Terschelling
30-04-2025 om 10:47
Eindexamens 2025
De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

Netherfield
11-06-2025 om 13:48
Dochter vroeg of ik thuis wil werken morgen, dus dat ga ik doen. Wel alleen de middag. Krijg waarschijnlijk niks uit mijn handen maar goed. Zelf moet ze die avond werken, ik weet nog niet hoe laat. Ze krijgt tussen 2 en half 5 uitslag volgens mij. Ze doet dit jaar 4 vakken en volgend jaar 3. Ik denk dat ze dit jaar 1 moet herkansen, muziek. Ze gaat eerst 's ochtends alle N termen bekijken, die zijn vanaf 08:00 zichtbaar zei ze.
O en ik hoef alleen maar naar mijn handen te kijken (eczeem) of ik zenuwachtig ben... Man is al de hele week chagrijnig van de zenuwen. Lekker stel zijn wij.

Crepe_au_fromage
11-06-2025 om 14:35
Als hij geslaagd is dan komt man eerder thuis uit werk en gaan we uit eten.
En anders bestellen we troostvoer

Schemerlampje
11-06-2025 om 14:44
Netherfield schreef op 11-06-2025 om 13:48:
Dochter vroeg of ik thuis wil werken morgen, dus dat ga ik doen. Wel alleen de middag. Krijg waarschijnlijk niks uit mijn handen maar goed. Zelf moet ze die avond werken, ik weet nog niet hoe laat. Ze krijgt tussen 2 en half 5 uitslag volgens mij. Ze doet dit jaar 4 vakken en volgend jaar 3. Ik denk dat ze dit jaar 1 moet herkansen, muziek. Ze gaat eerst 's ochtends alle N termen bekijken, die zijn vanaf 08:00 zichtbaar zei ze.
O en ik hoef alleen maar naar mijn handen te kijken (eczeem) of ik zenuwachtig ben... Man is al de hele week chagrijnig van de zenuwen. Lekker stel zijn wij.
Als ze nu een vak herkanst, heeft ze volgend jaar geen herkansing meer. Ik zou dus wel met school bespreken of het handig is om dat nu al te doen, nu je nog niet weet hoe de examens van volgend jaar zullen gaan.

Femke09
11-06-2025 om 15:28
Gisteren toch alvast taart en drinken geregeld en zo tot haar vader zei: ja ho stop maar, eerst zien of ze geslaagd is...(ineens zenuwachtig)
Mocht het gelukt zijn, dan vrijdag trakteren op haar bijbaantje.
Ze kán haast niet gezakt zijn, dan moet ze twee vakken zwaar verknald hebben en dys de 5,5 norm niet halen maar ik kan me dat bijna niet voorstellen... bijna

Magnoliatakje
11-06-2025 om 15:47
Zoon is een eeuwige optimist, hij denkt dat hij geslaagd is. Zijn hele schoolcarrière doet hij net voldoende inspanning om het het op het randje te halen.
Op dit moment denk ik ook dat hij het gehaald heeft. Maar dat kan morgen als de zenuwen bij mij echt gaan toeslaan zomaar anders worden. Zoon is de hele dag aan het werk, die ging niet bij de telefoon zitten wachten. Ik heb wel vrij genomen, ga morgen maar nuttige dingen doen in huis, de ramen lappen ofzo.

Marit!
11-06-2025 om 15:53
Netherfield schreef op 11-06-2025 om 13:48:
Ik vraag me ook af of t mag! Bij onze leerlingen die staatsexamen doen mag dat niet. Je haalt (of niet) waar je voor opgaat, het jaar daarop komt t gezakte vak er evt bij. En dan kun je alle certificaten inwisselen voor dat diploma. De evt herkansing komt idd pas aan t eind van de rit.

Pistachenoot
11-06-2025 om 21:26
Morgen twee in huis die gebeld worden over het eindexamen. Pff wat een spanning nu al! Hopelijk kan morgen 2x de vlag uit!

anomarie
11-06-2025 om 21:28
hier ook morgen 2 die gebeld gaan worden. De eerste na 14.00 en de tweede 16.00. De spanning is voelbaar.

Magnoliatakje
12-06-2025 om 08:11
Ok, misschien toch wel wat gespannen vandaag. Ik probeerde net of ik de N termen kon zien maar ik zag ze niet. Iemand anders ze al gezien?

Tafelblad
12-06-2025 om 08:13
Ja hoor, staan erop
tegenvallend, ook de docentenvoorspellingen zaten er behoorlijk naast

Magnoliatakje
12-06-2025 om 08:17
Ja, ik heb ze nu ook gezien, ik was net te vroeg denk ik. Zoon is redelijk tevreden, alleen bedrijfseconomie vond hij wel laag. Hijzelf heeft alleen maar even gekeken omdat ik keek. Hij is nu weer aan het gamen en is er helemaal niet meer mee bezig.

Terschelling
12-06-2025 om 08:18
Ik heb ook net de N-termen bekeken. Het valt voor sommige vakken lager uit dat gedacht/gehoopt. Het grote wachten is begonnen. Dochter ligt nog lekker te pitten.
Veel succes iedereen!

mamaonbekend
12-06-2025 om 08:31
Het valt nogal tegen !
Wiskunde is hier heel slecht gemaakt, en ook veel klachten over geweest. En die heeft een N term 1.0
en dat vak zou het verschil kunnen maken denken we. Daar hoopten we júist op een hoge N term, maar niet dus.
Frans is juist 0.7 en ook niet zijn beste vak.
AK ging “goed” en die heeft een 1.6.
Dus ik had nog beetje hoop maar die is nu wel weg.