Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examendraadje 2022

De examens gaan bijna beginnen. 
Zijn er hier nog meer ouders van examenleerlingen?

Hoe gaan jullie er mee om, hoe zijn de kandidaten er onder etc.


Temet schreef op 20-05-2022 om 16:48:

Ha Mija, je geeft antwoord op een vraag die ik had, namelijk of je alleen kan herkansen als je zakt, of ook als je geslaagd bent maar een hoger cijfer voor een bepaald vak wil. Dat laatste dus.
Zoon sprak een maandje geleden wel de hoop op een cum laude uit, maar ik denk niet dat hij nog iets gaat herkansen als hij gewoon slaagt.
Het harde leerwerk zit erop voor hem. Volgende week nog Frans, maar daar hoeft hij niet serieus voor te leren. En hij gaat biologie studeren, dus dat cijfer voor Frans maakt niemand nog wat uit.

Dochter zegt dat het kan. Je kan twee vakken herkansen, ongeacht het cijfer. Ik weet ook niet of mijn dochter het gaan doen hoor, als het puntje bij paaltje komt. Het zal ook een beetje van haar plannen afhangen. En van de afstand tot het cijfer of de cijfers die ze nodig heeft. Ze is gelukkig wel pragmatisch en niet perfectionistisch ingestld. Tijdens de schoolexamens heeft ze al eens op die manier een herexamen gedaan en dan gaat ze helemaal niet opnieuw blokken. Ze begint er gewoon aan. Toen had ze geloof ik zomaar 0,8 punt hoger dan de eerste keer. Het kan dus wel de moeite lonen om het gewoon even te gaan maken.  

Nog precies een week tot de uitslag! Ik vind het wel spannend hoor…voor m’n havo 5 mentorklas……

Ysenda

Ysenda

02-06-2022 om 15:26 Topicstarter

IngridT schreef op 02-06-2022 om 14:57:

Nog precies een week tot de uitslag! Ik vind het wel spannend hoor…voor m’n havo 5 mentorklas……

Nou als ouder ook hoor, zoon viert gewoon fijn vakantie. 

De examenleerlingen die ik begeleid zijn nog regelmatig op school te vinden 😬.

Ysenda

Ysenda

02-06-2022 om 16:04 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 02-06-2022 om 15:50:

De examenleerlingen die ik begeleid zijn nog regelmatig op school te vinden 😬.

wat moeten ze daar dan? Ze zijn toch klaar en in afwachting van het resultaat.

Als het is om vrienden te ontmoeten dan snap ik het nog.

Mijn examenleerling zie je echt niet meer op school. Alleen nog misschien een herkansing en diploma ophalen. En dan trekt ze met een zucht van opluchting de deur achter haar dicht.

Vandaag is het dan zover, de uitslag. Hier horen ze tussen 15.00 en 16.00 dat ze geslaagd zijn. Ik zorg dat ik vandaag rond 14.30 thuis ben, ook haal ik wat lekkers in huis. Ik verwacht dat dochter verdwenen is zodra de uitslag bekend is en dat ik haar de rest van de avond niet meer terug zie .  Tenzij het bericht slecht is natuurlijk .

Ik heb net de N-termen bekeken en hiermee is ze geslaagd! Vooral Grieks was spannend maar met een N-term van 1,5 komt ze uit op een 4,3. met hoe ze zelf nagekeken heeft. Met een beetje geluk wordt dat zelfs nog een 4,5. Dus geen duim nodig. De rest allemaal ruim voldoende. Maar goed, we wachten nog even het telefoontje af. Ik heb vanmiddag vrij genomen en ga straks uit mijn werk vast taart en bloemen halen.

een 4,5 op je examen halen en dan slagen. Ik blijf het bizar vinden mijn klasgenootjes waren vroeger ook altijd aan het puzzelen of ze her bestaan redden met een 4 of 5 en of zelfs 3. 

Ysenda

Ysenda

09-06-2022 om 09:21 Topicstarter

Decembermamma schreef op 09-06-2022 om 09:14:

een 4,5 op je examen halen en dan slagen. Ik blijf het bizar vinden mijn klasgenootjes waren vroeger ook altijd aan het puzzelen of ze her bestaan redden met een 4 of 5 en of zelfs 3.

Rekenen is van alle tijden.


Ysenda

Ysenda

09-06-2022 om 09:24 Topicstarter

hoge n-term voor nask2, dat is gunstig voor zoon.
Hij gaf met de lijst N-termen aan wel vertrouwen te hebben. 

Hier worden ze volgens de info aan de ouders na 14:00 gebeld, volgens de info aan de leerlingen vanaf half 2.

En dan hopen dat hij om 4 uur zich mag melden bij de geslaagden.

Zijn er hier ook examenkandidaten die gespreid hebben?

Ysenda schreef op 02-06-2022 om 16:04:

[..]

wat moeten ze daar dan? Ze zijn toch klaar en in afwachting van het resultaat.

Als het is om vrienden te ontmoeten dan snap ik het nog.

Deels het laatste, deels gaat het ook om kinderen die niet een echt fijn thuis hebben… 

mijn dochter is niet zenuwachtig. Ze is ook erg in haar nopjes met de N termen. Ze nu met vriendinnen naar stad om dt tijd te doden tot 15.00 uur. 

Mijn zoon is op vakantie met vrienden maar die is wel wat zenuwachtig. Hij is niet zeker van de 5,5 gemiddeld. Latijn vond hij erg moeilijk. Dus voor hem nog even duimen tot vanmiddag 

Decembermamma schreef op 09-06-2022 om 09:14:

een 4,5 op je examen halen en dan slagen. Ik blijf het bizar vinden mijn klasgenootjes waren vroeger ook altijd aan het puzzelen of ze her bestaan redden met een 4 of 5 en of zelfs 3.

Aangezien dit een reactie op mij is. Mijn kind heeft niet gerekend en gepuzzeld. Ze heeft 6 jaar hard gewerkt, heeft het bepaald niet cadeau gekregen ivm haar gezondheid en hoe school daarmee omging. En toch haalt ze (zeer waarschijnlijk) haar gymnasiumdiploma. Zonder duimregeling, zonder extra herkansingen en ik ben supertrots op haar!

Ysenda

Ysenda

09-06-2022 om 12:55 Topicstarter

Kikki39 schreef op 19-05-2022 om 22:57:

oh, dus over de punten echt niks te zeggen. Maar onder de 1 gebeurt dat vaak?

Engels TL nu 0,5

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.