Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zullen we een staatsgreep plegen?

Wat een criminelen daar in de PVV fractie zeg! Waarom worden die mensen niet ontslagen? Die hebben toch een strafblad? Iedere Jan Doedel die voor het rijk gaat werken moet een verklaring van goed gedrag overleggen. Waarom hoeven deze heren dat niet?

Gr. Poezie.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

18-11-2010 om 17:01

Naïef

Miriam:
"Maar toch vind ik die kwestie niet vergelijkbaar. Lucassen is al veroordeeld. Er is geen sprake van valse aangifte of een valse melding van het een of ander. Het is waar."
Dat is bezijden het punt. Strafrecht (en enkele vergelijkbare truuks) leent zich voor politiek misbruik. 'Wij nederlanders' zijn daar niet aan gewend, maar in bananenrepublieken en communistische landen is/was dit heel normaal. Je ogen daarvoor sluiten is naief.

Bananenrepubliek

Lees ik nou goed dat Nederland met de komst van de PVV een bananenrepubliek dreigt te worden? Hoe zou dat nou komen?

Chris

Hoezo?

Ik snap je niet tinus. Het is vrij gebruikelijk dat narigheidjes uit een verleden van een politicus zwaar worden aangrekend. Ik kan me een hele rij herinneren tot aan Aantjes (daarvoor was ik te jong denk ik).
Seksuele escapades leiden ook tot ontslag, zie Oudkerk. Niet zo gek dat er ophef is over strafbare seksuele escapades. Wel gek dat die knakker blijft zitten.
Overigens is het in andere partijen inderdaad heel gebruikelijk dat ze gescreend worden. Zo is Plasterk betrapt op spijbelen.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

18-11-2010 om 17:52

Narigheidjes

Miriam:
"Het is vrij gebruikelijk dat narigheidjes uit een verleden van een politicus zwaar worden aangrekend."
Jups, dat is het hele punt, want het opent de weg om je politieke tegenstanders dus een narigheidje te bezorgen, cq verdenken van complotten om anderen narigheidjes te bezorgen. Niet zo naief!

Opent?

Ik begrijp je nog niet.
Waarom is dat nu ineens een punt dan, terwijl het al er eeuwigheid met enige regelmaat pijnlijkheden boven water getild worden door journalisten?
Dat 'gevaar' heeft toch altijd op de loer gelegen?
Wat is je probleem precies?
Groet,
Miriam Lavell

Heksenjacht

tinus, ik vond een leuke aanleiding om er zelf even op door te gaan.
PVV'ers vrezen heksenjacht, kopte het in het nieuws. Dat is een wat potsierlijk gemiep van een partij die zelf heksenjacht propageert. Leg de PVV langs dezelfde meetlat die zij wenselijk achten voor deze maatschappij (waar ze stemmen mee trekken) en er blijft niks van deze partij over.
Het 'gevaar' dat je signaleert, het gejaag dient een politiek doel, zou tot vreemde situaties kunnen leiden. Het volkomen verdwijnen van een partij vanwege die heksenjacht. Maar ook hier is het juist deze techniek die de PVV tot op heden in haar voordeel heeft gebruikt. Zie de beschuldigingen en verdachtmakingen aan de linkse kerk.
Er bestaat ook al een tijd een maatschappelijke heksenjacht die is ingegeven door populisme. Er zijn vele variaties, maar ik kies een voor dit forum relevante: die op ouders en kindermishandeling.
Zie http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3304223.ece/_Een_op_zes_volwassenen_in_jeugd_mishandeld_.html
"Volgens de Leidse hoogleraar gezinspedagogiek Rien van IJzendoorn gaat het om de 'gewoonste en omvangrijkste verzameling strafbare feiten die we kennen'."
En dat is niet waar, want je kind slaan was tot voor kort helemaal niet strafbaar. Nu wel. Meet mensen vandaag af aan de geschreven normen die er nu zijn (beleefd worden ze nog niet) en de meerderheid van het volk is crimineel (en slachtoffer tegelijk trouwens).
Dit laat heel aardig het mechanisme van de glijdende schaal van Law en Order zien. Het is een mechanisme dat voordat je het weet iedereen achter de tralies zet of op zijn minst verdacht maakt.
De nieuwe verdachten: alle kamerleden en kabinetsleden met kinderen.
Dat wordt een leuke missie voor RTL4, de kinderen van kamerleden interviewen (heb je wel eens een duw van een van je ouders gehad?)
Ja, we leven in een gekke tijd.
Toch zie ik nog steeds vooral overeenkomst met het wegpesten van politici uit het verleden, tot en met Vogelaar. De ontoelaatbare schande waarop de personen zijn afgerekend, hadden altijd een directe relatie met het moreel kompas waarvoor zij deelverantwoordelijkheid hadden.
Reken alle kamer- en kabinetsleden af op spijbelen en je houdt niemand over. Maar dat dat een issue was bij Plasterk had direct te maken met zijn rol: minister van onderwijs. En de missie waar hij uitdrager van moest zijn, de uitgezette heksenjacht naar spijbelaars.
De politiek krijgt de verontwaardiging die het verdient: wie heksenjachten uitzet, zal door heksenjacht gevangen worden.
Oh, nog even over die kindermishandeling. Conclusie van dat onderzoek moet natuurlijk vooral zijn dat de strafwet is doorgeslagen.
Groet,
Miriam Lavell

