Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

P

P

25-01-2012 om 16:35

Wilders en de sp, over de smalle portemonnee

Wilders had gisteren heel wat te zeggen over de SP http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/24/wilders-verbreekt-zwijgen-uitspraak-bosman-kan-niet/ Op radio 1 zeiden ze dat hij vond dat ook de kiezers van de SP met een smalle portemonnee door de SP zouden worden benadeeld.

Ik kan dat op internet niet echt goed terugvinden. Wel staan op bovengenoemde link de volgende vijf punten:

Wilders noemde vijf punten waarvoor de SP zou strijden, maar waar de SP-achterban niet voor zou zijn:

“De SP wil de grenzen verder openen.”
“De SP wil meer ontwikkelingshulp.”
“De SP wil uiteindelijk een federaal Europa.”
“De SP is tegen minimumstraffen.”
“De SP wil af van de hypotheekrenteaftrek.”

Mijn vraag is nu: Klopt het dat mensen met een smalle portemonnee ook bij de plannen van de SP er slecht uit komen? Of kletst Wilders maar wat in de hoop wat stemmen bij de SP vandaan te krijgen?

De vraag is dan natuurlijk ook: wat is een smalle portemonnee


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

als je het precies wil weten zou ik het aan de sp voor leggen, ik heb even geen idee of dit ook te vinden is via het cbs.

en anders zal ik vanavond eens vragen, ik heb hier iemand die dat wel weet.

Fiorucci

Fiorucci

25-01-2012 om 18:15

Grappig

Ik herkende in de standpunten van de SP toch de nodige linksige invloeden, als het om deze inkomensgroep gaat, en nu SP zulke goede peilingen heeft, deugt er niks meer van..) P, ik heb geen tijd om het uit te zoeken, ik krijg morgen een nieuwe keuken, maar op www.sp.nl vindt je alvast veel info.

Wilders kletst uit zijn nek

"Klopt het dat mensen met een smalle portemonnee ook bij de plannen van de SP er slecht uit komen?"
Ik snap die vraag niet in relatie tot de opmerkingen van Wilders over de SP.
Die overigens lariekoek zijn. SP wil minder Europa, wil grenzen helemaal niet open (mind you, de SP was de eerste die over het buitenlanderprobleem begon, lang voor Fortuyn), wil af van de hypotheekaftrek boven de 3,5 ton (dat gaat niet over Henk en Ingrid).
Het is goed mogelijk dat de SP tegen minimumstraffen is (ik ook) en het is best mogelijk dat de SP niet verder wil snijden in de ontwikkelingshulp.
Weet ik eigenlijk niet.
Groet,
Miriam Lavell

sp

sp

25-01-2012 om 20:52

Natuurlijk kletst hij uit zijn nek

hij is bang van de troon gestoten te worden. Ik kan alleen maar genietend toekijken. Jammer dat er geen verkiezingen zijn binnenkort (want dan moet het allemaal echt blijken) en natuurlijk moet ook de sp water bij de wijn doen, dat moest Wilders zelf ook (hoor ik daar de AOW-leeftijd voorbij komen?).

Hombre

Hombre

25-01-2012 om 22:25

Water

Je ziet toch wel aan dit 'rechtse' kabinet hoe groot de speelruimte is? De hogere inkomens worden - ook onder Rutte - veel harder gepakt. Er zal wel weer iets symbolisch komen. Maximumsnelheid verlagen naar 110 of zo

+ Brunette +

+ Brunette +

26-01-2012 om 12:29

P en de smalle portemonnee (o.t.)

Tja, wat is een smalle portemonnee? Bankbiljetten nemen minder plaats in dan muntjes en een creditcard nog minder. Volgens mij is het een verouderde uitdrukking.

Hogere inkomens definitie?

