zal komen, of dat hij met het groeien van zijn macht zich steeds machtiger zal gedragen.
Zorgelijke voortekenen zijn er al. Zijn partij is geen democratisch orgaan (het is een stichting met maar een baas, dat is hij. je kunt niet lid worden). Hij wil de Koran verbieden (dat is een boek, volgen er nog meer boeken?) en een politieke partij (die van de pedofielen, volgen er nog meer?).
Wildersstemmers afdoen als opel vectra rijdende mopperkonten is ook een zorgelijk signaal en ook hier gaat de vergelijking met de NSB op. Ook die partij kon rekenen op een groeiende aanhang van verstandige en fatsoenlijke burgers, inclusief een groeiende aanhang van mensen die wel de krant lazen en wel hadden doorgeleerd.
Mijn analyse: het is de beweging van het ongeduld. Van mensen die menen dat er nu eindelijk eens wat moet gebeuren. Het is roep om actie om de roep om actie en het maakt feitelijk niet uit waar die actie zich op richt.
De tegenhanger hiervan is de beweging van het geduld waarin de meeste mensen er vrede mee hebben dat politiek niet kan gaan over de waan van de dag en een parlement nu eenmaal bestaat uit meer partijen waardoor er een soort gezapig midden ontstaat.
Van dat geduld hebben we 50 jaar bijna probleemloos kunnen genieten, maar kennelijk is het geduld nu op.
tinus:"Op dat punt ben ik optimistisch, omdat het er vaak om gaat DAT het probleem wordt opgelost,"
De vraag is wat het probleem is.
Partijen proberen het wel. Net nog op de radio iemand van de CU die vond dat deze uitslag moet betekenen dat er nog meer geld en actie moet worden ingezet in de Vogelaarwijken. Die Vogelaarwijken zijn weer een reactie op Fortuyn. Maar volgens mij is dat allemaal nog steeds naast de kwestie.
De kwestie is het ongeduld. Iets dieper: volgens mij begrijpen steeds minder mensen waar 'de politiek' nu mee bezig is. Meer uitleg en openheid zou helpen.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 12:22

Olietanker

Miriam:
"De tegenhanger hiervan is de beweging van het geduld waarin de meeste mensen er vrede mee hebben dat politiek niet kan gaan over de waan van de dag en een parlement nu eenmaal bestaat uit meer partijen waardoor er een soort gezapig midden ontstaat. Van dat geduld hebben we 50 jaar bijna probleemloos kunnen genieten, maar kennelijk is het geduld nu op."
Jups. En waarom? Omdat het gezapige midden jarenlang aanvaardbaar is, maar er nu een te groot verschil is ontstana tussne dat gezapige midden en de problemen van de man in de straat.
De politiek is een soort olietanker, die traag van koers verandert. dat is goed tegen de wan van de dag, maar nu lijkt één of andere koersverandering nodig.
Mijn stelling (heb ik eerder verdedigd) is dat die koersverandering te maken heeft met de ontzuiling en secularisatie van Nederland. Merkwaardigerwijs heeft niet alleen het CDA maar ook de PvdA daar erg veel moeite mee.

