Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

landrot

landrot

27-07-2010 om 16:43

Zeilmeisje mag vertrekken

http://www.nu.nl/binnenland/2300952/groen-licht-zeilreis-laura.html

Ben benieuwd of het nu nog zo leuk is, nu het mag.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
landrot

landrot

04-08-2010 om 16:32

Bastet

dat zal wel meevallen hoor, met dat hart van mij

Landrot niet kijken!

Ze is nl. NU op t.v. RTL 4

Gr. Poezie.

Viel nogal mee, niewaar?

Ik heb speciaal even het journaal van 18:00 gekeken. Het allerlaatste onderwerp, nog geen 2 minuten en niet eens genoemd bij de samenvatting van de belangrijkste punten. Viel dat even mee...
(ik dacht al, ben ik nou gek? zó veel heb ik niet van haar gezien, de afgelopen tijd.)

landrot

landrot

04-08-2010 om 20:29

Helaas

hier stond Hart van Nederland op, en daarin jawel, een uitgebreid item. zucht.

Lol...

Je kunt ook concluderen dat je gewoon naar de verkeerde programma's kijkt

landrot

landrot

04-08-2010 om 20:58

Ach

is Hart van Nederland ook al niet goed meer? Jeetje zeg. Vertel, welke zeer belangwekkende programma's kan ik dan beter kijken en welke zeer belangrijke kranten zodat ik "het zeilmeisje" niet meer hoef tegen te komen, op welke manier dan ook?

Tirza G.

Tirza G.

04-08-2010 om 22:47

Nieuws

Het Hart van Nederland kenschets ik niet als een nieuwsprogramma. Het HvN maakt programma's over nieuwtjes waarvan ze denken dat de SBS-kijker ze interesseert. Het zeilmeisje valt daar blijkbaar onder.

Tirza

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-08-2010 om 23:55

Landrot

Het probleem ligt niet bij Laura, en ook niet bij alle media die er aandacht aan besteden. Het probleem (namelijk dat jij je groen en blauw ergert en er - zoals je zelf schrijf - 'helemaal klaar mee bent') ligt volledig bij jou zelf. Stop nu eens met al die verwijten naar Laura en de media en ga bij jezelf ten rade: hoe komt het dat dit je blijkbaar zo raakt? Waarom kun je hier - als volwassen vrouw - niet boven staan?

Uitleg

=> dit is een emoticon, dat een knipoog betekent. En daarmee geef je in het algemeen aan dat je een grapje maakt. Als zodanig had ik het ook gebruikt.

olle

olle

05-08-2010 om 15:38

Landrot en pascalle75..

Ik ben het ook met jullie eens.

Het lijkt wel op een hype te worden; zo jong mogelijk de wereld rond zeilen. het autralische meisje was al de jongste, maar Laura gaat het record breken hoor. Ik zie de volgende al in de rij staan.....12 jaar en de wereld rond!! Let maar op!

Bastet

Bastet

05-08-2010 om 16:38

Sport

Ik sla het sportkatern in een keer over,want het boeit me niet.Als je iets niet wilt lezen,sla je het over.Komt het bij het journaal,ga je koffie zetten,plassen,of je neemt het voor kennisgeving aan.Ik snap niet dat je er zo'n punt van kunt maken....
Bastet

olle

olle

05-08-2010 om 17:16

Drommels en bastet...

Horen jullie mij zeggen dat ik iets NIET wil lezen? en sinds wanneer zou ik het sportkatern moeten overslaan?

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2010 om 17:23

Even iets anders in de groep gooien (ns)

Kinderen (12 en 10) van mijn vriendin zaten in de trein, op weg naar logeerpartij bij tante. Schijteindje met de trein, 10-15 minuutjes. Allebei een gewoon echt kaartje, geen railrunner ofzo.
Conducteur zeg bij controle: jullie zijn te jong om zonder begeleiding te reizen (met de trein denk ik). Daar had ik nou nog nóóit van gehoord. Ik kan er op de site van de NS niks over horen. Gevalletje Laura-syndroom van conducteur?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2010 om 17:24

Olle

12 jaar en de wereld rond..........En wat kan jou dat schelen? Er zijn topmodellen, topsporters en topartiesten van die leeftijd danwel die van Laura die de hele wereld rondreizen. Waarom zou jíj je daarmee bezig moeten houden?

