Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zullen we een staatsgreep plegen?

Wat een criminelen daar in de PVV fractie zeg! Waarom worden die mensen niet ontslagen? Die hebben toch een strafblad? Iedere Jan Doedel die voor het rijk gaat werken moet een verklaring van goed gedrag overleggen. Waarom hoeven deze heren dat niet?

Gr. Poezie.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog zo'n dingetje

"PVV wil verplichte clubcard in toekomst afschaffen "
"'Welwillende mensen zijn nu de dupe van de strenge regels rondom wedstrijden'" aldus huilie hulie van P de Mos.
Dat wekt bij de horde natuurlijk de suggestie dat de PVV voor hen opkomt. Maar dat is niet zo.
De PVV vindt de nieuwe voetbalwet genoeg. Maar dat is alleen maar een voetbalwet bij de gratie van het bestaan van voetbalpassen (namelijk voetbalbezoekers, de primaire doelgroep van de wet). Zodra die uit de lucht zijn, heeft de voetbalwet niks meer met voetbal te maken en kan iedereen, ook mensen die niet van voetballen houden, een gebiedsverbod krijgen.
Omdat je bijvoorbeeld al zes keer een boete voor fout parkeren hebt gehad.
Is de PVV daarop uit? Ja. Het ijzeren ondemocratische kader wel. De PVV kiezer niet per se.
Groet,
Miriam Lavell

Hoe zat dat ook weer?

Er is zo'n mooie volzin die hoort bij de vrijheid van elk kamerlid om te doen, te zeggen en te stemmen wat hem of haar goed dunkt.
Aan die mooie volzin had Wilders zelf in eerste instantie zijn 'partij' te danken: hij is uit de vvd gestapt maar in de kamer gebleven.
Kent iemand die zin? Bij welk wetsartikel hoort dat?
Na hoogdravend gedoe over mogelijk gebrek aan loyaliteit bij dubbele paspoorten en onderdrukking bij hoofddoekjes, lijkt dit punt een beetje uit beeld.
Een kamerlid dat voor straf enkele weken niks mag zeggen wordt natuurlijk onderdrukt en is niet vrij. Een kamerlid dat de post bezet om zijn schulden af te dekken, is natuurlijk niet loyaal aan nederland, maar aan zijn schuldeisers.
Laten we het duidelijk zeggen: ze zijn chantabel.
Is er een mogelijkheid voor burgers om, desnoods via de rechter, die kamerleden aan te spreken?
Kan bestuursdwang worden geeist van de voorzitter bijvoorbeeld?
Groet,
Miriam Lavell

Sancy

Sancy

26-11-2010 om 12:57

Euh mirjam?

Er is zo\'n mooie volzin die hoort bij de vrijheid van elk kamerlid om te doen, te zeggen en te stemmen wat hem of haar goed dunkt. Aan die mooie volzin had Wilders zelf in eerste instantie zijn \'partij\' te danken: hij is uit de vvd gestapt maar in de kamer gebleven. Kent iemand die zin? Bij welk wetsartikel hoort dat?
Bedoel je: "zonder last of ruggespraak"?
Art. 67 Grondwet (lid 4):
-1. De kamers mogen elk afzonderlijk en in verenigde vergadering alleen beraadslagen of besluiten indien meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden ter vergadering aanwezig is.
-2. Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen.
-3. De leden stemmen zonder last.
-4. Over zaken wordt mondeling en bij hoofdelijke oproeping gestemd wanneer één lid dit verlangt.

Sancy

Sancy

26-11-2010 om 12:58

Lid 3

dus

Dat bedoel ik ja

Ha, dank!
Daar is absoluut geen sprake van bij de PVV.
Kunnen 'ze' daar nou niks aan doen?
Of anders 'we', maar hoe dan?
Groet,
Miriam Lavell

Miriam

Het zou een tikkie hypocriet zijn denk ik, ook bij andere partijen bestaat er zoiets als fractiediscipline. Zegt de naam Kathleen Ferrier je iets?

