Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

landrot

landrot

27-07-2010 om 16:43

Zeilmeisje mag vertrekken

http://www.nu.nl/binnenland/2300952/groen-licht-zeilreis-laura.html

Ben benieuwd of het nu nog zo leuk is, nu het mag.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zomersproet

Zomersproet

12-08-2010 om 15:40

Eens met landrot

Het schijnt dat Laura en familie meer geld eisten en dat eyework zich daarom heeft teruggetrokken. Pfffff ik heb niet hele draadje gelezen maar ik vind het gewoon een over-het-paard-getild-meisje. Overdreven gedoe allemaal.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

12-08-2010 om 16:11

Te snelle conclusies

"Het schijnt dat Laura en familie meer geld eisten en dat eyework zich daarom heeft teruggetrokken."
Wat grappig dat jullie het direct zo negatief trekken en 'de schuld' weer bij Laura neerleggen. Eye Works had hier gewoon flinke winst mee willen maken, niets meer en niets minder. Eye Works had bedacht om haar twee jaar lang te volgen. Op goede en slechte momenten: steeds de camera in de buurt. Zoals bij de Pfaffs en meer BN'ers. En natuurlijk niet vrijblijvend (TV wordt pas interessant als er ook leed zal zijn, heimwee, problemen, liefdes etc.), dus Laura zal zich flink moeten 'blootgeven'. Ze zal met een contract op zak niet zomaar tegen de cameraman kunnen zeggen 'ga nu maar even weg, want niemand hoeft mijn tranen te zien'. Daarnaast zal Eye Works ongetwijfeld eisen stellen aan contacten met overige media etc.
Als Eye Works dit jullie aanbiedt, zouden jullie dat zo maar doen? Ik in ieder geval niet. Laura heeft het blijkbaar even overwogen, maar besloten dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Ze kan het geld vast goed gebruiken (ze is nog steeds op zoek naar sponsors), maar heeft zo haar grenzen. En gelijk heeft ze. Ze doet deze reis blijkbaar liever op haar eigen manier, zonder camera's en zonder verplichtingen aan Reinoud Oerlemans.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2010 om 21:14

Aannames

Ijsvogeltje jij doet ook aan aannames. Persoonlijk, een aanname dus, denk ik dat Laura hier nu eens niet veel over gezegd heeft. 't Kind wil varen en hoe de zaken verder geregeld worden zal haar vast worst zijn. Ik zou zo'n camera gewoon nooit in mijn boot willen hebben als ik niet zeker wist dat het smaakvol zou blijven. De VPRO serie waarin de Beagle gevolgd werd gedurende een klein jaar, was bijzonder mooi en respectvol. Dat is fijn om naar te kijken. Ik denk dat bij Laura aan beide zijden hebzucht meespeelde. Bij Eyeworks de kijkcijfers en het binnenstromende geld uit de reclameverkoop en bij de zaakwaarnemers omdat ze overmoedig werden en dachten dat ze konden vragen wat ze wilden. Geluk bij een ongeluk zou ik haast zeggen dat ze overmoedig werden. Nu blijft zo'n programma ons en Laura bespaard, of er moet inmiddels een ander productiebedrijf geprofiteerd hebben.

landrot

landrot

12-08-2010 om 21:37

Helaas

zijn de "zaakwaarnemers" nog met anderen in overleg. En waarom zou je een zaakwaarnemer nemen als je alleen wilt zeilen? En zouden die zaakwaarnemers niet zijn geinstrueerd door Laura zelf? Kan me niet voorstellen dat zij er niks van weet. http://www.nu.nl/algemeen/2310876/laura-dekker-onderhandelt-beeldrechten.html

landrot

landrot

12-08-2010 om 22:11

Ik zei al eerder

dat valt nog niet mee

Tirza G.

Tirza G.

12-08-2010 om 22:53

Nouououou

neem me niet kwalijk. Deze berichten heb je toch echt op pag. 5 van de krant moeten zoeken. Het was niet op het journaal in elk geval.

Tirza

Jeeminee!

