Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

13-08-2011 om 21:34

Wie is er blij met de ov-chipkaart?

Wat een waardeloos product, zeg! Duur, omslachtig (je kunt nooit meer gedachteloos uitstappen)... zijn er ook voordelen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

28-08-2011 om 19:47

Vraagje voor de kenners

Is het mogelijk om met een ov-chipkaart te reizen en de kosten te declareren? Als ik nu voor mijn werk met het ov reis, kan ik de losse treinkaartjes ter declaratie indienen. Zonder kaartje geen declaratie. Kan dat ook met een
Ov-chipkaart? Oftewel kun je een kwitantie oid krijgen?

cqcq

cqcq

28-08-2011 om 22:09

Ja hoor dat kan

Bij de grotere oplaadautomaten, kun je ook kiezen voor een overzicht van de gemaakte reizen. Die krijg je dan keurig op een printje.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-08-2011 om 22:35

Sacha

En via je eigen pagina op de website van OVchip kun je een overzichtje maken. Je ziet alle transacties, en klikt de reizen aan die je wilt declareren. Daar wordt een mooi PDF'je van gemaakt, en die kun je inleveren bij je werkgever.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-08-2011 om 23:19

Precies

Zo doe ik dat ook. Ik kies overigens altijd voor het excelbestand.
Wat ik wel een nadeel vind van ov-chip declareren is dat als ik het thuis per ongeluk ben vergeten te doen ik het eigenlijk niet op mijn werk mag doen en daardoor mogelijk te laat ben om te declareren. Met losse kaartjes ging ik snel op mijn werk aan het rekenen en was dan altijd nog op tijd.

amk

amk

29-08-2011 om 11:37

Kaaskopje

je bedoelt toch hopelijk dat je dan op tijd bent voor de eerst volgende betaalronde? Niet dat je dan helemaal niet mag declareren.

Ik declareer niet zo vaak, het is een rotklus en ik ben steeds mijn password kwijt voor het te gebruiken systeem. Dus ik declareer nu slechts 1x per kwartaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2011 om 12:02

Amk

Nee, dan kan ik het uiteraard wel bij de volgende maand doen. Ik kan vaak ook wel een potje breken bij de man van de loonadministratie en het dus echt op het nippertje nog inleveren, maar te laat is te laat en dan moet ik een maand wachten. Het is soms een lekker spaarpotje.

Sascha2

Sascha2

02-09-2011 om 10:44

Aha dank!

Goed om te weten dat het mogelijk is om te declareren. Nu mijn werkgever nog even duidelijk maken dat het beleid aangepast moet worden, nu dienen nog de originele kaartjes te worden overgelegd.

Tineke

Tineke

02-09-2011 om 15:56

Wat een avontuur

Eerst een OV-chipkaart aangeschaft, vervolgens geprobeerd daar een bus-abo op te zetten. Omdat het online niet duidelijk was, een 1,50-kaartje in de bus gekocht naar de dichtbijzijnde bus-info-loket. Daar een half uurtje in de rij, en eindelijk aan de beurt bleek dat er geen busabo op de chipkaart gezet kan worden. Een busabo is er alleen in papieren versie. Maar bij maar vier dagen reizen, zijn losse kaartjes goedkoper. En Mevrouw, gebruik dan liever de strippenkaart, dat is 1.65 euro per dag voordeliger.
Oke, de chipkaart gaat in de kast, en wij reizen weer vrolijk met de strippenkaart. Voor zolang het duurt.
Wie beweerde hier ook alweer dat in het noorden des lands de chipkaart allang de strippenkaart verdrongen had?
Gelukkig maakte de swirl op het station alles goed.

Wat jammer is

Wat ik jammer vind is dat als je een deel van je reis voor 9 uur reist, dat je eerder een kaartje kocht voor het eerste deel zonder korting en vanaf een bepaald punt met korting omdat het daar al wel 9 uur was. Met de ov-chipkaart kun je dat niet doen, als je voor 9 uur reist, moet je de hele reis zonder korting betalen (want je checkt 1x in). Als je overstapt kun je evt halverwege uit- en weer inchecken denk ik, op hetzelfde station (?), maar als je niet overstapt gaat dat niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2011 om 23:09

Kan niet

Tussen in- en uitchecken moet meen ik twee minuten zitten. Dus even snel tijdens de reis gaat volgens mij niet.

Fiorucci

Fiorucci

05-09-2011 om 15:34

Kaaskopje

Oh juist wel, dat is zo irritant, als je niet snel genoeg je kaart weghaalt voor de automaat checkt ie alweer uit, vooral in de gewone trams van HTM in Den Haag, heel irritant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.