Ze hoeven niet naar Wilders te luisteren, die PVVérs, maar dan moeten ze of uit de kamer, of als eenmansfractie verder. Inderdaad, zoals Wilders zelf ook gedaan heeft.

Groeten,

Temet

Hetzelfde, maar dan erger

Temet:"Het zou een tikkie hypocriet zijn denk ik, ook bij andere partijen bestaat er zoiets als fractiediscipline. Zegt de naam Kathleen Ferrier je iets? "
Ja, dat is waar.
Maar Wilders gaat nog een stap verder. Ik heb nog niet eerder gehoord van kamerleden die voor straf een aantal weken niks mogen zeggen.
Dit http://www.nu.nl/politiek/2366817/wilders-fluit-fractiegenoot-terug-.html is bovendien een direct bewijs van ruggespraak. En dat is geen beginnersongeluk, het is structureel. In de kamer neemt de irritatie toe over het feit dat er met de PVV-ers helemaal niet te overleggen is. Ze mogen niks en moeten alles vragen. Er is helemaal niet te onderhandelen.
En dat terwijl Wilders een deel van zijn aanhang te danken heeft aan gemekker over achterkamertjes, gebrek aan democratie in de kamer en een hoogdravend beroep op de vrijheid van meningsuiting.
Daar komt het stokpaard van tinus bij om de hoek: kiezers willen het gekonkel niet. Een beetje suf om dan op Wilders te gaan stemmen, maar ze hebben wel een punt. Dat gekonkel is er en het is ondemocratisch en tot op zekere hoogte zelfs in strijd met de grondwet.
Met Wilders is dat verschijnsel er in het kwadraat. Kunnen we er wat aan doen? Is er vanuit de burgerij een weg die de door ons gekozen vertegenwoordigers vrij kan houden van dit soort manipulatie?
Het enige excuus dat de kamerleden zouden kunnen hebben is beweren dat ze zelf gekozen hebben voor het lidmaatschap van die partij en dat ze 'vrij' zijn om er weer uit te stappen.
Maar dat excuus van die zogenaamde vrijheid wordt door links en rechts ook betwijfeld als het om het 'vrijwillig' dragen van een hoofddoek gaat.
Je voelt aan je water dat het niet zoveel met vrijheid en keuze te maken heeft, maar vooral met groepsdruk en in het geval van de PVV zelfs met repressie (mond houden voor straf).
Denk het nog twee stapjes verder en er blijft niks over van het democratisch gehalte van de 2e kamer.
Vandaar mijn vraag: hoe zijn kamerleden en hun partijen te houden aan hun democratische positie?
En voor de uitvoering: probeer het uit op de PVV. De bewijzen liggen voor het oprapen.
Groet,
Miriam Lavell

Miriam

"Maar Wilders gaat nog een stap verder. Ik heb nog niet eerder gehoord van kamerleden die voor straf een aantal weken niks mogen zeggen. "

Het komt in andere partijen minder snel voor dat er mensen wat misdaan hebben dat zo afstraalt op de partij, en als dat al gebeurt dan gaan ze meestal weg. Hier kon dat niet, vanwege die precaire meerderheid. Maar Wilders moest natuurlijk laten zien dat er enige vorm van sanctie zou volgen, dus vandaar dit gepruts.
Ik ben er zonder meer van overtuigd dat er ook binnen andere fracties vergelijkbare interne sanctiemechanismen gelden, maar daar hoor je gewoon zelden of nooit wat van. Alleen neem ik dan wel aan dat tot een dergelijke sanctie door een fractiebestuur of weet ik wat, en niet door éen persoon.