Ik vind dat zij en haar ouders erover gaan, en verder niemand. De één vindt het onverantwoordelijk, de ander niet. De één laat zijn kind een drukke straat oversteken naar school, de ander niet. Daar gaat verder niemand over. Of ik dat onverantwoordelijk of stom of aandachttrekkerij vindt, doet er toch helemaal niet toe???
Op Texel kun je parachutespringen, en er is geen minimumleeftijd. Als er een ouder is die zijn kind van 3 laat springen, kun je het ook onverantwoordelijk vinden, maar verder slaat dat toch nergens op om hele maatschappelijke discussies over te voeren??
Nee ik zou het zelf niet doen, dat zeilen om de wereld van een 14-jarig kind. Maar Laura is niet MIJN kind.

landrot

landrot

12-08-2010 om 22:59

Nee tirza

die zag ik gewoon op Nu.nl, alleen kon ik niet eerder iets plaatsen vandaag. dus nu staan ze verder inderdaad.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-08-2010 om 08:50

Energie

Ja Kaaskopje, natuurlijk doe ook ik aannames. Dat doen we vrijwel allemaal, en de hele dag door, dat is logisch.
Weet je, misschien moet ik gewoon maar niet meer reageren op Landrot. Ik merk dat ik niet zo goed kan tegen mensen die zich zo negatief uitlaten over een kind, en daar erg rechtlijnig in blijven. Ik kan niet zo goed tegen mensen die 'het beláchelijk' vinden, en ieder dingetje aangrijpen om dat te bevestigen en een kind weer te veroordelen. Ik kan niet zo goed tegen mensen die uitgaan van het slechte en negatieve. Dat doet Landrot in mijn ogen. Landrot, een bekende forummer, die dit (deze keer althans...) niet onder haar eigen naam wil doen. Waarom niet?
Wellicht tegen beter weten in, probeer ik (en een aantal anderen) richting Landrot wat nuance en andere perspectieven aan te brengen. Maar ik denk dat ik er maar mee stop, zonde van mijn energie.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-08-2010 om 09:27

Sorry als dit te 'meta' is

Forumedactie, excuses als mijn opmerkingen hierboven te 'meta' zijn!

Eng principe

Pluk:"Ik had de vraag al eerder gesteld: wanneer is het kinderarbeid, en wanneer is het sponsering"
Je bent slim genoeg om dat zelf te bedenken lijkt me. Is zakgeld kinderarbeid? En veel geld van een suikeroom?
Nee dus. Er is meer nodig dan geld om over arbeid te kunnen spreken (gezagsverhouding, in opdracht werken).
En dan nog wat.
"ik vind mannen/vrouwen die volstrekt hun eigen gang gaan fascinerend. Dus voor mij is een anarchist niet de vijandige ander. Maar de meeste anarchisten zijn in de praktijk parasieten, en dat is een heel ander verhaal."
Je bent zo onzorgvuldig in de betekenis van woorden. Je doet alsof er maar twee soorten bestaan; CDA-ers en anarchisten. Wie niet met ons is, is tegen ons en dus een anarchist en een parasiet.
Alweer: volgens mij ben je slim genoeg om te bedenken dat je een wat al te simplistische voorstelling van zaken geeft.
Pluk:"Maatschappij en individuen zijn vervlochten. Ik leg meer nadruk op de belangen van de maatschappij (in de zin van continuiteit), jij legt veel nadruk op de belangen (en rechten) van het individu. "
Precies daar ga je de fout in. Alsof het individu een tegenstelling is van de samenleving. In werkelijkheid vallen de belangen van individuen en die van het samen leven en dus de samenleving, naadloos samen. Niks botst. Op een enkele uitzondering na.
Juist door het individueel benaderen van die uitzonderingssituatie vormt dat geen dreiging voor de samenleving. Het samenleven kan drastisch veranderen als groepen (samenleving binnen een samenleving) zich roeren.
Nu hoort Laura wel degelijk ook tot een groep. Je zou ze op de koffie moeten krijgen, al die overstekers die met haar het tochtje maken. Ze doet niks geks in die samenleving. Maar voor onze samenleving betekent het niks, behalve misschien iets positiefs.
Pluk:"Ik zie daar een maatschappelijk "gevaar" als dat de norm gaat worden. Daar zijn de meeste mensen gewoon niet "goed" genoeg voor toegerust, alhoewel de drang, het verlangen er zeker wel zal zijn bij velen."
Je bent een bange man. Bange mannen zijn een gevaar voor de samenleving. De meeste individuen nemen de vrijheid om van samenleving te veranderen niet. Er is geen probleem. Laura is geen probleem.
In Grenoble (en voorheen in Parijs) is een probleem. En in Somalie. De Kongo. Liefde voor de samenleving moet van twee kanten komen. Van het individu naar de samenleving en andersom.
Daar waar de liefde niet wederzijds is, ontstaan problemen. Die problemen worden veroorzaakt door groepen (samenlevingen die bijzonder loyaal zijn aan elkaar) die hun eigen weg gaan. Binnen die groepen bestaat de code zoals jij 'm wil. Alles samen. Niemand apart of een eigen weg.
Het is een eng principe.
Groet,
Miriam Lavell

