Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jo

Jo

19-09-2016 om 10:04

2 kinderen trakteren tegelijk in de klas


tictac

tictac

22-09-2016 om 08:52

onverdeelde aandacht

waar ik een beetje moeite mee heb is dat het blijkbaar een probleem is als je kind op school de aandacht moet delen als het met meer kinderen tegelijk trakteert. Kom op, thuis krijgt het kind toch al alle aandacht omdat het jarig is? Als het op school samen met een ander kind toegezongen wordt, dan is dat toch nog steeds speciaal? Ik zou denken: dubbele verjaardag, dubbel feest!

Pimpelpaars

Je moet het lang houdbare spul (verpakt suikerwerk) in die vergeettrommel houden in de periode van 12 november tot 10 november van het jaar daarop, dan hoef je nooit meer iets voor Sint Maarten te kopen

Mijn kinderen vergeten ook heel vaak dat ze nog wat hebben. Ik vergat dat soort dingen vroeger nooit. Nog niet, trouwens, ik heb een soort permanente mentale boekhouding van de inhoud van de ijs- en voorraadkast.

Groeten,

Temet

ouder

ouder

22-09-2016 om 13:19

tict tac

Moet je het alleen niet zo treffen als mijn neefje. Op zijn tweede verjaardag werd zijn zusje geboren.
Nooit exclusieve aandacht op je verjaardag, maar samen uitbundig genieten van die speciale dag, die ook nog eens midden in de zomervakantie valt, dus altijd eerder of later trakteren. Ik kan bepaald niet zeggen dat ze hier onder geleden hebben.

Dees

Dees

22-09-2016 om 13:27

tja

Ach ja hier eentje die met sinterklaas jarig is. Kun je nagaan, alle kindjes krijgen cadeautjes op jouw verjaardag. Traktaties wordt het zoveelste stuk snoepgoed op die dag.

Nur

Nur

22-09-2016 om 13:36

Tweeling

Twee van mijn kinderen zijn een tweeling dus die krijgen nooit exclusieve aandacht op hun verjaardag. Ze zijn nooit alleen jarig en ze trakteren ook altijd samen want ze zitten in dezelfde klas.

tictac

tictac

22-09-2016 om 13:55

daarom zeg ik

dubbele verjaardag, dubbel feest . Lijkt mij geen straf hoor!

bieb63

bieb63

23-09-2016 om 14:15

bij ons op de bs hadden ze dat, in mijn ogen, perfect opgelost

School wilde af van al die overdreven traktaties (mega snoep e.d.), wilde ook af van beteuterde kinderen als ze in de ogen van de andere kinderen maar 'karig' uitdeelde ('maar' 1 spekje ofzo) en dat kind dan commentaar kreeg van klasgenootjes. School wilde ook af van het gezeur van ouders. Én school was ook niet van plan de dieetgoeroe uit te hangen en te bepalen wat nou wel precies mocht en/of wat nou wel of niet gezond was.
Dus ze gooide het roer om en iedereen was daar uiteindelijk zeer tevreden mee.
Hoe zij dat hadden gedaan: Één maal per jaar werd er écht getrakteerd, dat was op de dag dat de betreffende juf/meester jarig was. Met een grote taart en cake en limo voor de hele klas.
Op de dagen dat de kinderen jarig waren werd er niet getrakteerd. Maar die kinderen werden wél in het zonnetje gezet en het was wél feestelijk. Dat betekende een versierde tafel en stoel, een mooie kaart met namen van alle kinderen. Een mooie tekening op het bord of feestelijke dia op het digibord. En verder had dat kind die dag wat privileges passende bij de leeftijd.
Iedereen was tevreden en probleem opgelost.

Zo doen wij t op de bso ook

in de week dat ze jarig zijn. We zingen tijdens t koekje. Ze mogen op de tafel staan en krijgen een stickerkaart. Het gebeuren maakt feestelijk.

Op t KDV verzorgen wij het koekje. De speciale dierentrommel die loeit of kukelt als je m openklapt is het hoogtepunt voor de peuters. De jarige mag er mee rond gaan.

Mijn kind

Heeft alle 8 jaren basisschool tegelijk met klasgenootje met zelfde geboortedatum getracteerd.
Ik weet dat er in de onderbouw ook op twee verschillende momenten gezongen en getracteerd werd.
In de hogere groepen 1 feestmoment voor beide dames samen. Ze waren ook bevriend.
We overlegden meestal even om te zorgen dat ze niet 2 keer hetzelfde kregen

Juli

Juli

30-09-2016 om 12:15

Ervaring van mij.

Ik denk dat als je er zelf luchtig mee omgaat het kind het niet als probleem ervaart. Hier een dochter die gelijk met haar neefje jarig is en in de klas gelijk met een tweeling. Ze vind het alleen maar leuk en grappig. Wij maken er geen probleem van en zij ook niet. Het is niet iets wat je kan veranderen...
Mijn zoon is 1 dag voor een klasgenoot jarig en wij overleggen vaak even. Komt ook altijd weer goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.