Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

28-03-2011 om 09:58

Zomertijd

Het klinkt zo vrolijk, zomertijd, maar wat was het vroeg vanmorgen toen de wekker ging ;-( Jongste was bijna niet wakker te krijgen en toen ze eenmaal als verfrommeld kuikentje beneden kwam zei ze dat ze ziek was en niet naar school wilde. Oudste sjokte chagrijnig rond en vergat haar tienuurtje en lunch. Die kon ik dus nog naar school gaan brengen en ik was nog zo moe.
Hebben jullie ook zo'n last van dat uurtje?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lentefris

Lentefris

28-03-2011 om 10:02

Nee

Eigenlijk heb ik daar nooit last van. Ook niet van de wintertijd. Ik hoor het wel eens om me heen maar zelf zit ik direct in het ritme. Mijn man en kinderen ook al moest ik die van mij vanmorgens ook wakker maken maar ze hadden een nogal druk weekend gehad.

Inmiddels al wat bijgekomen

steentje

steentje

28-03-2011 om 10:10

Nee

We hadden niet de kans vanochtend om uit ons zelf wakker te worden. Om 6 uur 's ochtends (ik stond in de verleiding te denken dat het eigenlijk 5 uur was maar ik heb die gedachte maar snel verdrongen) stond er namelijk een vrachtwagen met kraan voor de deur die de stenen voor de verbouwing kwam brengen. Erg vroeg maar wel fijn dat we na 2 weken sloop- en graafwerkzaamheden en beton storten (en uitharden) nu eindelijk aan de opbouwfase beginnen.
De vogels klonken erg vrolijk vanochtend.

Maxime.M

Maxime.M

28-03-2011 om 10:17

Beetje

we hadden er een beetje last van, maar dat komt omdat we gisteren avond allemaal niet in slaap konden komen, ja volgens onze biologische klok was het nog geen tijd...dus te laat gaan slapen en dan er vroeg uit,dat is even balen. Zal vanavond wel weer over zijn denk ik zo.

we waren dan ook te laat op school en ook later dan normaal op kdv.

Morgen moet ik om kwart over 7 in de auto naar mijn werk dus ik ga vanavond heel vroeg naar bed.

alleen was ik zo dom (of slim) om het verschil gisteren al te nemen. Ik zat met een betonnen kop vanaf 6:40 op de bank, moe, moe moe en vooral totaal futloos. Echt alles voelde alsof ik in mijn eentje een kerncentrale aan het redden was.

En dat was dan de kranten van de bank opruimen.

Nou ja, voordeel is dus dat ik me nu op mijn werk kan concentreren.

Overigens werd ik ook bijna depressief, iig zwaar gedeprimeerd gisteren. Zag alles door een grijze bril. Ik zit er een beetje doorheen momenteel, dat komt er dan op die manier uit. Erg niet leuk voor mijn man ook. Ik heb geprobeerd om een beetje door de dag te sluipen en grote beslissingen uit de weg te gaan (hij wilde vakantie boeken en belasting de deur uit werken).

amk

amk

28-03-2011 om 10:32

Erg

veel last, gister viel het nog wel mee, maar nu ben ik nog steeds niet wakker.

Ben blij dat ik het druk heb op het werk, anders zou ik echt in slaap vallen.

Nee

In het algemeen zeilen wij vrij makkelijk de winter- of zomertijd in.

dc

dc

28-03-2011 om 10:40

Nee

Want mijn kinderen werden de laatste weken al rond 6 uur wakker, dus nu was het fijn 7 uur

Nee

want ik heb vakantie !

Puck

Puck

28-03-2011 om 10:51

Nee

Hier ook geen problemen. Al moet ik wel bekennen dat met half 12 naar bed gaan op zaterdagavond en zondag om half 8 zomertijd opstaan ivm met een hardloopevenement wel vroeg was. Maar ik genoot gisteravond al van het langer licht zijn. Vanmorgen ook normaal allemaal opgestaan. Kinderen wel iets later dan anders, maar nog steeds ruim op tijd om zonder haasten op de BSO te geraken.