Bastet

Bastet

13-08-2010 om 18:20

Jeetje landrot

Je hebt het erg druk met Laura voor iemand die zich zo ergert aan de berichtgeving.Tip,ga lekker op vakantie,ik ben net terug uit Friesland en heb de hele week niks over Laura gehoord,terwijl ik toch echt journaal gekeken heb!
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2010 om 19:14

Nou ja bastet

En Friesland is nog wel zo'n zeilprovincie! Dat snap je dan weer niet he

Tirza

Bastet

Bastet

14-08-2010 om 08:03

Tirza

Daar was de Sneekweek hot deze week,daar is Laura niks bij..
Bastet

landrot

landrot

14-08-2010 om 22:29

Landrot

heeft er bewust voor gekozen om dit onder een andere naam te doen. Landrot wil namelijk niet altijd hierop aangekeken worden omdat ik nu eenmaal een andere mening hierover ben toegedaan. Er zijn er meer die denken zoals ik, maar vrijwel niemand hier (een enkeling wel, of misschien dat de rest zich niet durft uit te laten, dat kan ook).

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2010 om 23:04

Grappig landrot

Want hoe weet je dan dat die anderen er zijn? Hebben jullie een buiten-forum-clubje?

Tirza

landrot

landrot

14-08-2010 om 23:21

Nee hoor

ik spreek in het dagelijks leven ook nogal wat mensen en die denken er net zo over.

Bastet

Bastet

15-08-2010 om 08:04

Oh tuurlijk

Tuurlijk mag je zo je gedachten hebben over Laura,ik zie ook de haken en ogen en ben ook niet 100% positief.Maar het ging mij meer om de manier waarop je ageert tegen het feit dat dit publiciteit trekt.Ik zie meer berichten over Wesley en Jolanthe dan over Laura,dat is toch minstens zo irritant?Maar dan blader je verder,of,als het op tv is,je zit het even uit,die hele anderhalve minuut.Je stelt je overigens nu op als iemand die stiekem pvv stemt,daarom anoniem post maar zeker weet dat meer mensen op pvv stemmen..
Bastet

Minke

Minke

15-08-2010 om 19:56

Begrijp het wel een beetje

Ik begrijp de irritatie wel een beetje. Heb net gelezen dat Jessica Watson, een 16 jarige australische in 210 dagen de wereld is rondgezeild. Ik begrijp het guinnas book of records wel dat zij Laura Dekker niet helemaal serieus nemen met haar 2 jarige reis. Als ik het verslag van Jessica Watson lees dan slaat inderdaad Laura's reis nergens op. Waarom kan Laura niet in 210 dagen de wereld om? Dan hoeft zij ook niet zoveel te verzuimen van school.
Hoe komt het dat Laura zo lang over de reis moet doen?