"Dit http://www.nu.nl/politiek/2366817/wilders-fluit-fractiegenoot-terug-.html is bovendien een direct bewijs van ruggespraak. En dat is geen beginnersongeluk, het is structureel. In de kamer neemt de irritatie toe over het feit dat er met de PVV-ers helemaal niet te overleggen is. Ze mogen niks en moeten alles vragen. Er is helemaal niet te onderhandelen. "

Nee, maar dat is denk ik vooral omdat bij andere fracties slimmere en vooral meer ervaren mensen in de fractie zitten die weten wat ze wel en niet mogen toezeggen. En natuurlijk worden ze ook minder strak aan de lijn gehouden dan het clubje van Wilders door hun Grote Roerganger, maar ik denk niet dat het nu allemaal groepjes gezellige vrijgevochten individuen zijn, daar in Den Haag. Ik geloof er gewoon niks van.

"En dat terwijl Wilders een deel van zijn aanhang te danken heeft aan gemekker over achterkamertjes, gebrek aan democratie in de kamer en een hoogdravend beroep op de vrijheid van meningsuiting.

Daar komt het stokpaard van tinus bij om de hoek: kiezers willen het gekonkel niet." Ik denk dat dat vooral gaat om gekonkel tussen partijen, niet zozeer om gebrek aan democratie dan wel gekonkel binnen partijen.

Kortom, ik denk dat het met de vrijheid en democratie binnen de kamerfracties in de Tweede Kamer in het algemeen behoorlijk tegenvalt - al is de PVV ongetwijfeld het ergst - en ik denk dat het gebrek aan vrijheid en democratie binnen de kamerfractie van de PVV de gemiddelde stemmer op die partij een biet zal zijn. Dat er straatterroristen en drinkende hardrijders in die fractie zitten levert natuurlijk wel minpuntjes op, althans, dat hoop ik maar...

Groeten,

Temet

Verschillende kiezers

Temet:"Kortom, ik denk dat het met de vrijheid en democratie binnen de kamerfracties in de Tweede Kamer in het algemeen behoorlijk tegenvalt - al is de PVV ongetwijfeld het ergst -"
Dat denk ik ook.
Temet:"en ik denk dat het gebrek aan vrijheid en democratie binnen de kamerfractie van de PVV de gemiddelde stemmer op die partij een biet zal zijn."
Dat zou best kunnen. Ik zou die aanhang niet zomaar in soorten, maten en aantallen kunnen opdelen.
Ik ben er wel van overtuig dat een deel van de stemmers juist voortkomt uit irritatie aan het gebrekkige democratische gehalte (inclusief hoogdravend gedoe over vrijheid van meningsuiting, homo- en vrouwenrechten, of platter: broodnijd om de baantejsmachine). Zij hebben juist helemaal niks speciaals met islamangst of hard straffen.
Hoe klein dat deel mogelijk ook is, juist hier ligt een overeenkomst met een belangrijk deel van de anti PVV-ers.
Dat gaat eigenlijk helemaal niet over partijvoorkeur, maar over democratie als geheel. PVV stemmers bestrijden of de partij bestrijden zou dan ook geen doel moeten zijn vanuit dit perspectief.
Democratie bewaken is daarvoor genoeg.
Ja, die andere partijen hebben ook boter op hun hoofd. Maar kennelijk is het nog verder op te rekken. Is dat te stoppen, of niet? Is er bestuursdwang mogelijk, of niet? Zo niet, dan hebben we een megaprobleem.
Nou ja, eigenlijk ben ik dus op zoek naar wetgeving die klaag en dwang mogelijkheden biedt voor burgers. Maar tijd om te zoeken heb ik niet. Ik moet verhuizen
Groet,
Miriam Lavell

sp

sp

29-11-2010 om 20:07

Gaat steeds beter

PVV verkwanselt alle beloftes, dus langzaam brokkelt het vertrouwen wel af. Nu stemmen ze toch in met de JSF. Na de AOW-leeftijd en alle perikelen in de fractie, nu weer een miljoenenverslindend project, geld waarmee Henk en Ingrid goed geholpen kunnen worden, waarmee de WAJONG en WWB bekostigd kunnen worden. Ga zo door PVV! Heel goed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.