Over dat onderzoek naar kindermishandeling

Ik zag er kort wat over in de krant. Weet iemand hoe de vraagstelling was? Ik bedoel: was de vraagstelling 'bent u als kind mishandeld''? of was de vraagstelling "hebt u wel eens een klap of een duw gehad'?

Groeten,

Temet

Ik weet het niet

Ik heb niet gezocht. Ook geen zin in trouwens. Maar ik denk dat dat laatste de vraagstelling was. Vooral vanwege die verwijzing naar strafbaarheid.
Ik denk dat is onderzocht hoe vaak de nu strafbare handelingen voor zijn gekomen in het verleden.
Groet,
Miriam Lavell

Margriet*

Margriet*

19-11-2010 om 13:06

Miriam

"Er bestaat ook al een tijd een maatschappelijke heksenjacht die is ingegeven door populisme. Er zijn vele variaties, maar ik kies een voor dit forum relevante: die op ouders en kindermishandeling."

Het klopt dat er kindermishandeling in is maar ik vind het te beperkt om dit alleen vanuit strafrechtelijke blik te bezien. De focus is de afgelopen jaren steeds verschoven bij dit onderwerp. Momenteel ligt er een focus op kindermishandeling en huiselijk geweld. Enorm onderkent dit laatste. Ik vind niet dat je de focus moet leggen op dit onderwerp om meer te straffen wel uit het oogpunt om kinderen beter te beschermen.

Helemaal weer optimistisch

heb afgelopen week weer wat tv gekeken en wat stukken gelezen over pvv. Pvv kan niet anders dan de LPF achterna gaan.

A. Wilders is de pvv, er is geen spraken van democratie
B. Wilders wil geen kritische collega's en die enkele met wat interessante reflecterende vragen e/o inhoudelijke standpunten worden er dus uitgewerkt
C. aan de PVV hangt een luchtje dus kwaliteit gaat zich niet melden voor een functie

Dus tja. We wachten af... Ik hoop dat de beerput nog een maand voortduurt, nog een paar van dit soort rare cv's, veroordelingen openbaar maken en dan nog 1 a 2 personen die de vuile was buiten hangen en dan kunnen we weer stemmen. Gaan we voor links.

Tinus_p

Tinus_p

19-11-2010 om 14:49

Geen reden voor optimisme

be careful what you wish for
because you might get it.

Ff serieus, stel dat de PVV implodeert, wie of wat komt er dan voor in de plaats? Ik denk dat een hoop mensen achteraf Wilders graag hadden willen inruilen voor Fortuin. Het is maar de vraag of je hier echt blij mee moet zijn, omdat het geen zak verandert aan de onderliggende oorzaken voor de populariteit van GW.

Populariteit

"Het is maar de vraag of je hier echt blij mee moet zijn, omdat het geen zak verandert aan de onderliggende oorzaken voor de populariteit van GW."
Tja, daar is ie weer.
Die oorzaak ligt in sentiment. Dat is wat het succes van de Law en Order route bepaald. Mensen die voor die route kiezen zijn er heilig van overtuigd dat _zij_ van die route geen last zullen krijgen.
In die zin is gewroet in achtergronden juist een zegening.
Maar het blijft een golfbeweging. Na een tijdje rust en voorspoed gaan mensen zich weer afvragen waarom er toch zo vreselijk gedoogd wordt en niet gewoon keihard gestraft. Totdat ze weer door krijgen dat ze dan zelf ook aan de beurt zijn.
Zie de PVV.
Groet,
Miriam Lavell

Tja daar is-ie weer 2

"Ff serieus, stel dat de PVV implodeert, wie of wat komt er dan voor in de plaats?"

