Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica 5

jessica 5

07-01-2013 om 23:09

Wie is de mol

Wie kijkt er ook?.
De eerste aflevering op uitzendinggemist gekeken, heb nog geen enkele aanwijzing kunnen vinden. En jullie?.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kastanjet

kastanjet

08-01-2013 om 07:49

Aanwijzingen genoeg (volgens mij)

en ik denk dat ik weet wie de mol is.

toja

toja

08-01-2013 om 09:10

Echt kastanjet?!?

Ik zie het gewoon echt niet.. Ik vind het leuk om te kijken, maar weet echt nooit wie de mol is. Ik ben dus altijd blij met de laatste aflevering waarin ze mollenstreken en aanwijzingen laten zien

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Welke strategie voor eerste test?

Ik vraag me dan altijd af welke strategie je als kandidaat het beste kunt volgen in de eerste tests. Spreiden zeggen ze dan, maar hoe doe je dat praktisch gezien?

Ewout was trouwens wel erg krampachtig bezig .

Chris

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Jesse_1

Jesse_1

08-01-2013 om 10:17

Geen aanwijzingen

Maar ik vind de aanwijzingen altijd zo dubbel, achteraf denk ik, ja, als je dáár van op aan moet?! Er zijn ook zoveel kandidaten die mollen als rookgordijn en het ligt er ook aan wat ze laten zien. Nee, ik kijk gewoon en ik laat me vermaken .

Jesse_1

Jesse_1

08-01-2013 om 10:20

Spreiden

Wat ik zou doen (eerste test) is: wat is de grootste kans. Dus bij de vraag: "sprong de mol?", als er 4 kandidaten gesprongen zijn en 6 niet, dan vul je in 'nee'.
Maar dat is mijn theorie .
Als je antwoorden spreidt over 2 (of 3) kandidaten, vul je 1 vraag in met Mol1, 2e vraag met Mol2, 3e vraag met Mol1, etc.

Kijk

OK Jesse, dat klinkt inderdaad logisch. Maar je moet dus meteen vanaf het begin echt al alles van iedereen noteren als je spreidt over meerdere mollen. Ik zou er niet goed in zijn dat weet ik nu al

Chris

Geen flauw idee

Ik had vorige week geen flauw idee hoor. Haha ik herken dat gewoon niet. Vond Ewout wel opvallend bezig een miol te lijken. En dat bleek dan ook: hij was het niet. Lijkt me echt waardeloos er de eerste keer al meteen uit te moeten zeg.
Ik vind die ene cabaretiere leuk die niet durfde springen en het toen toch gewoon deed. Ik weet niet meer hoe ze heet (ik herken er sowieso heel veel niet). Ik geniet er wel van om naar te kijken!

Montage van ewout

Eigenlijk kon je al vanaf het begin weten dat Ewout de pineut zou zijn: hij werd zo veel in beeld gebracht! Het is achteraf natuurlijk zo mooi mogelijk gemonteerd..

Inderdaad

Dat van dat getal had ik ook op andere fora gelezen. Of het nou echt een aanwijzing is, weet ik niet. Er is in het verleden al een aantal keren zoiets geweest, het kan dus ook en dwaalspoor zijn. En dat is nou net het leuke aan wie is de mol, het kan maar het hoeft niet zo te zijn. Het kan zijn dat de mol aan het mollen is, het kan ook een kandidaat zijn die aan het mollen is om zelf verder in het spel te komen. Het is altijd erg paranoia, zo'n seizoen.
Ik vind het knap dat kastanjet al genoeg aanwijzingen ziet om de mol aan te wijzen. Ik zit voorlopig nog in het stadium van een paar verdachten die zowel de mol kunnen zijn als die misschien aan het mollen zijn als kandidaat. Ik had wel door dat Ewout flink fout bezig was, dat hij de mol niet is.
Het blijft een geweldige serie, oudste kijkt tegenwoordig ook serieus mee. Zij heeft soms een andere kijk wat het leuk maakt met haar te discussieren.

Afstrepen

Zo, ik heb gisteren een aantal potentiele mollen kunnen afstrepen. Ik zit nu nog op 2 en misschien 3 verdachten. Die nummer 3 is me iets te duidelijk bezig, ik denk dat hij daarom niet de mol is maar wil hem ook niet helemaal afschrijven. Verder vind ik het jammer dat degene die gisteren af is gevallen er niet meer bij is. Vond het een leuke en sympathieke kandidaat. Ik weet niet of zijn/haar naam genoemd mag worden, daar is hier in het verleden nogal eens gedoe over geweest. Die persoon stond in ieder geval niet op mijn lijstje verdachten. Ik vond de opdracht met de gedichten leuk maar wel een beetje lang duren.

Afspraak over spoilers

Misschien kunnen we afspreken dat als er in het bericht een naam staat we er in de titel even 'spoiler' bij zetten? Niet iedereen bekijkt een aflevering namelijk op hetzelfde moment.