De pineut

tinus:"De politiek is een soort olietanker,"
Dat mag in zijn algemeenheid zo zijn, maar de concrete problemen die ontstaan zijn er juist omdat er zo veel zo snel verandert. De politie is niet meer je beste kamaraad, de overheid niet meer hulpvaardig, veiligheid voortaan je eigen verantwoordelijkheid, de postbode niet meer zo betrouwbaar en de gasfitter niet meer in dienst van het nutsbedrijf, maar van zichzelf en je moet zelf maar weten of je hem vertrouwt met jouw gasleiding, of dat je een ander zoekt.
De maatschappelijke verhoudingen in het dagelijks verkeer zijn drastisch veranderd. In die verhoudingen wordt de verontwaardiging opgedaan. Ik heb daar zelf ook last van.
En het is zonder meer waar dat die veranderingen zijn ingegeven door Europa. Maar net op een andere manier dan Wilders of alle anti partijen zeggen. Wij hebben zo veel last van christelijke politiek om zetten te verbergen, dat elk overheidsorgaan zich op 'Europa' beroept om slecht nieuws of onwelgevallige veranderingen te rechtvaardigen.
Zelfs de dijkverhoging waar wij mee te maken krijgen, krijgt die noemer, alsof wij in Nederland niet zelf de dijken hebben uitgevonden.
Europa is de schuilcode die ambtenaren en beleidsmakers gebruiken om sneller en met minder overleg tot actie over te kunnen gaan dan voorheen. Dat leidt tot van Europese wetgeving afgeleide wetgeving die niet zelden veel verder gaat dan Europa voorschrijft: hier wordt het produceren van rauwe melkse kaas haast onmogelijk gemaakt, in Italië wordt de kaas door maden gemaakt. Kan gewoon. Mag gewoon. Had hier ook gekund als de Nederlandse wetgever maar niet de oren had laten hangen naar campina of andere megaproducenten die geen brood zien in dit soort kleinproductie en er dus ook geen passende wetgeving voor hoeven.
Politiek is meer van achterkamertjes en handjeklap dan ooit. Bekende marktpartijen worden braaf uitgenodigd, de onbekende dus niet. Die onbekenden, dat zijn ook individuele burgers.
Mijn gastank blijf ik een prachtig voorbeeld vinden. Voor dat ding is in samenspraak met de brancheorganisaties wetgeving gemaakt die mij als particulier verplicht een brandfunctionaris aan te stellen, een logboek van dat ding bij te houden en nog een heleboel meer wat ik niet begrijp want ik ben geen gasfitter. Wij, individuele burgers met een gastank, zijn niet uitgenodigd bij het vooroverleg. We zijn ook niet ontheven van al die bizarre veiligheidsplichten.
Mijn gasleverancier, de man die het zou kunnen weten, is niet meer verantwoordelijk, al ben ik wel verplicht hem (of een ander, het blijft een vrije markt) opdracht tot keuring van van alles te geven zonder dat ik zelf in staat ben te begrijpen waar het over gaat. Als de boel ploft dan ben ik, dat lijkt me logisch, niet verzekerd want ik voldoe niet aan de wet, al is het maar omdat die wet mij verplicht te begrijpen waar het over gaat.
Zo ben ik inmiddels ook mijn eigen waterstandbeheerder geworden, mijn eigen rioolbeheerder, heb ik plichten ten aanzien van het leggen en duiden van kabels alsof ik daar mijn broodwinning mee heb.
Dat komt allemaal voort uit Europese wetgeving die prima ruimte laat voor particulier gebruik van al die zaken en dus verantwoordelijkheid bij het lokale bestuur voor al die aansluitingen, maar zo heeft Nederland die wetten niet gemaakt.
Ondertussen regent het hier handhavers. Mannen die ook niet weten waar het over gaat, maar die wel komen meten of ik het wel goed heb gedaan. Ik heb al heel wat standjes gehad met de toezegging dat het de volgende keer een boete wordt.
Ga toch boeven vangen!
Wilders pakt die emotie op en zet 'm om in een lijstje van 'oplossingen', alsof zijn politiek voortaan alleen over boeven vangen zal gaan en mij niet meer lastig zal vallen.
Ik snap best dat mensen daar voor vallen.
Wat Wilders verzwijgt is dat al die handhavers ook zelfstandige bedrijven zijn die door de brancheorganisaties worden ingezet en betaald en dus een eigen machinatie hebben die helemaal los staat van de overheid.
Het resultaat van Wilders politiek is mij daarom volstrekt helder: de overheid ziet iedereen als een boef en het bedrijfsleven verdient zich scheel aan handhaving.
Dat is vlek op vlek. Twee keer de pineut.
Groet,
Miriam Lavell

Eurosceptisch

En dan nog zo'n verandering die kwaad bloed zal zetten "waar bemoeien ze zich mee"
nu.nl
BRUSSEL - Nederland moet de Europese Commissie uitleggen waarom de voorlopige verkiezingsuitslagen donderdagavond al bekend zijn gemaakt.

De commissie gaat na of ons land daarmee EU-regels heeft overtreden. In dat geval zou Nederland een boete opgelegd krijgen.

''We willen weten wie welke informatie, op welk moment en aan wie heeft gepubliceerd'', zei een woordvoerder van de commissie vrijdag.

Volgens de commissie mogen de officiële uitslagen pas zondagavond worden bekendgemaakt, als alle stembureaus in de EU-landen gesloten zijn.

Zondag

Nederlandse en Britse kiezers gingen donderdag als eerst van alle 27 EU-landen naar de stembus. De meest landen houden hun verkiezingen op zondag.