Tirza

Bastet

Bastet

05-08-2010 om 18:54

Olle

Ik reageerde op landrot.Als je iets niet wilt zien of je eraan ergert,sla je het over.Voorbeeld: sportkatern.
Bastet

landrot

landrot

05-08-2010 om 19:43

Het is me duidelijk

er is hier een groter aantal mede-standers dan tegenstanders, dat kan. De medestanders verwijten mij kleingeestig te zijn en niet open te staan voor andere opvattingen, om vervolgens mij wel te veroordelen. Ach ja. Overslaan, tv uit, ja, het is allemaal mogelijk. Maar we worden er toch mee geconfronteerd, hoe dan ook. We hebben besloten onze jongste op te gaan leiden om te gaan zeilen, is hij pas echt de jongste op zijn 8e. (en dat is een grapje uiteraard)

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2010 om 20:10

Landrot

En al was het geen grapje: dat gaat niet meer lukken met je jongste. Of dan moet je wel héél hard doorwerken.
Ik vond je stelling in je eerste posting eerlijk gezegd erg kinderachtig. Laura is er altijd van uit gegaan dat het gewoon door zou gaan, als ze dit van tevoren hadden geweten waren ze wel vanuit een ander land vertrokken. Je doet het voorkomen of ze dit alleen maar wil omdat het misschien niet zou mogen. Maar als je er van uit gaat dat het gewoon mag (en dus stomverbaasd bent over de maatregelen) dan slaat jouw argument (het is niet meer leuk omdat het mag) nergens op.

Tirza

landrot

landrot

05-08-2010 om 20:17

Tirza

--En al was het geen grapje: dat gaat niet meer lukken met je jongste. Of dan moet je wel héél hard doorwerken. -- Weet jij hoe oud mijn jongste is dan?

Nee, maar ik geloof ook niet dat Laura dacht dat het zomaar mocht. DAN ben je echt heel naief. Hoe dan ook, ik laat het hierbij.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-08-2010 om 20:45

Nou, nog een dingetje dan...

"Maar we worden er toch mee geconfronteerd, hoe dan ook"
Ja Landrot, dat klopt. En dat is precies wat ik je probeer aan te geven. Er zullen altijd dingen gebeuren die je niet leuk/fijn/prettig/acceptabel vindt. Dat geldt voor jou, voor mij, voor iedereen op dit forum.
Het valt mij op dat jij - nu het jou 'overkomt' - de schuld zo bij die ander neerlegt. Zo van 'het is de schuld van die verwende Laura dat alle media erover schrijven en ik mij dus groen en geel moet ergeren'. Jij lijkt Laura verantwoordelijk te maken voor jouw humeur. En dat is niet helemaal eerlijk Landrot. Jij alleen bent verantwoordelijk voor jouw humeur - en niet een veertienjarig meisje dat jou niet kent. Laura heeft geen enkele verplichting naar jou toe. Laura mag haar eigen leven leiden, net als jouw kinderen. Dat jij dat erg vervelend vindt, is heel jammer voor jou. Ga nou eens bij je zelf ten rade: hoe komt het dat jij als volwassen vrouw (toch?) zo moeilijk kunt omgaan met dit soort situaties? Echt hoor, en dat meen ik oprecht, de oplossing ligt volledig bij jou zelf: probeer wat afstand te nemen en erger je niet zo aan de manier van leven van een ander. Je kunt andere mensen niet veranderen - je kunt wel zoeken naar een manier om hier voor jezelf op een positieve manier mee om te gaan.
O ja, je schrijft over voor- en tegenstanders. Jammer dat je het blijkbaar zo zwart-wit ziet. De wereld is namelijk niet zwart-wit, die bestaat uit een heleboel kleuren grijs en andere kleurtjes. Probeer die te zien en blijf niet hangen in 'voor' en 'tegen'.

Landrot

Bij jouw postings, met name de toon (want je mening mag je natuurlijk gewoon hebben), geven mij het gevoel dat je vooral gepikeerd bent dat "men" jouw mening niet deelt, namelijk dat iedere 14-jarige hier niet toe in staat is. Mijn genuanceerde mening is, dat ik er geen gefundeerde uitspraak over kan doen of Laura hiertoe in staat is. Dat laat ik liever over aan mensen die er wel iets zinnigs over kunnen zeggen. Het zou namelijk best kunnen dat Laura hier wèl toe in staat is. Nogmaals, daarvoor heb ik te weinig verstand van zaken en ik heb me er enorm over verbaasd hoeveel mensen hier wel verstand van dachten te hebben.