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2010 om 20:05

Jessica

Voer een heel ander traject, een heel andere reis. Geloof mij: die school mist ze niet. Ze volgt school namelijk via de satelliet.

Tirza

Pluk53

Pluk53

23-08-2010 om 16:32

Geen "papieren"?

http://www.nrc.nl/binnenland/article2607257.ece/Portugese_marine_verbood_Laura_Dekker_uit_te_varen
Welke papieren heb je nodig om solo de wereld over te zeilen?

Vaarbewijs in variaties

"Welke papieren heb je nodig om solo de wereld over te zeilen?"
Nederland stelt geen eisen als je de zee op gaat. Wel als je op de binnewateren blijft. Vaarbewijs voor boot > dan x, of harder dan y. Maar voor zeilen weer niks. De diploma's zijn bovendien niet uitwisselbaar (mijn dochter mag straks met een mammoettanker varen, maar niet met een speedbootje op de plas).
In diverse buitenlanden worden er wel eisen aan zeilers gesteld. Dat gaat om dit soort diploma's http://www.cwo.nl/content.asp?id=99
In de praktijk wordt daar soepel mee omgegaan. Maar natuurlijk niet als je een zwerm cameraploegen om je heen hebt. Wat dat betreft kan ze nog wel wat narigheid verwachten.
In een eerdere discussie schreef ik ook al dat het zinniger was geweest haar een zeilopleiding in Frankrijk te laten doen. Daar is dat 'zeegat-uit-diploma' wel te halen en heeft het ook internationale waarde.
Groet,
Miriam Lavell

Vaarbewijs

Uitwisselbaar misschien niet, maar je kunt wel enorm veel vrijstelling krijgen voor het behalen van klein vaarbewijs 1 bv. (voor boten langer dan 15 meter of sneller dan 20 km/u).

Deel van het avontuur

Om zulke obstakels tegen te komen. Misschien blijken dergelijke eisen zelfs wel de hoofmoot van de uitdaging te zijn.

Tsjor

Hmmm, tja

Nou en kijk. Als ik nou iets dom vind aan deze onderneming dan is het wel het negeren van dit soort souverein gedoe. Het is nog maar helemaal de vraag of ze straks de Canarische Eilanden zal kunnen verlaten. En zo zal dit issue zich telkens, de hele wereldreis lang, blijven herhalen.
Ja, dergelijke uitdagingen zijn de hoofdmoot van varen. Overheden zijn veel lastiger en onberekenbaarder dan de wind en de golven.
Groet,
Miriam Lavell

landrot

landrot

26-08-2010 om 20:34

Zeeziek

ik zei, ik kom er niet onderuit. Ze was zeeziek geweest. En nu op de Canarische Eilanden. Wachten tot einde orkaanseizoen. Lekker zo'n extra vakantie.

Is heel normaal

Ook een ervaren zeeman is vaak de eerste dagen van een nieuwe zeereis even zeeziek. En als ze aan land komen zijn ze ook weer een paar dagen "landziek".
Dit alles volgens mijn zeer zeevarende schoonfamilie.
Dus landrot, daar kan je niet stiekem een beetje leedvermaak om hebben.

Puck

Puck

27-08-2010 om 09:05

Klopt mach

Mijn buurman is al meer dan 25 jaar kapitein op de internationale zeevaart en ook hij is nog af en toe zeeziek. Over landziekte heb ik hem overigens nog nooit horen vertellen, dat valt bij hem kennelijk wel mee.

Bastet

Bastet

27-08-2010 om 11:13

Landrot

Ik lees overal dat ze tijdens het wachten veel zal gaan studeren.Dus niet alleen maar vakantie.Maar goed,je was toch niet van plan iets positiefs te zien aan het geheel....

Puck

Puck

27-08-2010 om 12:32

De enige informatie over laura....

De enige informatie die ik krijg over Laura is eigenlijk wat hier in dit draadje gepost wordt, ik vind het allemaal wel meevallen met de publiciteit. En nee, ik zit niet in een got of onder een steen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.