Ah rodebeuk

goed plan even alles uit de weg te gaan. Dagje vrij nemen is misschien ook een optie en dan wat leuks of ontspannends te gaan doen, beetje wandelen misschien, simpele dingen die even je gedachten verzetten.

Beuk

ben je vandaag aan het werk, anders kom je hier naar toe of pik ik je op nu, ik heb tijd tot 1 uur, gaan we wandelen in de kennemerduin of rondje op het strand.

Vic

Vic

28-03-2011 om 11:16

Blegh!

We zijn ook nog eens alledrie snipverkouden, dus dat werkt niet lekker mee. Ik moest vandaag hartstikke veel doen en er is nog niets gebeurd.

Kiki

Kiki

28-03-2011 om 11:50

Doodmoe ben ik

De jongens en ik waren vanmorgen ook niet te genieten. De jongste heeft de afgelopen twee nachten twee kiezen gekregen en vannacht kwam de derde, dus die was constant wakker. Dus toen de wekker ging om half 7 (half 6 dus) was ik nog zo niet klaar op te staan. En dan twee huilende boze kabouters de hele ochtend. Ik was blij dat ik ze op de peuterspeelzaal en bij mijn moeder kon droppen.

Liep echt als een kip zonde kop door het huis, te brak voor woorden, te sussen, te mopperen en te zoeken.

"huh waar is mijn telefoon nou weer, waarom ben ik toch alles kwijt hier in huis. Schatje, waar zijn je schoenen? Hoe bedoel je die kan je niet vinden, die staan toch bij de deur, staan ze niet bij de deur?, waar heeft pappa ze dan uit gedaan? Daar hoef je toch niet om te huilen schat, mamma is niet boos op jou. Hier zijn ze! wat doen ze nou weer onder mijn bed? Eet je boterham eens op? Toe nou liefje, begin nu niet weer te huilen, doe eens een beetje gezellig. Kom we gaan je aankleden, nee je broer gaan we ook zo aankleden, eerst jij. Nee niet eerst je broer, eerst jij, waarom ben je nou zo boos?
Kom op, de juf vindt het ook niet gezellig als je straks boos de klas in komt, moet je nog plassen? Nee? Weet je het zeker? He, je hoeft niet zo te schreeuwen, dan niet.
En waarom is je broer nu weer aan het huilen, wat is er aan de hand. Heb je nou nog je boterham niet op? Nou die doe ik in een zakje hoor, we moeten nu weg. Jeetje wat zijn jullie vrolijk vandaag, schatje kom op nou, niet zo boos doen. Kom jassen aan, waar is de fietssleutel nou weer, echt die vader van je, waarom legt hij nooit iets terug. Nee, we gaan niet met de auto, we gaan toch nooit met de auto naar school. Zucht, heb ik mijn telefoon? Kiekman, waar zijn de fietssleutels? Hoe bedoel je die heb je meegenomen naar je werk? Waarom? Vergeten terug te leggen? Nee, hij is fijn en hoe ga ik de jongens wegbrengen dan? Ja natuurlijk heb ik de auto, maar ik ga altijd op de fiets en ik moet betalen voor het parkeren bij kantoor. Dank je wel hoor! Kom Schatjes, we gaan toch met de auto. Waarom ben je daar nu boos over, dat wilde je toch. "Alsjeblieft mam, alsjeblieft juf, veel plezier er mee"

En in de auto kwam ik erachter dat ik mijn telefoon vergeten was. Zo niet mijn ochtend

Massi Nissa

Massi Nissa

28-03-2011 om 12:11

Onze wekker is normaal gesproken onze dochter, die altijd tussen zes en zeven uur wakker wordt. Vandaag stond ze dus om acht uur aan ons bed. In paniek vlogen we er allebei uit: aaarrgh, acht uur, help help help. Dochter wist niet wat haar overkwam, ze moest in een kwartier tijd aankleden, iets drinken, vlechten in, ik deed de broodtrommel, man gooide twee espresso achterover en een vaag trainingspak aan, dochter nog plassen en jas aan en o, ze heeft nog niets gegeten. Broodje uit de broodtrommel in haar handen geduwd, extra banaan in de rugzak ter compensatie en ja hoor, precies om 8.15 uur konden vader en dochter naar school. Ik vond het bijna jammer dat ik niet zelf even in de klas kon rondkijken of er nog meer verfomfaaide ouders staan vandaag met van die slaperige hoofden.
Ik heb er trouwens meer last van met zomertijd, dat extra uurtje in oktober betekent eigenlijk weinig.
Groetjes
Massi

Ja!