mirreke

mirreke

06-08-2010 om 12:21

Kif

Die negatieve geluiden hier lijken mij allemaal verdacht veel op kif. Of op: zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Landrot en nu weer iemand als olle denken dat iemand iets 'extreems' doet voor de aandacht, waarschijnlijk omdat dat de enige reden is die ze zelf kunnen bedenken. Ik denk dat het voor een puber zeker kan meespelen dat ze in een recordboek komt te staan. Maar ik denk echt datje zoiets echt alleen maar kunt volhouden als het je passie is, je leven.
In het Guinness Book komen omdat bijvoorbeeld je recordhouder weense worstjes eten bent is heel wat anders dan jongste zeezeiler als je daar 2 jaar over moet doen.
Maar het lijkt er wel op alsof er iets van jaloezie meespeelt. Of het een ander niet gunnen omdat je het zelf ook niet kunt, wilt of wat dan ook.

olle

olle

06-08-2010 om 19:11

Mirreke en pelle

"Landrot en nu weer iemand als olle denken dat iemand iets 'extreems' doet voor de aandacht, waarschijnlijk omdat dat de enige reden is die ze zelf kunnen bedenken".

Nou, nee hoor...dat zit alleen in jouw hoofd en denkt dat dat de waarheid is.

"Ik denk dat het voor een puber zeker kan meespelen dat ze in een recordboek komt te staan. Maar ik denk echt datje zoiets echt alleen maar kunt volhouden als het je passie is, je leven".

Je zegt het zelf dus ook.

In het burgertrutterige landje als Nederland kun je inderdaad een fikse boete krijgen als je je kind 3 dagen voor de zomervakantie thuis houdt voor vakantie..of er wordt vreselijk moeilijk gedaan.

Als je dan het nieuws (sorry landrot) ziet met dat hele verhaal van die Laura, dan verbaasd mij dat wel ja.

Ik denk dat het 'm meer zit in 'gelijke monniken gelijke kappen'-principe.
Ik kan mij voorstellen dat er mensen over vallen zoals o.a. landrot.

Maarre, ik maak me niet druk om dat kind hoor. Laat ze lekker varen en haar ding lekker doen.

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2010 om 20:10

Niet alleen laura hoor

De kinderen van het kroonprinselijk paar gaan ook gewoon mee naar de Olympische Spelen. Leerplicht of niet. De dochter van Balkenende ging wel eens mee op beroepsmatige reizen. En zelfs Linda de Mol heeft haar kinderen maaaaaaandenlang meegenomen op wereldreis. Dus het gebeurt wel degelijk vaker en nog flink in de schijnwerpers ook.

Tirza

Gelijke monniken

Olle, dat moet je niet vergelijken met drie dagen eerder op vakantie kunnen gaan, maar met twee jaar ergens in verwegistan wonen en dan ondertussen de Nederlandse school willen afmaken (de wereldschool is niet speciaal voor Laura opgericht).

Overigens vind ik de uitspraak in deze zaak heel zuiver: vooraf waren er toetsbare doelstellingen geformuleerd (eindelijk) en als die gehaald zijn is er geen grond meer voor een OTS.

Tsjor

landrot

landrot

11-08-2010 om 15:12

Minet

Minet

11-08-2010 om 16:09

Inderdaad

en daarom heeft Eyeworks haar handen eraf getrokken. Zo kan Laura lekker zeilen en alles doen wat in haar planning ligt zonder dat er zogeheten zaakwaarnemers hun zakken vullen.

landrot

landrot

11-08-2010 om 20:58

Oh ja

zo kun je het ook uitleggen inderdaad.

Pluk53

Pluk53

11-08-2010 om 22:57

Minet

dat meen je toch niet. Geld is wel degelijk heel belangrijk. Ik had de vraag al eerder gesteld: wanneer is het kinderarbeid, en wanneer is het sponsering

Minet

Minet

12-08-2010 om 09:01

Pluk53

Mijn posting was deels cynisch, net als die van Landrot waarop ik reageerde.
Helaas is geld hierbij ook belangrijk, nu Eyeworks haar handen eraf trekt blijft er gelukkig minder over voor de zakkenvullers.

klokje 2

klokje 2

12-08-2010 om 11:33

Dolfijnen

Ze heeft dolfijnen gezien! Wauw! Is nu in de golf van Biskaye.
Go Laura!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.