Goh, ik krijg ineens een cultureel buitje
"and makes us rather bear those ills we have
than fly to others that we know not of" (ik weet de regel ervoor niet meer, misschien komt Massi nog te hulp)

Moeten wij niet wensen dat de boel met luid geraas ineenstort, alleen maar omdat er de mogelijkheid is dat er iets voor in de plaats komt dat erger is? Watje. En hoezo erger? PVV met goede interne organisatie? Dat lijkt me een innerlijke tegenstrijdigheid.

Ik heb al eens eerder aangevoerd dat de onvrede die de PVV voedt grotendeels dezelfde onvrede is die eerder de SP voedde. Dat kan gewoon weer. PVV eruit, iets minder ergs erin. Of er komt weer een andere Sterke Man. Tja, dan krijg je gewoon weer hetzelfde. Heel vermoeiend allemaal, maar dan is het gewoon wachten totdat ook die beweging onder interne strubbelingen en slecht selectiebeleid bezwijkt. Of geïncorporeerd wordt in de mainstream, maar daartoe dan zoveel water in de wijn heeft gedaan dat er van de oorspronkelijke radicale narigheid niet zo heel veel meer over is.

Nee hoor, PVV klappen? Ik zeg: doen!

En tja, werken aan de oorzaken van de onvrede, goed plan. Er zijn veel oorzaken en heel veel soorten onvrede. Ik heb trouwens niet de indruk dat het huidige kabinet aan die oorzaken werkelijk iets zal doen, dus ook wat dat betreft is er niet echt een reden om voor het voortbestaan van deze constructie te duimen.

Groeten,

Temet

Aanvulling (ot)

Toch maar even opgezocht

"But that the dread of something after death,
The undiscovered country, from whose bourn
No traveller returns, puzzles the will,
And makes us rather bear those ills we have
Than fly to others that we know not of? "

(Voor mensen die zich afvragen waar dit in 's hemelsnaam over gaat, dat is dus uit Hamlet - die lange monoloog die met 'to be or not to be' begint. En nee, die heb ik nooit uit mijn hoofd gekend)

Groeten,

Temet

Sancy

Sancy

19-11-2010 om 16:28

Temet, ook o.t.

hahah, ik wel. De regel erna is ook wel vermeldenswaard:
"Thus conscience does make cowards of us all"
En vervolgens:
"Is sicklied o'er with the pale cast of thought,
And enterprise of great pitch and moment
With this regard their currents turn awry
And lose the name of action."
Zucht. Eigenlijk is toch de hele soliloquy de moeite waard

Massi Nissa

Massi Nissa

19-11-2010 om 16:30

Nog een hamletje en wat lucebert

Temet, wat een mooie quote - en ik wist ook niet meer waar het vandaan kwam, alleen nog wat erop volgde (thus conscience does make cowards of us all). Nog een leuke van Hamlet:
"Why, man, they did make love to this employment,
They are not near my conscience. Their defeat
Does by their own insinuation grow.
'Tis dangerous when the baser nature comes
Between the pass and fell incensèd points
Of mighty opposites."
Dat zegt Hamlet als hij Rosencrantz en Guildenstern de dood injaagt met een brief die om hun executie vraagt. Vooral dat "Their defeat does by their own insinuation grow" is toepasbaar op de gehele PVV-filosofie (voor zover er sprake is van een samenhangend geheel). Die laatste zin is ietwat paranoide, maar ik dicht Sharpe, Lucassen en aanverwanten graag een 'baser nature' toe.
En tenslotte nog een prachtwerkje van Lucebert, heel toepasbaar in dit draadje:
ik draai een kleine revolutie af
ik draai een kleine mooie revolutie af
ik ben niet langer van land
ik ben weer water
ik draag schuimende koppen op mijn hoofd
ik draag schietende schimmen in mijn hoofd
op mijn rug rust een zeemeermin
op mijn rug rust de wind
de wind en de zeemeermin zingen
de schuimende koppen ruisen
de schietende schimmen vallen

ik draai een kleine mooie ritselende revolutie af
en ik val en ik ruis en ik zing
Laten we hopen dat we allemaal binnenkort een kleine revolutie af kunnen draaien. En die hoeft van mij niet eens zozeer links te zijn alswel libertijns - leven en laten leven.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

19-11-2010 om 16:32

Haha sancy (ot)

Allebei moesten we even de vervolgzin noemen, grappig .

