Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marieke

Marieke

23-12-2009 om 13:57

Drie keer te laat, brief naar leerplicht ambtenaar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

10-01-2010 om 20:27

Ter aanvulling

Op de basisschool kwam zoon ook zeker 3x per week te laat (was nog dichter bij). Hij moest vaak aanbellen omdat de deur al dicht was. Daar werd nooit wat van gezegd, want hij was zo zielig. Waarschijnlijk is hij daardoor een beetje verpest.

Drommels

"Volgens jou is een puber een perfect mens" Nou, nee hoor Ik ken veel pubers, heb er zelf ook een paar gehad, perfect waren ze zeker niet, maar pubers kunnen wel dingen leren, ook vroeg opstaan als ze de avond ervoor te laat naar bed gegaan waren, (heeft me bloed-zweet-en-tranen gekost bij een van hen ) en daar was ik als ouder verantwoordelijk voor. En ja, ik ken ook een volwassene, van heel dichtbij, die moeite heeft met op tijd komen, ik leef er al jaren mee en ik blijf het een irritante gewoonte vinden, vandaar dat ik er bij mijn kinderen misschien altijd zo op hamerde dat ze op tijd horen te komen Dus nee, je schat mijn gedachten over pubers en LPA helemaal verkeerd in

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2010 om 01:20

Argghh

Dochter heeft zich vanmorgen wéér verslapen. Op mijn vraag wat het commentaar op school was kreeg ik de vraag terug hoe dat ook weer zat met dat school niet zomaar naar de lpa mag met een melding. Ze had inmiddels zelf ook op internet gezocht hoe de regels waren. Blijkt dat de administratie haar alweer heeft gedreigd dat dit een melding bij de lpa gaat worden. Feit is natuurlijk dat dat verslapen een probleem is. Wie heeft er ook zulke hardnekkige verslapers en hoe pakken jullie dat aan?

Emmawee

Emmawee

12-01-2010 om 21:56

Ik ben er een

Ik verslaap me geregeld en bij mij helpen er een aantal dingen.
1. Vroeger naar bed, maar dat vind ik dus echt niet leuk.
2. Zorgen dat ik mijn bed uit MOET! Dus: wekker aan de andere kant van de kamer met hard geluid. Wekker steeds ergens anders leggen, zodat ik moet zoeken en wakker ben voordat deze uit is. Oh ja, dit vind ik ook niet leuk.
3. Zorgen dat ik heel veel tijd heb 's ochtends. Dus de wekker veel vroeger zetten dan strikt noodzakelijk.
4. 's Winters: slapen met kleren aan, zodat het niet zo koud is om uit bed te gaan. Anders: kleren op bed klaarleggen, zodat ik in bed al iets warms aan kan trekken.
5. De avond van tevoren zorgen dat alles klaar ligt. (Dit is in strijd met punt 1.) Ik gebruik hiervoor sinds kort een lijstje (echt!), want ik kan mij 's avonds dus nooit voorstellen dat ik 's ochtends zoveel tijd nodig heb voor al die dingen.

Misschien heeft je dochter hier iets aan? Succes ermee, Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2010 om 22:12

Haha

Optie kleding aanhouden lijkt me niet zo fris.
Optie kleding meteen aantrekken vind ik ook niet zo fris maar dat doen de kinderen wel volgens mij. Deze dochter doucht 's avonds en kan zo haar kleren in.
De wekker vroeger zetten is verraderlijk. De neiging om te denken 'ah, nog éven!' en dan weer in slaap vallen is heel groot blijkt uit ervaring.
Vroeger naar bed en de wekker ver weg zetten zijn verstandige ideeënWij gebruiken allemaal onze telefoon als wekker en de aardigheid is dat je die meerdere malen kunt laten wekken. Ook dat schijnt niet te helpen, dus misschien moet ze toch maar aan een ouderwetse opwindklok.

Emmawee

Emmawee

12-01-2010 om 23:08

Met kleren aan

Dat kan ook gewoon een pyjama zijn. Ik heb alleen geen pyjama, maar slaapkleren. Joggingbroek met t-shirt met lange mouwen ehm... een longsleeve dus!
En wat wil je nou, fris of op tijd?
De wekker vroeg zetten moet in combinatie met echt uit bed gaan, warm genoeg gekleed zodat de warmte van je bed niet sterker aan je trekt dan de wens om op tijd te komen. En dan na je eerste kopje koffie en een rustig ontbijtje (je dochter heeft nog geen kinderen, toch?) dán doe je nog iets opfrisserigs en kleed je jezelf voor echie aan.
Groeten! Maw.

Bastet

Bastet

13-01-2010 om 07:25

Gadgets, voor kaaskopje

Ga naar een gadgetwinkel.Daar heb je verschillende mogelijkheden.A.de wekker die als puzzel uitelkaar valt,en past stopt met loeien als je de puzzel hebt gemaakt.B.De wekker die door je kamer vliegt en pas stopt met loeien als je 'm weet te vangen.C.De wekker die met een rotgang door je kamer rijdt,en past stopt als je 'm weet te vangen.D.Tip: zet zelf ook je wekker iets eerder,om van het schouwspel bij je dochter te genieten..
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2010 om 01:03

Bastet

Oh dat schouwspel lijkt me enig! Ware het niet dat dat verslapen zich ook wel eens afspeelt als ik naar mijn werk ben. Er moet dus een weksysteem komen waarvan ze rechtop in haar bed zit.

Bastet

Bastet

14-01-2010 om 07:25

Kaaskopje

Maar deze wekkers maken een dusdanig geluid dat ze echt rechtop zit..
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2010 om 11:46

Bastet

Ik zal eens gaan snuffelen

Kaaskopje of bastet

Geef me de link even door als je gevonden hebt waar je die wekkers kunt kopen, ik had er ook al eens van gehoord en het lijkt me zo'n leuk cadeau voor bepaalde personen.

Bastet

Bastet

14-01-2010 om 18:55

Geerke

keus genoeg op;
http://www.megagadgets.nl/nl/wekkers-gadgets-c-93/
Groetjes! bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2010 om 01:22

Ook gekeken

Wat een leuke site!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.