Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examendraadje 2022

De examens gaan bijna beginnen. 
Zijn er hier nog meer ouders van examenleerlingen?

Hoe gaan jullie er mee om, hoe zijn de kandidaten er onder etc.


De N-termen voor de vreemde talen zijn in ieder geval op vwo dit jaar allemaal onder de 1, met Fries een n-term van 0! Uitschieter de andere kant op; maatschappijwetenschappen met n=2! Nog anderhalf uur dan mag ik gaan bellen. Zin in, op 1 na zijn al mijn leerlingen geslaagd. Die ene gaat het met herkansing ook wel redden. Wel sneu, als enige nog niet geslaagd. Aan de andere kant: leerling heeft weinig gedaan.

AlisonH schreef op 09-06-2022 om 13:27:

De N-termen voor de vreemde talen zijn in ieder geval op vwo dit jaar allemaal onder de 1, met Fries een n-term van 0! Uitschieter de andere kant op; maatschappijwetenschappen met n=2! Nog anderhalf uur dan mag ik gaan bellen. Zin in, op 1 na zijn al mijn leerlingen geslaagd. Die ene gaat het met herkansing ook wel redden. Wel sneu, als enige nog niet geslaagd. Aan de andere kant: leerling heeft weinig gedaan.

Ze hebben bij ons besloten dat wij als docenten die niet lesgeven aan de examenleerlingen de uitslag pas mogen weten als de leerlingen het zelf weten. 
Sta daar erg dubbel in want het zijn namelijk niet alleen de examenklasdocenten die ze naar het diploma hebben geholpen. Maar soit. Kreeg ondertussen wel de vraag of ik de gezakten wil begeleiden, dus die zijn er wel 🤪. 

En de uitslag komt net binnen 😬. We hadden maar een kleine examenklas TL (meest is kader en basis en dat is volgende week pas). 

Hier ook geen zenuwen, ze weet al dat ze het ruim goed genoeg heeft gedaan om te slagen, maar toch wil ik het wel weten als kind is gebeld. Ze is nu bij haar vader en komt later op de middag hierheen. De vlag en de tas liggen hier al klaar! Zodra we het officieel weten, gaat 'ie naar buiten. 

Hoera! De vlag hangt hier uit! Straks gaat ze de cijferlijst ophalen, dan zien we wat het precies geworden is. We zijn enorm trots op haar!

Ysenda

Ysenda

09-06-2022 om 13:54 Topicstarter

gefeliciteerd.
Wij moeten nog even wachten.

Schemerlampje schreef op 09-06-2022 om 13:51:

Hoera! De vlag hangt hier uit! Straks gaat ze de cijferlijst ophalen, dan zien we wat het precies geworden is. We zijn enorm trots op haar!

Gefeliciteerd!

Schemerlampje schreef op 09-06-2022 om 13:51:

Hoera! De vlag hangt hier uit! Straks gaat ze de cijferlijst ophalen, dan zien we wat het precies geworden is. We zijn enorm trots op haar!

Gefeliciteerd en terecht dat je trots bent

 Twee coronajaren en die kinderen van ons doen het toch maar gewoon. O.k., denk ik dan. Wij moeten nog even wachten. 

AlisonH schreef op 09-06-2022 om 13:27:

De N-termen voor de vreemde talen zijn in ieder geval op vwo dit jaar allemaal onder de 1, met Fries een n-term van 0! Uitschieter de andere kant op; maatschappijwetenschappen met n=2! Nog anderhalf uur dan mag ik gaan bellen. Zin in, op 1 na zijn al mijn leerlingen geslaagd. Die ene gaat het met herkansing ook wel redden. Wel sneu, als enige nog niet geslaagd. Aan de andere kant: leerling heeft weinig gedaan.

Even puur uit nieuwsgierigheid: wat maakt dat je moet wachten met bellen? Hoe fijn is het om eerder gebeld te worden dan verwacht? Zeker degene die gezakt is ( en het mogelijk al aan ziet komen)


gefeliciteerd voor de geslaagden! 

Schemerlampje schreef op 09-06-2022 om 13:51:

Hoera! De vlag hangt hier uit! Straks gaat ze de cijferlijst ophalen, dan zien we wat het precies geworden is. We zijn enorm trots op haar!

Gefeliciteerd! Mooi moment 🎉. Geniet ervan!


Hier is dochter ook gebeld: geslaagd. Ook hier hangt de vlag uit!

anomarie schreef op 09-06-2022 om 14:23:

[..]

Even puur uit nieuwsgierigheid: wat maakt dat je moet wachten met bellen? Hoe fijn is het om eerder gebeld te worden dan verwacht? Zeker degene die gezakt is ( en het mogelijk al aan zien komen

Wij zijn een hele grote school en voordat alles officieel is vastgesteld zijn we uren verder. Ik ga NU bellen!!!

Voor alle (ouders van) geslaagden:
Hartelijk gefeliciteerd💐🍰
Voor degenen waar het vandaag geen feest is: succes met de herkansingen. 
Hopelijk door ik volgend jaar weer mee in dit draadje als zoon over is van 4 naar 5.

Mija schreef op 09-06-2022 om 14:25:

[..]

Gefeliciteerd! Mooi moment 🎉. Geniet ervan!


Hier is dochter ook gebeld: geslaagd. Ook hier hangt de vlag uit!

Jij ook gefeliciteerd! 🥳🍰 Een nieuwe fase gaat beginnen.

Ysenda

Ysenda

09-06-2022 om 16:04 Topicstarter

zoon is ook geslaagd, volgens de mentor zelfs zonder gebruik te maken van de extra ruimte die er dit jaar was. 
Idd heel trots omdat ze dit toch maar doen met 3 van de 4 lesjaren gedoe.

Ysenda schreef op 09-06-2022 om 16:04:

zoon is ook geslaagd, volgens de mentor zelfs zonder gebruik te maken van de extra ruimte die er dit jaar was.
Idd heel trots omdat ze dit toch maar doen met 3 van de 4 lesjaren gedoe.

Jij ook gefeliciteerd! Kanjers zijn het!

Ysenda schreef op 09-06-2022 om 16:04:

zoon is ook geslaagd, volgens de mentor zelfs zonder gebruik te maken van de extra ruimte die er dit jaar was.
Idd heel trots omdat ze dit toch maar doen met 3 van de 4 lesjaren gedoe.

Mooi! Helemaal op eigen kracht dus! Ik vind het ook bewonderenswaardig, deze generatie leerlingen. Mijn dochter heeft eind vorig jaar echt heel diep gezeten qua structuur en werkachterstand en heeft zichzelf echt heel knap hersteld. 

Gefeliciteerd Ysenda! Jullie ook een feestelijke dag gewenst

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.