En in de titel dus niks noemen wat een spoiler kan zijn, zoals laatst in een draadje van Expeditie Robinson waar in een titel stond 'Jammer van Gene'. Dan hoef ik namelijk niet gekeken te hebben om te weten dat Gene is afgevallen

Chris

jessica 5

jessica 5

12-01-2013 om 23:43

Hier kijken we nu met vier personen

Dochter 18 en de tweeling van 10 kijken ook mee. Ik neem hem op. Het leuke is dat we allemaal een andere mol in gedachten hebben. De een let weer hier op de ander weer daar. Geweldig leuk is dat.
Gek genoeg vond de tweeling die test met de gedichten ook erg leuk. Ze vonden dat Afrikaans toch wel erg apart. Vooral die foute spelling in hun ogen. Ook die borden onderweg in het Afrikaans vonden ze hier apart.

Schrijffout?

Volgens mij (maar ik heb het niet teruggekeken) staat de naam van Daniël fout gespeld, dat vind ik best gek.

Jujube

Jujube

15-01-2013 om 14:28

Wanner het geboortejaar inderdaad 1982 is, dan is al duidelijk wie de mol is, er is namelijk maar 1 deelnemer met dat geboortejaar. Ik denk dat dat te opvallend zou zijn, dus ik denk niet dat diegene de mol is. Ik verdenk iemand anders. Er doet namelijk 1 persoon mee die ik ken en ik denk dat diegene de mol is. Maar ik heb 't heel vaak mis qua mol, dus wellicht zit ik er compleet naast
Groet,
Jujube

Jujube

Jujube

15-01-2013 om 14:31

Oeps

Oh nee, er zijn er 2 geboren in 1982; Zarayda en Kees.

Maarre

Waarom noemen jullie allemaal geen namen? Dat maat het toch juist leuk?

Iig is het niet Janine Abbring, want zij breekt haar rug als ze van 10 meter omlaag springen.. En is dus uitgeschakeld. Dat komt nog.

madelief

madelief

16-01-2013 om 09:19

Zouden ze?

Zat ineens te denken, stel dat die jeanine nu wel de mol was ? Hoe zouden ze het opgelost hebben dan? Zouden ze daar een andere gekozen hebben of de opnames gestopt hebben? Vroeg me dat zo af laatst, afschuwelijk verhaal trouwens!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

16-01-2013 om 12:06

Vertigo

Waarom vertel je dat nu al?

Ellen

Ellen

16-01-2013 om 23:16

Jesse

Dat is toch al lang uitgebreid in het nieuws geweest?

Jesse

Oh, sorrie! Dacht dat dat wel bekend was! Die Janine was laatst op radio 1 en vertelde er toen over. Ze zei dat niemand had gedacht: 'wat als ze de mol is', omdat het allemaal te heftig was wat er gebeurde. Dat ze het niet was, werd natuurlijk snel duidelijk.
Anders hadden ze ter plekke een nieuwe moeten kiezen?
Ze kan trouwens nog wel lopen enz maar is wel echt gehandicapt.

Dotcom

Dotcom

17-01-2013 om 09:20

Fijn vertigo

Volgende keer even aangeven dat je bericht een spoiler bevat graag, dit is echt niet leuk.

Tv-gids

Ik krijg bij de leesmap altijd de tv-gids en nog voor de eerste aflevering op tv was geweest las ik daar al in wie er die eerste aflevering uit zou gaan. Dat vond ik echt niet leuk om te weten.

Maar dat van Janine heeft in de krant gestaan, op nu.nl en volgens mij zelfs op teletekst.

Gisteren

En gisteren was Janine bij Pauw en Witteman om over het ongeluk te praten. Ik moet het nog even bekijken via uitzending gemist maar dat doe ik pas na de uitzending van WIDM vanavond.

Trix

Trix

17-01-2013 om 18:17

Tjongejonge

Dat bericht van Janine was echt vorig jaar uitgebreid in de media en echt niet alleen bij die vreselijke programma's van RTL en SBS. Ik heb dit toen gewoon gelezen op nu.nl, maar het stond ook op de Volkskrant en zo. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2676/Cultuur/article/detail/3360462/2012/12/08/Ex-Jakhals-Janine-Abbring-openhartig-over-ongeluk.dhtml?utm_source=scherm1&utm_medium=button&utm_campaign=Cookiecheck
Om hierover moeilijk te doen is echt....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-01-2013 om 18:49

Inderdaad

Tjonge, het ongeluk heeft een paar maanden geleden werkelijk in ALLE kranten gestaan. Een tijdje geleden in de Volkskrant nog een zeer uitgebreid interview. Gisteren in Pauw en Witteman. Dus niet zeuren hoor.

dorle

dorle

17-01-2013 om 19:34

Niks spoiler

Onder welke steen hebben jullie gezeten als Mol fan?

Jesse_1

Jesse_1

17-01-2013 om 20:22

Steen

Ik wist niet dat het als Molfan verplicht was om onder de steen uit te komen?

Jeetje (spoiler)

Dus Tim ligt eruit? Waarom zagen we geen rood scherm? Wat een vage aflevering was dit. Tim en Tania als blinde mollen op die boot. Zou het dan toch Tania zijn?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-01-2013 om 23:33

Nee nee nee (ook spoiler denk ik)

Dit was te bizar. Geen rood scherm, dat is toch echt niet zomaar. En die Tim? Mou alles in mij roept: MOL!

P

P

18-01-2013 om 08:03

Wat kan

Wat kan is dat Tim gewoon later weer terugkomt, dat hebben we wel eerder gezien en zolang hij geen rood scherm heeft gehad kan hij dan ook nog de mol zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.