Maar volgens mij niet door de zomertijd. Ben zaterdag uit USA teruggekomen en mijn lichaam zegt dat het midden in de nacht is, terwijl ik op kantoor zit in te dutten.

zzzzzzzzzzzzz

Fiorucci

Fiorucci

28-03-2011 om 13:14

Deels

Mijn man heeft er als avondmens heel veel last van. Ik ben een vroege vogel, ik val nu eindelijk niet al om 21.00 in slaap en wordt ook niet om 6.00 al wakker. Heerlijk doorslapen tot de wekker!

margje van dijk

margje van dijk

28-03-2011 om 15:00

Verschrikkelijk

Ik ben altijd al zo'n anti-held 's ochtends, en dit soort ochtenden vind ik altijd een regelrechte crime.

Ik zat vanochtend, nadat de kinderen weg waren, even apatisch voor me uit op de bank te staren, viel mijn oog op de klok: half 8.

Ik krijg dan echt bijna braakneigingen van ellende.

En een ander probleem is dat ik dus *niet* vroeg naar bed kan als de zomertijd ingaat (gisteravond: half 2 - ik was met de belasting bezig en ik zit dan bomvol adrenaline). Dus dat maakt het er ook niet beter op.

Maar in de loop van de week komt het wel goed.

Mijn oudste zoon had trouwens speciaal gevraagd of hij alsjeblieft 10 minuten eerder gewekt mocht worden, "want dan heb ik meer tijd om te wennen". Wauw.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

28-03-2011 om 15:02

En dan te bedenken dat Berber, Rodebeuk, Massi etc waarschijnlijk dolblij zouden zijn als ze pás om half 8 's ochtends op de bank zouden zitten.

Dames, ik benijd jullie niet!

Margje

neteret mut

neteret mut

28-03-2011 om 15:40

Maar

de klok wordt altijd verzet van zaterdag op maandag. Dus zaterdagavond houd je er al rekening mee dat je die nacht 1 uur minder hebt. Op maandag heb je er al 1 dag zomertijd opzitten. Er waren overigens op zondagochtend zoals altijd verschillende mensen die pas tegen 11 uur kwamen toen de dienst al bijna afgelopen was. Ik heb het meeste last ervan dat ik nog geen zin in eten heb als het al wel volgens de klok tijd is. Dat kost een paar dagen.

Fiorucci

Fiorucci

28-03-2011 om 16:46

Neteret

Van zaterdag op zondag, bedoel je..
Mijn man heeft hier nog dagen last van, dus dat er al een dag zomertijd voorbij is maakt echt weinig uit.

Ging nog wel goed

Eigenlijk vanmorgen, dus ik vrees met grote vrezen voor morgenochtend.
Muizemeis

Yta Chalne

Yta Chalne

28-03-2011 om 17:36

Vroeg

Nou ja, wij hadden dus bedacht dat we zonder het zetten van een wekker wel op tijd zouden zijn. Half acht werden we wakker, man had toen al in de auto moeten zitten en ik had nog 20 minuten om kleuter schoolklaar te maken (hij sliep nog) en zelf de deur uit te gaan. Stomme zomertijd. En het was nog flink koud ook vanochtend.

Zus

Zus

28-03-2011 om 17:54

Geen last van

Vanmorgen eigenlijk niks gemerkt. Gisteren vond ik de dag wel erg snel voorbij gaan, maar daar heb ik op zondag wel vaker last van

De vervelendste maandag van het jaar

als de zomertijd begint. Bah. De dag begint veel te vroeg die eerste werkdag.

Ik ben blij geen kleine kinderen meer te hebben, dan is het allemaal nog lastiger.
's Avonds trouwens ook, over een aantal weken: volop licht en alle buren in de weer.