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2010 om 19:29

Massi - voor je man

Nee hoor, dit is geen complot/doorgestoken kaart. Dit is gewoon de nederlandse bureaucratie. Al die journalisten hebben overal visjes uitgegooid, verklaringen opgevraagd en doopcelen gelicht. En dat duurt bij een beetje overheidsinstantie nou eenmaal 4-6 weken. En dan komt het dus allemaal tegelijk naar buiten

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2010 om 19:30

Stel dat de pvv

ophoudt te bestaan. Dan moet de VVD zich eens op het achterhoofd gaan krabben. Er is duidelijk ruimte aan de rechterkant van de VVD; dat zagen we aan LPF, aan TON en aan de PVV.

Tirza

Krimp op rechts

Tirza:"Er is duidelijk ruimte aan de rechterkant van de VVD; dat zagen we aan LPF, aan TON en aan de PVV."
Die ruimte is er bij de gratie van de dominatie van het conservative deel van de VVD. Bolkestein is begonnen met het oprekken van die ruimte.
Van lieverlee zijn zo de liberale standpunten verlaten en is het meer Law & Order geworden. Het grootste deel van de volgers van die stroming, doet dat uit opportunisme: de gedachte dat ze er zelf geen last van zullen krijgen.
Maar met het op Law & Order wijze onder vuur nemen van PVV-ers wordt al snel duidelijk dat niemand aan deze narigheid ontsnapt.
Daar wordt rechts conservatief vanzelf weer liberaal van. Zie het steeds luider wordende beroep van Wilders zelf op mensenrechten, zorgvuldige proceduers, het onschuldprincipe, etc.
De rek die er op recht is voor de ruk naar rechts, begint dus al te krimpen.
Er is net zoveel ruimte op rechts als de VVD zelf toestaat. Ander moreel kompas uitzetten en de ruimte smelt als sneeuw voor de zon.
Groet,
Miriam Lavell

Massi Nissa

Massi Nissa

20-11-2010 om 07:51

Nou....

Ik denk toch dat die ruimte op rechts er wel degelijk is omdat daar animo voor is. Ik zie eigenlijk grofweg twee soorten PVV-stemmers. Je hebt de snelle/vrije jongens met een eigen bedrijf die weinig regels willen en je hebt de ontevreden laagopgeleiden (al dan niet met uitkering). Beide groepen voelen zich miskend, maar er zit daar wel een ideologisch gat. Ondernemers houden niet van belasting betalen voor mensen met een uitkering, plat gezegd.
Groetjes
Massi

Tinus_p

Tinus_p

20-11-2010 om 10:23

Temet, onderliggend onvrede is probleem

Temet:
Moeten wij niet wensen dat de boel met luid geraas ineenstort, alleen maar omdat er de mogelijkheid is dat er iets voor in de plaats komt dat erger is? Watje. En hoezo erger? PVV met goede interne organisatie? Dat lijkt me een innerlijke tegenstrijdigheid. Ik heb al eens eerder aangevoerd dat de onvrede die de PVV voedt grotendeels dezelfde onvrede is die eerder de SP voedde."
Ja, dat klopt. maar ik bedoelde dan ook subtiel iets anders. Er lopen in NL hordes mensen rond, die denken dat de PVV de oorzaak is van allerlei problemen, en dat die problemen vanzelf opgelost zijn als de PVV maar verdwijnt. En die gedachte is (denk ik) niet alleen fout, maar zelfs levensgevaarlijk fout.
De PVV is (geloof ik namelijk) weinig meer dan een symptoom van diepere onvrede, en als de PVV verdwijnt maar de onvrede niet, dan komt er een andere populistische partij voor in de plaats, die mss beter mss erger is dan de PVV. Daarom heeft het actief zwartmaken van de PVV uiteindelijk weinig zin; die onderliggende onvrede blijft en is de werkelijke oorzaak van problemen; omgekeerd gaat de hele PVV als een nachtkaars uit als je die onvrede kun aanpakken.