Hombre:"De hogere inkomens worden - ook onder Rutte - veel harder gepakt."
Wie bedoel je?
Ik vond dit bericht http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2011/11_november/23/binnenland/miner-netto-salaris-voor-hoge-inkomens.xml
Minder netto salaris voor hoge inkomens
Werknemers met een maandsalaris van €3300 of meer gaan er in 2012 netto op achteruit. Ook ouderen houden netto minder over op hun salarisstrookje. Dat blijkt uit berekeningen van softwarebedrijf Unit4.
Wie jonger is dan 57 en minder dan €3300 per maand verdient, gaat er juist netto op vooruit in 2012. In de leeftijdsgroep tot 57 jaar worden mensen die bruto €4500 in de maand verdienen het zwaarst getroffen. Zij gaan er netto €29,77 per maand op achteruit, oftewel 1,01%."
Dat is wel een heel slordig gebruik van het begrip 'hoger inkomen'.
Ja, het is boven modaal, maar het gaat toch echt om de midden inkomens. Bovendien bespreekt het maar een heel klein stukje van de inkomensachteruitgang die er door alle bezuinigingen is.
Ik vond ook een ander bericht.
http://www.nu.nl/geldzaken/2584356/hogere-inkomens-profiteren-meest-van-overheid.html
Hogere inkomens profiteren meest van overheid
Laatste update: 8 augustus 2011 07:09 info
AMSTERDAM - Huishoudens met een inkomen van 75.500 euro per jaar of meer ontvangen op jaarbasis twee keer zo veel aan voorzieningen als mensen met een middeninkomen.

Jaarlijks komt dat neer op gemiddeld 11.500 euro, schrijft de Volkskrant. De rijkere Nederlanders profiteren met name van hypotheekrenteafrek en toeslagen voor kinderopvang.

De krant baseert zich op het rapport Profijt van de Overheid 2007 van het Sociaal en Cultureel Planbureau, dat maandag verschijnt.

Het planbureau signaleert dat middeninkomens (met een inkomen van ongeveer 33.000 euro) al jaren achterblijven als groep.

Ontvangen modale huishoudens 6600 euro aan voordelen, de lagere inkomensgroepen komen op jaarbasis 1100 euro meer toe, bijvoorbeeld in de vorm van huurtoeslagen, thuiszorg en kwijtschelding van lokale heffingen."
Die hogere inkomens (vanaf 75 mille dus) die hebben het niet slecht onder Rutte.
De middeninkomens wel. Dat zou kunnen veranderen als je de voordelen van de hogere inkomens zou wegnemen (hra, kinderopvangtoeslag, kinderbijslag).
Groet,
Miriam Lavell

mirreke

mirreke

26-01-2012 om 19:39

Ik snap uberhaupt niet

Dat je naar ook maar een woord van wat Wilders uitkraamt luistert...
Een beetje oneliners uitbraken en andere mensen of groepen aanvallen of zwartmaken.

mirjam

bibi63

bibi63

26-01-2012 om 22:37

Waar ik eigenlijk nooit iets over hoor (beetje o.t.)

Is de kinderbijslag (of heb ik iets gemist?). Ik begrijp niet zo goed waarom dat niet ook inkomensafhankelijk is. Ik vind de kinderbijslag eigenlijk in de categorie huurtoeslag/zorgtoeslag enz. horen. Nou zal dat vast niet zo'n simpele materie zijn: het hebben/willen/krijgen van kinderen en het aantal is emotioneel, biologisch of weet ik wat, dus daar zullen haken en ogen aan zitten. Maar toch....gevoelsmatig vind ik het raar.
Iemand hier ideeen over?
Gr. Bibi

Ely

Ely

26-01-2012 om 22:39

Bibi

Mijn gut feeling over de inkomensafhankelijke kinderbijslag is dat het invoeren en uitvoeren van zo'n systeem duurder zal zijn dan het huidige systeem. Wel weer goed voor het aantal banen bij de overheid ))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2012 om 00:19

Waarom zouden de kosten bij kindertoeslag

wel een beletsel zijn om het anders te doen en bij zorg- en huurtoeslag niet?
Zoals ik het begrijp is het een Franse uitvinding van het einde van de 19de eeuw. Met kinderbijslag werd bereikt dat heel gericht aan gezinnen met de laagste inkomens met kinderen een inkomensverhoging werd gegeven zonder die last bij de werkgevers te leggen in de vorm van loonsverhoging. Werknemers zonder kinderen en/of met hogere inkomens, kregen op die manier minder extra inkomsten dan werknemers uit de lage inkomensgroep mét kinderen.
In Nederland is het in 1941 ingevoerd, oorspronkelijk vanaf het 3de kind.
Zeker als je het oorspronkelijke plan uit Frankrijk erbij haalt, waarbij dus wel degelijk naar de hoogte van het inkomen werd gekeken, snap ik niet waarom bij óns het plan over álle inkomensgroepen gelijkwaardig wordt uitgekeerd. Iemand als Jan Smit heeft echt geen extraatje nodig om zijn kind in een mooi jasje te kunnen hijsen.