Rafelkap

Rafelkap

28-03-2011 om 18:38

Gisteravond

kwam ik er opeens achter dat het zomertijd is, en dat we de kinderen dus een uur te laat naar bed hadden gebracht. Vanochtend waren ze toch de normale tijd wakker (gewoon een uur eerder), ze zijn nu wel extra moe.
Ik zelf heb er meer last van, veel wakker gelegen vannacht.

Guinevere

Guinevere

28-03-2011 om 18:43

Boven verwachting goed

Al weken zit ik op te zien tegen de zomertijd. Niet zo zeer voor mezelf, maar voor de kinderen.
Onze slechte slaper heb ik goed voorbereid over wat zomertijd is. Van hem dus geen greintje weerstand gehad. Zijn melatonine hielp natuurlijk ook mee, die hebben we eerder dan anders gegeven. Keurig op tijd was hij KO! Zijn broertje stortte vanzelf in gisteravond, op een schappelijke tijd.
Eens kijken of ze nu gelijk "om" zijn of dat we vanavond alsnog problemen krijgen.

Maylise

Maylise

28-03-2011 om 20:22

Nee

Nooit last van en ik snap het eigenlijk ook niet zo goed dat mensen er last van hebben. Ik geloof het wel maar ik snap het niet zo goed. Van een peuter zou ik het nog begrijpen hoewel die van mij er ook nooit last van hebben gehad. Ik verbaas me echt dat één uurtje eraf zo'n invloed heeft op het slaappatroon van sommige mensen.

NaShA

NaShA

28-03-2011 om 20:48

Mijn maandag in de zomertijd

zoals gewoonlijk de wekker op 6:10 gezet, maar voor mijn biologische klok natuurlijk 5:10. Dus ik heb hem ws meerdere malen uitgedrukt (daarnaast staat mijn wekker 10 minuten voor). Om 6:39 schrik ik wakker van mijn 2e wekker. Dat is dan officieel 6:30, maar ik moet nog aankleden en eten enzenz. Ik krijg dit nog redelijk snel voor elkaar allemaal (gelukkig heb ik de avond er voor al brood gesmeerd en alle andere dingen die meemoeten in de tas gedaan). Ik sla de koffie maar even over, want ik MOET echt op tijd bij de tramhalte zijn, anders loop ik gigantisch alles mis.
Ik sjees naar de auto, Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!!! Bevroren ruiten. Dus ook nog krabben. Start de auto en PIIIIIIEEEEEEEPPPPPPP zegt de auto, laat een paar rode lampjes branden en heel groot STOP! Eh....ik reed nog niet eens...Maar goed, misschien een storinkje, dus ik start nog eens PIIIIIEEEEEEEEPPPPP doet de auto nogmaals, zelfde rode lampjes en nog eens STOP.....SHIT! Weer uit de auto, terug naar huis, waar alles nog in diepe rust is, man wakker gemaakt, ik MOET jouw auto mee....Auto 2....ook bevroren ruiten, dus nogmaals krabben....eindelijk kan ik weg. Gelukkig geen file en ik kan dus snel doorrijden. Ik kom van de snelweg en kan dan links zien of de tram er aan komt....JA dus!!! grrrrrrr.....spring op groen!!! please? Ik kan door, volgende stoplicht naar het parkeerterrein, ook rood....toen nou!!!! Ja, groen....dus met een noodvaart (nou ja, beetje) het parkeerterrein op, snel auto geparkeerd, spullen gepakt, daar komt de tram aan.....ik stap nog even een stapje bij en kan gelukkig nog net bij de achterste deur instappen....om met een diepe zucht op een stoel neer te ploffen....

Gehaald....

Wat een K...begin van de dag en de week....

O ja, de auto....een sensor van 1 van de ventielen van de wielen (jaja) kapot, kosten, 121 euro, waarvan 80% arbeidsloon....goedemiddag....

neteret mut

neteret mut

28-03-2011 om 20:52

Fiorucci

Ik reageerde zo omdat het net lijkt alsof maandag echt pas de eerste dag van de zomertijd. Ik heb ook meerdere dagen nodig om volledig eraan gewend te zijn, het ritme van de dag en van mijn lichaam lopen nog niet gelijk ( nog geen trek in eten terwijl het al wel etenstijd is bv). Maar zondag was wel de eerste dag en die vind ik moeilijker dan de maandag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.