Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Dochter en huiswerk


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-09-2021 om 16:58

Frikandelspeciaal schreef op 13-09-2021 om 16:09:

[..]

Hier sla jij de spijker wel op zijn kop, ja.
Want hoe hard we ook ons best doen om het zo goed mogelijk te doen, er is zó vaak gedoe en negativiteit.

Ik heb mijn post nog eens nagelezen en ik kan me voorstellen dat als een ander het leest, zonder de intonatie erbij zoals ik die bedoeld heb, dat het dan inderdaad wel zo overkomt. En dat spijt me. Maar het is echt de wanhoop die zo nu en dan om de hoek komt kijken. En uiteindelijk komt er voor ieder probleem wel weer een oplossing, zo ook nu, maar je voelt je soms gewoon moe en leeg en hebt geen idee wat je nu weer uit je hoge hoed moet toveren om de betreffende kwestie weer in de kiem te smoren.

En uiteraard is het ieders goedrecht om hier zijn of haar mening te ventileren. Ik weet dat je niet alleen positieve reacties hoeft te verwachten, maar ik ben emotioneel en dan voelt het al snel als een aanval, plus: zoals een ander mijn intonatie niet kan lezen, kan ik dat andersom ook niet ♥️

Daarom nog een  voor jou en kind. 

Je hoeft echt geen het spijt me te zeggen. Je beschreef wat je voelde, en de viafora-populatie regeert daarop. Aan jou om te zien of het terecht is of niet. Je verwoordt het mooi; niemand hoort de intonatie die iemand erbij bedoelt. 
Misschien kan je dat ook gebruiken bij je kind? Hoe ze ook loopt te ‘kwalleballen’ (sorry, thuiswoord); misschien is dat wel haar manier om een bepaalde onvrede, verdriet of onrust te maskeren. Zou je, als je die ruis weghaalt, misschien kunnen ontdekken hoe je haar echt moet begrijpen? Wat haar nog kan helpen om al deze overprikkeling te doorstaan zonder kleerscheuren? En ik zeg niet dat dat makkelijk is- helaas. Dus zorg vooral voor jezelf, hoe standaard en cliché dat advies ook is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.