Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elinde

Elinde

23-04-2016 om 15:28

Eindexamen


Moemie

Moemie

15-06-2016 om 21:11

Lastig

Dochter 1 wordt tussen 12 en 1 uur gebeld wel of niet geslaagd. Ze moet om 3 uur op school zijn om haar cijferlijst te tekenen. Haar tweelingzus wordt na 15.15 gebeld, ook in beide gevallen. Het kan dus zo zijn dat dochter 1 en ik weg zijn om te tekenen als haar zus wordt gebeld. Niet leuk! Gelukkig heeft mijn man vrijgekomen en kan dochter samen met haar vader de telefoon opnemen. Ik hoop echter dat we met z'n 4-en zijn als ze gebeld wordt want juist bij haar is het ongelofelijk spannend. We zijn alle 4 best een beetje zenuwachtig nu........

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-06-2016 om 22:11

Elfje

Twee vakken maar de meesten hebben er maar een gedaan (Engels en Duits).

Elfje65

Elfje65

15-06-2016 om 23:01

Wat apart

Nog nooit van gehoord dat dit gedaan wordt. Dus als ik het goed begrijp is iedereen al voor Engels geinformeerd. Want iedereen heeft Engels gedaan. En diegene die Duits hebben gedaan ook.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-06-2016 om 23:28

Dat weet ik niet

De vijfdeklassers zijn geïnformeerd. Ik weet niet of de zesdeklassers het ook al weten. Dat zou wel opmerkelijk zijn, nul onvoldoendes voor alle examenkandidaten, denk ik.

Elfje65

Elfje65

15-06-2016 om 23:31

Ik bedoelde

De havisten. Of heb je het daar niet over?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-06-2016 om 23:33

Nee

5 vwo is het. Die mochten vervroegd examen doen.

@nnemoon

@nnemoon

16-06-2016 om 07:36

Sukses vanndaag!

Iedereen die vandaag in spanning zit, ik denk aan jullie. Ik hoop dat het allemaal goed mag komen. Ik zal in iedere geval voor jullie allemaal duimen.

Hier een neefje die vandaag de uitslag HAVO examen krijgt. Hij vond het examen scheikunde tegenvallen, de rest vond hij wel te doen, dus afwachten maar.

Yura

Yura

16-06-2016 om 08:10

Thnx

Bedankt. Op van de zenuwen hier, kind slaapt nog, die wordt denk ik 5 voor 2 wakker, vanaf 2 uur kan gebeld worden. Normering net bekeken. Voor Duits moest het 0,6 zijn volgens zoon anders hoeft hij niet verder te kijken, is helaas een 0,4. Maar wiskunde is 2, natuurkunde 1,7 en scheikunde 1,6. Dus dan is misschien Duits zijn enige 5 en dan is er niks aan de hand.

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 10:53

Nu is het duidelijk. -)

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 11:31

Telefoon

Zoon heeft het er niet over gehad maar zijn er eindexamenleerlingen die niet thuis zodat pa of ma de telefoon opneemt als school belt?

Yura

Yura

16-06-2016 om 11:37

Ik zelf niet

Ik was zelf destijds niet thuis, moest werken en mobieltje bestond niet. Overigens werd je alleen gebeld als je gezakt was, dus ook geen idee hoe lang je moest wachten tot ze uitgebeld waren, blijkbaar moest je niet gelijk dezelfde dag naar school, zoals zoon nu wel. Dus ik moest op een gegeven moment weg om te werken, toen ik thuis kwam hing de vlag uit.

Yura

Yura

16-06-2016 om 11:37

Al iemand gebeld

Is er al iemand gebeld?

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 11:41

Nog niet

Tussen half drie en vier uur kan je gebeld worden hier. De niet-gebelden zijn geslaagd en moeten om half vijf op school zijn.
Zoon zal zeker gebeld worden en dan krijg je 'nadere instructies'.

Yura

Yura

16-06-2016 om 11:47

Lusithania

Oh laat zeg. Hier vanaf 2 uur. Gezakten om 3 uur op school en geslaagden om 4 uur, dus ik leid daaruit af dat ze gezakten eerst bellen. Wel iedereen wordt gebeld, blijkbaar woont niemand verder dan een uur van de school.