Compromis

"Ik denk toch dat die ruimte op rechts er wel degelijk is omdat daar animo voor is."
Het krimpt al. Het is er zolang de gedachte bestaat dat je het met je soort voor het zeggen krijgt, alles kan maken (zoals die linksen dat ook hebben gehad) en als koning door de straten kan stappen.
Lucassen, Sharpe en Hernandez zijn daar iconen van. Zij laten meteen ook zien dat er niks vrij wordt, maar juist bekrompen en betuttelend.
Dat hun soort in een adem genoemd kan worden met de straatterreur waar Wilders het steeds over heeft.
Maar zo hadden ze het niet bedoeld.
Groepen met ongenoegens zijn er, waren er en zullen er altijd blijven. Het gaat om de opportunistische vraag wat je bovenaan je politieke verlanglijstje kunt zetten en er ook baat bij kan hebben.
Zodra duidelijk wordt dat de verlanglijst van de PVV niet te verenigen is met de vrijheid die mensen bedoelde, de scheiding van kerk en staat die ze in gedachte hadden en de herverdeling van overheidsgeld die ze wilde, trekt het opportunisme weer weg.
Dan stemmen ze niet meer. Of iets anders waarmee ze het ook niet op alle punten eens zijn, maar waar democratie en liberale vrijheid meer bovenaan de verlanglijst staan.
En daarmee zijn de knorrige grieven niet weg, die blijven heus. Dus komt er op enig moment weer zo'n golf van opportunistische hoop.
Ondertussen, en dat vind ik veel enger, wordt er achter het scherm van de luidruchtige PVV aan afbraak van onze rechtsstaat gedaan. Niet door de PVV, maar door VVD en CDA http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3304693.ece/Nederland_en_VS_wisselen_DNA_uit.html
Weer een groep verdachten: Iedereen die in Amerika is geweest.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

20-11-2010 om 10:30

De behoefte van 'de kiezer'

Tirza:
"Stel dat de pvv ophoudt te bestaan. Dan moet de VVD zich eens op het achterhoofd gaan krabben. Er is duidelijk ruimte aan de rechterkant van de VVD; dat zagen we aan LPF, aan TON en aan de PVV."
Nee, dat ligt veel genuanceerder. Het diepere probleem is de crisis van de sociaal-democratie, en de echte ruimte ligt niet op rechts, maar ergens links -zie de populariteit van de SP, en de diverse linkse standpunten van de PVV. En je ziet het impliciet ook terug aan veel volkswoede tegen de PvdA; dat is gevoel van verraden te zijn door de partij die pretendeerde voor jouw belangen op te komen.
Ik roep al een jaartje of wat, dat 'de kiezer' behoefte heeft aan een sociaal-democratische partij, die economisch links-liberaal is, moreel seculier, een goede verzorgingsstaat onderhoudt, en op law-and-order gebied rechts is.

Aantrekkingskracht

tinus:"Daarom heeft het actief zwartmaken van de PVV uiteindelijk weinig zin;"
Nu keer je de zaken om. De PVV doet aan ongefundeerd zwartmaken en wie kaatst kan de bal verwachten. Dat is geen zwartmaakbal, maar het betrappen op feitelijke inconsistenties.
tinus:"omgekeerd gaat de hele PVV als een nachtkaars uit als je die onvrede kun aanpakken."
Het gaat helemaal niet over diepe oorzaken. Het gaat over geloof in bepaalde oplossingen, zonder het zelfs maar eens te zijn over een probleem. Het gaat over opportunisme. Het heeft dezelfde aantrekkingskracht als homeopathie op regulier teleurgestelden.
Daar is geen andere oplossing voor dan wereldkundig maken hoe gevaarlijk homeopathie kan zijn plus acceptatie van het feit dat regulier niet alles op kan lossen.
En dan nog hou je mensen die het niet werkzaam zijn van een reguliere behandeling persoonlijk nemen: 'ze' willen 'mij' niet behandelen want 'ze' dienen alleen hun eigen belang.
Groet,
Miriam Lavell

En wat dacht je van deze

http://www.nu.nl/politiek/2383375/agent-moet-in-uniform-werk.html
Wanneer zou de VVD kiezer de partij gaan straffen?
Groet,
Miriam Lavell

sp

sp

20-11-2010 om 11:36

In uniform

ja, lekker plan! Alsof de agent van tegenwoordig nog respect afdwingt!! Van de week is een agent op het bureau nog in elkaar geramd door een vader die verhaal kwam halen!! En dan ga je deze mensen verplichten, ALLEEN, in uniform te gaan reizen! Makkelijke prooi!!