Wilders kletst natuurlijk

Wilders loopt het dun door de broek nu hij ziet dat zijn kiezers overlopen naar de SP dus moet hij natuurlijk wat terugroepen. Dat mag allemaal heel vaag en op de onderbuik gericht zijn, dus vandaar dat je er niks over terugvindt op internet.

Chris

Wilders moe

OOk Wilders aanhangers worden Wildersmoe. Wilders aanhang is een bewegende massa waarvan het grootste gedeelte niet echt op de hoogte is van wat er werkelijk gebeurt in de wereld. One-liners zijn daarom heel goed voor deze groep, hapklare brokken die zo doorgeslikt kunnen worden. Maar deze groep denk meestal van zichzelf af. Dus toen het nog prima met ze ging moest er vooral belastingverlaging en bezuinigingen op dingen waar zij zelf geen gebruik van maakten, dus uitkeringen en cultuur en dergelijke.
Maar nu krijgen ze het zelf moeilijk en wordt er ook gesneden in zaken waar zij zelf van profiteren (heee, dat is gek, dat wordt ook uit belastinggeld betaald...) en nu wordt dat ineens van meer belang dan een hoofddoekje hier en daar. Dus is de gang naar de SP snel gemaakt.
Zodra de economie aantrekt en zij zelf niets meer te maken hebben met korten op dingen die ze denken toch niet te gebruiken, kan de focus weer op ergenissen liggen, zoals hoofddoekjes en moslims.
Het is allemaal zo voorspelbaar.

Er waren drie kandidaten joyeux

Behalve een nederlandse en een letse, was er ook nog een belgische kandidaat. Van Dijk wilde niet zeggen op wie hij gestemd heeft, alleen dat hij niet op Timmermans gestemd heeft. En wij nou maar gissen op wie hij dan wel gestemd heeft....

skik

Hombre

Hombre

27-01-2012 om 13:26

Onpartijdig

De media hebben nog een beetje de bedoeling om onpartijdig over te komen. Als je op iedere onwaarheid van een politicus in moest gaan blijf je bezig. Of dacht je soms dat Wilders de enige was? En Shanti, dacht je soms dat Wilders-stemmers de enige waren die 'niet echt op de hoogte' zijn?

Of dacht je zelf wel 'echt op de hoogte' te zijn?
De materie gaat zeker op financieel economisch gebied de meeste mensen toch al snel boven de pet.

Ga toch weg. Ik ben geen Wilders fan, maar wat 'm hier verweten wordt kun je bijna iedere politicus verwijten.

mirreke

mirreke

27-01-2012 om 18:36

Joyeux

Ik lees idd wel meer van/over wilders dan me lief is, maar om hem nou au serieux te gaan nemen over de SP? Iedereen (lijkt mij) snapt toch wel dat hij dat alleen maar zegt met de bedoeling van ofwel zwartmaken ofwel groepen tegen elkaar op te zetten (zie eerdere posting). Dat is alles wat hij doet, en het liefst in oneliners.
Ik luister nog 'liever'(ahum) naar Hero Brinkman...

Maar goed, voor mij faalt de politiek nu wel. De oppositie is meer tegen elkaar aan het botsen in plaats van constructief samen te werken, en de verdere afbraak gaat lustig verder.

Overigens: Kinderbijslag in Duitsland is zo'n 185 euro per kind per maand, ongeacht je inkomen. Gemiddeld dan, vanaf het derde kind wordt het meer.

OH ja, nog wel leuk, de opmerking van (kirsch?) van de AOB over de kakelende minister. Errug leuk, en ook erg toepasselijk, ik heb namelijk hetzelfde idee van haar (maar ook van Rutte trouwens, alleen kakelt hij niet onder het tandenpoetsen maar staat hij bijkans ... te komen voor de spiegel, zo zie ik het voor me.

Om weer terug te komen op wilders, ik volg zelfs zijn twitter-account, maar het is meestal stuitend wat hij uitbraakt, en zoveel is het niet.

sp

sp

27-01-2012 om 18:57

Vandaag, burka-verbod

ja, dat is echt van belang nu natuurlijk. Nederland ligt bijkans op zijn gat, de tandarts is straks onbetaalbaar nu daar ook marktwerking (ik kan het woord niet meer hóren!) heeft plaatsgevonden. En dan beslist met over een burka-verbod. Boeiend!