Hoop dat de schade mee valt dan voor je zoon.

Brrrrr

Vanaf 12 uur en de gezakten worden eerst gebeld, maar hoe lang een gesprek duurt is onbekend. Dus wanneer de telefoon "veilig" kan overgaan, weten we niet. Een ding is zeker, Greenpeace en Milieudefensie moeten me vandaag niet om 12:05 bellen want dan krijgen we hier een hartverzakking!

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 11:57

Bij mij vroeger

In de tijd dat je gebeld kon worden, is dat ook twee keer gebeurd. Bij elke keer kreeg ik een hartverzakking maar het waren beide keren mensen die vroegen of ik al wat wist.......

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 12:05

Hier

Tussen half 2 en half 3. Zoon wist niet of ze de gezakten het eerste bellen. Pfff wat een ellende.....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2016 om 12:10

Lusithania

"Zoon heeft het er niet over gehad maar zijn er eindexamenleerlingen die niet thuis zodat pa of ma de telefoon opneemt als school belt?"

Ik neem eigenlijk aan dat alle examenleerlingen een mobiele telefoon hebben waarop ze worden gebeld. Vrijwel alle contact tussen leerling en mentor gaat hier (naast het persoonlijke contact natuurlijk) via de app/sms etc. Ik verwacht dus geen telefoon op de vaste lijn.

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 12:15

ijsvogeltje

Zoon heeft het vaste huisnummer opgegeven als contactnummer.

Welke telefoon

De telefoon (1 van de drie) bij de slaapkamer van zoon werkt niet goed, als je opneemt wordt het gesprek wel eens verbroken. Moet je niet hebben. Zoon wil niet naast me in de huiskamer naast de "goede" telefoon zitten.
Hmmmmm hoor ik daar toch zijn mobieltje?

JIPPIE Hij is geslaagd!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2016 om 12:20

Lusithania

Volgens mij weten mijn kinderen niet eens meer hoe de vaste telefoon werkt. Leuk om te horen dat er toch nog pubers zijn voor wie niet alles om hun mobiele telefoon draait.

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 12:21

ijsvogeltje

Dat lijkt maar zo.

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 12:22

Moedermop

Gefeliciteerd!
Wat een opluchting.

Moemie

Moemie

16-06-2016 om 12:25

Dochter 1 is geslaagd !!

Nu haar tweelingzus nog maar die wordt pas na kwart over 3 gebeld, dus nog even een tijdje in spanning ....

Wat gek

Nu heb ik dus geen kinderen meer op de middelbare school, en zoon is de jongste.

lauren

lauren

16-06-2016 om 12:33

nog niet

Hier word je tussen 2 en 3 gebeld, als je gezakt bent. Geslaagden worden niet gebeld. Om 3 uur hangt een lijst met geslaagden op school en vanaf half 4 kun je de voorlopige cijferlijst halen. Broertje dat ook op school zit, moet om 3 uur toevallig net even naar de wc (om foto te maken), dat hebben ze zo afgesproken. Ze heeft net uitgebreid in bad gelegen, compleet met bruisbal van lush en maskertjes etc, dus ze is er klaar voor. Ze begint nu wat rond te drentelen.
Moedermop en Moemie, gefeliciteerd alvast! En Moemie, duimen dat nummer 2 het ook heeft.

Moemie

Moemie

16-06-2016 om 12:37

Lauren en moedermop

MoederMop, jij ook gefeliciteerd met je zoon! En Lauren, wat lief dank je wel. Ik duim ook voor jou dochter. Straks hoop ik op een blij berichtje van je!!

Yura

Yura

16-06-2016 om 12:41

Gefeliciteerd

Moedermop en Moemie gefeliciteerd!

Zoon weet niet of hij op mobiel of vast gebeld wordt. Vast staat in magister en mobiel heeft de mentor ook. Voor de zekerheid alles maar goed opgeladen. Want de vaste kan nog maar 1 gesprek en moet daarna weer op de haak, want als je dat niet doet valt hij bij het tweede gesprek gelijk na het opnemen uit.

Moemie

Moemie

16-06-2016 om 12:44

Yura

Ik duim voor een goed bericht ! Voor je zoon

Gefeliciteerd Moemie

En ik hoop dat ik dat straks nog een keer kan doen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.