De Europese Commissie vindt dat alle uitslagen op die dag tegelijkertijd gemeld moeten worden. De EU zegt dat de lidstaten hierover meerdere keren zijn gewaarschuwd.

Gevolgen

Bij de vorige Europese verkiezingen in 2004 heeft Nederland de oproep van de commissie ook genegeerd. Dit bleef toen echter zonder gevolgen.

De definitieve uitslagen van de Nederlandse verkiezingen worden overigens pas donderdag door de Kiesraad vastgesteld.
=====
Ik heb al jaren de indruk dat _alle_ partijen in Nederland Europa slecht 'verkopen'. Dit akkefietje bewijst dat eens te meer. Wat was er eenvoudiger geweest dan in de campagne (die al sinds 2004 had kunnen lopen) aan te geven dat we zondag pas de uitslag zouden krijgen?
Ook dat had trouwens eens te meer kunnen benadrukken dat het hier niet om nationale verkiezingen gaat, maar om Europese.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 13:57

Janmaat

cobi:
"Dichterbij in het verleden is het negeren van Janmaat trouwens uiterst effectief geweest."
Ook daar is niet iedereen het over eens. De interpretatie is dan, dat het negeren van Janmaat op lange termijn de opkomst van Fortuin, Verdonk, Wilders etc niet heeft gestopt.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 13:59

Pineut

Precies, Miriam, je slaat de spijker op zijn kop. maar weinigen zitten in jouw situatie, maar veel mensen herkennen één of andere vorm van burocratische waanzin. Ook daar wordt 'Den Haag' genadeloos op afgerekend, door PVV te stemmen.

Wat mijmeringen over de pvv

Wilders en co hebben het over de islamitisering van Nederland maar waar blijkt dat uit?

5% van de bevolking heeft islamistische achtergrond (cbs): 95% dus niet!

deze mensen (of hun voorvaderen) komen uit -tig verschillende isdlamitische landen met allemaal eigen cultuur en invulling van religie. Dan heb je ook nog het onderscheid tussen soennieten, sji-ieten en alaviten. En er is verschil in mensen die hooguit nog in naam moslim zijn maar er niets mee doen (zoals de meeste "christenen"in Nederland), mensen die praktiserend moslim zijn en een klein groep radicale, fundamentalistische moslims. Zoveel verschillen in die groepen, die gaan echt niet samen Nederland overnemen. Alsof alle christenen in Nederland hetzelfde denken, welnee teveel haat en nijd onderling.

Zijn moslims politiek actief?

Ja maar verspreid over de bestaande partijen. Als ze Nederland willen overnemen waarom zijn er dan geen islamitische politieke partijen die via de democratische weg de macht proberen te krijgen? Een enkele partij bestaat lokaal maar is minimaal. Wederom omdat er teveel verschillen zijn tussen moslims onderling. Het is geen geheime colonne die de boel gaat overnemen.

Wilders oplossingen?

Wilders stelt op vele terreinen harde maatregelen voor maar vergeet dat die alleen doorgevoerd kunnen worden als ze voor iedereen gelden. Ga je voor verschillende groepen verschillende wetgeving maken dan kom je uit bij Apartheid.

Blanke nederlanders vergeten vaak dat die harde regels ook voor hen gaan gelden. Haal jij een bruid/bruidegom uit het buitenland dan gelden dezelfde regels als voor marokanen en turken die hun bruid uit het eigen land willen halen. Met strenge regels krijg je zelf dus ook te maken.

Hoe kun je je partij van de vrijheid noemen als je veel strengere en beperkende wetgeving wilt, vrijheid van meningsuiting voor andersdenkenden wilt beperken, van iedereen respect verlangt maar andersdenkenden zelf niet wil respecteren, oftewel met twee maten gaat meten.

De huidige wetgeving kan al gebruikt worden om veel problemen in wijken op te lossen, we moeten die wetten alleen eens echt gaan gebruiken en niet langer bang zijn om op bepaalde lange tenen te gaan staan. Duw mensen niet in een slachtofferrol, zowel allachtonen als autochtonen, maar pak de problemen echt aan en spreek iedereen aan op zijn eigen verantwoordelijkheid. Alleen maar met het vingertje wijzen naar de overheid lost niets op.

Groeten,Ekeim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.