Boerkaverbd

Bij mijn weten is het al decennialang verboden om onherkenbaar over straat te gaan. Vanwege veiligheidsredenen, dat je niet met bivakmuts op de bank in mag lopen enzo. Deze nieuwe wet is volgens mij inhoudelijk hetzelfde, maar met een andere reden gemaakt, niet om de veiligheid te bevorderen, maar om moslims dwars te ziten onder het mom van vrouwenemancipatie. Ik denk dat het alleen maar averechts gaat werken, vrouwen die van zichzelf of van hun man een boerka moeten dragen gaan hem door dit verbod niet af doen, die gaan nog minder naar buiten.

skik

Massi Nissa

Massi Nissa

28-01-2012 om 13:20

Skik

De politie heeft al aangegeven dat ze bepaald niet op zoek zullen gaan naar overtreders. Ik kreeg iets recalcitrants van dat stomme wetje, zou zomaar een paar doeken aan elkaar frunniken en vermomd over straat gaan om eens lekker te stoken. Ik bedoel, ik erger me lichtelijk als ik weer eens een vrouw met niqaab zie, ik denk dan "Kind, doe niet zo overdreven", maar voor die paar vrouwen ga je toch niet zo'n wetje aannemen met alle poeha eromheen? Ik ben die PVV toch ZO zat.
Groetjes
Massi

sp

sp

28-01-2012 om 13:52

Precies

ik heb ook niks met die lichaamsbedekking, maar je ziet het zo vreselijk weinig hier, waar hebben we het over! Alsof er niks belangrijkers is!

Hoe vaak zie je een boerka in het echt?

Ik heb maar één keer in mijn leven een vrouw met een boerka gezien. En da's ook al weer meer dan 10 jaar geleden. En ik kom echt wel eens buiten.

skik

krin

krin

28-01-2012 om 15:02

Izar!

Hear hear. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

krin

krin

28-01-2012 om 15:05

In het echt

In het echt heb ik twee keer een vrouw in boerka gezien, beide keren in Den Haag. Ik vind het maar een eng gezicht, het lijkt me ontzettend naar om er in te lopen, maar tja, dat vind ik van panty's ook.
Er moeten betere manieren zijn om vrouwen de kans te geven onder dat soort kledingvoorschriften uit te komen, als je dat al moet willen regelen als overheid.

Sascha2

Sascha2

28-01-2012 om 19:44

Perfect, izar

Ik ben het helemaal met je eens, maar had het niet zo treffend kunnen verwoorden.

Boerka

Ik heb met een boerka geen moeite. Ik kom regelmatig in een gebied waar alle vrouwen een soort boerka dragen. De meesten omdat dat nu eenmaal de gewoonte is. Nadelig verschil tussen man en vrouw voor de vrouw is er net zo veel en net zo weinig als hier, alleen het ziet er soms wat anders uit. Zij vinden dat wij slachtoffer zijn in onze maatschappij omdat wij ons zo sexy moeten aankleden, omdat wij handtastelijkheden van onze mannen moeten ondergaan in het openbaar, zichtbaar voor iedereen, en omdat wij zonder kleren moeten zwemmen voor het oog van iedereen en zo als sexsymbool moeten rondlopen voor alle mannen in de omgeving(en als dat niet zo is hebben ze ook medelijjden met ons, want raken onze mannen dan niet opgewonden van ons in ons blootje ???).. en bovendien ook nog zelf onze zware boodschappen moeten sjouwen, terwijl wij een man hebben die veel sterker is dan wij
Maar ik vind het hier in Nederland zo onnodig...in een samenleving waar mannen zich nauwelijks omdraaien voor een vrouw met een korte rok en in een strak topje, het is hier een statement om te laten zien hoe religieus je wel niet bent. Net als de dames van de verplichte rokken in sommige protestantse richtingen. Over the top, maar ieders eigen keuze. En zo'n kleine groep, nauwelijks de moeite waard om je druk over te maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2012 om 23:00