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1459931233/Agenten+gebroken+jukbeen+geslagen.aspx

Tinus

Ik citeer:

"Ja, dat klopt. maar ik bedoelde dan ook subtiel iets anders. Er lopen in NL hordes mensen rond, die denken dat de PVV de oorzaak is van allerlei problemen, en dat die problemen vanzelf opgelost zijn als de PVV maar verdwijnt. En die gedachte is (denk ik) niet alleen fout, maar zelfs levensgevaarlijk fout.

De PVV is (geloof ik namelijk) weinig meer dan een symptoom van diepere onvrede, en als de PVV verdwijnt maar de onvrede niet, dan komt er een andere populistische partij voor in de plaats, die mss beter mss erger is dan de PVV. Daarom heeft het actief zwartmaken van de PVV uiteindelijk weinig zin; die onderliggende onvrede blijft en is de werkelijke oorzaak van problemen; omgekeerd gaat de hele PVV als een nachtkaars uit als je die onvrede kun aanpakken. "

Ten eerste: we hadden het geloof ik niet zozeer over het zwartmaken van de PVV (althans: ik versta onder zwartmaken dat je iemand ten onrechte dingen openlijk en luidkeels verwijt) maar over het hopen dat de PVV implodeert of toch in elk geval ernstig in de problemen komt. Dat is niet hetzelfde.

Dat een dergelijke hoop - en de opgetogenheid als die verwezenlijkt lijkt te worden - geen zin zou hebben zal mij een biet zijn. Ik moet die lui niet, en als ze onderuit gaan juich ik langs de zijlijn. Ik sta daar bepaald niet alleen in. Ik zie niet wat daar op tegen is.

Maar dan: "levensgevaarlijk fout". Toe maar. Dat zeg je nou steeds, in talloze variaties, geloof ik. De PVV is een symptoom, we moeten de onderliggende oorzaak aanpakken, daar gaat het om. Zal best. Maar waarom zou je ondertussen niet ook gewoon het symptoom bestrijden? Jij wekt steeds maar de suggestie dat als de PVV verdwijnt daarvoor in de plaats iets Veel Ergers zou kunnen komen. Tenminste, ik neem aan dat dat de reden is voor het gebruik van 'levensgevaarlijk' En laat ons dan nu eens weten: waarom zou de kans dat er iets veel ergers komt per se groter zijn dan de kans dat er iets minder ergs komt (gewoon law-and-ordergebral zonder moslimhaat zou ik persoonlijk bijvoorbeeld ook hoogst vervelend vinden maar altijd nog een verbetering)? En hoe zou dat Iets Veel Ergers er dan concreet uit (kunnen) gaan zien?

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

20-11-2010 om 23:46

Ik denk dat tinus diep in zijn hart

een alternatieve genezer is. Hij wil de oorzaak aanpakken, niet de symptomen. Een brede visie, een totaalbeeld. Ik geloof er niet zo in, in die onderliggende onvrede - die dan ineens de verbindende factor voor al die mensen zou zijn. Ik geloof namelijk ook niet zo in "het volk". Wie zijn dat dan, het volk? Ik? De klasgenoot van mijn zoon, moeder vooraanstaand VVD-er, hij fervent aanhanger van de PVV? Mijn schoonmoeder van 90? Roept u maar.

Als het zo eenvoudig was als de PVV het voorspiegelt, was het allemaal al lang geregeld. Maar het ís niet eenvoudig. Zelfs het vermogen van de maximumsnelheid lost de problematiek niet op.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2010 om 16:10

Alsof de agent van tegenwoordig nog respect afdwingt!! ==
Door je woordkeus lijkt het nu of je de verantwoordelijkheid daarvan bij de agent legt. Zo bedoel je het waarschijnlijk niet. Mijn zwager is nogal ballorig ten opzichte van ome agent. Zijn kinderen hebben daardoor meegekregen dat je een agent totáál niet hoeft te respecteren. Dát is het probleem waar de agent van tegenwoordig mee te maken krijgt.
Een marinier of soldaat gaat ook in uniform van huis. Ik zit er met enige regelmaat bij in de trein. Wat is daar minder risicovol aan dan een agent? Heeft men meer respect voor het leger?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.