Kan me heel erg vinden

In de bijdrage van Shanti O. Ik weet dan niet door contact met burka-achtige kleding dragende vrouwen hoe ze er over denken, maar ik denk dat wij er zwaarder aan tillen dan veel vrouwen gekleed in burka-stijl. Ik vind die vormeloze tenten met zo'n 'roostertje' voor het gezicht (is dat een Niqaab?) echt vreselijk om te zien. Ik begrijp vanuit mijn achtergrond niet hoe ze het er in volhouden, letterlijk en figuurlijk. Ik denk ook wel dat er ooit een dag zal komen dat ze er niet meer in willen en/of hoeven te lopen, maar zover is het blijkbaar nog niet.
In Néderland kan ik er niets anders van maken dan dat het een soort muiten is. Een tegenreactie op de mening van Henk en Ingrid. We hadden het er vandaag op het werk ook over en ik hoorde hetzelfde als wat ik wel vaker hoor: burka's worden als bedreigend ervaren. Weet jij veel wat ze eronder vasthouden? Tja... die angst begrijp ik totaal niet. Ik kan ook niet onder elke jas van Nederlandse mannen kijken. Wie weet zit daar wel een pistool.
Ik ben overigens wel tegen de burka in Nederland. Niet zo erg dat ik er een wet op zou willen loslaten, dat vind ik echt overdreven, maar in Nederland is het de gewoonte dat we elkaars gezicht kunnen zien, man of vrouw maakt niet uit. Ik wil iemands gezichtsuitdrukkingen kunnen zien als ik met diegene praat. Ik heb ook geen begrip voor de achterliggende gedachte van die grondige bedekking. Die achterliggende gedachte vind ik volledig een mannenprobleem, wat tot een vrouwenprobleem is gemaakt.
Ik ben overigens ook tegen Russische bontdeksels met oorflappen. Géén gezicht in Nederland. Maar ik accepteer wat ik op straat zie eigenlijk altijd als 'zij vinden het mooi/zo horen, ik hoef het niet mooi te vinden of het ermee eens te zijn'.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-01-2012 om 09:23

Is niet de hele dag

Joyeux, je hebt helemaal gelijk, boerka = gaasje (heb ik nooit gezien in Nederland). Niqaab is inderdaad de speelt waarbij je de ogen (vaak zwaar opgemaakt) wel ziet. En de chador is wat ik de pinguindracht noem. Daar bij is alles bedekt (nek, voorhoofd, alles) behalve het gezicht. Even naar Google afbeeldingen en je weet het voor altijd.
En zo'n boerka dragen ze alleen buitenshuis. Heel veel moslima's dragen thuis ueberhaupt geen hoofddoek tenzij er gasten (mannelijke gasten) zijn.
Groetjes
Massi

Precies!

Heel handig hoor zo'n ding, je kan inderdaad zo je Burka over je pyama aan trekken, geen haan die er naar kraait. Of naar je geheime minnaar gaan als iedereen denkt dat je boodschappen aan het doen bent. Of als man eens kijken hoe het eraan toe gaan op een vrouwenfeestje (nou, ja, da's wat moeilijker misschien, maar toch...) De imam van de plek waar ik naar toe gaat voert een strijd tegen de ninja-lapjes (zoals ze ze daar noemen, het fenomeen gaasje voor de ogen kennen ze daar niet)ook vanwege het feit dat ze altijd opgetild moeten worden als je iemand tegen komt die je groet en je herkent de stem niet meteen. Staan er allemaal vrouwen die hun lapjes (nikaapjes) omhoog klappen om te laten zien wie ze zijn..
Ik wil ook niet praten met iemand wiens gezicht en ogen ik niet kan zien. Ook daar niet.

Ely

Ely

29-01-2012 om 10:28

Kort door de bocht

Natuurlijk zijn er vrouwen die een bourka dragen als recalcitrant gebaar maar het lijkt me nogal kort door de bocht om te denken dat alle bourka draagsters in Nederland het daarom doen. En dat er landen zijn waar het niet een manier is om de vrouw te beperken betekent ook niet gelijk dat dat voor alle landen waar bourka's gedragen worden geldt.
Niet elke man met een witte baard is sinterklaas

Ik ben het ermee eens dat dit weer een staaltje symboolpolitiek is, het is niet de eerste keer en zal niet de laatste zijn....

En volgens mij komt het gevoel van onveiligheid vooral doordat iemand onherkenbaar is, niet zozeer de wijde gewaden. Gisteravond belde hier iemand rond tienen aan met een brommerhelm op, zie je ook niet goed wat eronder zit, ook niet fijn. Maar goed, dat was natuurlijk gewoon een verdwaalde pizzacourier, ook geen terrorist

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.